FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  Galeria AvatarówGaleria Avatarów  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.

Poprzedni temat :: Następny temat
  Dark Wars - Fantasy Themed Arcade Shooter
Wersja do druku
Korialstrasz Płeć:Mężczyzna
Mature red dragon


Dołączył: 17 Lut 2008
Skąd: Łódź, Polska
Status: offline
PostWysłany: 20-04-2009, 23:49   Dark Wars - Fantasy Themed Arcade Shooter

Istnieją rozmaite "gierki" w różnych gałęziach sztuki, związane z czasem. W Ameryce organizowany jest konkurs NaNoWriMo - Narodowy Miesiąc Pisania Powieści, podczas którego uczestnicy starają się w ciągu jednego miesiąca (konkretnie listopada) stworzyć kompletną powieść na minimum 50.000 słów.

Wśród programistów gier jest też podobny zwyczaj - 7-day game. Gra, która powstaje w 7 dni. Najczęściej jest ona z zadanego gatunku (najpopularniejsze są bodaj 7-day roguelike), aczkolwiek nie jest to regułą. Napisanie takiej gry to sztuka, jako że z punktu widzenia organizacyjnego jest bardzo trudno zmieścić się czasowo.

Oto moje dziełko - gra, która miała powstać w 7 dni. Miała, ponieważ z niezależnych ode mnie przyczyn, nie skończyłem jej - przerwałem po 5 dniach. Mimo to, gra jest w pełni grywalna, a jedyne rzeczy których brakuje to dodatkowe poziomy (bo jest tylko jeden), lepsze wyważenie (do tej pory udało mi się tylko dwa razy ją wygrać), oraz lepsze wykrywanie kolizji (czasami pociski przelatują przez wroga)

Gra to typowy Arcadowy shooter z widokiem z góry. Lecimy smokiem i zestrzeliwujemy fale nadlatujących wrogów. Na końcu oczywiście boss.
Notka - Nie wykonałem grafiki. Informacje o jej źródłach są w załączniku (w większości darmowe modele dostępne na sieci, animacja smoka wykonana przez znajomego).

Wymagania sprzętowe
Windows 2000/XP/Vista, GeForce, seria FX (6600), lub lepsza, albo Radeon X1300 lub lepszy. Karty Intela nie są wspierane w ogóle. Ok 80mb na dysku twardym, ale lepiej mieć zapas.



A jako ciekawostka, w archiwum downloadu są pełne źródła programu na licencji BSD. Do kompilacji jednak potrzeba będzie osobnej licencji C4 (nagłówki i biblioteka), którą już trzeba sobie kupić (co zresztą polecam każdemu, kto programuje i realnie myśli o robieniu gier 3D). Kod źródłowy jest świetnym przykładem możliwości silnika, choć nie ze wszystkiego korzystałem. Jest lekko chaotyczny, ze względu na to, że był robiony na czas.

Download:
http://www.sendspace.com/file/w6gbt2 (42mb)

Gameplay wideo:
http://www.youtube.com/watch?v=Xif63NWs0DI

_________________
Staring through eyes of hate we kill
Are we controlled or is it our own will..?
Przejdź na dół Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików
Możesz ściągać załączniki
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group