FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  Galeria AvatarówGaleria Avatarów  IRC (qchat mibbit)  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
  O produkcji gier komputerowych
Wersja do druku
CainSerafin
-Usunięty-
Gość
PostWysłany: 02-01-2009, 18:29   O produkcji gier komputerowych

A teraz ciekawe info z magazynu CD Action.
Według niego zaledwie 20% ukończonych i wydanych gier przynosi znaczne zyski. Reszta, czyli 80% przynosi niewielki dochód, ledwo się zwraca, albo przynosi straty.

Komentarz redakcji:
Cytat:
Innymi słowy:nie jest tak źle i jeśli tylko macie zbędne 50-100 milionów zł - róbcie gry. Może coś zarobicie, a na pewno ucieszycie torrentowców.


Nic dziwnego, że powstaje tak mało oryginalnych gier. Prościej przecież kontynuować jakąś serię gier, która wyrobiła sobie markę i być pewnym zysku. Pytanie tylko czy obecna sytuacja to rzeczywiście w większości zasługa piracenia, czy polityki wydawców gier, która uderza najbardziej w uczciwych graczy.
*patrzy znacząco w kierunku podpisu de99ial'a.*

A w Polsce mamy przecież naprawdę dobry rynek gier: tanie serie, złote edycje i wydania kolekcjonerskie, pełne wersje w czasopismach. A to wszystko w rozsądnej cenie i zazwyczaj po polsku.

Edit: Ale się narobiło. Kolejny temat który założyłem "niechcący" i który szybko padnie śmiercią naturalną.


Ostatnio zmieniony przez dnia 03-01-2009, 00:21, w całości zmieniany 1 raz
Przejdź na dół
JJ Płeć:Mężczyzna
po prostu bisz


Dołączył: 27 Sie 2008
Skąd: Zewsząd
Status: offline

Grupy:
Alijenoty
Fanklub Lacus Clyne
PostWysłany: 02-01-2009, 18:57   

CainSerafin napisał/a:
Według niego zaledwie 20% ukończonych i wydanych gier przynosi znaczne zyski. Reszta, czyli 80% przynosi niewielki dochód, ledwo się zwraca, albo przynosi straty.

A podają, czy dotyczy to gier PCtowych, czy gier w ogóle?
CainSerafin napisał/a:
Nic dziwnego, że powstaje tak mało oryginalnych gier.

A mnie to właśnie najbardziej zastanawia. Przecież za każdym razem, kiedy pojawia się gra odrobinę inna niż wszystkie, serwisy internetowe i gazety zaraz wpadają w zbiorowy szał, który spokojnie wystarczyłby do wypromowania danego tytułu i nabicia sprzedaży. Tak było z "Miiror's Edge" i "Portalem", choć przecież w tym pierwszym innowacyjność sprowadza się do grafiki (a konkretnie - innego niż "latająca metr nad ziemią kamera" podejścia do FPP) a drugi Valve odważyło się wydać jedynie jako jeden z elementów paczki 5w1. Tak mi się wydaje, że gdyby dać budżet kilkudziesięciu milionów dolarów na naprawdę innowacyjną grę, to sprzedała by się dużo lepiej niż kolejny sztampowy FPS.

_________________
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
CainSerafin
-Usunięty-
Gość
PostWysłany: 02-01-2009, 19:20   

Mirror Edge wcale nie sprzedaje się dobrze. Planowano, że w pierwszym tygodniu na wszystkie platformy sprzeda się 3 miliony kopii. Sprzedało się jedynie 100 tysięcy, a to mało.

Podobnie było z Unreal Tornament 3, który choć został świetnie zoptymalizowany i ulepszony w stosunku do poprzednich edycji sprzedał się słabo. Crysis też ledwo na siebie zarobił, ale to mnie nie dziwi - żeby gra na pecetach miała TAKIE wymagania.

JJ napisał/a:
A podają, czy dotyczy to gier PCtowych, czy gier w ogóle?

Nie jestem pewien. Chyba wszystkich.
Powrót do góry
vries Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 13 Cze 2007
Skąd: Gliwice
Status: offline
PostWysłany: 02-01-2009, 20:22   

JJ napisał/a:
że gdyby dać budżet kilkudziesięciu milionów dolarów na naprawdę innowacyjną grę

Tyle, że nie wystarczy innowacyjność. Potrzebna jest jeszcze grywalność (i szeroki target odbiorców). A zrobić coś takiego jest dość trudno (szczególnie, że te parędziesiąt milionów może pójść w błoto).
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
kic Płeć:Mężczyzna
Nieporozumienie.


Dołączył: 13 Gru 2007
Skąd: Otchłań Nicości
Status: offline

Grupy:
Melior Absque Chrisma
PostWysłany: 02-01-2009, 22:24   

JJ napisał/a:
Tak mi się wydaje, że gdyby dać budżet kilkudziesięciu milionów dolarów na naprawdę innowacyjną grę

A kto ma dać taką kwotę? Przecież obecnie liczy się tylko kasa i zyski, a innowacja nie jest najlepszą drogą do tego. Aby gra była dobra i mieć dużą sprzedaż, to musi być spełniony szereg wymagań. Choćby wcześniej wyrobiona marka (GTA/Ghotic) i popularność marki (Warcraft), reklama (GTA), duży nakład finansowy (GTA/WoW) i oczywiście pasja w twórców. Można pewnie wymienić jeszcze parę innych składowych całego tego procesu, ale wniosek jest jeden. Nie jest tak łatwo stworzyć dobrą grę.

_________________
"Zaczynałem jako zwykły zegarmistrz, ale zawsze pragnąłem osiągnąć coś więcej." - Lin Thorvald


Melior Absque Chrisma
Pierwszy Epizod MACu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Odwiedź galerię autora
Bezimienny Płeć:Mężczyzna
Najmniejszy pomiot chaosu


Dołączył: 05 Sty 2005
Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych.
Status: offline
PostWysłany: 02-01-2009, 22:54   

CainSerafin napisał/a:
A teraz ciekawe info z magazynu CD Action.
Według niego zaledwie 20% ukończonych i wydanych gier przynosi znaczne zyski. Reszta, czyli 80% przynosi niewielki dochód, ledwo się zwraca, albo przynosi straty.
Nie ma się co dziwić - przecież 80% ukończonych i wydanych gier to chłam. Część z nich to taki wielki chłam, że nawet do sklepów nie trafia - a co do reszty, wystarczy przejść się np. po Empiku i popatrzyć po półkach. Sporej części nie wziąłbym nawet jakby mi dopłacili.

_________________
We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.

The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
vries Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 13 Cze 2007
Skąd: Gliwice
Status: offline
PostWysłany: 02-01-2009, 23:52   

kic napisał/a:
A kto ma dać taką kwotę? Przecież obecnie liczy się tylko kasa i zyski, a innowacja nie jest najlepszą drogą do tego.

Nie zgodzę się. Zacznijmy od tego, że głupi Wiedźmin robiony przez prowincjonalny CD-Project miał budżet 20mln zł. Gry bardziej niszowe mogą mieć jakąś jedną trzecią z tego. To i tak sporo. Z innowacyjnością też nie jest tak źle. Ludzie robią różne dziwadła na Wii. Przeróżne rockbandy. Pewnie jest tego trochę na DSa.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
Slova Płeć:Mężczyzna
Panzer Panzer~


Dołączył: 15 Gru 2007
Skąd: Hajnówka
Status: offline

Grupy:
Samotnia złośliwych Trolli
PostWysłany: 03-01-2009, 10:17   

Niektórzy twórcy sami psują sobie markę.
Weźmy na przykład takiego Relica. Wydawał naprawdę świetne gry, zrobił rewolucyjnego Dawn of War, co w sumie wyniosło firmę na wyżyny. Ale potem sam zepsuł sobie wizerunek dojąc umierającą krowę, jaką ów DoW był. Nawet już się nią nie opiekował, a opóźniające się łatki tłumaczył na różne sposoby (raz nawet chorobą jednego z członków zespołu, po prostu bieda&przemoc!). Przez takie zachowanie wiele osób straciło zaufanie do marki Relic Entertaiment. Większośc z nich deklaruje, że pomimo, iż DoW był dla nich wybitny i kocha tę grę, to DoWII nie kupi, bo ich zdaniem Relic zepsuje grę (też tak uważam, ale kupię). Nie ma co się łudzić, relic zarobi na tej grze, ale to nie będzie fenomen na miarę DoW, który zagości na prestiżowych imprezach progamingowych. Wyjdzie z tego jednosezonowa zabawka dla kidów, ale nie gra, która utrzymywała popularnośc przez 5 lat!

A teraz z innej beczki. Niekiedy gry są neidoceniane przez rynek. Taki "Theatre of War" popularny nie jest, chociaż realizm i odwzorowanie historii są wręcz wybitne, jak na grę strategiczną. Naprawdę świetna gra, ale niestety mało kto ją kupił. Czasem po prostu tak jest.

_________________
Mam przywilej [nie] być Człowiekiem
But nvidia cards don't melt, they just melt everything within 50 meters.

Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Keii Płeć:Mężczyzna
Hasemo


Dołączył: 16 Kwi 2003
Skąd: Tokio
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 03-01-2009, 10:33   

Slova napisał/a:
Nie ma co się łudzić, relic zarobi na tej grze, ale to nie będzie fenomen na miarę DoW, który zagości na prestiżowych imprezach progamingowych. Wyjdzie z tego jednosezonowa zabawka dla kidów, ale nie gra, która utrzymywała popularnośc przez 5 lat!

Piękne przepowiadanie przyszłości, ale weź pod uwagę możliwość, że Relic może nie popełnić tych samych błędów co przy pierwszej części i starać się nadrobić utracony wizerunek.

_________________
FFXIV: Vern Dae - Durandal
PSO2: ハセモ - Ship 01
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
Zegarmistrz Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 31 Lip 2002
Skąd: sanok
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 03-01-2009, 12:09   

Cytat:
Według niego zaledwie 20% ukończonych i wydanych gier przynosi znaczne zyski. Reszta, czyli 80% przynosi niewielki dochód, ledwo się zwraca, albo przynosi straty.


Stary news, dodatkowo nieprawdziwy. Forbes (bo to on jest źródłem newsa) dwa dni po puszczeniu tej informacji w obieg przyznał się do błędu. W rzeczywistości zyski przynosi 20% rozpoczętych projektów. Przy czym około 60% z nich nigdy nie jest kończone, a z pozostałych 40% zaledwie co drugi przynosi zysk.

JJ napisał/a:
A podają, czy dotyczy to gier PCtowych, czy gier w ogóle?


Ogólnie wszystkich gier.

_________________
Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
1271088
kic Płeć:Mężczyzna
Nieporozumienie.


Dołączył: 13 Gru 2007
Skąd: Otchłań Nicości
Status: offline

Grupy:
Melior Absque Chrisma
PostWysłany: 04-01-2009, 00:01   

vries napisał/a:
Zacznijmy od tego, że głupi Wiedźmin robiony przez prowincjonalny CD-Project miał budżet 20mln zł.

Był to największy projekt studia CDP RED, a innowacją tego bym nie nazwał. Raczej kształtowaniem nowej marki. No i teraz czas rozpocząć korzystanie z wypromowanej marki. Edycja rozszerzona? - Czemu nie. Wersja konsolowa? - Wręcz darmowy profit. No i oczywiście może jakaś kontynuacja.
Oczywiście nie mówię, że nie ma tytułów oryginalnych i ciekawych. Ale jest to tylko marginalny procent wszystkich produktów, a i takie perełki nie raz mogą skończyć w hipermarkecie z nalepką "wyprzedaż".

Co do Wii, to inna bajka. Tam nie ważne jaki chłam - zbędny produkt wyjdzie, i tak będzie się dobrze sprzedawał dzięki popularności konsoli. Zresztą Wii to konsola dla tzn. casuali, to o innowacyje i niespotykane produkty tutaj nie trudno i niekoniecznie musi to iść w parze z jakością...

_________________
"Zaczynałem jako zwykły zegarmistrz, ale zawsze pragnąłem osiągnąć coś więcej." - Lin Thorvald


Melior Absque Chrisma
Pierwszy Epizod MACu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Odwiedź galerię autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików
Możesz ściągać załączniki
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group