FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  Galeria AvatarówGaleria Avatarów  IRC (qchat mibbit)  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
  jcRPG vs. cRPG

cRPG czy jcRPG?
jcRPG
22%
 22%  [ 9 ]
cRPG
12%
 12%  [ 5 ]
Lubię oba
65%
 65%  [ 26 ]
Nie lubię grać w żadne RPG
0%
 0%  [ 0 ]
Głosowań: 25
Wszystkich Głosów: 40

Wersja do druku
Keii Płeć:Mężczyzna
Hasemo


Dołączył: 16 Kwi 2003
Skąd: Tokio
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 13-10-2006, 14:18   

Grisznak napisał/a:
Vagrant Story

Wiedziałem, że o czymś zapomniałem ;)

A co do FF XII to system walki jest ulepszonym systemem z FF XII - dodano pasek pokazujący, kiedy wykona się akcja, możliwość używania skilli podczas poruszania się i odnowę mp podczas chodzenia. Niestety położenie postaci do przeciwnika podczas zadawania zwykłych ciosów tak samo jak w XI nie ma żadnego znaczenia. Ogólnie to walka w XII jest jak dla mnie zbytnio MMORPGowa...

_________________
FFXIV: Vern Dae - Durandal
PSO2: ハセモ - Ship 01
Przejdź na dół Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
Abigail Płeć:Kobieta
Naleśnikara


Dołączyła: 29 Mar 2006
Skąd: Lublin
Status: offline
PostWysłany: 13-10-2006, 18:23   

Cytat:
Zas co do postaci - dzięki nim gra bardziej przypomina film lub książkę, w której gracz steruje ruchami bohaterów. I za to lubię te gry.


A ja właśnie za to ich nie lubię, a w każdym razie lubię mniej, niż cRPG ;) Fakt, tu z kolei postacie mają mniejsze znaczenie, w końcu sztuczna inteligencja nie jest jeszcze aż tak zaawansowana, ale też nie są jakimiś robotami. W BG2 np. można było z nimi pogadać i miewało to wpływ na fabułę, członkowie drużyny wymieniali się też uwagami między sobą, niektórzy się nie lubili, reagowali na poczynania głównego bohatera. Temu z kolei można było nadać jakieś cechy osobowości dzięki rozbudowanym możliwościom dialogowym i zazwyczaj kilkoma dostępnymi sposobami na rozwiązanie problemu (to zwłaszcza w Fallout 2). Główni bohaterowie jRPG zazwyczaj nie przypadają mi do gustu, po prostu nie mam z nimi nic wspólnego. Najłatwiej wczuć mi się w tym wypadku w takich pokroju Chrono z Chrono Trigger, który mówił właściwie tylko 'tak' i 'nie' od czasu do czasu, przez co mogłam sobie resztę dopowiedzieć.

_________________
Here's the last toast of the evening, here's to those who still believe
All the losers will be winners, all the givers shall receive
Here's to trouble-free tomorrows, may your sorrows all be small
Here's to the losers, bless them all!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
9658926
Keii Płeć:Mężczyzna
Hasemo


Dołączył: 16 Kwi 2003
Skąd: Tokio
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 13-10-2006, 19:01   

Abigail napisał/a:
Najłatwiej wczuć mi się w tym wypadku w takich pokroju Chrono z Chrono Trigger, który mówił właściwie tylko 'tak' i 'nie' od czasu do czasu, przez co mogłam sobie resztę dopowiedzieć.

Swoją drogą, tendencja do niemego głównego bohatera ostatnio chyba zanika, chociaż imo to dobrze ;P

_________________
FFXIV: Vern Dae - Durandal
PSO2: ハセモ - Ship 01
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
Smoczek Płeć:Mężczyzna

Dołączył: 17 Kwi 2006
Status: offline
PostWysłany: 13-10-2006, 19:54   

Keii napisał/a:
Swoją drogą, tendencja do niemego głównego bohatera ostatnio chyba zanika, chociaż imo to dobrze ;P


Jak najbardziej dobrze. Tacy Crono, czy Serge są strasznie podobni do tych bezbarwnych postaci, które co najwyżej miały co kilka godzin gry jakiś tekścik, występujących w baldursach i innych tego typu grach. Won z takimi charami. jRPGi dają możliwość poznania bohaterów i to jest ich głównym atutem, w momencie gdy główny bohater zostaje tego pozbawiony gra traci część swego potencjału.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
3256390
Nanami Płeć:Kobieta
Hodor.


Dołączyła: 18 Mar 2006
Status: offline

Grupy:
Alijenoty
Fanklub Lacus Clyne
House of Joy
PostWysłany: 14-10-2006, 10:06   

O! Jakiś temat dla mnie ^^ Ja zagłosowałam na jcRPG chociaz moze dlatego, ze z cRPG mam maly stycznosci. Uwielbiam Suikodena II (w I grałam troche, III i IV widziałam u kuzyna), poza tym Chrono Trigger całkiem niezły, stary Golden Sun na GBA tez miał fajna fabułe, Breath of Fire II tez stara gierka na GBA, no i oczywiscie Finale. Siódemke do połowy (i wersja PC odmówiła posłuszenstwa totalnie), teraz jestem wreszcie w trakcie przechodzenia ósemki, pod koniec 3 płyty ^___^ No i Tactics, choc to nie do konca RPG juz. A potem zabiore sie za dziewiątke, dalsze pozycje z FFów widziałam tylko u kuzyna jak sobie grał na PS2.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
Lila Płeć:Kobieta
BAKA Ranger


Dołączyła: 19 Wrz 2006
Skąd: [CENSORED]
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
Fanklub Lacus Clyne
Lisia Federacja
Omertà
PostWysłany: 16-10-2006, 15:33   

Nza kto Fable na xboxa ??

_________________
" Twas brillig, and the slithy toves, did gyre and gimble in the wabe;
All mimsy were the borogoves, and the mome raths outgrabe.~ "

Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Keii Płeć:Mężczyzna
Hasemo


Dołączył: 16 Kwi 2003
Skąd: Tokio
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 16-10-2006, 15:55   

/me zna tylko na PC, przeszedłem podstawkę, dodatku mi się nie chciało.
Fajny pomysł, ale nijak ma się do zapowiedzi Petera (według których gracz miał mieć taki wpływ na świat gry, że ho-ho - został z tego TPP RPG z dość swobodnym rozwojem postaci i paroma ciekawymi pomysłami).
Beznadziejne jest to, że do bezproblemowego poradzenia sobie ze WSZYSTKIMI przeciwnikami (tak, ostatni boss też - kwestia jakichś paru minut) wystarczy zestaw Enflame + Heal + trochę mana potów...

_________________
FFXIV: Vern Dae - Durandal
PSO2: ハセモ - Ship 01
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
Daerian Płeć:Mężczyzna
Wędrowiec Astralny


Dołączył: 25 Lut 2004
Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa)
Status: offline

Grupy:
Tajna Loża Knujów
PostWysłany: 18-10-2006, 23:20   

Smoczek napisał/a:
bezbarwnych postaci, które co najwyżej miały co kilka godzin gry jakiś tekścik, występujących w baldursach i innych tego typu grach. Won z takimi charami. jRPGi dają możliwość poznania bohaterów i to jest ich głównym atutem


Niestety, mylisz się. Postacie z dobrych cRPG (a tu pozwolę sobie wymienić Baldur's Gate II, fallaut 1 i 2, Arcanum, Planescape: Torment) są zazwyczaj znacznie bardziej rozbudowane i, co bardzo ważne, o wiele bardziej zróznicowane od bohaterów jRPG. Powiedz mi, czy Edwin jest według Ciebie pozbawiony charakteru? Czy Marcus albo Sulik nie mają własnych poglądów i nawyków? A może Magnus albo Virgil nie myślą samodzielnie i nie można dowiedzieć się niczego o ich przeszłości? Czy Morte jest typową postacią z każdej gry oraz jest bezbarwny?
Równie dobrze podobne zarzuty można postawić (a nawet łatwiej to zrobić) jRPG. Dlaczego? Odpowiedzią jest lista Głównych Praw Konsolowych RPG (moja licentia poetica na tłumaczenie nazwy listy):

5. Logan's Run Rule
RPG characters are young. Very young. The average age seems to be 15, unless the character is a decorated and battle-hardened soldier, in which case he might even be as old as 18. Such teenagers often have skills with multiple weapons and magic, years of experience, and never ever worry about their parents telling them to come home from adventuring before bedtime. By contrast, characters more than twenty-two years old will cheerfully refer to themselves as washed-up old fogies and be eager to make room for the younger generation.

15. Hey, I Know You!
You will accumulate at least three of these obligatory party members:
The spunky princess who is rebelling against her royal parent and is in love with the hero.
The demure, soft-spoken female mage and healing magic specialist who is not only in love with the hero, but is also the last survivor of an ancient race.
The tough-as-nails female warrior who is not in love with the hero (note that this is the only female character in the game who is not in love with the hero and will therefore be indicated as such by having a spectacular scar, a missing eye, cyborg limbs or some other physical deformity -- see The Good, The Bad, And The Ugly Rule.)
The achingly beautiful gothy swordsman who is riven by inner tragedy.
The big, tough, angry guy who, deep down, is a total softy.
The hero's best friend, who is actually much cooler than the hero.
The grim, selfish mercenary who over the course of the game learns what it means to really care about other people.
The character who is actually a spy for the bad guys but will instantly switch to your side when you find out about it.
The weird bonus character who requires a bizarre series of side quests to make them effective (with the ultimate result that no player ever uses this character if it can be avoided.)
The nauseatingly cute mascot who is useless in all battles.

16.Hey, I Know You, Too!
You will also confront/be confronted by at least three of these obligatory antagonists:
The amazingly good-looking and amazingly evil long-haired prettyboy who may or may not be the ultimate villain.
The villain's loyal right-hand man, who comes in two versions: humorously incompetent or annoyingly persistent.
The villain's attractive female henchman, who is the strongest and most competent soldier in the army but always lets the party escape because she's, yes, fallen in love with the hero.
Your former ally who supposedly "died" and was forgotten about, until much later in the game when he/she shows up again on the villain's side and full of bitterness.
The irritatingly honorable foe whom you never get to kill because, upon discovering the true nature of his superiors, he either nobly sacrifices himself or joins your party.
The insane clown or jester who will turn out to be surprisingly difficult to subdue.
The mad scientist who likes creating mutated creatures and powerful weapons 'cause it's fun (and also handy if uninvited adventurers show up.)
The adorably cute li'l creature or six year old child who fights you and, inexplicably, kicks your butt time after time.
17. Hey, I Know You, Three!
Furthermore, expect to encounter most of the following obligatory non-player chararcters (NPCs):
The townsperson or crewmember who wanders aimlessly in circles and never quite gets where he is going.
Hilariously incompetent or cowardly soldiers.
The NPC who has a crush on another NPC and can't quite work up the nerve to tell him or her, so instead tells every other person who wanders by about it at great length.
A group of small children playing hide-and-seek.
The wise and noble captain/king/high priest.
The wise and noble captain/king/high priest's splutteringly evil second-in-command. Nobody, including the hero, will notice the second's constant, crazed scheming until the moment when he betrays everyone to the forces of badness.
The NPC who is obsessed with his completely mundane job and witters on endlessly about how great it is. He's so thrilled by it that he wants to share it with everyone he sees, so given a quarter of a chance he'll make you do his job for him.
The (adult) NPC who has nothing better to do than play kids' games with passersby.
The group of young women who have formed a scarily obsessive fan club for one of your female party members

I niestety, zasady te są boleśnie prawdziwe co do każdego jRPG. (pełna lista: http://project-apollo.net/text/rpg.html )

Oczywiście, postacie te różnią się od siebie szczegółami i charakterem, dlatego można pośród nich wskazać wiele wybijających się osobowości (Magus, Kid, Maya z Septera Core - choć to ostatnie to jRPG robiony przez Amerykanów). Jednakże, nie można powiedzieć, aby w jRPG miały ciekawe postacie w przeciwieństwie do cRPG, gdyż akurat pod tym względem CRPG stanowczo wygrywają.

_________________
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
3291361
Lila Płeć:Kobieta
BAKA Ranger


Dołączyła: 19 Wrz 2006
Skąd: [CENSORED]
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
Fanklub Lacus Clyne
Lisia Federacja
Omertà
PostWysłany: 19-10-2006, 09:56   

Keii napisał/a:
Beznadziejne jest to, że do bezproblemowego poradzenia sobie ze WSZYSTKIMI przeciwnikami (tak, ostatni boss też - kwestia jakichś paru minut) wystarczy zestaw Enflame + Heal + trochę mana potów...


Ile??? pare minut? WoW czlowieku... mi padl na 3 ciosy... moje combo:
Zwolnienie czasu na maxa + Berserk na maxa + Multi attack na maxa - komba po 50 k szly...


Spoiler: pokaż / ukryj
na koniec juz mi sie nudzilo i podbilam wszystkie miasta... wykupilam wszystkie budynki... najgorzej bylo w miastach bez czarow i broni... ale zatuklo sie wszystkich reka...

_________________
" Twas brillig, and the slithy toves, did gyre and gimble in the wabe;
All mimsy were the borogoves, and the mome raths outgrabe.~ "

Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Smoczek Płeć:Mężczyzna

Dołączył: 17 Kwi 2006
Status: offline
PostWysłany: 19-10-2006, 13:52   

Daerian napisał/a:
[...]fallaut 1 i 2[...]


Na wstępie takie małe wytknięcie. Gra się nazywa Fallout ^_-.


Daerian napisał/a:
Postacie z dobrych cRPG (a tu pozwolę sobie wymienić Baldur's Gate II, fallaut 1 i 2, Arcanum, Planescape: Torment) są zazwyczaj znacznie bardziej rozbudowane i, co bardzo ważne, o wiele bardziej zróznicowane od bohaterów jRPG.


Ja wspomniałem jedynie o Baldursie i jemu podobny, fakt, było to z mojej strony mało konkretne, ale zapewniam, że Planescape'a akurat uznaję za króla cRPGów (i to pod każdym względem, może oprócz grafiki i braku liniowości w fabule), więc nie miałem tej gry na myśli. Morte, Anna, Vhailor. Każda z tych postaci była inna, ciekawa i aż chciało się ją mieć w teamie.
W Baldursie może z 3-4 osoby uważam za interesują, ale nie zmienia to faktu, iż ich obecność (lub jej brak) w teamie ma niewielki wpływ na przebieg rozrywki i tak naprawdę te postacie poznajemy w bardzo nie wielkim stopniu (a przynajmniej większość ich), w Falloucie jest z tym jeszcze gorzej (chociaż uważam tę grę za drugą w rankingu Najlepsze cRPGi).
Czy postacie są zróżnicowane? Owszem są, ale nie wmawiaj mi, że bohaterowie z jRPGów nie są, bo to nie prawda, najlepszym na to przykładem jest chyba FF VII, XI i Chrono Trigger.
Czy postacie w cRPGach są rozbudowane? Za pewne są, ale znowu wraca problem tego, iż nigdy nie będą pełnili takiej roli jak bohaterowie jRPGów, tak ważnej. Nie poznamy ich tak dobrze.


Daerian napisał/a:
Czy Marcus albo Sulik nie mają własnych poglądów i nawyków?


Nie, ale sami nic właściwie nie mówią po tym jak sięich dołączy, nie mają wpływu na fabułe.

Daerian napisał/a:
Czy Morte jest typową postacią z każdej gry oraz jest bezbarwny?


Czy Robo, Frog, Red są postaciami bezbarwnymi i typowymi dla każdej gry?
O P:T zresztą już napisałem wyżej ^^.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
3256390
IKa Płeć:Kobieta

Dołączyła: 02 Sty 2004
Status: offline

Grupy:
WIP
PostWysłany: 19-10-2006, 15:37   

Smoczek napisał/a:
Na wstępie takie małe wytknięcie. Gra się nazywa Fallout ^_-.

Uprzejmie proszę Użytkownika Smoczka, by darował sobie wytykanie literówek w każdym poście. Nie jest to ani konieczne, ani tym bardziej uprzejme, zwłaszcza od osoby, która sama nieomylna nie jest - i ma to samo na koncie.

Miłego dnia
IKa


Ostatnio zmieniony przez IKa dnia 19-10-2006, 15:40, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Smoczek Płeć:Mężczyzna

Dołączył: 17 Kwi 2006
Status: offline
PostWysłany: 19-10-2006, 15:39   

Ysengrinn... to nie jest literówka, no chyba że Daerian ma inną klawiaturę niż ja (zobacz gdzie jest o, a gdzie a). Jak dla mnie jest to błąd rzeczowy.
Wiem doskonale, że sam popełniam błędy, ale wcale nie będę się źle czuł, jeżeli np. Ty będziesz mi je wytykał (o ile będą to faktycznie błędy), dzięki temu prawdopodbnie czegoś się nauczę, a jeżeli ktoś się burzy.

Mam nadzieje, że zajmie Ci to mniej czasu, niż nauczenie się, że na TYM forum się tego NIE robi.

edit Zegarmistrz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
3256390
Abigail Płeć:Kobieta
Naleśnikara


Dołączyła: 29 Mar 2006
Skąd: Lublin
Status: offline
PostWysłany: 19-10-2006, 16:08   

Smoczek napisał/a:
Czy postacie są zróżnicowane? Owszem są, ale nie wmawiaj mi, że bohaterowie z jRPGów nie są, bo to nie prawda, najlepszym na to przykładem jest chyba FF VII, XI i Chrono Trigger.


Nie chodzi o to, że nie są zróżnicowane w obrębie jednej gry, tylko, że spokojnie można im znaleźć odpowiedniki w innej, nie jednej zazwyczaj. Bohaterowie-typy po prostu. O Finalach się akurat nie wypowiadam, bo ich nie znam, ale Chrono Trigger? Bardzo lubię tą grę, bohaterów też, co nie zmienia faktu, że są sztampowi w większości - zbuntowana księżniczka, dziewczyna genialna, dziewczyna nieokrzesana, honorowy wojownik itd...

W BG i Falloutach postacie rzeczywiście nie mają zbytniego wpływu na przebieg fabuły, te gry zostały pomyślane tak, że można je przejść równie dobrze tylko głównym bohaterem, jak większość cRPG zresztą. Drużyna uatrakcyjnia jednak rozgrywkę, a trochę zawsze można zostawić wyobraźni ;)

_________________
Here's the last toast of the evening, here's to those who still believe
All the losers will be winners, all the givers shall receive
Here's to trouble-free tomorrows, may your sorrows all be small
Here's to the losers, bless them all!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
9658926
Smoczek Płeć:Mężczyzna

Dołączył: 17 Kwi 2006
Status: offline
PostWysłany: 19-10-2006, 16:33   

Zegarmistrz, czyli co, lepiej by człowiek przez resztę swego życia miał błędne informacje?

A wracając do tematu:

Abigail napisał/a:
Nie chodzi o to, że nie są zróżnicowane w obrębie jednej gry, tylko, że spokojnie można im znaleźć odpowiedniki w innej, nie jednej zazwyczaj. Bohaterowie-typy po prostu. O Finalach się akurat nie wypowiadam, bo ich nie znam, ale Chrono Trigger?


Ale przecież wszędzie pojawiają się archetypy (i bardzo niewielka grupa postaci, zarówno z cRPGów jak i z jRPGów, wyłamuje się zRQS tego).
Przyznaję, niektóre cRPGi faktycznie posiadają znacznie mniej sztampowe postacie, aniżeli większość (jak nie wszystkie) jRPGi, ale nie jest takich gier zbyt wiele (wspomniany już P:T jest taką właśnie taką grą).

Abigail napisał/a:
Drużyna uatrakcyjnia jednak rozgrywkę, a trochę zawsze można zostawić wyobraźni



Z tym się zgodzę, osobiście nigdy nie lubiłem przechodzić Fallouta, czy BG bez teamu ^^.


Ostatnio zmieniony przez Smoczek dnia 19-10-2006, 18:36, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
3256390
Abigail Płeć:Kobieta
Naleśnikara


Dołączyła: 29 Mar 2006
Skąd: Lublin
Status: offline
PostWysłany: 19-10-2006, 17:31   

Smoczek napisał/a:
ale przecież wszędzie pojawiąją się archetypy (i bardzo niewielka grupa postaci, zarówno z cRPGów jak i z jRPGów, wyłamuje się od tego).


No właśnie, dlatego nie można powiedzieć, że te z jRPG są lepsze niż z cRPG ;p

_________________
Here's the last toast of the evening, here's to those who still believe
All the losers will be winners, all the givers shall receive
Here's to trouble-free tomorrows, may your sorrows all be small
Here's to the losers, bless them all!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
9658926
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików
Możesz ściągać załączniki
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group