FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  Galeria AvatarówGaleria Avatarów  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.

Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
  Absolute Destiny Apocalypse
Wersja do druku
Teukros Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 09 Cze 2006
Status: offline
PostWysłany: 14-05-2007, 20:01   Absolute Destiny Apocalypse

Jeżeli po przeczytaniu tematu macie jakieś skojarzenia z Uteną, to bardzo dobrze - skojarzenia są jak najbardziej prawidłowe. W czym rzecz ? Otóż nasz rodzimy erpegowiec, Filip Łuszczyk (znany także jako Arioch) pracuje nad systemem inspirowanym anime Shoujo Kakumei Utena. Cóż, nie on pierwszy i pewnie nie ostatni, chciałoby się powiedzieć. Widziałem już fanowską konwersję pod BESMa (całkiem niezła), wiem też o "oficjalnym" dodatku stworzonym przez ś.p. Guardians of Order.

Na tle powyższych dzieło Ariocha nie wygląda najgorzej. System jest inspirowany anime, zachowuje na tyle wysoki stopień "ogólności", że łatwo przystosować go do własnego świata. Podręcznik naszpikowany jest symbolizmem, odwołaniami do Tarota, podświadomości itp. - krótko mówiąc, pozwala nieźle się bawić, jeżeli ktoś lubi taką konwencję i interesuje go gra w ściśle określonych założeniach. Mechaniki nie testowałem, jest jednak na tyle prosta, że nie przypuszczam aby spowalniała rozgrywkę czy też miała (rażące) błędy.

Podsumowując, na razie nie jest to żadna rewelacja, ale jeżeli Ariochowi starczy zapału i cierpliwości, ma spore szanse na stworzenie systemu w który z przyjemnością zagram. Prawdę pisząc, cieszę się że w czasach dominacji wielkiej trójcy (D&D, WFRP, Neuroshima) ktoś ma przynajmniej ochotę zabrać się za coś skrajnie innego.

Poniżej podaję link do strony z której można ściągnąć plik pdf (zapewne niedługo się zmieni). Niestety, system jest po angielsku; wygląda na to, że Filip nie zamierza publikować czegokolwiek po polsku.
http://arcrpgs.wordpress.com/2007/04/27/done-with-new-layout-and-off-to-constar/

I jeszcze link do strony Ariocha:
http://arcrpgs.wordpress.com
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
Arioch Płeć:Mężczyzna

Dołączył: 01 Lip 2006
Status: offline
PostWysłany: 15-05-2007, 01:12   


Spoiler: pokaż / ukryj
(\__/)
(='.'=) Do skasowania.
(")_(")


Ostatnio zmieniony przez Arioch dnia 10-01-2011, 00:09, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Grisznak
-Usunięty-
Gość
PostWysłany: 15-05-2007, 15:20   

A to mi zbieg okoliczności, ledwie zaczęliśmy gadać o jenociej Utenie a tu ktoś startuje z czymś takim.
Przeczytam, zapoznam się i wypowiem.
Aha, to normalny rpg czy drama?
Powrót do góry
Teukros Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 09 Cze 2006
Status: offline
PostWysłany: 15-05-2007, 19:28   

Cytat:
to normalny rpg czy drama?

Normalny erpeg. Do grania z przyjaciółmi przy stoliku, nie w LARPa. Są nawet rzuty kośćmi :)

Arioch, tak z ciekawości - widziałeś ten temat na RPGnet ?
http://forum.rpg.net/showthread.php?t=159575
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
Arioch Płeć:Mężczyzna

Dołączył: 01 Lip 2006
Status: offline
PostWysłany: 15-05-2007, 21:30   


Spoiler: pokaż / ukryj
(\__/)
(='.'=) Do skasowania.
(")_(")


Ostatnio zmieniony przez Arioch dnia 10-01-2011, 00:10, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Grisznak
-Usunięty-
Gość
PostWysłany: 16-05-2007, 08:28   

A ja mam względem dram uczulenie, wywołane przez wodziarzy, którzy w dawnych latach twierdzili, że to co grają, nie jest rpg tylko dramą, a więc "wyższym stopniem gry, niedostępnym dla turlaczy". Dla mnie zaś kostka jest nieodzownym elementem rpg, niezbędnym w sytuacji kiedy trzeba sie oddać losowi. Inaczej w gry robi się teatr, w którym mistrz jest reżyserem, zaś gracze muszą robić to, co on chce.
Jeśli zaś kluczowym elementem gry są pojedynki, to gra bez kości, bez elementu ślepego losu, wydaje mi się ździebko bezsensowna. Pojednek staje się wtedy partią szachów, nieprawdaż?
Zastanawiałem się też, jak w czymś taki może być możliwa współpraca wewnątrz drużyny (casus Paranoi).
Czy gra miała już jakieś testy czysto techniczne?
Powrót do góry
Arioch Płeć:Mężczyzna

Dołączył: 01 Lip 2006
Status: offline
PostWysłany: 16-05-2007, 18:39   


Spoiler: pokaż / ukryj
(\__/)
(='.'=) Do skasowania.
(")_(")


Ostatnio zmieniony przez Arioch dnia 10-01-2011, 00:10, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Grisznak
-Usunięty-
Gość
PostWysłany: 18-05-2007, 09:30   

Dobra, po przebicu się przez połowę podręcznika (sorry, że tak powoli, ale nie znosze czytać dużych tekstów z ekranu, a za dużo ma to stron, co bym mógł wydrukować) dochodzę do wniosku, że gra mi się podoba, system oryginalny i kto wie, może nawet sprawdziłby się w praktyce - podejrzewam jednak, że to gra dla niszy, graczy, którzy potrafili by stworzyć nastrój (tak jak np. w Cthulu).
Zagrałbym, nawet chętnie, aby sprawdzić samą mechanikę - bo do tej pory uważam, że tu Dzikie Pola są nie do pobicia, jeśłi chodzi o system pojedynków. Jeśłi już przy tym jesteśmy, to przydałby się opis podstawowych rodzajów bronii i dostosowania ich do charakterystyk - bo szabla szpadzie, a rapier pałaszowi nierówny.
Widzę, że zrezygnowałeś z podstawowej ideii Uteny - czyli roli Rose Bride jako takiej. Chyba nawet dobrze.
Co się tyczy oprawy muzycznej - z mojego doświadczenia wiem, że Therion niezbyt się sprawdza w grach, jest zbyt dominujący i przebojowy, gracze go znają i czasem zaczynają nucić. Utena OST jak najbardziej (w sumie wszytskiego jest dziewieć płyt).

Jeśli będą potrzebne uwagi natury historycznej (bo Trzecia Rzesza przez kilka lat była moim konikiem) lub szermierczej (bo grałem dość długo w Dzikie Pola), to zawsze mogę pomóc.
Acha, jeśłi nie masz nic przeciwko, dam o tym systemie newsa na acepie, może zainteresuje część mangoludków.
Powrót do góry
Arioch Płeć:Mężczyzna

Dołączył: 01 Lip 2006
Status: offline
PostWysłany: 18-05-2007, 15:29   


Spoiler: pokaż / ukryj
(\__/)
(='.'=) Do skasowania.
(")_(")


Ostatnio zmieniony przez Arioch dnia 10-01-2011, 00:10, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Grisznak
-Usunięty-
Gość
PostWysłany: 18-05-2007, 18:31   

Co się tyczy bronii - ja bym je wykorzytsał nie jako elementy udziwniania techniki - bo tu trzeba by ją przebudowywać, ale jako atrybuty poszczególnych postaci, dostosowane do ich charakterystyk - w końcu drobna osoba nie będzie walczyć szablą, słuszącą do uderzeń i cięć, ale raczej lekką szpadą, służącą do pchnięć. Dodatkowo kosze (lub rękojeści) poszczególnych bronii można ozdobić ornamentami typowi dla postaci. To jedynie propozycja.

Czego z kolei nieco brakuje w ty podręczniku - przykładów! Czytałem sporo podręczników i z doświadczenia mogę stwierdzić, że przykład zawsze pozwala łatwiej zrozumieć pewnej techniki, wczuć się w klimat. Nie nalezy przeginać tak jak to robi White Wolf (którego np. Clanbooki to w połowie przykłady), ale pewna ich ilość na pewno pozwoliła by graczom lepiej zrozumieć nastrój gry.

Jak znajdę czas, to wydrukuję sobie fragment o pojedynkach i jeśli znajdę kogoś, to spróbuję go przetestować. Bo choć ciekawy, obawiam się, że może prowadzić do rozwleczenia walk - w Utenie pojedynek trwa kilka minut, za to zresztą uwielbiałem tą serię, to nie jakiś Dragon Ball z pojedynkami na kilkadziesiąt odcinków. Stąd też (moim zdaniem, zaznaczam) lepiej byłoby położyć nacisk na ich dynamikę. Zdaję sobie jednak sprawę, że pojedynki miały tu być meritum gry, nie zaś zwieńczeniem fabuły poszczególnych epizodów

Wreszcie - zastanowiłem się (i jeszcze pomyślę) nad przygodami w takim systemie. Bo mimo kluczowej roli pojedynków, dobra byłaby odpowiednia oprawa fabularna całości. Stworzenie całego tła, systemu wzajemnych powiązań, relacji uczuciowych, ambicji - to wszystko mogłoby dać systemowi grywalność.
Powrót do góry
Arioch Płeć:Mężczyzna

Dołączył: 01 Lip 2006
Status: offline
PostWysłany: 18-05-2007, 19:37   


Spoiler: pokaż / ukryj
(\__/)
(='.'=) Do skasowania.
(")_(")


Ostatnio zmieniony przez Arioch dnia 10-01-2011, 00:11, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Grisznak
-Usunięty-
Gość
PostWysłany: 19-05-2007, 09:35   

Cytat:
Np. w testowej kampanii mamy Edgara, "romantycznego indywidualistę", który walczy dwiema lekko pordzewiałymi szablami i generalnie wykonuje w walce dość chaotyczne, zamaszyste ciosy - styl walki mówi bardzo dużo o tym, jaka postać jest. Podobnie wygląda to w przypadku innych postaci. Generalnie chodzi tutaj o uzewnętrznienie osobowości postaci w opisie tego, jak i czym walczy.

No i tu jest pies pogrzebany - ja, prowadząc, nigdy bym się nie zgodził na walkę dwiema szablami, bo to fizycznie niemożliwe - jedna szabla spokojnie wystarczy. I nie znaczy to, że jestem przeciwnikiem pewnego surrealizmu w grze - po prostu jest granica tego co można a co nie. Szabla z definicji służy to cięcia, a więc to normalne, że będzie się nią walczyć zamaszyście, nie zaś pchnięciami - jak choćby rapierem. Broń biała oferuje na tyle szeroki asortyment, że naprawdę jest z czego wybierać.

Mam pyatnie - miałbyś może ten podręcznik w surowej, tekstowej wersji - takiego łatwiej byłoby wydrukować. Jak już będe miał druk to postaram się zrobić playtest - pod warunkiem, że znajdę kogoś. Bo i mechanikę i sam system korci, co by go wypróbować.

W późniejszej wersji przydałby się (choćby pobiezny) opis Akademii, poszczególnych miejsc, ich roli, lokacji i tak dalej. Co prawda nie należy ograniczać wyobraxni ludzi, ale pewien szkielet konstrukcji zawsze się przydaje.

Co się tyczy mapy relacji - pomysł fajny, co zaś się tyczy zastosowania...Fajna rzecz w przypadku npców, w przypadku graczy taką mapę lepiej nakreślić dopiero po pewnym czasie, gdyż plany mają to do siebie, że często nic z nich nie wychodzi.

Acha, droban sugestia techniczna - wywal też róże z podręcznika, bo wyglądają paskudnie pikselowo. Zamiast zdjęć lepsza by była jakaś grafika.
Powrót do góry
Darken Płeć:Mężczyzna
Mroczna Choolera


Dołączył: 19 Maj 2007
Skąd: Knurów
Status: offline
PostWysłany: 19-05-2007, 13:36   

Od kiedy realizm istnieje w Anime?
Widać że nie przeczytałeś żadnego AP z gry. To właśnie one dadzą Ci wygląd jak wygląda sesja. Co do "gdybym ja prowadził" to gra zmierza do punktu, gdzie MG nie jest potrzebny.
Co do szabli i tak dalej. Nie obchodzi mnie realizm postaci tylko symbolika. Jeżeli mała dziewczynka dźwiga Dwuręczny miecz to oznacza zapewne, że (dobierz sobie wytłumaczenie Utena-style).

Nie do końca rozumiem prośbę o opis akademii. Chodzi Ci o przykłady? Te, jak zapowiedział Arioch, pojawią się w końcu.
Jeżeli chodzi Ci o domyślny setting, to taki nie istnieje. Co do diagramów i ustalania powiązań między graczami. Tak ma być. Biorę rose Foetida i wiem że jest ona w opozycji dla innej rozy, że ma taki a taki support. To nie jest kolejna gra w stylu "Uniwersalny system, grajcie jak chcecie" ale "ADA, która mówi grajcie tak a tak". Nie wyobrażam sobie obecnie tej gry bez diagramow wg. którego wszyscy gramy.
Podchodzisz do tego jak zwykłego rpga
Cytat:
Fajna rzecz w przypadku npców, w przypadku graczy taką mapę lepiej nakreślić dopiero po pewnym czasie, gdyż plany mają to do siebie, że często nic z nich nie wychodzi.

Problem w tym, że gra się pod diagram. To diagram ustala jak gram, kogo nie lubię itp. Dotyczy to npcow jak i graczy. Z tym, że rozwój gry dąży obecnie do braku podziału na BG i BN (nowy podział to Ważne postacie i supporty), i w miarę dowolne zmienianie postaci.

_________________
The Shadow of Yesterday
Zgarnij Podręcznik nadchodzącego systemu postapo-fantasy!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
3286156
Arioch Płeć:Mężczyzna

Dołączył: 01 Lip 2006
Status: offline
PostWysłany: 19-05-2007, 13:39   


Spoiler: pokaż / ukryj
(\__/)
(='.'=) Do skasowania.
(")_(")


Ostatnio zmieniony przez Arioch dnia 10-01-2011, 00:11, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Grisznak
-Usunięty-
Gość
PostWysłany: 21-05-2007, 17:22   

http://anime.com.pl/Absolute_Destiny_Apocalypse,news,read,2984.html - news już poszedł.
Więcej uwag pod koniec tygodnia, po na razie nie mam zbyt wiele czasu.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików
Możesz ściągać załączniki
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group