Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
Warhammer 2ed - czyżby Powrót Króla? |
Z którym z Bogów Chaosu się identyfikujesz? |
Khornem, bogiem rozlewu krwii |
|
23% |
[ 4 ] |
Slaneshem, panem rozpusty |
|
5% |
[ 1 ] |
Nurglem, panem brudu, chorób i rozkładu |
|
17% |
[ 3 ] |
Tzeentchem, który wypacza drogi i zsyła szaleństwo |
|
52% |
[ 9 ] |
|
Głosowań: 17 |
Wszystkich Głosów: 17 |
|
|
|
Wersja do druku |
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 31-03-2005, 23:38 Warhammer 2ed - czyżby Powrót Króla?
|
|
|
http://wfrp.polter.pl/index.php?id=68 - pierwsze wrażenia z wersji anglojęzycznej.
Polska wersja tego owianego (jak dla mnie nieprzekonywującą) legendą systemu ma ukazać się pod koniec Maja (choć ja bym stawiał na koniec Lipca). Co o tym myślicie? Czy zdepcze on prymat DeDeków? Czy też okaże się systemem niszowym? Czy spodoba się fanom I edycji, czy uznają go za "przeżartego Battlowym Heroickiem"?
I czy świat ciągle będzie taki jak dziś? |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Furiath
Gość
|
Wysłany: 03-04-2005, 10:05
|
|
|
Wszystko wskazuje, że nowa edycja jak najbardziej spodoba się fanom starego podręcznika. Warhammer 2 jest pieknie wydany, w mechanice wyeliminowano większość błędów starego wydania (tzw. syndrom nagiego krasnoluda, czy niska skuteczność broni palnej).
Przede wszystkim Warhammer, w odróżnieniu od D&D był i jest systemem dark - fantasy: realistyczną w mechanice, przesyconą nutką horroru, mroczną oppowieścią. Brutalność świata i odwzorowanie zawiłości realiów Europy XVI - XVII a także bardzo silne nastawienie na dobre odgrywanie postaci, a nie na jej rozwój jest czymś, do czego miłośnicy D&D nie są przyzwyczajeni, przynejmniej w treści wszelkich dodatków wychodzacych do tego kultowego w Ameryce systemu.
Nie sądzę, że Warhammer pobije D&D, bo jest znacznie trudniejszy do odbioru, a nie łudźmy się - w dzisiejszych czasach im coś jest prostrze i wymaga mniej myslenia tym bije wieksze rekordy popularności (vide Diablo II Crpg), dlatego mam nadzieję, że Warhammer stanie się popularnym systemem niszowym, przeznaczonym dla nieco bardziej wymagających Graczy i Mistrzów Gry. |
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 03-04-2005, 15:32
|
|
|
Herzlich wilkomen, jak to mawiają Imperialni. Zapraszam do rejestracji.
Robie cytowankę na moim pięknym forum... Brzydzę się sobą.
Cytat: | Przede wszystkim Warhammer, w odróżnieniu od D&D był i jest systemem dark - fantasy: |
Zwłaszcza w odróżnieniu od takich settingów do DnD jak Darksun, Ravenloft czy Midnight.
Dobrze to widać zwlaszcza po oficjalnych przygodach (np. Zamek Drahenfelst) czy opowiadaniach (szczególnie serii Zabójca różnych dziwnych istot).
Cytat: | a także bardzo silne nastawienie na dobre odgrywanie postaci, |
Tak... Zwłaszcza pierwsza edycja (drugiej, jak większość fandomu nie widziałem, więc się nie wypowiadam). Przypomnijmy: charaktery były tam opisywane jednym wyrazem.
Cytat: | do czego miłośnicy D&D nie są przyzwyczajeni, przynejmniej w treści wszelkich dodatków wychodzacych do tego kultowego w Ameryce systemu. |
Jak widze mam do czynienia z prawdziwym fachowcem. Ja akurat wstrzymałbym się od tak radykalnych wypowiedzi.
Cytat: | Nie sądzę, że Warhammer pobije D&D, bo jest znacznie trudniejszy do odbioru |
Tak, narazie nie jest przetłumaczony, co rzeczywiście utrudnia odbiór. Nie łudźmy się - ten świat jest tak skonstruowany, że - po bardzo drobnych korektach mechaniki - mógłby robić za Setting do d20.
Cytat: | dzisiejszych czasach im coś jest prostrze i wymaga mniej myslenia tym bije wieksze rekordy popularności |
Powiedziałbym, że im coś ma leprzy marketing, tym bije większe rekordy. Warhammer był i jest taką samą, komercyjną sieczką, jak DnD. Może nawet w większym stopniu, bo obie jego wersje opierały się na popularności gry bitewnej. Z tej przyczyny za granicą - i częściowo w Polsce - ma zbyt zapewniony.
W Polsce poprze go jeszcze zjawisko spontanicznej reklamy, które ujawniło się w wypadku DnD. Polegało ono na tym, że znak towary tego systemu był doskonale znany młodszej klijentelli z gier komputerowych i grafomańskich książek z Forgotten Realms oraz Dragonlace.
Jako, że i tym razem system będzie znany (choć w mniejszym stopniu) ze wspomnień starszych i podobnej jakości książek zjawisko to wesprze grę.
Rokowałbym raczej dużą sprzedaż. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 03-04-2005, 15:41
|
|
|
Wiem, że nie powinienem się czepiać, ale wizja smoka w koronkowej bieliźnie to dość traumatyczne przeżycieXD. |
|
|
|
|
|
Redvampire -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 05-04-2005, 22:38
|
|
|
co do warmłotka to rzuty K100 nijak mi nie pasowały do fantasy. W sumie w mechanice najbardziej podobało mi się określanie w co się trafiło (choć czasami wyniki zgodne z tabelą były kosmiczne; mnie bardzo ciekawi jak 2m facet trafił sztyletem niziołka w stopę stojąc ) i to, że każdy segment ciała miał inne opancerzenie. Ale z drugiej strony rzuty procentowe na trafienie były dla mnie zbyt mała skalą. W tym wypadku moim zdaniem jest lepsze K20 gdyż w tej mechanice bardziej widoczne były różnice w walce bardziej lub mniej doswiadczonych postaci. W sumie mozna by tu połączyć dobre cechy obu mechanik i z D&D zrobić tak, że każda część ciała ma inną KP. Ja pamietam jak kiedyś ostatnio jeden warmłotkowiec zawzięty przyczepił się że po ch.. w D&D ten pancerz jak i tak nie chroni przed ciosami, a powoduję tylko, że cię trudniej trafić, a przecież w płytówce człowiek łatwo trafic a trudno mu wyrządzić krzywdę. Ale ja mu tłumaczyłem, że to jest tak, że do trafienia po prostu w postać wystarczy przebić standardowe KP 10 plus mod ze zręczności, a wyżej to cię właśnie pancerz chroni. Jak wojownika w płytówce co ma Kp20 z czego 11 ( 10 standard +1 ze zr co plytówka dopuszcza) ktos zdzieli na k20 z wynikiem 18 to go trafia, ale poprostu poszły iskry po pancerzu, brzdękło, ale nic się gostkowi nie stało, bo go zbroja ochroniła, ale niektórym się nie da tego wytłumaczyć. Również magia w D&D jest lepiej przemyślana niż w warmłotku. Co do klimatu: warmłotek ma niepowtarzalny klimat, ale mechanikę dużo gorszą , ale wracając do klimatu to i tak przeciez wszystko zależy od scenariusza i MG. Z D&D w Forgoten realms da się zrobić horror dark fantasy, jak i z warhammera da się zrobić bajkową komedię heroic fantasy.
Ale powiem wam jedno: zarówno warmłotek jak i D&D to systemy w równym stopniu komercyjne.
Co do nowego wydania Warmłotka fantasy roleplay to chciałbym wreszcie zobaczyć jakie zmiany zrobili w zasadach.
[Edit=Ysengrinn]Błędy poprawione, na tyle na ile się dało nie zmieniając stylu. Pozwolę sobie jednak zauważyć, że joyce'owska konwencja "strumienia świadomości" na forum się cholernie nie sprawdza. Dlatego też staraj się stosować znaki przestankowe typu kropki i przecinki odrobinę częściej. Orty jestem w stanie przeżyć, ale pisowniowe i interpunkcyjne diabelnie utrudniają czytanie. |
|
|
|
|
|
Furiath
Gość
|
Wysłany: 21-08-2005, 13:06
|
|
|
Przepraszam, ale juz posiadam tyle różnych kont na sieci, że panowanie nad nimi wszystkimi (szczególnie hasła) zakrawa na cud. Tak jest mi znacznie wygodniej.
Warhammer 2 został już wydany, graficznie i jakość wydania jest chyba lepsza od przeciez doskonałej jakości DDk20, jednak ilustracje i koncepcja podręcznika nie dorównują nawet w połowie Wampirowi: Maskaradzie (nie pisze o systemach, tylko o ich wydaniu).
Nie mam zamiaru wdawać się w dyskusję o wyższości świąt. Z twojej sygnaturki Zegarmistrzu (mRRRRRok, cieRRRRpienie, gRRRRoza) mniemam, że nie jesteś miłośnikiem horroru (ja wręcz przeciwnie, choć Cierrrrpienie jest dobre do kościoła, a nie na dobry horror), zatem czego innego szukamy w graniu. Ja dobrych patentów na sesje strrrraszne, ty czego innego. Stary Świat jest dobrze skonstruowanym systemem pod dark fantasy. Jest to jeden z tych systemów - w których nawet najbardziiej zaawansowany zabójca demonów może polec od zwykłego napotkanego leśnego goblina. Systemy oparte na dużej śmiertelności ucza pokory w stusunku do śmierci, ryzyka i szanowania własnej postaci. Niektórzy tego nie lubią - jaka jest zabawa, skoro moja postać, którą gram dwa lata moze zginąć od pierwszego lepszego wieśniaka? Dla innych podobny realizm jest wazny. Kto co lubi.
Powtórze zatem - WFRP ani żaden inny system nie ma szans pobić D&Dków, gdyż DDki sa wsparte grami komputerowymi. Idą za nimi wielkie pieniądze. Z danych udostepnionych przez Pana Szulca w serwisie Poltergeist wynika, ze 80% polskich graczy DDkowych to właśnie ludzie, którzy najpierw grali w komputerówki (Baldursi, Diablo, itp.) a DD jest dla nich rozwinięciem komputerówki. Nie odwrotnie. |
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 21-08-2005, 15:58
|
|
|
Gość napisał/a: | Powtórze zatem - WFRP ani żaden inny system nie ma szans pobić D&Dków, gdyż DDki sa wsparte grami komputerowymi. Idą za nimi wielkie pieniądze. Z danych udostepnionych przez Pana Szulca w serwisie Poltergeist wynika, ze 80% polskich graczy DDkowych to właśnie ludzie, którzy najpierw grali w komputerówki (Baldursi, Diablo, itp.) a DD jest dla nich rozwinięciem komputerówki. Nie odwrotnie. |
Można załozyć (fakt - trochę apriori), że duży procent młodych RPG-owców od jakichś 10 lat zaczyna od gier komputerowych. Jak nie Diablo i Baldurs Gate czy inny Fallout, to przynajmniej od Dungeon Master czy Ishar. Ja sam zacząłem od artykułu w Top Secrecie czy też Gamblerze (nie pamiętam już), sytuacja chyba nie zmienia się od lat.
Po prawdzie Warhammer nie ma tak dużego wsparcia ze strony Gier Komputerowych, lecz także trwa wokół niego szum "medialny" - ma sporą reklame ze strony fandomu, oparcie w bitewniaku, czy wreszcie wychodzi do niego sporo książek (Gortreki nieznzacznie tylko ustępują popularnością Drizztowi, a stroną litercką nawet mu dorównują, choć to raczej wątpliwy powód do dumy). Warhammer 2ed ma take pewną przewagę nad DnD: jest tańszy od zestawy Core Books + Fearun (choć z drugiej strony za jego cenę można do DeDeków kupić 2 książki, a on jest jeden...), trudno powiedzieć, jak to się potoczy.
Mnie najbardziej cieszyłoby, gdyby DeDeki nie utraciły swej pozycji, a Młotek zdołał je dogonić (mielibyśmy wreszcie dwa silne podręczniki na rynku).
Co do moich preferencji - rzeczywiście horroru szczególnie nie lubie, choć mrokiem nie pogardze (zwłaszcza klimatycznym Dark Heroic pokroju Ravenloftu czy Vampire Hunter D: Bloodlust). Sam nosze się z zamiarem nabycia podstawki do Młotka (ale to głos dalekiej przyszłości) i poprowadzeniu paru przygód do tego systemu. Ponoć magię fajnie teraz rozwiązano. Kto wie, może nawet napisze coś i Wam (tzn. Poltegeistowi) podeśle (zwłaszcza, że Inkluz diabli wzieli, a publikować na jakiejś poczytnej stronie swą grafomanie trzeba).
O wyższość jednej konwencji nad drugą kłócić się szczególnie nie mam ochoty... To nic nie daje i nie ma wartości. Obiektywnie mozna stwierdzić który system jest lepszy tylko w takich kwestiach jak jakość wydania, reszta natomiast i tak zależy od Mistrza Gry i Graczy. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Furiath
Gość
|
Wysłany: 21-08-2005, 16:38
|
|
|
Zegarmistrz napisał/a: | Po prawdzie Warhammer nie ma tak dużego wsparcia ze strony Gier Komputerowych, lecz także trwa wokół niego szum "medialny" - ma sporą reklame ze strony fandomu, oparcie w bitewniaku, czy wreszcie wychodzi do niego sporo książek (Gortreki nieznzacznie tylko ustępują popularnością Drizztowi, a stroną litercką nawet mu dorównują, choć to raczej wątpliwy powód do dumy). Warhammer 2ed ma take pewną przewagę nad DnD: jest tańszy od zestawy Core Books + Fearun (choć z drugiej strony za jego cenę można do DeDeków kupić 2 książki, a on jest jeden...), trudno powiedzieć, jak to się potoczy. |
Ale to nie dzięki książkom jest tak duzo graczy D&D, ale własnie dzięki cRPG (80%!). Większość przeciętnych dzieciaków właśnie od tego dzisiaj zaczyna swoją zabawę w światy alternatywne. Także z D&D spotyka się już bardzo wcześnie, to tylko kwestia czasu aż zakupi swój podręcznik z napisem ISA D&D. Książki i bitewniak nie mogą równać się nawet w 5% z powszechnością taką, jaką mają komputerówki wśród młodzieży.
Co do ceny - brałem udział już w tysiącach batalii forumowych związanych z ceną. Polski Warhammer kosztuje 110 zł i fandom omal nie dostał zawału i nie zapluł się na śmierć, kiedy relacjonował tę cenę, porównując ją do o wiele tańszego pojedynczego podręcznika D&Dków.
Warhammer będzie popularnyw Polsce (tem mit super systemu w fandomie!), ale raczej nigdy nie dorówna DDkom.
Co do książek o nie mogę się wypowiedzieć, bo nie zdzierżyłem ani jednego całego tomu Smoczej Lancy, Forgottenów, ani Gotreka. Wolałem juz pooglądać reklamy w telewizji :P
Co do tekstów, które przyslesz: obiecanki, cacanki ;) Pozdrawiam! |
|
|
|
|
|
Smoczek
Dołączył: 17 Kwi 2006 Status: offline
|
Wysłany: 26-05-2006, 17:38
|
|
|
Grałem dwukrotnie w ten system (tj. II edycje) i nei jestem zbytnio zachwycony, przynajmniej mechanikom. Same podręczniki są bezwątpienia wykonane ładnie, a w dodatku nowe pomysły przypadły mi do gustu, ale większość błędów starej edycji mimo wszystko pozostało (od dosyć dawna uważam, że mechanika do RPGa nie powinna być oparta na mechanice bitewniaka, bo to zwyczajnie grze nie służy ^^)... ale najgorsza jest cena. W porównaniu np do D&D 3ed to przecież wręcz horrendalna stawka (to jest jeden z powodów dla których podręcznika nie kupiłem i kupić nie zamierzam). |
|
|
|
|
|
Grabarz
*Crossfire*
Dołączył: 30 Lip 2005 Skąd: Kraków Status: offline
Grupy: AntyWiP Lisia Federacja
|
Wysłany: 28-05-2006, 20:54
|
|
|
Ja też grałem w 2ed. Młotka i nie jestem nią zachwycony. Wolę jednak 1ed. ale to po małych przeróbkach czysto kosmetycznych :D. Młotek Rules |
_________________
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 18-06-2006, 01:57
|
|
|
Czy ktoś mógłby pokrótce wypisać wiatry magii Imperium i co który z nich robi? Wiecznie zapominam, a nie zawsze mam pod ręką kogoś, kogo można spytać... I tak, to ma związek z tym czymś, co potworzę;p. |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 18-06-2006, 11:49
|
|
|
Aqshy: Czerwony (Płomienny) wiatr:
Patronuje ogniowi, płomieniom, wysokiej temperaturze i gorącym emocjom: pasji, gniewowi, odwadze etc.
Ayzr: Błękitny (Niebiański) Wiatr:
Eteryczne odbicie nieskończoności, inspiracji, wiedzy o nieznanym. Przekracza granice czasu, wiejąc równocześnie w przeszłości i przyszłości. Patronuje zjawiskom atmosferycznym i kosmicznym.
Chamon: Żółty (złoty) wiatr:
To wiar logiki, analalizy, statyki i tego, co materialne. Patronuje metalowi, cielesności, racjonalizmowi i empiryzmowi.
Ghur: Brązowy (Bursztynowy) Wiatr:
Wiatr życia zwierzęcego i pierwotnych instynktów.
Ghyran: Zielony (Jadeitowy) Wiatr:
Patronuje życiu roślinnemu, cyklowi i witalności natury. Jest wichrem płodności.
Hysh: Biały (Świetlisty) Wiatr:
Jest wichrem światła, moralności, czystości. abstrakcyjnych ideałów i duchowego oświecenia.
Shyish: Fioletowy (Ametystowy) Wiatr:
Wicher Czasu. Patronuje przemijaniu, temu co nieuchronne i śmierci.
Ulgu: Szary (Cienisty) Wiatr:
Wiatr niedostrzeżeonej głębi, knowań i iluzji. Patronuje cieniowi, ciemności i temu, co skryte. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Nami
Ruda! xD"
Dołączyła: 21 Paź 2006 Skąd: Syberia Status: offline
|
Wysłany: 21-10-2006, 21:14
|
|
|
A ja kocham Warhammera bez względu na edycje :)
Mój systemik. Grałam zawsze elfem, ale ostatnio człowiekiem. Zawsze kobietą ^^
Kocham grać ogólnie nie tylko w żywe sesje ale i sesje na forum ;)
Może ktoś ze mną zagra ;D ? |
_________________
|
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 07-04-2008, 01:05
|
|
|
Miałem dziś w ręku White Dwarfa. Pomijając sporo ciekawych artykułów była tam zapowiedź przejmująca grozą - wychodzi powieść o Sigmarze...
<dopisuje do Indeksu Ksiąg Never-Ever> |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|