FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  Galeria AvatarówGaleria Avatarów  IRC (qchat mibbit)  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
  Wampir: Maskarada i Mroczne Wieki
Wersja do druku
Mitsurugi Płeć:Mężczyzna
Wieczny Marzyciel


Dołączył: 22 Sty 2009
Skąd: Wrocław
Status: offline
PostWysłany: 21-12-2009, 18:17   Wampir: Maskarada i Mroczne Wieki

Zakładam bo nie ma i dlatego, że mam pytanie. Planujemy zagrać w Mroczne Wieki w środę i mamy zamiar zniwelować solaryzację wampirów. To znaczy ten głupi przesąd, że słońce wampira uśmierca. Pomijając liczne nielogiczności związane z nieudolnością próby życia wampirów w świecie ludzi (wszystko trzeba robić w nocy, jak każdy normalny człowiek od chłopa, przez szlachcica, po króla i papieża dawno śpi, a cały świat jest "zamknęty, od sklepów po Rady, parlamenty, gildie itd.) to przychylałbym się też to nowoczesnej koncepcji wampirów, które po prostu wolą noc, od kiedy ich moce są wtedy większe, ale nie umierają od promieni słonecznych. Ludzie wymyślili sobie, że słońce zabija wampiry, bo ono przegania noc, oznacza triumf człowieka, nowy dzień, noc jest buu itp. Legendy wiejskie, tak jak z kołkami i wodą święconą. Czyli teoria Regisa z Wiedźmina np. W końcu sam podręcznik mówi, że nikt nie wie, czy wampiryzm to dzieło Boga, Szatana czy czegoś innego.

I tu rodzi się moje pytanie: próbował ktoś z was grać kiedyś na takich zasadach? Jakie wprowadziliście ograniczenia/zmiany w grze? My planujemy obniżenie rzutów i zdolności, plus spadek poziomu wszelkich umiejętności do 1 w świetle słońca. Macie jakieś pomysły/koncepcje?

_________________
温故知新 - To search for the old is to understand the new
勝ちは鞘の中にあり - Victory comes while the sword is still in the scabbard
Przejdź na dół Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
927825
Arioch Płeć:Mężczyzna

Dołączył: 01 Lip 2006
Status: offline
PostWysłany: 21-12-2009, 18:57   


Spoiler: pokaż / ukryj
(\__/)
(='.'=) Do skasowania.
(")_(")


Ostatnio zmieniony przez Arioch dnia 10-01-2011, 02:04, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Teukros Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 09 Cze 2006
Status: offline
PostWysłany: 21-12-2009, 19:02   

A może umieścić akcję w jednym z miast, w których życie rozpoczyna się po zachodzie słońca? Zasadniczo, im dalej na południe, tym większy upał, dłużna przerwa popołudniowa, i dłużej można załatwiać sprawy w nocy.

Rzecz w tym, że wampiry w dzień to już ogromne przegięcie - dodaj do tego jedną ze sztuczek, pozwalającą na egzystencję bez picia krwi (a było ich kilka) i masz tak naprawdę system o superbohaterach, nie wampirach. Z miejsca załatwiasz też kilka dyscyplin, których najpotężniejsze moce pozwalają właśnie na obejście problemu słońca (na szybko przychodzą mi na myśl Animalizm, Nadwrażliwość, Dominacja i Nekromancja).

Jeżeli chodzi o konkretne rozwiązania:
- z Kindred of the East - wampir może wytrzymać na słońcu 5 minut za każdy punkt Wytrzymałości,
- z Ancient Bloodlines - "Chwała Ra", połączenie Prezencji (5) i Nadwrażliwości (5), pozwala na stworzenie iluzji siebie, swobodnie działającej w dzień. Iluzja jest bardzo potężna i przekonywująca,
- różne dodatki z Maskarady i Requiem zawierają dyscypliny, pozwalające na ignorowanie światła słonecznego w różnym stopniu, najczęściej są bardzo wysokopoziomowe, i raczej dla bohaterów niezależnych.

A jeżeli nie chcesz kombinować, daj wszystkim wampirom niewrażliwość na słońce, do tego ograniczenie puli kości do człowieczeństwa w dzień, opcjonalnie włącz/wyłącz dyscypliny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
Arioch Płeć:Mężczyzna

Dołączył: 01 Lip 2006
Status: offline
PostWysłany: 21-12-2009, 19:05   


Spoiler: pokaż / ukryj
(\__/)
(='.'=) Do skasowania.
(")_(")


Ostatnio zmieniony przez Arioch dnia 10-01-2011, 02:07, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Zegarmistrz Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 31 Lip 2002
Skąd: sanok
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 21-12-2009, 20:52   

Mitsurugi napisał/a:
I tu rodzi się moje pytanie: próbował ktoś z was grać kiedyś na takich zasadach? Jakie wprowadziliście ograniczenia/zmiany w grze? My planujemy obniżenie rzutów i zdolności, plus spadek poziomu wszelkich umiejętności do 1 w świetle słońca. Macie jakieś pomysły/koncepcje?


Uczciwie mówiąc nie mam pomysłu, ale ten mi się nie podoba. Tak naprawdę trochę nie rozumiem tej mody na pozbawianie wampira głównych wampirzych atrybutów to jest: braku odporności na słońce i konieczności żywienia się krwią, co jest ostatnimi czasy popularne. Są to niestety cechy, które definiują wampiryzm. Jeśli pozbawić je tych stworów, to niestety wampir przestanie być wampirem, a stanie się Mary Sue.

_________________
Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
1271088
Ysengrinn Płeć:Mężczyzna
Alan Tudyk Droid


Dołączył: 11 Maj 2003
Skąd: дикая охота
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
Tajna Loża Knujów
WOM
PostWysłany: 21-12-2009, 20:54   

Cytat:
Planujemy zagrać w Mroczne Wieki w środę i mamy zamiar zniwelować solaryzację wampirów. To znaczy ten głupi przesąd, że słońce wampira uśmierca. [...] Ludzie wymyślili sobie, że słońce zabija wampiry, bo ono przegania noc, oznacza triumf człowieka, nowy dzień, noc jest buu itp. Legendy wiejskie, tak jak z kołkami i wodą święconą.


Rozumiem, że zamierzaciec też sparklać, skakać po drzewach i podrywać licealistki?

Krótka piłka - albo przyjmujecie, że gracie stworami Ciemności i boicie się słońca, albo wywalacie WoDa do kosza, bierzecie podręcznik Exalted i robicie drużynę cholernych solarów. Ewentualnie koncypujecie system autorski w świecie Zmierzchu, skoro tak bardzo Wam zależy.

_________________
I can survive in the vacuum of Space


Ostatnio zmieniony przez Ysengrinn dnia 21-12-2009, 21:05, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź galerię autora
Velg Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 05 Paź 2008
Status: offline

Grupy:
Tajna Loża Knujów
PostWysłany: 21-12-2009, 20:57   

Podłączam się do przedmówców - chcesz grać w system o wampirach czy superbohaterach? Bo wampir jaki jest, każdy widzi. Słońce niszczy go z definicji. Jeśli nie niszczy go - to de facto nie jest już wampir.

_________________
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
Crofesima Płeć:Kobieta
Captain Narcolepsy


Dołączyła: 25 Maj 2003
Status: offline

Grupy:
Alijenoty
PostWysłany: 21-12-2009, 21:46   

Ja również zgadzam się z przedmówcami. Podstawowe pytanie brzmi: po co? Przecież sesja ma przecudowny klimat, kiedy gra toczy się nocą. Zwłaszcza w takim magicznym mieście jak np. Paryż ;)

Ponadto są dodatkowe rozwiązania (kosztem punktów) na poradzenie sobie ze słońcem, o których wspomniał już Teukros.

Poza tym, ujmując sprawę nieco kolokwialnie, w ten sposób odbierasz wampirom jeden z powodów do bycia emo. A w Wampirze cały ten Ból Istnienia to jednak dość istotny element odgrywania postaci.

Chociaż z drugiej strony 'Złota Zasada' pozwala Ci na wszystko i to jest piękne. Ale wówczas taki system trudno by było nazwać Wampirem. 'Mroczne' wieki, ha ha...

_________________
There is sorrow enough in the natural way
From men and women to fill our day;
And when we are certain of sorrow in store,
Why do we always arrange for more?
Brothers and sisters, I bid you beware
Of giving your heart to a dog to tear.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
Daerian Płeć:Mężczyzna
Wędrowiec Astralny


Dołączył: 25 Lut 2004
Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa)
Status: offline

Grupy:
Tajna Loża Knujów
PostWysłany: 21-12-2009, 22:56   

Również zgadzam się z przedmówcami na temat wampirów pozbawionych wrażliwości na światło słoneczne - z punktu widzenia zarówno mechaniki, jak i mitologii nie ma to specjalnego sensu. Prawdę mówiąc, Wampir i tak jest bardzo "ulgowy" pod względem tradycyjnych wampirzych ograniczeń i słabości.

Natomiast, jeśli bardzo Wam zależy, jest jedno wyjście w mojej opinii - odwołanie się do klasyki. Konkretniej, "Draculi" Stokera - innymi słowy, wampiry mogą chodzić w dzień, nawet specjalnie im nie szkodzi... tylko że nie mają w praktyce żadnych mocy, wędrując w postaci zwykłego człowieka.

_________________
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
3291361
Mitsurugi Płeć:Mężczyzna
Wieczny Marzyciel


Dołączył: 22 Sty 2009
Skąd: Wrocław
Status: offline
PostWysłany: 21-12-2009, 23:28   

Oki. Dzięki za szczere wypowiedzi. Nie grałem jeszcze w system z wampirami, więc może stąd próba urealnienia. Oki, zastosuję się do waszych rad. Szczególnie spodobała mi się porada Teukros, czyli:

Cytat:
wampir może wytrzymać na słońcu 5 minut za każdy punkt Wytrzymałości,


To może być dobre rozwiązanie. W sumie to głównie chodziło o typowe czynności, znaczy możliwość "konieczności" skończenia na słońcu (ucieczka, bitwa, spotkanie w zamku, propozycje nie do odrzucenia itp.). I macie rację, zepsułoby to klimat wampirów i samej Mrocznej Klątwy. Może zrobimy powolne uśmiercanie po prostu (ale nie AŻ tak powolne ;] ) a nie pyk-puff i pyłek.

Cytat:
Rozumiem, że zamierzaciec też sparklać


A co to znaczy? :D

Cytat:
Krótka piłka - albo przyjmujecie, że gracie stworami Ciemności i boicie się słońca, albo wywalacie WoDa do kosza, bierzecie podręcznik Exalted i robicie drużynę cholernych solarów. Ewentualnie koncypujecie system autorski w świecie Zmierzchu, skoro tak bardzo Wam zależy.


Nie, aż tak nie zależy. To głównie z mojej winy, bo ja zawsze patrzę za bardzo na światy przez pryzmat logiki i trochę mi się to gryzło. Ale racja, Ysen. Jak Ciemność to Ciemność.

W każdym razie, dzięki, że wypomnieliście i podkreśliliście co trzeba, naprawdę :).

Cytat:
Zwłaszcza w takim magicznym mieście jak np. Paryż


No, akurat moja postać jest z Paryża :).

_________________
温故知新 - To search for the old is to understand the new
勝ちは鞘の中にあり - Victory comes while the sword is still in the scabbard
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
927825
Daerian Płeć:Mężczyzna
Wędrowiec Astralny


Dołączył: 25 Lut 2004
Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa)
Status: offline

Grupy:
Tajna Loża Knujów
PostWysłany: 21-12-2009, 23:41   

Mitsurugi - jeśli chcesz "na logikę", to znaczy według ograniczeń narzucanych pzrez znaczną część mitologii, to:
- wampir nie może wejść do domu, póki nie zostanie zaproszony
- wampir musi spać w trumnie z ziemią ze stron rodzimych
- wampir nie może przekroczyć płynącej wody

Nagle, po uwzględnieniu tych ograniczeń śmierć od słońca zaczyna wyglądać na minimalny problem - i to mam na myśli mówiąc o łagodności ograniczeń w Wampirze.

_________________
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
3291361
Ysengrinn Płeć:Mężczyzna
Alan Tudyk Droid


Dołączył: 11 Maj 2003
Skąd: дикая охота
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
Tajna Loża Knujów
WOM
PostWysłany: 21-12-2009, 23:44   

Cytat:
Oki. Dzięki za szczere wypowiedzi. Nie grałem jeszcze w system z wampirami, więc może stąd próba urealnienia.


Zeg Ci chyba kiedyś już wykładał co wychodzi z urealniania, gdy się nie jest ekspertem w danej dziedzinie?

Cytat:
A co to znaczy? :D


Błyskać. Lśnić się. Świecić własnym światłem wewnętrznej jedwabistości. Po szczegóły odsyłam do wiadomej ksiązki.

_________________
I can survive in the vacuum of Space
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź galerię autora
Mitsurugi Płeć:Mężczyzna
Wieczny Marzyciel


Dołączył: 22 Sty 2009
Skąd: Wrocław
Status: offline
PostWysłany: 21-12-2009, 23:57   

Cytat:
Zeg Ci chyba kiedyś już wykładał co wychodzi z urealniania, gdy się nie jest ekspertem w danej dziedzinie?


Nie, Zeg nie wykładał, tylko dyskutował :). Zresztą, trudno za każdym razem biec do eksperta, a takiego od szkodliwego działania słońca na wampiry trudno znaleźć :]. A tamta dyskusja dotyczyła obciążeń, zmęczenia i ogólnie urealnień "fizycznych", czyli czegoś o czym każdy, w mniejszym lub większym stopniu, to prawda, pojęcie ma (pomijam ściśle specjalistyczne dziedziny). Po za tym tamto urealnianie wyszło świetnie, ale trwało lata. Ale to off-top jest :) :)

_________________
温故知新 - To search for the old is to understand the new
勝ちは鞘の中にあり - Victory comes while the sword is still in the scabbard
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
927825
Zegarmistrz Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 31 Lip 2002
Skąd: sanok
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 22-12-2009, 00:14   

Ysen jak zwykle przesadza.

Cytat:
Mitsurugi napisał/a:

To może być dobre rozwiązanie. W sumie to głównie chodziło o typowe czynności, znaczy możliwość "konieczności" skończenia na słońcu (ucieczka, bitwa, spotkanie w zamku, propozycje nie do odrzucenia itp.). I macie rację, zepsułoby to klimat wampirów i samej Mrocznej Klątwy. Może zrobimy powolne uśmiercanie po prostu (ale nie AŻ tak powolne ;] ) a nie pyk-puff i pyłek.


Zacznijmy od tego, że w RPG rzadko dochodzi do sytuacji typu "nastało X, wszyscy jesteście martwi bez rzutów obronnych". Z tego, co pamiętam słońce wampirom po prostu wbijało rany, a nie zabijało na miejscu.

W wampira grałem może ze 4 sesje w jakiejś głębokiej starożytności... Jednak z tego, co pamiętam kwestia słońca dość istotnie wpływała na klimat rozgrywki. Przyczym nie mam tu na myśli Klimatu przez duże K, tylko po prostu rzecz charakterystyczną dla systemu, wpływającą na atmosferę rozgrywki. Możliwości naszych postaci były limitowane właśnie o to, czy wstanie świt. Często stawialiśmy sobie pytanie, czy zdążymy wrócić przed świtem? Czy dopadniemy tego śmiertelnika w nocy, czy też ucieknie nam z miasta za dnia? Dość istotnie decydowało to o kształcie sesji.

_________________
Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
1271088
Mitsurugi Płeć:Mężczyzna
Wieczny Marzyciel


Dołączył: 22 Sty 2009
Skąd: Wrocław
Status: offline
PostWysłany: 22-12-2009, 00:24   

Cytat:
Często stawialiśmy sobie pytanie, czy zdążymy wrócić przed świtem?


Dokładnie, Zeg, stąd się wzięły wątpliwości. I tak jak mówisz, w tym jest klimat. Zresztą o niego się nie martwię, bo nasz MG jest dobry w mroczne systemy i pisuje fajne opowiadania-horrory. Po prostu może być sytuacja, że nie da się od słońca uciec.

Cytat:
W wampira grałem może ze 4 sesje w jakiejś głębokiej starożytności


Ooo, to ładnie się cofnęliście. Rozumiem, że na pierwszy ogień szli Setyci i Assamici :). My planujemy Mroczne Wieki przesunąć troszkę do przodu, tak na XIII wiek. Później i tak planujemy sesje przenieść w wiek ok. XV, w renesans, ale do tego jeszcze duuuużo czasu.

_________________
温故知新 - To search for the old is to understand the new
勝ちは鞘の中にあり - Victory comes while the sword is still in the scabbard
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
927825
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików
Możesz ściągać załączniki
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group