FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  Galeria AvatarówGaleria Avatarów  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.

Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
  Czego nie lubicie w grach o PC?
Wersja do druku
Zegarmistrz Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 31 Lip 2002
Skąd: sanok
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 24-02-2008, 09:43   Czego nie lubicie w grach o PC?

Czyli wszystkie te rzeczy, które was w grach na PC drażnią. Że nudne, że długie, że skomplikowane, że za proste, że za długie...

_________________
Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
Przejdź na dół Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
1271088
Grisznak
-Usunięty-
Gość
PostWysłany: 24-02-2008, 10:21   

Tylko PC czy konsolowych też? Bo w gry na PC od kilku lat niemal nie grałem.
Powrót do góry
Keii Płeć:Mężczyzna
Hasemo


Dołączył: 16 Kwi 2003
Skąd: Tokio
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 24-02-2008, 11:02   

Dwa słowa - wymagania sprzętowe.
Jestem w stanie ścierpieć, że na PC nie ma porządnych bijatyk - w końcu od czego są emulatory. Brak jRPGów? Ok, od tego mam konsolę. "Skomplikowane" gry? No ok, w końcu trudno, że były na konsole, gdzie peryferia, takie jak klawiatura/myszka trzeba by dokupić.
Ale na litość - jak bardzo irytuje mnie fakt, że przez jedną trzecią czasu posiadania przeze mnie komputera nie mogę zagrać w to, co bym chciał - tego znieść nie jestem w stanie.
Rozumiem, że technologia idzie do przodu, ale zdaję sobie też sprawę z tego, że przynajmniej połowa z tych gier (patrząc na ostatnie, powiedzmy - 10 lat) mogłaby spokojnie mieć wymagania mniejsze, tylko po prostu producentom nie chce się ich optymalizować. Bo to dużo czasu zajmuje i jest drogie - a przecież łatwiej wyjść z założenia, że ludzie i tak będą mieli niedługo komputery szybsze.

_________________
FFXIV: Vern Dae - Durandal
PSO2: ハセモ - Ship 01
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
Zegarmistrz Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 31 Lip 2002
Skąd: sanok
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 24-02-2008, 11:06   

Cytat:
Tylko PC czy konsolowych też? Bo w gry na PC od kilku lat niemal nie grałem.


Tylko PC. Powiedz, dlaczego nie grałeś. Twoja opinia może być bardzo interesująca.

_________________
Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
1271088
BOReK Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 15 Lip 2005
Status: offline
PostWysłany: 24-02-2008, 11:40   

Często jest to brak, powiedzmy, złotego środka. W moim przypadku będzie to albo gra zbyt prosta, albo zbyt skomplikowana pod względem dostępnych opcji. Przykłady z obu stron:
- Frontier - bardzo udany pomysł, ale polata się trochę i nagle gra się rutynowo. Poza tym nie można mieć floty, jakichś rozleglejszych interesów. Nie pogniewałbym sie za rozbudowanie tego (może nawet w sieci, byle z podobnym modelem wszechświata!),
- Space Empires IV (teraz V albo i VI, nie grałem) - tutaj z kolei na początku mordka się szczerzy do dostępnych możliwości, ale jak się już rozbuduje imperium, to nawet z automatyczną administracją w wielu sferach ciężko jest grać, a tura trwa godzinę i więcej na jednego gracza.

Ciężko to podsumować. Z jednej strony gra musi musi dawać duże możliwości kształtowania własnej ścieżki, z drugiej gracz powinien mieć dużo frajdy bez poznawania wszystkich. Można chyba nazwać to właśnie grywalnością.

Rzecz druga i łatwiejsza do zrozumienia - przerost formy nad treścią. O ile są gry, które z założenia mają być banalne i ładnie się prezentować (czyli relaks dla umysłu i koncert dla zmysłów), o tyle jest sporo tych "ambitnych". W nich właśnie są niby ciekawe przygody, techniki i różne pierdółki oraz masa efektów, a nie ma... klimatu. Gra nie wciąga i kropka, ale z tym każdy się spotkał ;].

Rzecz trzecia i na razie ostatnia - przesadne wciąganie. Wiem, że dla wielu brzmi to nad wyraz absurdalnie, ale nie lubię gier, które potrafią mi wyrwać z życiorysu po parę godzin za jednym posiedzeniem (chyba że naprawdę nie mam co robić). To właśnie te słynne "do kolejnego save'a". Gra powinna wciągnąć na jakąś godzinkę i znudzić w tym czasie na tyle, zeby człowiek chciał zrobić kwadrans przerwy. Wygląda to jakbym nie potrafił kontrolować własnego czasu, ale nie chodzi o to - po prostu milej przerwać grę, gdy ona sama do tego zmusza ^^. Natomiast po tej krótkiej przerwie powinienem szczerze chcieć grać dalej.

Wniosek (strasznie biedny) - nie przepadam za grami, które przesadzają w którąkolwiek stronę, o ile oczywiście są to gry duże i pokonywane przez długie godziny. Szczegół, że już bardzo dawno nie spotkałem odpowiedniej.

_________________
You ask me if I've known love and what it's like to sing songs in the rain
Well, I've seen love come and I've seen it shot down, I've seen it die in vain

Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Grisznak
-Usunięty-
Gość
PostWysłany: 24-02-2008, 12:39   

Zegarmistrz napisał/a:
Cytat:
Tylko PC czy konsolowych też? Bo w gry na PC od kilku lat niemal nie grałem.


Tylko PC. Powiedz, dlaczego nie grałeś. Twoja opinia może być bardzo interesująca.

Bo PCet stał się u mnie maszynką do pracy i kinem. Do najnowszych gier jest już za słaby, a w starocie, w które mógłbym grać, grałem wtedy, kiedy wychodziły.

Natomiast z interesujących mnie tytułów nie produkuje sie niczego ciekawego. Strategie to wyłącznie klony Dune 2 z gatunku "buduj i atakuj". RPG - nudne mutacje Baldura z randomalnymi postaciami, banalnymi historiami i zerówką psychologii. Przygodówek się nie robi - kontynuacja "Longest Jounrey" była koszmarna. Dlatego wolę grać w jrpgi i trpgi na konsoli i emulatorach.
Powrót do góry
Bezimienny Płeć:Mężczyzna
Najmniejszy pomiot chaosu


Dołączył: 05 Sty 2005
Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych.
Status: offline
PostWysłany: 24-02-2008, 12:42   

Keii napisał/a:
Dwa słowa - wymagania sprzętowe.
[...]Rozumiem, że technologia idzie do przodu, ale zdaję sobie też sprawę z tego, że przynajmniej połowa z tych gier (patrząc na ostatnie, powiedzmy - 10 lat) mogłaby spokojnie mieć wymagania mniejsze, tylko po prostu producentom nie chce się ich optymalizować. Bo to dużo czasu zajmuje i jest drogie - a przecież łatwiej wyjść z założenia, że ludzie i tak będą mieli niedługo komputery szybsze.

Ja bym to podpisał pod szerszy problem - niestaranność. Normalne są już gry które zostały wypuszczone na szybko, przez co są pełne bugów i wymagają patchowania (pierwszym takim przypadkiem w którym zwróciłem na to uwagę był Fallout 2). Pojawia się też coraz więcej gier które najwyraźniej ucierpiały przez ten problem (niestaranność spowodowana wymuszoną szybkością pracy i obniżaniem kosztów) nie tylko pod koniec, ale we wszystkich fazach produkcji (od projektu wstępnego zaczynając).
Drugie co mi się nie podoba, to już zupełnie planowe upraszczanie gier spowodowane zmianami w grupie docelowej. Dla "przeciętnego gracza" gra z 30+ godzinami gejmtajmu jest za długa. To samo dotyczy poziomów trudności gry (z pominięciem poziomu trudności typu arcade)
Dlatego ostatnio interesuje mnie coraz mniej nowych gier, a te na które zwracam uwagę to, z nielicznymi wyjątkami, zwykle kontynuacje znanych, starych serii (HoMM V, Medieval Total War 2, nadchodzący Starcraft 2)

_________________
We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.

The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
BOReK Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 15 Lip 2005
Status: offline
PostWysłany: 24-02-2008, 12:55   

Bezimienny napisał/a:
Ja bym to podpisał pod szerszy problem - niestaranność. Normalne są już gry które zostały wypuszczone na szybko, przez co są pełne bugów i wymagają patchowania

A to mi przypomina dodatkowo gry, które celowo są potem uzupełniane o dodatki. I o ile w takich Heroesach V czy podobnych jest to do pomyślenia (bo te bodaj dwie łatki i dwa bonusy da się przeboleć), o tyle w przypadku "moich" symulatorów ciężarówek (masa dodatków user made) oraz takiego Simutrans (open source i jeszcze więcej dodatków, stałe ulepszenia) czy Sim City 4 to po prostu męczy. Szczególnie wtedy, gdy instalacja takich to coś więcej niż odpalenie programiku lub wrzucenie czegoś do folderu.
Natomiast planowe upraszczanie i skracanie gier to norma - teraz wychodzi wychodzi ich za dużo i za szybko, żeby był sens robić to inaczej.

_________________
You ask me if I've known love and what it's like to sing songs in the rain
Well, I've seen love come and I've seen it shot down, I've seen it die in vain

Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Ari Płeć:Mężczyzna
Livin' la Vida Loca


Dołączył: 26 Kwi 2007
Status: offline
PostWysłany: 27-02-2008, 10:20   

nie lubię w grach na pc tego, że ich jest tak mało, i są robione pod jedno kopyto, nie wyróżniają się szczególnie niczym.

_________________
http://peacegrenade.wordpress.com/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
9986661
Keii Płeć:Mężczyzna
Hasemo


Dołączył: 16 Kwi 2003
Skąd: Tokio
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 27-02-2008, 17:18   

Gier na PC jest masa - o wiele więcej niż na konsole raczej. Problem w tym, że duża część to pozycje tak mało znane, że raczej o nich nie usłyszysz. Ale zrobić grę na PC jest o niebo prościej, niż na konsolę (oczywiście mówię o "jakiejkolwiek", niekoniecznie wartościowej).

_________________
FFXIV: Vern Dae - Durandal
PSO2: ハセモ - Ship 01
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
Korialstrasz Płeć:Mężczyzna
Mature red dragon


Dołączył: 17 Lut 2008
Skąd: Łódź, Polska
Status: offline
PostWysłany: 27-02-2008, 20:28   

Nie znam żadnej gry o PC (tak gwoli literówki w temacie ;) ), ale czego nie lubię w grach na PC?
Paru rzeczy:
- Schematyczności akcji. Jeżeli latam przez poziom za poziomem wybijając tabuny wrogów, to mnie to lekko wkurza. Dajcie mi coś oryginalnego, jakiś ciekawy pomysł. (np. w Star Wars: Jedi Academy Raven poprawił się po Jedi Outcast, gdzie wszystkie poziomy sprowadzały się do jednego).
- Poziomy ze skradaniem się w grach, które nie są nastawione na skradanie. Rany, jak ja tego nie cierpię! Jak zapragnę skradanki, to włączę Thiefa.
- Głupie AI jednostek w RTSach. Jestem pełen podziwu dla odwagi oddziałów w polskiej Eksterminacji, które ustawiają się w rządku i idą równo na śmierć spod wrogiego ognia

_________________
Staring through eyes of hate we kill
Are we controlled or is it our own will..?
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Ari Płeć:Mężczyzna
Livin' la Vida Loca


Dołączył: 26 Kwi 2007
Status: offline
PostWysłany: 27-02-2008, 20:45   

Keii więcej może... ale szitu z marketów, z koszyka za 10 złotych, piszmy o powaznych produkcjach, trzymających choćby średni poziom.

Gier w które można bez skrzywienia na twarzy grać jest mało. Co ostatnio takiego wyszło? (ale excluesive) Crysis? Crysis pokazał tylko jaki potencjał ma ten rynek - wielka porażka.

Co do mało znanych pozycji na konsole... nawet nie zdajesz sobie sprawy jaka gigantyczna ilość tego jest.

_________________
http://peacegrenade.wordpress.com/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
9986661
Dembol Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Kraków
Status: offline
PostWysłany: 28-02-2008, 00:30   

Nie zamieniajcie tego tematu w n-tą odsłonę PC vs konsole. Mam tego dość po 20 dyskusjach na manga.pl, które zakończyły się stwierdzeniem, że każda platforma jest inna i ma swoje wady, zalety, fanów i fanboyów. Oczywiście jak chcecie się pokłócić to załóżcie temat. Jestem zawsze skory do dyskusji :)

Najbardziej na PC mnie denerwuje jak Keii'a - rosnące wymagania sprzętowe. Mam 3-4 letni komputer, który w momencie kupna był przyzwoitą maszyną z szansą na rozbudowę. Jakiś czas temu kupiłem drugą 512 ramu i mam już 1GB. Dzięki temu mogę bez problemów grać w HOMMV, World of Warcraft, Vice City i kilka innych gier nie pierwszej świeżości. Nowe gry może mi pójdą, ale skoro połowa ich zalet koncentruje się na nowatorskich rozwiązaniach graficznych to nie widzę sensu grać w jakiejś śmiesznej rozdzielczości bliższej obecnym kalkulatorom i na najniższych detalach, a pewnie tak by się skończyło granie w jakieś nowe FPP (dalej mam koszmary po demku BioShocka). Szkoda, że mało komu chce się poświęcić tych kilkudziesięciu godzin, żeby zoptymalizować kod bo tylko w krajach trzeciego świata jak nasz wymiana karty graficznej czy innych bebechów oznacza pozbycie się średniej krajowej.
Lol, obniżono wymagania AC:
http://pccentre.pl/news/show/Obnizono_wymagania_Assassins_Creeda/id=17054
12GB na dysku. Hahahahaha!

Drugim mankamentem jest masa błędów jakie zawierają wypuszczane gry. Rozumiem, że zawsze można wypuścić patcha, ale to nie powinno zwalniać od ulepszania gier przed wydaniem. Ile już było przypadków, że gra dopiero po patchowaniu była grywalna. Teraz może to nie jest taki problem bo wystarczy kilka sekund i google, ale dawniej bywało ciężko. Teraz trzeba produkować szybko, widowiskowe gry, które wciągną maksymalną ilość graczy jak najszybciej. Nie mogą być zbyt trudne, ani za długie bo się 'casual gamers' zniechęcą. Szkoda, że Fallout 3 zapowiada się na jedną z najpoważniejszych ofiar tego trendu. Paradoksalnie największe problemy z grami zaczęły się gdy zyski z nich rosły i gry zostały poważną gałęzią przemysłu rozrywkowego.

Bezimienny napisał/a:
Drugie co mi się nie podoba, to już zupełnie planowe upraszczanie gier spowodowane zmianami w grupie docelowej.

To akurat bolączka bliższa konsolówkom i generacjom graczy wychowanych na nich. Na Zachodzie mało kto gra na PCtach, bo ludzi stać na posiadanie oprócz PC jednej albo kilku konsol, a target gier zazwyczaj nie ma czasu na zagłębianie się w bogatą historie, zasady i świat tylko oczekuje rozrywki. Co doprowadziło do tego co opisałem akapit wyżej.

Korialstrasz napisał/a:
Paru rzeczy:
- Schematyczności akcji.
- Poziomy ze skradaniem się w grach, które nie są nastawione na skradanie.
- Głupie AI jednostek w RTSach.

To są raczej bolączki wszelkich gier nie tylko na PC, ale wszystkich w ogóle.

BTW zabawne, że najpierw narzekasz na schematyczność, a potem, że musisz się skradać chociaż to inny typ gry.

_________________
Evil Manga
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
666666
Korialstrasz Płeć:Mężczyzna
Mature red dragon


Dołączył: 17 Lut 2008
Skąd: Łódź, Polska
Status: offline
PostWysłany: 28-02-2008, 15:56   

Dembol napisał/a:
Szkoda, że mało komu chce się poświęcić tych kilkudziesięciu godzin, żeby zoptymalizować kod bo tylko w krajach trzeciego świata jak nasz wymiana karty graficznej czy innych bebechów oznacza pozbycie się średniej krajowej.
Zawsze jak słyszę takie narzekanie (jako rasowy programista gier komputerowych), odpowiadam: Takie rzeczy to tylko w Erze. Chcesz mieć grę która ma Bloom i HDR i która pójdzie na karcie z 64 MB vRAM? To jest Nie.Moż.Li.We.
Sztuczki, które się dzisiaj stosuje do optymalizacji są niewiarygodne. Schodzi się poniżej kodu wysokopoziomowego i optymalizuje wąskie gardła na poziomie asemblerowym. Optymalizuje się takie rzeczy jak czyszczenie pamięci na poziomie suchych instrukcji procesora. Uważasz, że gry są za słabo zoptymalizowane? Zaraz ci pokażę program z jedną (!) animowaną postacią, z terenem 512x512 pikseli heighmapy, który wymaga 2,5 ghz'owego procesora, bo nie jest zoptymalizowany. A, na GeForce 4, nawet się nie uruchomił...
Nadal uważam, że oczekujecie cudów po biednych programistach...
Dembol napisał/a:
Drugim mankamentem jest masa błędów jakie zawierają wypuszczane gry. Rozumiem, że zawsze można wypuścić patcha, ale to nie powinno zwalniać od ulepszania gier przed wydaniem.
To z kolei wynika z napiętego biznes planu. Jeżeli implementacja jakiegoś modułu zostaje ukończona na dwa dni przez ostatecznym deadline'm to jest oczywiste, że nie ma go kiedy przetestować. Rozwiązanie? Sensowne zatrudnianie ludzi. Nad Aurorą pracowało 30 osób. BioWare stwierdziło, że polacy sobie z nich jaja robią, kiedy powiedzieli, że przerabiają ich engine w 4 osoby.
Dembol napisał/a:
BTW zabawne, że najpierw narzekasz na schematyczność, a potem, że musisz się skradać chociaż to inny typ gry.
Tak, celowo użyłem takiego toku rozumowania ;-) Owszem, narzekam na schematyczność, ale skradanie nie jest w żadnym razie metodą na jego rozwiązanie. Popatrz sobie jak to rozwiązano w Jedi Academy - mamy misje, w których oznaczamy cele dla bombardowania z myśliwca, misje w których walczymy na miecze świetlne w pędzącym pociągu planetarnym wyładowanym materiałami wybuchowymi, misje w których cały czas towarzyszy nam opad kwasowego deszczu (trzeba ciągle szukać osłony i się uzdrawiać), itp. A skradanie to iście po najmniejszej linii oporu.

_________________
Staring through eyes of hate we kill
Are we controlled or is it our own will..?
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
BOReK Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 15 Lip 2005
Status: offline
PostWysłany: 28-02-2008, 16:40   

Korialstrasz napisał/a:
Nadal uważam, że oczekujecie cudów po biednych programistach...

Gdzieś widziałem taki cud i go przytoczę, tylko sobie przypomnę tytuł. W każdym razie gra miała absolutnie minimalne wymagania i po rozpakowaniu zajmowała ponizej 1MB miejsca. Nie miała oczywiście Bóg wie jakich efektów, ale jak na grę typu FPS była całkiem niezła.
Korialstrasz napisał/a:
To jest Nie.Moż.Li.We.

Termin od chyba trzech dekad używany przez konstruktorów komputerów, natomiast całkowicie obcy programistom. Wiem, że to brzmi jak mrzonka, ale potwierdziło się aż nazbyt wiele razy.

_________________
You ask me if I've known love and what it's like to sing songs in the rain
Well, I've seen love come and I've seen it shot down, I've seen it die in vain

Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 3 Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików
Możesz ściągać załączniki
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group