FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  Galeria AvatarówGaleria Avatarów  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.

Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
  Asteroids3D
Wersja do druku
Distant Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 23 Cze 2003
Skąd: Somewhere in the world
Status: offline
PostWysłany: 16-11-2003, 18:32   Asteroids3D

Moi drodzy beta- testerzy ;) powoli zbliżam się do końca z moim projektem na grafikę komputerową. Jest to wersja 3D znanej gry Asteroids. Pisane pod OpenGlem. W aktualnej wersji idzie juz pograc chodz gra nie jest jeszcze wywazona prosilbym o sciagniecie i pogranie. To na co prosze zwracac uwage to: podejrzane cienie, zle wykrywanie kolizji (czy pociski trafiaja w cele) oraz zwyyczajne wychaczajace sie buraki.

ftp://ttka.one.pl

login: anonymous

wszystko siedzi w upload/asteroids3D

sa tam trzy rary

res.rar - zasoby gry
dlls.rar - biblioteki
i asteroids3d.rar - exec
podzielone zostalo z racji ze aktualnie zmianom bedzie podlegal juz tylko exec wiec bedzie na przyszlosc mniej sciagania.


Sciagajac poraz pierwszy sciagnac wszystko i wladowac do jednego katalogu. Jesli cos potem zmienie to wystarczy tylko dociagnac execa.

_________________
Never surrender, never give up...

http://forum.multiworld.pl - Nothing is impossible here
http://komiks.multiworld.pl - Komiks Multiworld ;3
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Yuby Płeć:Mężczyzna
Kotosmok


Dołączył: 16 Cze 2003
Skąd: Wrocław
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 16-11-2003, 18:51   

A właśnie... Ty mi je ostatnio wysłałeś i żaden nie działał... :P

_________________
From the brightest start
Comes the blackest hole
You had so much to offer
Why did you offer your soul?
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
3010805
Ryuzoku Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 23 Cze 2003
Status: offline
PostWysłany: 16-11-2003, 18:51   

DISTANT FAJOWA GIERKA!!^^
Naprawde mi sie bardzo podoba fajnie wygląda grafika ładna pomysł na grę też doby bo już o tym zapomniałem^^"" No i jest w 3D;)

Mi sie to bardzo podoba i napewno nie zrobnił bym czegoś takiego bo nei umiem;p
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Sm00k
-Usunięty-
Gość
PostWysłany: 16-11-2003, 18:57   

Ja bede umial. Za jakis czas. A poki co, sciagniemy sobie, potestujemy...
Powrót do góry
Ryuzoku Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 23 Cze 2003
Status: offline
PostWysłany: 16-11-2003, 19:29   

A no to ja mam jeszcze takie pytanie co do Asteroids3D...
Kiedy wydane zostaną oficjalne kody do gry??>:P
A tak serio..czy przewidziany jest jakiś dodatek??
Jak np. nowe mapy statki itp...
Bo gra nawet wciąga i ja czekam na pacha do Multiplayera^^"""
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Distant Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 23 Cze 2003
Skąd: Somewhere in the world
Status: offline
PostWysłany: 16-11-2003, 19:35   

Kodów do gry nie będzie. Mam na dysku jeszcze wersje execa z wyłączonym wykrywaniem kolizji pomiędzy statkiem a asteroidami :P
Updatować i odburaczać będe na bierząco. Będe informował w postach jak umieszcze nowa wersje execa.

Multiplayer mógłbym napisać. Ale nie teraz. Na razie musze doczyścić i dokomentować kod.

_________________
Never surrender, never give up...

http://forum.multiworld.pl - Nothing is impossible here
http://komiks.multiworld.pl - Komiks Multiworld ;3
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Sm00k
-Usunięty-
Gość
PostWysłany: 16-11-2003, 20:17   

Na początek pozwolilbym na zmiane predefiniowanych ustawiem sterowania. W aktualnej psotaci jest niegrywalne.

Fajne efekty pracy silnikow. Zakladam, ze model statku jest tymczasowy?

Wykrycie kolizji nie jest jeszcze najlepsze. Niektore skalki nie daja sie po prostu trafic.

Za malo celow. Za latwo wymanewrowac poszczegolne asteroidy.

Statek zachowuje sie....krowiasto. Ja rozumiem, niszczyciel gwiezdny, ale..


Czas na plusy. Plynna grafika, choc to pewnie zasluga mojego sprzetu raczej >). Ladne efekty eksplozji, choc moza troche zbyt obszerne, utrudniaja celowanie. Cieniowanie statku, bardzo przyjemne.


Na poczatek tyle. Zobaczymy, co dalej >)

Wspominalem, ze jestem pod wrazeniem? Naprawde wciagajaca gra. Jak niewiele ostatnio.
Powrót do góry
raflik Płeć:Mężczyzna
Fenomen na jedną noc


Dołączył: 14 Lip 2002
Skąd: Z nicości swego akademickiego pokoju
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 16-11-2003, 20:36   

Zaza...Zac... ACi... Zac... INza za ZACINA....

_________________
Hollogram Summer - The Night of Wallachia

Fenomen na jedną noc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Distant Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 23 Cze 2003
Skąd: Somewhere in the world
Status: offline
PostWysłany: 16-11-2003, 21:15   

Zacina czy przycina ? Znaczy czy masz mała liczba klatek masz w lewym górnym rogu licznik FPS. Jaki masz sprzęt? Jeśli zacina się to czy sypie jakimiśwyjątkami?

Smook ->

Cały czas powtarzam sobie przenieś strzał z pod spacji na lewy przycisk myszy i ciągle zapominam

Model Statku zostaje. W tym wypadku chodziło o groteskowość. Ale nie ma problemu jak ktoś chce inny model statku. Kumpel narobił masę modeli statków ;)

Właśnie o wykrywanie kolizji mi chodzi do testów. Gdzieś jest jeszcze jakiś burak i na razie go jeszcze nie widzę.

Mogę podnieść liczbę startowa dużych asteroid z 8 do powiedzmy 20. Dodatkowo podnieść losowaną prędkość asteroid.

Statek zachowuje sie krowiasto bo po pierwsze silniki jeszcze w złym miejscu są. Po drugie jest coś jeszcze złe z perspektywą. Po trzecie pamietaj ze silniki zachowuja sie tu zgodnie z fizyka newtowska ja kto w asteroidach bywa.

_________________
Never surrender, never give up...

http://forum.multiworld.pl - Nothing is impossible here
http://komiks.multiworld.pl - Komiks Multiworld ;3
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Sm00k
-Usunięty-
Gość
PostWysłany: 16-11-2003, 21:28   

Model mi sie podoba, i jak zauwazyles, powinien tak sie zachowywac, ze wzgledu na mase, bezwladnosc i tak dalej. Wlasciwie, niszczyciel powinnien byc jeszcze bardziej bezwladny.

Ale ze zmiana modelu winien zmieniac sie tez "model lotu".

Srednio co drugi duzy asteroid nie daje sie rozbic. Male w wiekszosci daja sie rozbic. Najmniejsze, zaraza, ciezko trafic >P



Kolejny drobiazg: Z czego wlasciwie sie strzela? I dlaczego na dobrą sprawe mozna strzelac ogniem ciaglym? Czulem sie, jakbym...nie nie powiem tego na forum *^_^*

Punkty powinne byc podliczane jeszcze ze wzgledu na celnosc i procent trafien.

W ramach utrudniania zycia graczom, ograniczyc ilosc paliwa. Wprowadzic bonusy: nowe rodzaje broni, dopalacz, hamulce (w tej grze baaardzo przydatne)
Powrót do góry
Vel Płeć:Mężczyzna
Deskorolkarz


Dołączył: 08 Lip 2003
Skąd: POLSKAAAAAAAaaa
Status: offline
PostWysłany: 17-11-2003, 10:18   

Łiiiiiii! Ale mi się przyspieszyć udało!!! Wszystko tak migało, że tylko oczopląsu dostać, a moje własne strzały dublowałem 10 razy, zanim zniknęły ^^. Spróbujcie tak- normalnie Star Wars!!!

Dist- okej, strzał na myszce, dobry pomysł, ale wciąż proponuję ci, zamiast strzałek daj W, A, S, D, bo niewygodnie tak blisko ręce trzymać (w moim przynajmniej przypadku- myszkę trzymam po prawej)

Co do kolizji- ano problem- czasem asteroida nas rozwala, mimo iż jesteśmy jeszcze daleko, strzały nieraz przechodzą, nie da się skubaństwa trafić.

Fizyka statku jest okej, to w ogóle przypomina mi wspaniałego Drifta ^^ W Asteroids nie grałem, ale Drift to prawie to samo.
Też proponuję bonusy- rozwalisz asteroidę- dostajesz np. większą szybkostrzelność (zmień tą, bo zgadzam się z tym co Sm00k napisał ^^'), dalszy zasięg, ew. podwójny strzał. *___*

A są tam jacyś przeciwnicy? Na razie nie uśwaidczyłem, a fajnie by było tak się postrzelać między tymi asteroidami... ^^

_________________
Ej cze
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Distant Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 23 Cze 2003
Skąd: Somewhere in the world
Status: offline
PostWysłany: 17-11-2003, 21:10   

Update Execa. Ci co ściągali już wystarczą ze sciagna tylko exec.:

- dodane strzelanie myszka
- zwiekszenie asteroid do 20 i zwiekszenie losowanych im predkosci
- kilka poprawek optymalizacyjnych

_________________
Never surrender, never give up...

http://forum.multiworld.pl - Nothing is impossible here
http://komiks.multiworld.pl - Komiks Multiworld ;3
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Sm00k
-Usunięty-
Gość
PostWysłany: 17-11-2003, 23:14   

Zmiana sposobu prowadzenia ognia znacznie poprawia wrazenia. Z kolei zmiany dotyczace asteroid znacznie podniosly poziom trudnosci >)



Wciaz sa problemy z wykrywaniem trafien. Odsetek trafionych i zniszczonych skalek zaczyna sie zrownywac, ale....


Wciaz czekam na pelna salwe dziobowa z niszczyciela....ten pojedynczy promien wyglada....groteskowo.
Powrót do góry
Vel Płeć:Mężczyzna
Deskorolkarz


Dołączył: 08 Lip 2003
Skąd: POLSKAAAAAAAaaa
Status: offline
PostWysłany: 18-11-2003, 12:45   

Właśnie Dist, może by tak zrobić strzały z dwóch działek, po dwóch stronach, ale za to wolniejsze?
Poza tym- ja wciąż jestem za W,A,S,D, na strzałkach jest mi niewygodnie T_T.

Co do ilości asteroid i ich szybkości... O_o Rany, Dist, coś ty brał przed napisaniem kodu do tego?! o_O

A trafianie w asteroidy wciąż szwankuje... odkryłem, że nie działa tylko, jeśli jestesmy blisko asteroidy, z większych odległości nie ma z tym problemów. Niestety- sprawia to, że raczej nie uratujemy się przed asteroidą lecącą nam prosto w gebę...

_________________
Ej cze
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Distant Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 23 Cze 2003
Skąd: Somewhere in the world
Status: offline
PostWysłany: 19-11-2003, 13:02   

Znów wystarczy zassać exec

Dodano:

- można sobie teraz dowoonie ustawić kamerę przy statku.
O/P - Oddal/Przybliż
J/L - Kąt lewo/prawo
I/K - Kąt góra/dół

- poprawiłem kilka dalszych buraków, wykrywanie kolizji musi jeszcze trochę poczekać (domyślam się że wina leży po stronie warunków przycinających liczbę asteroid poddawanych właściwemu wykrywaniu kolizji)

- w lewym górnym rogu są podane aktualne kąty kamery i wartość zooma (AngA,AngB,Zoom). Jeśli wybierzecie takie ktore wam odpowiadają to przypostujcie a zrobie je defaultowymi.

- niektórym osobom (elo tilk) załącza się software'owy render i chodzi bardzo wolno. Cuż nie wiem czym może być to spowodowane lecz wina raczej leży po stronie systemu na sprzęcie a nie gry. Miałem podobny problem na moim Voodoo 3 na Celeronie 400 Mhz. Problem tkwił w ustawieniach Ekranu pod Windą (nie wiadomo czemu był załączony 32-bitowy kolor ktorego Voodoo 3 nie obsługuje). Choć w przypadku problemów tilkowo-bamboshowych to raczj cos innego bo jak pamietam GF2MX400 już ma 32-bit kolor.

- czyli zmniejszyc ich liczbę? Jest jeszcze mały burak ze wykrywa kolizje ze statkiem gdy gry jeszcze nie zalaczysz co bywa ujmująco denerwujace gdy statek zderzy sie z jakims gruzem. ;)

_________________
Never surrender, never give up...

http://forum.multiworld.pl - Nothing is impossible here
http://komiks.multiworld.pl - Komiks Multiworld ;3
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików
Możesz ściągać załączniki
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group