FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  Galeria AvatarówGaleria Avatarów  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.

Poprzedni temat :: Następny temat
  Krasnoludy - najbardziej przegięta rasa?
Wersja do druku
Zegarmistrz Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 31 Lip 2002
Skąd: sanok
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 04-07-2006, 11:39   Krasnoludy - najbardziej przegięta rasa?

Gram sobie w Master of Orion, gdzie występuje szereg ras, posiadających różne umiejętności. Jedne są dobrymi wynalazcami, inne wojownikami, kolejne mnożą się jak kroliki itd.

Wszystkie wymiękają jednak przy krasnoludach. Dlaczego?

Otórz, przy zastosowaniu tego samego systemu opisu, jak w Master of Orion wychodzi coś takiego:

Bonusy krasnoludów:
- Są dobrymi wojownikami. Nie tak dobrymi jak trolle, czy ogry, ale porównywalnymi do orków (lecz lepszymi na innych polach), a na pewno skuteczniejszymi niż elfy lub ludzie.
- Są dobrymi żemieślnikami (jednymi z najlepszych, jeśli nie najlepszymi)
- Są dobrymi (lepszymi niż ludzie, gorszymi niż gnomy) wynalazcami. Mają sporo nowoczesnych technologii.
- Są dobrymi handlarzami.
- Mają bonusy w obronie przed magią.

Wady:
- Mają zmniejszony przyrost naturalny (mniejszy niż ludzie, większy niż trolle, ogry i chyba elfy)
- Są słabymi magami (gorszymi niż ludzie, dużo gorszymi niż elfy, lepszymi niż ogry i trolle, chyba porownywalnymi jak orki).

Innymi słowy:
5 plusów w zamian za 2 wady.

_________________
Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.


Ostatnio zmieniony przez Zegarmistrz dnia 04-07-2006, 12:14, w całości zmieniany 1 raz
Przejdź na dół Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
1271088
BOReK Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 15 Lip 2005
Status: offline
PostWysłany: 04-07-2006, 12:04   

Jak kiedyś czytałem Zaklęty Miecz (takie fantasy), to tam mistrzami rzemiślnictwa były niziołki :]. Ale krasnoludów chyba tam nie było, więc nie bardzo jest jak porównać...


Cytat:
Innymi słowy:
5 plusów w zamian za 2 wady.

Cóż... można powiedzieć, żę nienajlepiej wykorzystują swój potencjał, skoro jeszcze nie opanowali świata. Albo nie mają takiej potrzeby. Albo jednak te pięć zalet nie rekompensuje dwóch wad, w co dość mocno wierzę. Jakby nie patrzeć, to przyrost naturalny jest sporo ważniejszy niż technologie - na co się przydadzą, jak nie będzie komu z nich korzystać? Tak samo z magią, o ile wziąć pod uwagę, że jest dość potężnym narzędziem.

_________________
You ask me if I've known love and what it's like to sing songs in the rain
Well, I've seen love come and I've seen it shot down, I've seen it die in vain

Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Bianca
-Usunięty-
Gość
PostWysłany: 04-07-2006, 12:14   

BOReK, de facto "mniejszy niz ludzie" oznacza de facto "cholerycznie mniejszy" - bo ludzie przy sredniej dlugosci zycia maja ok. 2-4+ potomstwa (w swiatach sredniowiecznych), a krasnoludy 1-2. niby x2..... ale uwaga, cos czego nie ma w grze: krasnoludy zyja ok. 150-200+ lat, a ludzie kolo 30-40+. wiec wchodzi "zasada krolika" i cos co w grze jest srednia roznica, w przypadku rzeczywistego swiata i rzeczywistej wojny staje sie sporym problemem.
Powrót do góry
Zegarmistrz Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 31 Lip 2002
Skąd: sanok
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 04-07-2006, 12:17   

Bianca napisał/a:
BOReK, de facto "mniejszy niz ludzie" oznacza de facto "cholerycznie mniejszy" - bo ludzie przy sredniej dlugosci zycia maja ok. 2-4+ potomstwa (w swiatach sredniowiecznych), a krasnoludy 1-2.


Jak na mnie nie jest to możliwe.

Posiadanie 1-2 potomków oznacza ujemny przyrost naturalny, czyli rasę, która sama wymrze. Podejrzewam, że musi to oznaczać, że krasnoludy mają albo 1-2 potomków w czasie 20 lat, ale rozmnarzają się przez lat powiedzmy 80 (mają więc 4-8 potomków, ale rozłożonych na raty).

_________________
Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
1271088
Udai Płeć:Mężczyzna
[N]atural [B]orn [E]goist


Dołączył: 26 Mar 2006
Skąd: Częstochowa
Status: offline
PostWysłany: 04-07-2006, 16:51   

Nie wiem czy listę minusów Zegarmistrza nie należało by uzupełnić o parę szczegułów, np:

- w różnej maści CRPG krasnloudy zawsze są lansowane jako rasa o zmniejszonej zręczności, nadrabiają to kondycją ale zawsze to jakaś strata,
- nie nadają się zabardzo to żadnej bardziej finezyjnej broni miotajacej - łuk zdecydowanie odpada, alternatywami są kusze i toporki - ale wszyscy wiemy że jeśli chodzi o szybkostrzelność no to w takim układzie nasi krępi przyjaciele zdecydowanie tracą,
- z tego co pamiętam to już sam Tolkien scharakteryzował krasnoludy jako rase która nie urzywa żadnych zwierzęcych środków lokomocji - więc nie ma kawalerii i tracą przez to na ogólnej mobilności (wiecie wszędzie na nogach),
- nie wiem jak tam z szybkością u nich ale z prostej zależności "krótsze nóżki = biegamy wolniej" wychodzi że polu dużej bitwy raczej nie uzupełnili by swoją obecnością pierwszej nacierającej linii - ale jeśli chodzi o defensywe to jak najbardziej pozytywnie prawdziwa wrodzona inklinacja do takiej bitewnej działalności tzn. siła i kondycja + bdb broń i zbroje. Więc wg. mnie krasnoludy są nierozłącznym elementem większosci uniwersum fantasy (przynajmniej tych klasycznych) ale ich rasie nie dawałbym za dużych szans na ogólną dominację - przynajmniej jeśli weźmie się pod uwagę to że z reguły nie występują w nadmiarze i że posiadają powyższe wyminione przezemnie wady - ale nie zmienia faktu że bardzo je lubie - za zdolności bojowe które świetnie pasują do nie dużej drużyny awanturników i ich charakter.

_________________
"It is a good viewpoint to see the world as a dream. When you have something like a nightmare, you will wake up and tell yourself that it was only a dream. It is said that the world we live in is not a bit different from this."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
6346233
Bianca
-Usunięty-
Gość
PostWysłany: 04-07-2006, 18:09   

Zegarmistrz napisał/a:
Posiadanie 1-2 potomków oznacza ujemny przyrost naturalny, czyli rasę, która sama wymrze. Podejrzewam, że musi to oznaczać, że krasnoludy mają albo 1-2 potomków w czasie 20 lat, ale rozmnarzają się przez lat powiedzmy 80 (mają więc 4-8 potomków, ale rozłożonych na raty).

wlasnie nie - i ok, niech bedzie 2-3, 1-2 to bylo dla elfow (tak, one de facto MIALY prawie zerowy do ujemnego pryrost naturalny kompensowany nieskonczonym zyciem - narodziny potomka to bylo swieto dla calego plemienia). natomiast krasnoludy MIALY bliski 0.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików
Możesz ściągać załączniki
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group