FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  Galeria AvatarówGaleria Avatarów  IRC (qchat mibbit)  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
  Heroes of Exodus- komentarze
Wersja do druku
Caladan Płeć:Mężczyzna
Chaos is Behind you


Dołączył: 04 Lut 2007
Skąd: Gdynia Smocza Góra
Status: offline

Grupy:
Melior Absque Chrisma
Omertà
Syndykat
WOM
PostWysłany: 27-12-2010, 21:15   Heroes of Exodus- komentarze

Witam wszystkich czytelników. Członkowie Omerty planują wewnętrzny quest przygodowo-taktyczny(mile widziane są osoby z Syndykatu, oraz chętni, ale proszę powiadomić o pragnieniu uczestnictwa w zabawie) dziejący się w świecie Heroes of Might and Magic III po 1165 roku na kontynencie Antagarich i Vori. Planowane są też małe wyprawy do innych kontynetów świata Enroth(Jadame i Enroth), oraz podróż do Xeeny.

Chronologia świata wg Alamara z Kwasowej Groty: Pogrubione to co nas interesuje.


Spoiler: pokaż / ukryj
LEGENDY
Wg podań z głębin mistycznej Pustki wyłaniają się żywiołaki, które zaczynają walczyć miedzy sobą o prawo do napełnienia Pustki życiem. Walka między nimi powoduje formowanie się planet. Po pewnym czasie na tych globach pojawia się życie (wpierw nieinteligentne, potem rozumne w postaci humanoidów). Żywiołaki zdając sobie sprawę, że nagroda, o którą walczą, może przejść im koło nosa, postanawiają zawrzeć jednodniowy rozejm w celu zniszczeniu humanoidów.
Wtedy po raz pierwszy objawiły się tzw. Forces of the Dome (Moce Kopuły), które obserwowały zmagania żywiołaków, lecz nie interweniowały. Pięć Mocy postanowiło podzielić się z humanoidami częścią swej wiedzy, wystarczającą by pokonać żywiołaki (lecz je nie zniszczyć). Dziesięciu czempionów humanoidów pokonuje żywiołaki i rozpędza je na cztery strony Pustki.

Nie wiadomo ile w tych podaniach jest prawdy (być może dotyczą one tworzenia CRON-ów przez Starożytnych, a nie formowania się planet), ani to kim były te tajemnicze Moce Kopuły (być może chodzi o Starożytnych). Wiadomo za to, że Wymiary Żywiołów pochodzą z Wymiaru Chaosu (znanego też jako Wymiar-między-Wymiarami) oraz to, że krasnoludy pochodziły z zupełnie innej planety (o dużej sile ciążenia) niż np. elfy.


CZAS CUDÓW
Starożytni (zaawansowana technicznie i magicznie rasa o niezbyt dużej populacji) rozpoczyna kolonizację galaktyki (wysyłając różne rozumne rasy za pomocą swoich statków). Łączność między światami macierzystymi Starożytnych a koloniami jest utrzymywana za pomocą Sieci Bram i Stacji Bram, które pozwalają na przemieszczanie się z jednego świata na inny, po nitkach sieci, niczym po mostach przerzuconych nad rzekami. Sieć ta obejmuje miliardy planet. Starożytni tworzą Strażników (sztuczne istoty), które mają za zadanie chronić pojazdy kolonizacyjne podczas ich podróży przez Pustkę i opiekować się skolonizowanymi światami. Jednym z takich Strażników jest Escaton.


ok. 10 000 lat temu
Żywiołaki zostają zmuszone przez "bogów" do zawarcia rozejmu i nie atakowania humanoidów. Nie wiadomo kim byli owi "bogowie", choć możliwe, że chodzi o Starożytnych.


ok. 1500 lat temu
Graniczne kolonie Starożytnych najeżdża liczna rasa podobna do diabłów - Kreeganie. Choć z początku uznano, że jedynie potrzebują surowców i można się z nimi porozumieć, kolejne lata udowodniły, że jedynym celem Kreegan jest splugawienie danego świata, rozmnażanie się na nim, dopóki starczy przestrzeni życiowej i następnie wysłanie statków na kolejne światy, by powtórzyć ten cykl.
W późniejszych czasach pojawiły się pogłoski, że Kreeganie byli tylko chaotyczną armią stworzonych przez swych "bogów" - Kreatorów - rasy na podobnym stopniu cywilizacyjnym co Starożytni żyjącej w mgławicowym królestwie, która podobno miała walczyć ze Starożytnymi o dominacje nad galaktyką.


PRZEPRAWA
ok. 1500-1200 lat temu
Statek kolonizacyjny, który zawierał VARN MCMIV, został wysłany w kierunku planety później znanej jako Enroth. Na jego pokładzie znajdowali się ludzie, elfy, krasnoludy, a nawet gobliny oraz Strażnik Merlian (wszyscy ci humanoidy posiadali wiedzę wystarczająca, by kierować tym statkiem kosmicznym i w pełni obsługiwać czy naprawiać zaawansowane przedmioty jak blastery, Niebiańskie Kuźnie czy broń atomową). VARN MCMIV wylądował na Enroth, w miejscu gdzie była żyzna i zielona kraina. Koloniści zbudowali tam dwa miasta: Aliant i Vissias oraz miasto Free Haven, gdzie umieszczono Strażnika. Powstaje urząd gubernatora, który ma sprawować opiekę nad planetą, a wspomagać radą ma go Merlian.
W kolejnych dekadach koloniści wyruszyli także na inne kontynenty, docierając m.in. na Antagarich, w tym i wyspę Vori.


DZIEŃ OGNIA
-1 - 0 przed Ciszą
Burmistrza miasta Aliant, Alan, po dowiedzeniu się o śmierci swojej córki i dostaniu wiadomości, że pięciu starszych miasta ma coś z tym wspólnego, rozkazał ich stracenie. Czterech z nich uniknęło swego losu i schroniło się w Vissias. Burmistrz Alan podążył z nimi i zażądał wydania zbiegów. Mieszkańcy Vissias odmówili i wywiązała się walka między obydwoma armiami, w której poległ syn Alana - Miachael. Zaślepiony rozpaczą i gniewem, burmistrz miasta Alaint aktywował broń starożytnych, która przywołała gniew niebios, natychmiastowo niszcząc obie armie i zatruwając ziemię. Ogień spadł na miasto Aliant, spalił zielone pola Vissiasu i spowodował zniszczenia w promieniu setek kilometrów. Te niezamieszkane później przez stulecia pustkowia, staną się rozległą pustynią znaną jako Dragonsand.


CISZA
0 (ok. 1200 lat temu)

Kreeganie wdzierają się do Sieci Bram, powodując odcięcie kolonii z rejonu Zewnętrznej Osi od światów macierzystych Starożytnych. Skutkuje to brakiem dopływu technologii i części zamiennych do kolonii i w rezultacie ich upadkiem cywilizacyjnym. Starożytni wielokrotnie próbowali odbudować Sieć, lecz diabły zawsze to uniemożliwiali. Starożytni postanowili w końcu wpierw pozbyć się Kreegan, zanim przystąpią do odbudowy Sieci. Walka z Kreeganami pozbawiła jednak Starożytnych niemal wszystkich surowców.


0 - 100 po Ciszy
Na Enroth urząd gubernatora zostaje obalony przez rebeliantów.


113 po Ciszy
Na skutek braku części zamiennych z planet Starożytnych, ostatnia z Niebiańskich Kuźni przestaje działać.


WOJOWNICY PUSTKOWI
ok. 100 - 200 po Ciszy
Na południu kontynentu Antagarich, w królestwie magów - Bracaduun, rodzi się barbarzyńca Tarnum. Dowiedziawszy się o tym, że jeden z przodków barbarzyńców - Jarg podbił kiedyś magów, postanawia pójść w jego ślady. Jednocząc siła rozproszone barbarzyńskie klany i niewoląc mieszkańców bagień, udaje się mu złamać potęgę Bracaduun. Jednak porażki i ciągła obawa przed zdradą powoduje, że Tarnum staje się szaleńcem, który masakruje niewinne istoty w swej drodze do chwały. Zostaje w końcu pokonany i zabity przez rycerza Riona Gryphonhearta, przyszłego pierwszego króla Erathii. Sam zaś Tarnum po śmierci staje przed obliczem Przodków i zostaje przeklęty nieśmiertelnością oraz odesłany na Antagarich, by odpokutował swe winy.
Podczas finalnego ataku Tarnuma na twierdze Steelhorn, jeden z behemotów "zabija" młodego maga Gavina Magnusa, który na skutek jednego ze swoich zaklęć zostaje obdarzony nieśmiertelnością.
Na ruinach Bracaduun powstają dwa państwa: na północnych stepach - Erathia, w południowych łańcuchach górskich oraz na pustyni - Bracada.


PODBÓJ PODZIEMI
ok. 100 - 250 po Ciszy.
Po śmierci Riona Gryphonhearta, tron Erathii przejmuje jego córka Allison. Dusza Riona zostaje skradziona z Raju przez demona Deezeliska. Allison postanawia ją odzyskać, a pomaga jej Tarnum.


ok. 200 po Ciszy
Sekta nekromantów zostaje wygoniona z Bracady i osiedla się na południu AvLee, tworząc własne państwo - Deyję. W poszukiwaniu sposobu na doskonałe wskrzeszenie, nekromanci czerpią moc z żywych stworzeń i roślin, zamieniając w przeciągu milenium zieloną krainę w jałowe pustkowia.


342 po Ciszy
Na południowych brzegach kontynentu Jadame, powstaje Królestwo Amberiańskie.


ok. 428 po Ciszy
Pierwszy arcymag na Enroth - Terrax - rozwija magię żywiołów i odkrywa podstawy lustrzanej ścieżki - magii światła i ciemności. Gildia znana jako Bractwo tworzy jeden z pierwszych artefaktów wykorzystujący magię ciemności - sztylet Mordred. Pogłoski sugerują, że Terrax ostatecznie stał się liszem i zamieszkał w Zamku Darkmoor.


499 po Ciszy
Na południu Antagarichu, w nowym królestwie magów Bracadzie (choć nie tak potężnej i rozległej jak Bracaduun) król Gavin II zakłada miasto Celeste, położone w połowie w chmurach a w połowie na zboczach gór.


589 po Ciszy
Na Jadame rodzi się Thorn III ostatni cesarz dynastii amberlańskiej.


ok. 590 po Ciszy
Z wyspy Regna, na południe od Jadame, zostają wygnane trolle przez ludzkich najeźdźców pod wodza Harecka. Powstaje miasto Hareckburg, zaś sam Hareck zakłada pirackie Imperium Oceanu Bezkresnego i ogłasza się imperatorem Hareckiem I. W 590 roku po Ciszy zostaje otruty przez swoją żonę Charele.


621 po Ciszy
Na Jadame upada monarchia amberliańska.


633 po Ciszy
Na Jadame umiera Thorn III - twórca Krypty Czasu w Ravenshore.


POCZĄTEK WOJEN DRZEWNYCH
646 po Ciszy
Na Antagarichu ludzcy osadnicy z Erathii dokonują masowego karczowania lasów w rejonie Harmondale. Spotyka się to z reakcją elfów z AvLee, które wysyłają posłańca na dwór króla Davida Gryphonhearta, żądając zaprzestania karczowania, porzucenia wszystkich nowopowstałych osad i odszkodowania w złocie wartego wyciętemu drzewostanu. Król David odmówił. Reakcją króla elfów, Eldricha Parsona, była egzekucja posłańca i wypowiedzenie wojny Erathii.


689 - 692 po Ciszy
Na Antagarichu król Erathii - Lothoe IV Gryphonheart buduje Zamek Harmondale (zwany też zamkiem Harmondy), jako obronę przed elfami z AvLee. W roku 692 po Ciszy, zamek wpada w ręce elfów.


744 po Ciszy
Joshua Stom, główny alchemik czarnoksiężników z Nighonu, tworzy Pierścień Władcy.


ERA LUDZI
780-800 po Ciszy
Na Karigorze (wyspie na południowy-wschód od kontynentu Enroth) Mekoring Ślepy tworzy wiele artefaktów, które kończą tzw. Erę Potworów i rozpoczynają Erę Ludzi.


KONIEC WOJEN DRZEWNYCH
789 po Ciszy
Na Antagarichu zostaje podpisany Traktat pierpoński kończący Wojny Drzewne.


POWSTANIE IMPERIUM PHYNAXIAŃSKIEGO
790 po Ciszy
Na stepach południowego Antagarichu (w rejonie Harmondale i Spornych Ziem) powstaje Imperium Phynaxiańskie, którego potęga oparta jest na złożach staltu.


817-818 po Ciszy
Mieszkańcy Harmondale zabijają barona Danfortha Octavio i wybierają na jego miejsce burmistrza Ty Vespina. Sześć tygodni później, król Erathii - Aaron Gryphonheart IV - nakazuje egzekucję Vespina i buntowników oraz przywraca Harmondale pod koronę Erathii. Dwa tygodnie później Aaron ginie w potyczce z elfami. Po roku Harmondale znów jest we władzy elfów.


ok. 850 po Ciszy
Na Enroth Sojusz Alchemiczny tworzy wiele cudownych przedmiotów, m.in. sztylety magów, w Zamku Alamos.


UPADEK IMPERIUM PHYNAXIAŃSKIEGO
864 po Ciszy
Na Antagarichu w Imperium Phynaxiańskim złoża staltu wyczerpują się i imperium upada pod naporem wojsk elfów.


870-881 po Ciszy
Na Karigorze Taledon X sprawuje rządy jako Wysoki Boski Kapłan i Wysoki Święty Przewodnik Kościoła Słońca.


BITWA O SHIMENGARD
902 po Ciszy
Na Enroth podczas bitwy o Shimengard po raz ostatni widziano artefakt Thor.


912 po Ciszy
Na Enroth tajemniczy ogień strawia siedzibę Gildii Łuczników i niszczy plany konstrukcji nowych łuków, których prototypem był Persifal.


ok. 1000 - 1100 po Ciszy
Czarodziej Ethric Szalony odkrywa Rytuał Wiecznej Nocy i staje się pierwszym nekromantą i liszem na Enroth.


1008 - jesień 1009 po Ciszy
Na Antagarichu nekromanta lord Terrence Rockwin II zdobywa Harmondale i zaczyna poszukiwania grobu mistrza Kelvina. W końcu zostaje przepędzony przez siły Erathii.


1018 po Ciszy
Na Enroth lord Solomon Stone zostaje Wysokim Kapłanem Ścieżki (magii światła i ciemności).


ca. 1070 po Ciszy
Na Jadame ginie nosferatu Korbu.


WOJNA GOŁĘBICY I KRUKA
1073-1083 po Ciszy
Na Karigorze klerycy Świątyni Słońca tworzą artefakt zwany Artur - koronę, która miała wzmocnić osobowość króli-kapłanów. Wzmacniała też ich ego, co stało się przyczyną ogłoszenia przez Wysokiego Kapłana i Króla Kościoła Słońca - Leopolda VII - wojny przeciw rywalom - Kościołowi Księżyca. Skutkiem tego konfliktu było rozwiązanie obu kościołów.


BITWA POD SHADOWSPIRE
ok. 1075 po Ciszy
Na Jademe Gildia nekromantów pod wodzą Zacharii, który podporządkował sobie niemal cały kontynent, oraz Kościół Słońca ostatecznie starli się pod Shadowspire, gdzie przywódcy obu organizacji zginęli, a potężny miecz Solkrist zaginął.


STRATEGICZNE WYZWANIE
ok. 1125 po Ciszy
Do Enroth z krainy Varnal Hills (która znajdowała się w innym świecie) przybywa Morglin Ironfist, uciekając przed swym krewnym Ragnarem. Razem z nim przybywa lord Kilburn, a także ich przeciwnicy: królowa Lamanda, lord Slayer oraz lord Alamar (i wielu innych bohaterów). Zaczęła się walka o władzę nad kontynentem Enroth, którą wygrał Morglin.


1133 po Ciszy
Na Antagarichu Nicolas Gryphonheart poślubia Gwenllian.


1134 po Ciszy
W niespełna rok po ślubie Gryphonheartów rodzi się im pierworodna córka - Katarzyna.


1141 po Ciszy
W siódme urodziny Katarzyny Gryphonheart, Gwenllian Gryphonheart rodzi drugie dziecko - Beatrice.

1145 po Ciszy
Erik von Stormgard wygrywa konkurs łucznicy na Enroth.

1150 - 1151 po Ciszy
Na Antagarichu Katarzyna Gryphonheart wstępuje do elitarnej Brygady Szponu, wbrew woli ojca. W czerwcu 1151 roku po Ciszy wyprawia się na Sporne Ziemi, by zdusić bunt tamtejszych mieszkańców podających się za potomków Imperium Phynaxianskiego, zainspirowany przez erathiańskiego generała Connela Traxtona (zaniepokojonego zbyt szybkim wzrostem prestiżu przyszłej królowej). W końcu generał został osobiście zabity przez Katarzynę w honorowym pojedynku w Steadwick.
W czasie trwania tej służby, jeden z poruczników Katarzyny - Morgan Kendal - znajduje niemowlaka Gelu, którego Brygada Szponu adoptuje i wychowuje jak swojego. W późniejszych latach Gelu dołącza do oddziału Straży Leśnej.


WOJNY O SUKCESJĘ
ok. 1152 - kwiecień 1154 po Ciszy
Po 25 latach sprawowania rządów żelazną ręką, Morglin Ironfist umiera. Koronę ma objąć jeden z synów Morglina: Roland lub Archibald, a wybrać go ma królewski wiesz. Jednak seria śmiertelnych "wypadków" wieszczy powoduje, że Archibald oskarża brata o ich wywołanie i sam przejmuje koronę. Roland z pomocą królów krasnoludów - Rocklina, Gildią czarodziejek, magami oraz siłami Osrica Tempera, Antony'ego Stone'a, Alberta Newtona, Loretty Fleise, Erika von Stormgarda i lorda Haarta pokonuje siły Archibalda, a jego samego nadworny mag Tanir, z rozkazu Rolanda, zamienia w kamień.
Podczas podróży na północne wybrzeża Antagarichu, Gwenllian i Beatrice Gryphonheart giną w zasadzce bandytów. Obawiając się o życie swojej pierworodnej córki, w maju tegoż roku, Nicolas Gryphonheart organizuje jej zaręczyny z Rolandem Ironfistem. Ślub odbywa się 1 sierpnia 1154 roku po Ciszy.


CIEŃ ŚMIERCI
1155 - 1165 po Ciszy
Na Antagarich przybywa kilkoro weteranów Wojen o Sukcesję - m.in. czarodziejka Gem, barbarzyńca Crag Hack czy lisz Sandro. Sandro, udając ucznia czarnoksiężnika z Nighonu - Ethrica (nie miał on nic wspólnego z Ethriciem Szalonym), dowiaduje się o dwóch potężnych artefaktach - Zbroi Potępionego i Płaszczu Króla Nieumarłych. Dzięki manipulacji Gem oraz Crag Hackiem udaje mu się je zdobyć. Po rozprawieniu się ze swoim dawnym "mistrzem", Sandro sprzymierza się z nekromantą Fineasem Vilmarem. Razem udają się do Deyji - królestwa nekromantów - gdzie zostają przedstawienie królowi, a po jakimś czasie Fineas staje się nowym władcą Deyji i Gildii nekromantów, zaś Sandro obmyśla plan podboju całego Antagarichu. Rola szarej eminencji na razie mu w tym pomaga.
W tym samym czasie z królestwa magów Bracady odchodzi pół-dżin Yog, który postanowił pójść w ślady ojca i zostać barbarzyńcą. Po wypełnieniu kilku testów próbnych dla księcia Wilsona Boragusa - władcy Krewlodu, zostaje przyjęty do grona barbarzyńców.
Na granicy Erathii i AvLee pół-elf Vori, najmłodszy członek oddziału Erathii znanego jako Straż Leśna, ma kłopoty z wampirami z Deyji. By się ich pozbyć, postanowił odszukać artefakt zwany Eliksirem Życia. Nie wiedział jednak, że wszystkie te kłopoty zawdzięcza Sandrowi.
W końcu Gem, Gelu, Yog i Crag Hack spotykają się i odkrywają knowania Sandra. Przy pomocy miecza Anielskiego Sojuszu udaje się im pokonać lisza i zniszczyć jego artefakty. Po czym czworo bohaterów postanawia pójść swoimi ścieżkami losu.
Sandro został pokonany, lecz nie zgładzony i zaczął obmyślać nowy plan - tym razem postanowił wykorzystać lorda Haarta do otrucia Nicolasa Gryphonhearta oraz Kreegan i władców podziemi z Nighonu do inwazji na Erathię. Jednak plany pokrzyżował mu Fineas Vilmar, który okazał się pojętnym uczniem, jeśli chodzi o manipulację, i uwięził Sandra pod byle pretekstem, a sam przejął jego plan.


NOC SPADAJĄCYCH GWIAZD
ok. styczeń 1162 po Ciszy
Z gwiazdozbioru Strzelca na Sweet Water na Enroth spada gwiazda zwiastująca nieszczęście. Tak przynajmniej wierzą wieśniacy. Prawda jest o wiele gorsza - "gwiazda" okazjue się statkiem Kreegan, którzy błyskawicznie przygotowują się do podboju tego świata. W tym celu część swoich wojsk wysyłają również na Antagarich, do zielonej krainy niziołków - Eeofolu.


KRUCJATA ROLANDA
28 czerwiec - 23 sierpień 1162 po Ciszy
Na Enroth Roland Ironfist organizuje wyprawę, by poszukać zaginionego w okolicach Blackshire lorda Kilburna. Rycerza nie znajduje, znajduje za to diabły, które pokonuje w bitwie o Edenbrock i spycha niemal do morza, a następnie goni niedobitki na północ w stronę Sweet Water. Na miejscu okazuje się, że jego armia nie ma szans z tysiącami Kreegan, więc Roland wycofuje się, zastawiając po drodze pułapki jakich nie powstydziłby się sam Archibald. Po dotarciu do Zamku Kriegspire, Roland zostaje schwytany przez Kreegan przy udziale zdrajcy Sulmana.
Bitwa o Edenbrock zmusiła jednak przywódcę Kreegan - Xenofeksa - do zmiany taktyki i powołania sekty znanej jako Świątynia Baa.

1164 po Ciszy
Twierdza Lodowego Wichru na Enroth wpada w ręce orków, tym samym poważnie blokując podróże pomiędzy północnymi rubieżami, a resztą królestwa Ironfistów.

ok. stycznia 1165 po Ciszy
Królowa Katarzyna Ironfist żegluje na Antagarich, by wziąć udział w pogrzebie swego ojca. Po drodze napotyka na pewnego rozbitka - sir Christiana. Królestwem Enroth ma rządzić jej dziesięcioletni syn Nicolai oraz regent Wilbur Humphrey.
Czterej poszukiwacze przygód, ostatni pozostali przy życiu mieszkańcy Sweet Water, przypadkiem znajdują sześc listów od króla Rolanda, które niosą do Zamku Ironfist. Zaczyna się ich przygoda, której stawką jest los całej planety.


11 czerwca 1165 po Ciszy
Czwórka poszukiwaczy przygód uwalnia Archibalda z kamienia, w celu uzyskania potężnego czaru, niezbędnego do pokonania Kreegan. Udaje się im w końcu zabić królową diabłów (i tym samym poważnie ograniczyć ich cykl rozrodczy) i zniszczyć ich główną bazę na Enroth.



ODNOWIENIE ERATHII
ok. marzec 1165 - 5 sierpnia 1165 po Ciszy
Na Antagarich przybywa Katarzyna Ironfist i zastaje Erathię w ruinach. Co więcej, Staedwick, stolica jej rodzinnego królestwa, zostało zajęte przez siły Kreegan i Władców Podziemi z Nighonu oraz mieszkańców Tatalii i Krewlodu (którzy wzięli się w między czasie za łby). Katarzyna, z pomocą elfów z AvLee i magów z Bracady, oswobadza w końcu Steadwick (podczas najcięższych walk, Kreeganie podają tyły, zostawiając Nighończyków samych na polu walki) i przegania najeźdźców za morze.
W tym samym czasie nekromanci wykradają ciało Nicolasa Gryphonhearta i przywracają go do życia jako lisza. Podczas tego procesu ginie Fineas Vilmar (macki Sandra są długie i zabójcze). Nowy przywódca Deyji prowadzi dalsza wojnę ze swoim dawnym królestwem i coraz bardziej uniezależnia się od nekromantów (przy okazji Sandro odzyskuje wolność). Ci, nie chcąc stać się niewolnikami własnej broni, proponują Katarzynie sojusz przeciw liszowi i zdradzają jej, kto stoi za otruciem jej ojca. W ostatecznym szturmie na siedzibę ożywionego Gryphonhearta, Katarzyna "przekazuje" lorda Haarta liszowi, który dopełnia zemsty i może w reszcie opuścić krainę żywych (z małą pomocą magii).
5 sierpnia Katarzyna wygłasza mowę z okazji pokonania sił zła i ciemności, a jej słowa docierają nawet do nowego przywódcy Gildii nekromantów - Archibalda Ironfista.
Na terenie Spornych Ziem Faruk Welnin postanawia uniezależnić tę część Antagarichu zarówno od elfów z AvLee jak i ludzi z Erathii. Jego cel zostaje osiągnięty, choć nie wiadomo na jak długo.


ZA KREW I HONOR
ok. 1168 - 1169 po Ciszy
Na Antagarichu lord Markham, obecny właściciel Zamku Harmondy, urządza łowy ścierwojadów, których nagroda ma być ów zamek (zniszczony i leżący na terenie Spornych Ziem). Czwórka zwycięskich bohaterów szybko odkrywa, że nagroda przysparza więcej kłopotów niż pożytków. Po wzięciu udziału w potyczkach podjazdowych między Erathią a AvLee i wybraniu na sędziego Fairwathera, który arbitrażował podpisanie rozejmu między wojującymi królestwami, bohaterowie stanęli naprzeciw przybyszom z innej planety - Terry, którzy poszukiwali na Enroth śladów po Starożytnych. Udaje się im uruchomić bramę do Sieci Wrót (przy okazji doprowadzając do upadku gildię nekromantów na Antagarichu i zgładzili przywódce Kreegan - Xenofeksa) i dostać do Stacji Sieci, skąd mogli dostać się do dowolnego świata w rejonie Zewnętrznej Osi.


OSTRZE ARMAGEDONU
ok. 1169 - 1171 po Ciszy
W godzinę swej śmierci Xenofex ukazał się Lucyferowi Kreeganowi, objawiając mu plany potężnego artefaktu - Ostrza Armagedonu i polecając zalać ten świat ogniem. Lucyfer wysłał swego zaufanego sługę Xerona, by wykonał to zadanie, a sam zajął się wojną z Erathią Katarzyną oraz Rolandem Ironfistami. Pomoc Ironfistom oraz Leśnej Straży pod przywództwem Gelu udzielają Władcy Żywiołów (nikt nie wie co kieruje ich motywami). Dzięki ich pomocy Xeron, Lucyfer Kreegan i praktycznie wszyscy Kreeganie w Eeofol giną, a Ostrze Armagedonu dostaje się ręce Gelu.
Oprócz tej wojny, na Antagarichu dzieją się inne ważne wydarzenia. W Bracadzie mag Dracon (który m.in. przez dwa lata służył z Gelu w Straży Leśnej) podążając śladami swojej matki, staje się pogromcą smoków i ostatecznie ubija osławionego Błękitnego Smoka (przy okazji zostają stworzone pierwsze kryształowe smoki).


W Nighonie młoda, rządna bogactw i wpływów młoda suzerenka Mutare podąża za swym sąsiadem Orwaldem w wyścigu o Fiolkę Smoczej Krwi, która umożliwia przemianę dowolnej istoty w smoka. W końcu smoczyca Mutare obwołuje się królową Nighonu.
W Krewlod, jak co trzydzieści lat, odbywa się Festiwal Życia, który ma na celu wyłonienie nowego władcy barbarzyńców (lub też przedłużenie władzy obecnego). Po wielu zabójczych próbach i zgładzeniu samego księcia Wilsona Boragusa, nowym władcą zostaje Kilgor.
W Tatalii ożywiony zostaje lord Haart, który urządza "żniwa" na okolicznych wieśniakach. Powracająca z uniwersytetu w Erathii wiedźma ognia - Adrianne - w końcu ponownie składa martwego rycerza do grobu (tym razem już na dobre).


DZIEŃ NISZCZYCIELA
ok. 1172 po Ciszy
W mieście Ravenshore na Jadame pojawia sie Escaton, zwany Niszczycielem, i odprawia rytuał przywołania, który ma doprowadzić do zniszczenia Kreegan, a przy okazji całej planety. Choć Kreegan już nie ma, to jego oprogramowanie nie pozwala cofnąć rytuału. Gildia Kupiecka z Alvaru postanawia sformować sojusz największych potęg Jadame - mrocznych elfów z gildii, minotaurów, trolli, smoków, łowców smoków, Gildii nekromantów i Kościoła Słońca w celu powstrzymania Escatona. Nie każda z tych organizacji czy ras chce współpracować, ale sojusz pomiędzy pięcioma frakcjami zostaje zawiązany i po drobnych utarczkach z Regnanami, na Jadame przybywają wracajacy na Enroth Ironfistowie i ich nadworny mag Xanthos. Wyjaśnia on naturę rytuału Escatona i znajduje spoób na dostanie się do samego Niszczyciela. Po licznych potyczkach w Wymiarze między Wymiarami i samym pałacu Escatona (czaszce 180-cio metrowego olbrzyma), udaje się dotrzeć do samego Niszczyciela, który, choć wiąże go oprogramowanie, udziela pomocy w celu przerwania rytuału. Aby to uczynić, trzeba uwolnić uwięzionych Władców Żywiołów, którzy ostatecznie nie dopuszczają do zakończenia rytuału. Skutkiem ubocznym ich furii jest koniec Escatona, który przed śmiercią wysyła ostatnią wiadomość do Starożytnych.


SZARŻA SMOKÓW
ok. 1172 - 1173 po Ciszy
Na Antagarichu smocza królowa Mutare niewoli wszystkie rodzaje smoków, by powiększyć swoje włości. Tarnum zwany Przyjacielem Smoków, który od przeszło dwudziestu lat żyje w AvLee, musi ją powstrzymać. Dzięki pomocy Czarodziejskich Smoków oraz zdobyciu Fiolki Smoczej Krwi, udaje się mu pokonać armie Mutare, która po ucieczce do Nighonu, zostaje zabita przez rywalizujących suzerenów.


MIECZ MROZU
ok. 1174 - 1175 po Ciszy
Na Antagarichu pół-elf Gelu wyrusza na wyspę Vori w celu znalezienia i zniszczenia Miecza Mrozu, by nie dopóścić do spełnienia przepowiedni o końcu świata, jeśli zetkną się Ostrze Armagedonu i Miecz Mrozu. Za nim wyrusza Tarnum oraz trzecia żona Kilgora - Kija. Tarnumowi udaje się prześcignąć Gelu w wyścigu do stolicy śnieżnych elfów - miasta Volee, lecz Miecz Morzu zagarnia Kija, która wraca z nim do męża w Krewlodzie.


ROZLICZENIE
ok. 1175 po Ciszy
Na Antagarichu dochodzi do walk sił pod wodzami pół-elfa Gelu i barbarzyńcy Kilgora, a w konsekwencji zetknięcia Ostrza Armagedonu i Miecza Morzu. Powoduje to wyzwolenie ogromnej energii, która przetacza sie przez planetę, niszcząc wszystko na swej drodze. Części mieszkańców tego świata udaje się ucieć na inną planetę - Axeoth, dzięki portalom, które pojawiły się po eksplozji nie wiadomo skąd.





Mapy kontynentu. Dokładniejsze mapy rejonów są w poradniku Might&Magic VII.

Antagarich

Geografia

Oceany


Informacje ogólne o krainach. Jest po angielsku

Erathia(Zamek)


Spoiler: pokaż / ukryj
Erathia, the main homeland of Antagarich's human population, lies in the center of the continent. Ruled by the Gryphonhearts since its foundation, it was represented by the Castle faction in Heroes III. Erathia also featured prominently in Might and Magic VII and the Heroes Chronicles. Founded by King Rion Gryphonheart, Erathia was invaded by numerous nations following the murder of King Nicolas Gryphonheart, resulting in the Restoration Wars. Championed by Nicolas' daughter, Queen Catherine Ironfist, Erathia was eventually led to victory against the Deyjans and later the Kreegans of Eeofol. Erathia's capital city is Steadwick.

Capitol: Steadwick
Former Rulers: Rion Gryphonheart, Allison Gryphonheart, Mad King Gryphonheart, Niven Gryphonheart, Nicholas Gryphonheart, General Morgan Kendal
Last Ruler: General Morgan Kendal
General Race: Humans
Borders on: Tatalia, Krewlod, Bracada, AvLee, Eeofol, Deyja and Nighon (across the Nighon Straits and a tunnel system).



AvLee(Bastion)


Spoiler: pokaż / ukryj
AvLee is the homeland of the Wood Elves, located at the northern regions of the continent. Ruled by King Eldrich Parson at the time of Might and Magic VII, it is home to Centaurs, Faeries and Dwarves in addition to the resident Elven race. AvLee is represented by the Rampart faction in Heroes III' and its inhabitants are descended from the Snow Elves of Vori, an isle due west of the mainland. AvLee once battled Erathia in a bitter conflict known as the Timber Wars, and also participated in the Restoration of Erathia war. The capital city of AvLee is Pierpoint, which lies within the Tularean Forest.

Capitol: Pierpont
Former Rulers: Elvólas, Duke of AvLee, Lothoe IV
Last Ruler: King Eldrich Parson
General Race: Wood Elves, Dwarves, Faeries
Borders on: Erathia, Contested Lands, Eeofol, Deyja, Vori


Ziemie Niczyje

Spoiler: pokaż / ukryj

(Referred to as Harmondale in Might and Magic VII: For Blood and Honor) Capitol: Welnin
Former Rulers:
Last Ruler: Faruk Welnin
General Race: Humans, Elves
Borders on: Erathia, AvLee, Eeofol


Bracada(forteca)


Spoiler: pokaż / ukryj
Bracada is a snowy land on the continent's southern tip, home to Antagarich's wizards. "Descended" from the Empire of Bracaduun, its only known ruler throughout the centuries has been the Immortal King, Gavin Magnus. Bracada is represented by the Tower faction in Heroes of Might and Magic III. Its capital, the skycity of Celeste, served as the headquarters for the "Good" faction in Might and Magic VII. The resident wizards once battled against the four Elemental Lords, as told in Heroes Chronicles: Masters of the Elements, and Bracada is also known for having sided with Erathia during the Restoration Wars.

Capitol: Celeste
Former Rulers: None
Last Ruler: Grand Vizier Gavin Magnus
General Race: Humans, Genies, Gremlins
Borders on: Erathia, Krewlod



Deyja(Nekropolis)

Spoiler: pokaż / ukryj
Deyja is a barren land in mid-northern Antagarich, populated by Necromancers and the undead minions. Represented by the Necropolis faction in Heroes III, the Deyjans were never actually involved in war with other nations throughout the thousand years before the events of Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death. After being invaded by forces from AvLee, Erathia and Krewlod, Deyja then staged a plot to dominate Erathia by killing its king, Nicolas Gryphonheart, and raising him as their own undead ruler. This plot failed due to intervention from Erathia's heir, Catherine Gryphonheart. Deyja's "capital", Castle Gloaming, served as the headquarters for the "Evil" faction in Might and Magic VII. By the end of that game's events, Deyja's grip over the continent was almost totally undone.

Capitol: Moulder
Former Rulers: King Finneas Vilmar, Lich King Nicolas Gryphonheart, King Archibald Ironfist
Last Ruler: King Kastore
General Race: Liches, Vampires, Goblins
Borders on: Erathia, AvLee, Contested Lands

[/spoiler]

Eofol(Inferno)


Spoiler: pokaż / ukryj
Formerly populated by the Halfling race, the lush land of Eeofol was invaded by the demonic Kreegans sometime after the Night of Shooting Stars as depicted in Might and Magic VI: The Mandate of Heaven. The Kreegans transformed the pleasant territory into a volcanic dreadland, represented by the Inferno faction in Heroes III. At first ruled by Xenofex, the Kreegans were united under the iron fist of a new leader, Lucifer, following the events of Might and Magic VII. After the events of Heroes of Might and Magic III: Armageddon's Blade, the Kreegans were driven to total extinction from the face of the world, though they still exist on many other planets such as Axeoth. The capital of the Kreegan-ruled Eeofol was Kreelah.

Capitol: Kreelah
Former Rulers: Xenofex
Last Ruler: Lucifer Kreegan III
General Race: Demons (Kreegan)
Borders on: Erathia, AvLee, Contested Lands and Nighon (across the Nighon Straits and a tunnel system).


Nighon(Lochy)

Spoiler: pokaż / ukryj

Nighon is a cavernous island east of Antagarich, across the Nighon Straits. Populated by underworlders, including Minotaurs, Troglodytes and Harpies, it is ruled by the Dungeon Overlords and the Warlocks, united under a single leader every few centuries. The first (known) such leader was the Lich Emperor Mederon. Later, the Dragon Queen Mutare took total control of Nighon and its armies, leading them in an invasion of AvLee and Erathia, but she was repelled by AvLee's Forest Guard in Heroes Chronicles: Clash of the Dragons and later slain. Nighon's overland is barren, mountainous and snow-capped in some regions. It is represented by the Dungeon faction in Heroes III.

Capitol: None
Former Rulers: Emperor Mederon, Queen Mutare
Last Ruler: Tarnum
General Race: Troglodytes, Minotaurs, Humans, varied underground creatures
Borders on: Erathia, Eeofol both across the Nighon Straits and via a tunnel system.


Krewlord(Twierdza)


Spoiler: pokaż / ukryj
Krewlod, also known as the Wastelands, is situated in southwestern Antagarich. Inhabitated by Barbarians, Orcs, Ogres, Goblins and their kin, it was represented by the Stronghold faction in Heroes III. Krewlod was the original homeland of Tarnum, the Barbarian Tyrant from Heroes Chronicles: Warlords of the Wasteland later to become the Immortal Hero. Strangely, Krewlod did not feature in Might and Magic VII, nor was it mentioned. Its penultimate ruler was Duke Winston Boragus, who was later slain by an aspiring barbarian named Kilgor during Heroes of Might and Magic III: Armageddon's Blade. The capital of Krewlod is named Ulgak.

Capitol: Ulgak
Former Rulers: Jarg the Conqueror, Rabak, Tarnum, King Targor, Duke Winston Boragus
Last Ruler: King Kilgor
General Race: Humans, Goblins, Orcs, Ogres
Borders on: Erathia, Bracada, Tatalia

Geography:
Most of Krewlod consists of arid rocky hills situated between the Ocean in the west and the Erathian Plains to the North-East and the colder and wetter hills and mountains of Bracada on Krewlod's eastern border.


Tatalia(Cytadela)


Spoiler: pokaż / ukryj
Tatalia is a marshland region located north of Krewlod, in eastern Antagarich, also known simply as the Mudlands. Tatalia's inhabitants suffered a long history of oppression to the leaders of Krewlod and Erathia, only declaring independence during the events of Heroes Chronicles: Revolt of the Beastmasters. First ruled by the human, Droglo, Tatalia's second (known) ruler was the Lizardman, King Tralossk. Tatalia was represented by the Fortress faction in Heroes III, and its Erathian borderlands appeared in Might and Magic VII. The word 'Tatalia' is mentioned to translate as 'Community' in the language of the Witches who reside there.

Capitol: Tidewater
Former Rulers: Droglo, Lord Markham
Last Ruler: King Tralossk
General Race: Lizardmen, Gnolls, Humans
Borders on: Erathia, Krewlod, Vori

Geography:
Tatalia is situated in the westernmost part of Antagarich. It is formed of large marshlands extending from the seacoast towards the Erathian Border.

Poulation:
The swamps are inhabited by gnolls, lizardmen, basilisks and gorgons. Wyverns nested in the lush canopy while dragon flies inhabited the understory-layer of the rainforest. Deeper areas of the swamp were occupied by hydras. The vegetation was represented by a wide variety of trees and other plants, most of which were poisonous in one way or another. Famous among them was the Carnivorous Plant, a rare plant that only grew in areas with high concentrations of magic. Lizardmen and Gnolls are the dominant intelligent race, but some humans call Tatalia their home as well. Tidewater is generally a human town.


Phynaxia


Spoiler: pokaż / ukryj
Capitol: Unknown
Former Rulers: Phynax Dynasty
Last Ruler: Unknown
General Race: Humans
Borders on: Erathia, Bracada


Vori


Spoiler: pokaż / ukryj
The homeland of the Snow Elves, the eldest of the Elven race, Vori was only featured during the events of Heroes Chronicles: The Sword of Frost. A frozen island west of the mainland, Vori's capital - named Volee - housed the Sword of Frost, one of the two weapons which resulted in the planet's ruination in the cataclysmic event known as the Reckoning.

Capitol: Volee
Former Rulers: King Sil-Gandir
Last Ruler: Vol
General Race: Snow Elves
Borders on: Tatalia, AvLee.



Ważne postacie i bohaterowie

Bohaterowie z Kampanii( Fineas nie żyje podczas questu)

http://h3.heroes.net.pl/bohaterowie/kampania.html

Ważne postacie poza kampaniami

Archibalda Ironfist, władca zamku nekropolii, oraz brat Rolanda Ironfista
Kastore potężny mag z świata Xeen, doradca Archibalda Ironfista,
Gavin Magnus, nieśmiertelny arcymag, władca Bracadii
Xenofex, władca zamku Inferno
Lucyfer Kreegan, nastepca tronu zamku Inferno
Tarnum, nieśmiertelny bohater, Potężny mag i niegdyś król barbarzyńców.
Shalwend, władca żywiołaków powietrza
Acwalander, władca wodnych żywiołaków
Gralkor, władca żywiołaków ziemi
Pyrannaste, władca żywiołaków ognia

Bohaterowie zamków

Zamek:
http://h3.heroes.net.pl/bohaterowie/zamek.html
http://h3.heroes.net.pl/bohaterowie/bastion.html
http://h3.heroes.net.pl/bohaterowie/forteca.html
http://h3.heroes.net.pl/bohaterowie/inferno.html
http://h3.heroes.net.pl/bohaterowie/nekropolia.html
http://h3.heroes.net.pl/bohaterowie/loch.html
http://h3.heroes.net.pl/bohaterowie/twierdza.html
http://h3.heroes.net.pl/bohaterowie/cytadela.html
http://h3.heroes.net.pl/bohaterowie/wrota-zywiolow.html

Artefakty:

http://h3.heroes.net.pl/artefakty/wstep.html
http://mightandmagic.heroes.net.pl/mm6/przedmioty.php
http://mightandmagic.heroes.net.pl/mm8/
http://mightandmagic.heroes.net.pl/mm7/index.php
http://www.wog.acidcave.net/artef.php


Dowódcy:
http://www.wog.acidcave.net/commanders.php

Magia:
http://mightandmagic.heroes.net.pl/mm7/index.php
http://mightandmagic.heroes.net.pl/mm8/
http://mightandmagic.heroes.net.pl/mm6/magia.php
http://h3.heroes.net.pl/magia/powietrze.html


bestiariusz i stworki:

http://h3.heroes.net.pl/jednostki/informacje-ogolne.html
http://mightandmagic.heroes.net.pl/mm6/stwory.php
http://mightandmagic.heroes.net.pl/mm7/
http://mightandmagic.heroes.net.pl/mm8/
http://www.wog.acidcave.net/8level.php
http://www.wog.acidcave.net/neutr.php

_________________
It gets so lonely being evil

What I'd do to see a smile

Even for a little while

And no one loves you when you're evil

I'm lying through my teeth!

Your tears are all the company I need
Przejdź na dół Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
4934952
Roland
Gość
PostWysłany: 08-10-2016, 21:01   

Cytat:
Kastore potężny mag z świata Xeen, doradca Archibalda Ironfista,


Z Terry, a nie Xeen! >__<
Powrót do góry
Smk Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 28 Sie 2011
Status: offline

Grupy:
Syndykat
PostWysłany: 08-10-2016, 22:02   

Whoa.

_________________
There is no "good" or "bad". There is only "fun" and "boring".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gość
Gość
PostWysłany: 09-10-2016, 13:02   

@SMk: Masz fajny Avatar (też lubię Drowy/Mroczne Elfy. ^^
Powrót do góry
Hero
Gość
PostWysłany: 12-04-2017, 20:13   

https://forum.polter.pl/swiat-enroth-vt58577.html
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików
Możesz ściągać załączniki
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group