S.A.M - pytania i odpowiedzi: |
Wersja do druku |
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 07-03-2005, 21:25 S.A.M - pytania i odpowiedzi:
|
|
|
Ok, nie powinienem mnożyć tematów jeden na drugim, lecz planuje przedstawić to forum jako oficjalne forum S.A.M (a nóż - widelec ktoś się przyplącze), czyli przydałoby się, by istniał jakiś temat odpowiadający na wątpliwości związane z systemem.
Walcie więc śmiało... Drużyna Bojowa (baczność!) AntyWiPu (spocznij!) z radością zamknie usta wszelkim niepokornym... eee znaczy odpowie na wasze pytania.
S.A.M (Czas Waśni) można znaleźć tu:
http://www.gryfabularne.infinity.pro24.pl/ |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
Ostatnio zmieniony przez Zegarmistrz dnia 06-10-2009, 00:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 08-03-2005, 07:21
|
|
|
Zeg, w cechach, zdolnościach, wadach i zaletach jest dzialanie 30+10=50...
Umieściłbym tam tez link do wad i zalet, bo ja np. myślałem po przeczytaniu wstępu że beda na koncu tej strony, a nie głównej ;-D |
_________________
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 08-03-2005, 08:39
|
|
|
Ups... rzeczywiście to jest babol... Wcześniej był tam jeszcze rzut na k12... stąd taki wynik... Poprawie. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Sm00k -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 08-03-2005, 09:49
|
|
|
-W opisie skrzydlatych zauwazylem ciekawa rzecz- piszesz, iz czarnoskrzydle dzieci sa stracane z urwisk, a nieco dalej wspominasz, iz skrzydla pojawiaja sie dopiero w okresie dojrzewania.
Albo ja czegos nie zrozumialem, albo przeczysz sam sobie.
-Drobny blad w opisie Zlodzieja <(...)za bramę miasto.> |
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 08-03-2005, 10:26
|
|
|
Tak, skrzydła pojawiają się w okresie dojrzewania, czyli zalążki kształtują się gdzieś około 12-13 roku życia. Osobę w tym wieku można chyba jeszcze nazwać dzieckiem...
Złodzieja poprawię. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Sm00k -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 08-03-2005, 10:39
|
|
|
Wybacz, mozg nie dziala jak powinien po wykladzie z algorytmow.
Wywnioskowalem, iz dzieci po urodzeniu sa przymusowo uczone latac. Tekst opisu to wlasnie sugeruje. |
|
|
|
|
|
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 08-03-2005, 12:45
|
|
|
Ogólnie system ciekawy, teraz miałem więcej czasu na przejrzenie :-D
Czemu nie mozna grac smokowcem :-P? |
_________________
|
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 08-03-2005, 12:47
|
|
|
Mogę być upierdliwy? Proszę powiedz, że mogę...
O kulcie Tyra:
Cytat: | W miastach nowe święte miejsca nie są wznoszone już od dawna. Pragnący uniezależnienia od kleru i rycerstwa mieszczanie nie są, bowiem najlepszymi wyznawcami tego dalekiego od ich życia oraz ideałów bóstwa i często porzucają świątynie. W prawdzie wielu misjonarzy i wędrownych kaznodziei usiłuje odwieść ich od tego, acz bez powodzenia. |
Cytat: | Religia nie wytworzyła żadnych pomniejszych sekt. W ciągu jej historii istniało kilka, lecz zostały rozniesione przez łowców czarownic, odziały świątynne i podburzone rycerstwo. |
Co prawda nie jestem w stanie powiedzieć, jak by to wyglądało w świecie realnej interwencji bogów, ale historia tak naprawdę nie zna przypadku, żeby chęć uniezależnienia się owocowała wzrostem religijnej znieczulicy. Zawsze skutkiem było powstanie jakiejś herezji, lepiej wpasowującej się w realia życia, typu purytanizm. Odejście od religii raczej nie wchodzi w grę.
Cytat: | Kolczuga - zapewnia 8p. pancerza |
Cytat: | Zbroja łuskowa - zapewnia 10p. pancerza,
|
Zbroja łuskowa tylko wygląda solidnie, w rzeczywistoście jest gorszą ochroną od kolczugi.
Z opisu zakonów:
Według hierarchii w zakonie takim najważniejszy jest wielki mistrz, będący głowom organizacji. |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 09-03-2005, 09:24
|
|
|
Cytat: | Czemu nie mozna grac smokowcem :-P? |
Bo to niestety raa z gatunku "najpierw strzelaj, potem pytaj". W jakiś sensowny sposób stosuki między nimi, a innyli ludami układają się chyba tylko w Tyrn.
2) Tyr. Tyra dotyczą dwa odrębne zjawiska. Pierwsze to brak świątyń w miastach (i na wsiach). Życie ludności miejskiej i wiejskiej ma nieduży zwiazek ze strefą zainteresowań tego bóstwa. Po prostu nie interesują się nim. Herezje dotyczą więc raczej ludności ze stanu rycerskiego i czeladzi dworskiej. Można więc uznać, że były pretekstem do wszczęcia ewentualnych walk na tle polityczny.
To jak wyglądałyby herezje i walka z nimi (i czy w ogóle byłaby możliwa) w takim rozdrobnieniu religijnym, jakie mam w S.A.M jest dla mnie natomiast niewiadomą.
3) Zbroje. Bardzo możliwe... Nie przeprowadzałem krasztestów.
4) Literówka: poprawie. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Xeniph
Buruma
Dołączył: 23 Sty 2003 Status: offline
Grupy: AntyWiP WIP
|
Wysłany: 22-03-2005, 20:43
|
|
|
W dziale o broni posoch i bicz mają ten sam opis, a do tego brzmi on "Opis"... |
_________________ You don't have to thank me. Though, you do have to get me donuts. |
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 23-03-2005, 09:33
|
|
|
Ok, poprawie, jak wróce do Lublina. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 29-03-2005, 00:21
|
|
|
W WYNAJEM PRACOWNIKÓW I CENY USŁUG - herold jest zdublowany.
Nazwa działu NIERUCHOMOŚCI jest nieadekwatna, gdyż zawiera również opisy statków
W CENNIK - INNE opis kotewki: Przejście przez kotewki wymaga poświęcenia tury, wykonanie testu Zręczności i wymaga rezygnacje z walki. |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
Ostatnio zmieniony przez Ysengrinn dnia 29-03-2005, 12:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 29-03-2005, 09:00
|
|
|
Jeszcze o Miczu elfim zapomniałeś.
Jak wrócę do Lublina to poporawiam i powywalam co trzeba. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 05-05-2005, 10:53
|
|
|
Minęły 2 miesiące. To wystarczająco dużo czasu, by zapoznać się z podstawami. Mam więc pytania:
- co (jak do tej pory) było najciekawsze?
- co najgorsze?
- co przydałoby się poprawić / wyrzucić?
- co natomiast rozwinąć i rozbudować? |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 21-07-2005, 10:54
|
|
|
Daerian napisał/a: | Czemu nie mozna grac smokowcem :-P? |
Próbowałem rozpisać Smokowca pod graczy. Czego bym nie robił ta istota i tak wychodzi strasznie przegięta. Zianie ogniem, latanie, odporność na magię, naturalny pancerz... To jest morderca już od pierwszych poziomów!
PS. Nie pamięta ktoś gdzie ja umiejscowiłem najsłynniejszy na świecie truniej minstreli? |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
|