Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
DDR |
Wersja do druku |
tilk
Dołączył: 24 Lip 2003 Status: offline
Grupy: Alijenoty
|
Wysłany: 12-08-2007, 20:35 DDR
|
|
|
A więc DDRowe szaleństwo dotarło również na Tanuki… Mowa oczywiście o grze Dance Dance Revolution, znanej również pod nazwami Dancing Stage oraz In the Groove. Ta pozornie bardzo prosta gra, polegająca na tańcu na specjalnej macie zgodnie ze wskazówkami prezentowanymi przez komputer, posiada wyjątkowy urok, który bierze się zapewne z konieczności angażowania zarówno ciała, jak i zmysłów. W związku z dużym zainteresowaniem przygotowałem specjalnie dla Tanuki poniższy krótki poradnik.
Na czym skakać?
Na początek w zupełności wystarczy mata miękka, zwana popularnie „szmacianką”. Można w takową się łatwo zaopatrzyć na Allegro. Najlepiej kupić matę pod USB, maty w czerwonym pudełku z napisem „USB port PC DANCE MAT” są sprawdzone. Innym rozwiązaniem jest zakup maty dla konsoli Playstation oraz specjalnej przelotki z PSX do USB, trzeba wtedy jednak zwrócić uwagę, aby przelotka obsługiwała maty - powinno być to wyraźnie zaznaczone w opisie przelotki.
Pod czym skakać?
Najpopularniejszym programem obsługującym maty jest darmowa Stepmania. W podstawową wersję Stepmanii o numerze 3.9 łatwo się zaopatrzyć - można ją ściągnąć ze strony Stepmanii, jest również dołączona na płycie CD do mat USB sprzedawanych na Allegro.
Niektóre piosenki wymagają wersji wyższej od 3.9, dlatego warto zaopatrzyć się w eksperymentalną Stepmanię 4.0. Mimo tego, że ta wersja gry nie jest jeszcze ukończona, działa ona całkiem dobrze. Można ją pobrać z serwisu SourceForge (należy wybrać plik exe).
Domyślne symbole strzałek dla Stepmanii 4.0 są niestety wyjątkowo nieprzyjemne, więc warto wymienić je na bardzo czytelne strzałki znane z gry In the Groove. W tym celu należy ściągnąć załączony plik itg.zip i rozpakować go w katalogu NoteSkins Stepmanii, po czym wybrać strzałki (noteskins) itg w ustawieniach gry.
W rytm czego skakać?
Duży zestaw piosenek (zestawy Plaguemix, Stepmix 1, 2 i 3) można pobrać ze strony Stepmanii. Instalacja polega na rozpakowaniu pliku archiwum zawierającego piosenki do katalogu Songs Stepmanii.
Jak obsługiwać Stepmanię?
Mata podłączona do komputera powinna być widoczna jako zwyczajny joystick. Można łatwo sprawdzić, czy działa, wchodząc do Kontrolerów gier w Panelu sterowania.
Przygotowanie Stepmanii do gry nie jest skomplikowane - wystarczy wejść do menu ustawień (Options) i wybrać Config key/joy mappings, gdzie można ustawić powiązania pomiędzy klawiszami maty a funkcjami gry. Wygodnie jest przestawić grę w tzw. Event Mode, co można zrobić w menu ustawień pod Coin Options.
Sprawne korzystanie z menu wyboru piosenki wymaga zapamiętania kilku podstawowych kombinacji klawiszy:
- Lewo/prawo - wybór piosenki
- 2xgóra/2xdół - zmiana poziomu trudności
- Góra,dół,góra,dół - wybór trybu sortowania (po tytule, twórcy, grupie, prędkości, trudności…)
- Jednocześnie lewo+prawo - szybkie przełączanie między podstawowymi trybami sortowania
- Tab - szybkie przewijanie listy (należy przytrzymać w trakcie przewijania)
- Przycisk START na macie lub enter - rozpoczęcie gry
Przez krótką chwilę od wybrania START a początkiem gry możliwe jest wejście do menu ustawień rozgrywki, naciskając START ponownie. Można tam ustawić m.in. kształt symboli strzałek (note skin), pomocny w wyczuciu rytmu piosenki metronom (assist tick) czy szybkość poruszania się strzałek (speed). Zwłaszcza warto zainteresować się tym ostatnim - wielu osobom wygodniej jest grać przy prędkości 1,5X lub 2X.
Jak skakać?
Rozpoczynając naukę gry najważniejszym jest nauczyć się sprawnego czytania zapisu kroków, wyczucia rytmu oraz prawidłowego poruszania się na macie. Jednym przychodzi to szybciej, innym wolniej, dlatego nie należy zniechęcać się początkowymi niepowodzeniami. Z każdą kolejną próbą powinno być coraz lepiej.
Pierwsza i najistotniejsza zasada, a jednocześnie najczęściej łamana przez początkujących, brzmi następująco: należy unikać powracania na środek maty! Można, a często wręcz należy pozostać na klawiszu po jego wciśnięciu. Dzięki temu oszczędza się wielu niepotrzebnych ruchów, co pozwala lepiej skupić się na rytmie oraz radzić sobie z trudniejszymi ciągami kroków. Wrażenie, że pozostawanie na środku ułatwia orientację na macie, jest złudne.
Druga z zasad mówi natomiast, że należy starać się używać nóg naprzemiennie. Jest to znacznie wygodniejsze i szybsze, niż wymachiwanie jedną nogą po różnych klawiszach. Zasada ta narzuca następujące sposoby stawiania kroków dla często występujących sekwencji (i symetrycznych odmian):
Lewo-prawo-lewo-prawo… - stoimy na lewym i prawym klawiszu i naciskamy je na przemian.
Lewo-dół-lewo-góra-lewo… - stawiamy lewą nogę na lewym klawiszu, a prawą przenosimy między górnym i dolnym.
Lewo-dół-góra-prawo… - zaczynamy od lewej nogi, stawiamy prawą na dolnym klawiszu, przenosimy lewą na górny, a następnie prawą na prawy.
Dół-lewo-góra-prawo… - jeden z najtrudniejszych ciągów, który ze względu na konieczność obracania się na macie nazywany jest zwykle obrotem. Zaczynamy prawą nogą na dolnym klawiszu, kładziemy lewą na lewym, przenosimy prawą na górny, po czym, wykonując ćwierćobrót, przenosimy lewą nogę na prawy przycisk.
Co dalej?
Skakać, skakać, skakać. Życzę wszystkim dużo satysfakcji z gry, zawsze rosnących wyników, połamania nóg i podarcia maty!
itg.zip Strzałki z ItG do Stepmanii 4.0 |
Pobierz Plik ściągnięto 892 raz(y) 218,86 KB |
|
|
|
|
|
|
Mai_chan
Spirit of joy
Dołączyła: 18 Maj 2004 Skąd: Bóg jeden raczy wiedzieć... Status: offline
Grupy: Fanklub Lacus Clyne Tajna Loża Knujów WIP
|
Wysłany: 17-08-2007, 13:36
|
|
|
Dobra, a ja mam problem. Przy próbie uruchomienia wyskakuje mi zuy i paskudny buond. Buond treści jak poniżej. Panowie informatycy mogą przetłumaczyć?
StepMania CVS 4.0 CVS crash report (build 47, Wed Jul 25 20:50:46 2007)
--------------------------------------
Crash reason: Access Violation
Thread: Main thread
GraphicsWindow.cpp:165 001304EA, 15, 00000000, 00000000
GraphicsWindow.cpp:53 001304EA, 133, 00000001, 00000000
GraphicsWindow.cpp:165 001304EA, 133, 00000001, 00000000
GraphicsWindow.cpp:53 001304EA, 20, 460108b7, 00000000
GraphicsWindow.cpp:165 001304EA, 20, 460108b7, 00000000
Thread: Decode thread
Thread: Mixer thread
Thread: Music thread
Thread: Worker thread (MemoryCardWorker)
Thread: Worker thread (/@mc1int/)
Thread: Worker thread (/@mc2int/)
7c3417fb: MSVCR71!strlen [7c340000+17d5+26]
7c3a5679: MSVCP71!std::basic_string<char,std::char_traits<char>,std::allocator<char> >::assign [7c3a0000+566d+c]
0043ec59: StdString::CStdStr<char>::CStdStr<char>(char const *) [00400000+3ec33+26]
00640d91: class StdString::CStdStr<char> RageDisplay_OGL::Init(class VideoModeParams const &,bool) [00400000+240c28+169]
0012f96c: ???!00030000
77f517b2: ntdll!RtlAllocateHeap [77f50000+16a1+111]
7c3416b3: MSVCR71!_crtLCMapStringA [7c340000+13ae+305]
7c3416b8: MSVCR71!_crtLCMapStringA [7c340000+13ae+30a]
7c3a6730: MSVCP71!std::basic_string<char,std::char_traits<char>,std::allocator<char> >::basic_string<char,std::char_traits<char>,std::allocator<char> > [7c3a0000+6710+20]
00648737: class std::_Tree<class std::_Tmap_traits<unsigned int,class StdString::CStdStr<char>,struct std::less<unsigned int>,class std::allocator<struct std::pair<unsigned int const ,class StdString::CStdStr<char> > >,0> >::iterator std::_Tree<class std::_Tmap_traits<unsigned int,class StdString::CStdStr<char>,struct std::less<unsigned int>,class std::allocator<struct std::pair<unsigned int const ,class StdString::CStdStr<char> > >,0> >::_Insert(bool,struct std::_Tree_nod<class std::_Tmap_traits<unsigned int,class StdString::CStdStr<char>,struct std::less<unsigned int>,class std::allocator<struct std::pair<unsigned int const ,class StdString::CStdStr<char> > >,0> >::_Node *,struct std::pair<unsigned int const ,class StdString::CStdStr<char> > const &) [00400000+24872d+a]
7c3416b8: MSVCR71!_crtLCMapStringA [7c340000+13ae+30a]
7c3416db: MSVCR71!_crtLCMapStringA [7c340000+13ae+32d]
7c3416f8: MSVCR71!malloc [7c340000+16e9+f]
7c3a1ce3: MSVCP71!std::basic_string<char,std::char_traits<char>,std::allocator<char> >::_Tidy [7c3a0000+1c9e+45]
7c3a1f4d: MSVCP71!std::basic_string<char,std::char_traits<char>,std::allocator<char> >::_Copy [7c3a0000+1e9b+b2]
7c3a1268: MSVCP71!7c3a0000
7c3a5658: MSVCP71!std::basic_string<char,std::char_traits<char>,std::allocator<char> >::assign [7c3a0000+55fe+5a]
7c3a5665: MSVCP71!std::basic_string<char,std::char_traits<char>,std::allocator<char> >::assign [7c3a0000+55fe+67]
7c3a5686: MSVCP71!std::basic_string<char,std::char_traits<char>,std::allocator<char> >::assign [7c3a0000+566d+19]
0064753c: void InitStringMap(void) [00400000+247293+2a9]
00640c32: class StdString::CStdStr<char> RageDisplay_OGL::Init(class VideoModeParams const &,bool) [00400000+240c28+a]
0074978f: void StepMania::ResetPreferences(void) [00400000+3494db+2b4]
77d3a912: USER32!wsprintfA [77d30000+a6e3+22f]
77f5164e: ntdll!RtlFreeHeap [77f50000+156b+e3]
77f5166a: ntdll!RtlFreeHeap [77f50000+156b+ff]
0074995e: void StepMania::ResetPreferences(void) [00400000+3494db+483]
0074e3e1: LoadingWindow_Win32::~LoadingWindow_Win32(void) [00400000+34e385+5c]
00749946: void StepMania::ResetPreferences(void) [00400000+3494db+46b]
0074b493: main() [00400000+34a9d7+abc]
7c3416b8: MSVCR71!_crtLCMapStringA [7c340000+13ae+30a]
7c3416f8: MSVCR71!malloc [7c340000+16e9+f]
006e6f63: class StdString::CStdStr<char> GameManager::StepsTypeToLocalizedString(enum StepsType) [00400000+2e6efa+69]
7c352807: MSVCR71!realloc [7c340000+124ff+308]
77f5201c: ntdll!RtlAcquirePebLock [77f50000+1feb+31]
0076c4bc: WinMain@16() [00400000+36c4a6+16]
007969f9: WinMainCRTStartup() [00400000+396874+185]
77e814c7: kernel32!GetCurrentDirectoryW [77e60000+21483+44]
Static log:
StepMania CVS 4.0 CVS
Compiled Wed Jul 25 20:50:46 2007 (build 47)
Log starting 2007-08-17 14:31:04
Loading window: win32
Windows 5.1 (WinXP) build 2600 [Dodatek Service Pack. 1]
Memory: 253mb total, 624mb swap (267mb swap avail)
Video driver: Intel(R) 82815 Graphics Controller [Intel Corporation]
6.13.1.3196, 7-23-2002 [pci\ven_8086&dev_1132]
Drive: "TOSHIBA MK8032GAX" Driver: atapi DMA: yes
Drive: "Optiarc DVD RW AD-7543A" Driver: atapi DMA: yes
Sound device 0: Zintegrowane audio Intel(r), 5.10, MID 1, PID 100
Couldn't load driver WDMKS: No compatible format found
DirectSound Driver: Podstawowy sterownik dźwięku
DirectSound Driver: Zintegrowane audio Intel(r) ac97intc.sys 5.10.3523 built by: WinDDK [96256b, 08-17-2001]
DirectSound sample rates: 8000..48000 (continuous)
Software mixing at 44100 hz
Sound driver: DirectSound-sw
Lights driver: SystemMessage
Lights driver: Export
Video renderers: 'opengl,d3d'
OGL Vendor: (null)
OGL Renderer: (null)
OGL Version: (null)
OGL Max texture size: 175240400
OGL Texture units: 0
GLU Version: 1.2.2.0 Microsoft Corporation
OGL Extensions:
Language: pl
Current renderer: OpenGL
Theme: default
Partial log:
02:08.608: WM_ACTIVATE (0, 0): has focus
02:08.727: SetScreenMode ...
02:09.453: underrun: 46592..47104 (512) filled but cursor at 46592..58552; missed it by 11448; last: 28640, 40912; 30584, 42676; 30600, 42676; 46592, 58552;
02:09.843: OGL Vendor: (null)
02:09.843: OGL Renderer: (null)
02:09.845: OGL Version: (null)
02:09.845: OGL Max texture size: 175240400
02:09.845: OGL Texture units: 0
02:09.970: GLU Version: 1.2.2.0 Microsoft Corporation
02:09.970: OGL Extensions:
-- End of report |
_________________ Na Wielką Encyklopedię Larousse’a w dwudziestu trzech tomach!!!
Jestem Zramolałą Biurokratką i dobrze mi z tym!
O męcę twórczej:
[23] <Mai_chan> Siedzenie poki co skończyło się na tym, że trzy razy napisałam "W ciemności" i skreśliłam i narysowałam kuleczkę XD
|
|
|
|
|
BOReK
Dołączył: 15 Lip 2005 Status: offline
|
Wysłany: 17-08-2007, 17:39
|
|
|
A ja sobie dla testu zainstalowałem Stepmanię 4, na razie z jednym utworkiem, zagrałem raz na klawiszach i... cholera, gdzie ta aukcja z matami? XD |
_________________ You ask me if I've known love and what it's like to sing songs in the rain
Well, I've seen love come and I've seen it shot down, I've seen it die in vain
|
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 17-08-2007, 18:20
|
|
|
Allegro->szukaj->"PC Dance Mat"
Znajdzie od razu. Dostawców jest chyba dwóch, ja mam od tego maxcomp.pl |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
tilk
Dołączył: 24 Lip 2003 Status: offline
Grupy: Alijenoty
|
Wysłany: 17-08-2007, 18:23
|
|
|
Mai, nie wgłębiając się w szczegóły - ten rodzaj błędu jest dość smutny i wymaga zwykle dużo kłopotu. Strzelam, że błąd ma związek z obsługą grafiki. Spróbuj zrobić tak: otwórz plik Preferences.ini w katalogu Save i zmień linijkę VideoRenderers=opengl,d3d na VideoRenderers=d3d,opengl. Nic nie gwarantuję, ale może pomoże... |
|
|
|
|
|
Crack
Dołączył: 13 Maj 2003 Status: offline
Grupy: Fanklub Lacus Clyne
|
Wysłany: 18-08-2007, 10:46
|
|
|
Drugim sprzedawcą jest icomp.pl, przez tydzień czekałem aż mi spakują matę więc ich nie polecam. |
_________________ One to rule them all, One to find them,
One to bring them all and in peace bind them |
|
|
|
|
sieka
Dołączył: 02 Mar 2008 Skąd: Tychy Status: offline
|
Wysłany: 03-03-2008, 20:50
|
|
|
Widzę że temat zamarza... o nie! XD Uwilbiam skakać na DDR'rze, moja 1 mata się popsuła... więc dałem do wymiany O_o, następna też się popsuła, i już nie oddam bo nie mam paragonu ;(, ale czekam może finanse "sił wyższych" pozwolą na zakup nowej... a chyba najszybszą piosenka jaką potrafię zatańczyć to op ze slayers na ostatnim poziomie... |
_________________ Massugu Go!
|
|
|
|
|
Pitek
Life is Beautiful :D
Dołączył: 17 Gru 2010 Skąd: Warszawa Status: offline
|
Wysłany: 19-12-2010, 21:17
|
|
|
Aaaaa!!!! Pozno ale mam nadzieje ze nie za pozno!!!
Jakby co, to smialo slijcie do mnie na gg powiadomienie i chetnie zagram z kims w SM :D
Bardzo lubie ta gre (choc nie jestem tak dobry w nia) i mam ok 2000 simow na pokladzie :P
Glownie anime gdyz...ahh tam sami wiecie.Pozostale 1000,czyli DDR,Squaresoft Style,Stepmix'y czy tez RKR2.....Bardzo chetnie pogram z byle kim ale zeby byl to ziomek z Polski bo juz inni gracze to wymiataja mnie ostro(nie to zebym mowil ze Polacy sa zli w SM - patrz chocby na goscia z nickiem "Ciuniek"....gosc jest jednym z najlepszych graczy z ekipy Otakus Dream O.O...dla wtajemniczonych wiadomosc jest jasna :D |
_________________ http://hastur.tanuki.pl/main/licznik/pitek/250x50.png
Anime Sukiiii!!! :D |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|