Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
Dostepnosc magi: |
Wersja do druku |
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 02-03-2004, 12:32 Dostepnosc magi:
|
|
|
Jak to u was jest? Bo u mnie krucho. Czy magia dostepna jest dla mas i zaspokaja dorazne potrzeby? Czy szlachta matuje u siebie w palacach czarodziejskie osiwetlenie? Zabezpiecza sie przed wlamaniami magicznymi alarmami? Czy chlopi posiadaja motyki +1 w swoich chatach? Czyli czy u was magia zastepuje technike?
Ja osobiscie wole ograniczac dostep do magii i magiczych przedmiotow. Jej nadmiar psuje dla mnie fantasy. Lubie magiczne miecze, smoki i potwory, ale nie w kazdym domu. Chce grac w tajemniczym, magicznym swiecie, a nie wieku dwudziestym, czy space operze ze zmienionymi dekoracjami.
Tego typu blyszczenie magia kojarzy mi sie raczej z tandetna gra komputerowom niz wielka przygoda.
Dlatego ja daje dostep do magicznych przedmiotow i czarow tylko (nie tak znowu) nielicznym. Magiczne przedmioty nie sa u mnie dostepne w normalnym handlu, to w wiekszosci lupy i rodowe dziedzictwa, kto nie jest czarownikiem, ten musi radzic sobie bez pomocy czarow... Magow uczynilem samowystarczalnymi do tego stopnia, by nie musieli sprzedawac swych uslug.
PS. Naturalnie nie wszedzie sie da tak prowadzic. Nie wyobrazam sobie np. Earthdawna, czy Zapomnianych Krain w takich warunkach. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Vel
Deskorolkarz
Dołączył: 08 Lip 2003 Skąd: POLSKAAAAAAAaaa Status: offline
|
Wysłany: 02-03-2004, 17:59
|
|
|
U mnie magia raczej pojawia się tylko w wielkich miastach i bogatych, szlacheckich domach. Nie jest aż tak wszechobecna, jednak jest raczej normalnością (może tylko poza zacowanymi siołami i wioskami). Jeśli jednak idzie o magiczne przedmioty, artefakciki i bronie, to raczej jestem dość skąpy (gdybym miał pieniądze i magiczne przedmioty przyznawać tak, jak mówią tabelki w P.M.P., to mój team byłby 10x bogatszy niż jest ^^') Ale jak już coś graczom dam- to porządnie.
Sami moi gracze zaś są również dość skąpi, jedyne na co wydają pieniądze, to eliksiry lecznicze i umagicznianie broni (przez co broń ich jest na nieco wysokim "szczeblu zaawansowania ^^). A magiczne przedmioty również u mnie są raczej słabo dostępne, jedyne, co kupić można w większym miasteczku, to jakaś broń z podstawową właściwością magiczną... |
_________________ Ej cze |
|
|
|
|
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 02-03-2004, 23:41
|
|
|
U mnie (Warhammer) jest dość rzadka, ale jak się pojawia, to jest dopracowana i szczegółowa np. miecz ma ciekawe efekty przy użyciu, nie mające znaczenia w mechanice, albo mag-enpec jest dość dopracowany ( na nauczyciela dla drużyny tj. stałego mistrza w magii pożyczyłem od kumpla jego maga, o charakterze chaotyczno neutralnym z nutką maniakalności - jak on to opisuje). W D&D magia jest u mnie znacznie częsta, wynika to jakoś z nastroju tego świata. |
_________________
|
|
|
|
|
Sm00k -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 08-09-2004, 00:36
|
|
|
Powiedzmy, poziom high magic z udziwnieniami.
Potezne bronie (nie epickie) spotykane sa w wiekszosci sredniopoziomowych druzyn, airshipy zapewniaja transport masa, czarodzieje i szpiedzy zasuwaja teleportami, golemy walcza na arenach ( takie przerosniete pokemony, pomysl skadinad wziety z pewnego forum..). Ogolnie rzecz biorac: wesolo.
Mimo to chlop panszczyzniany raczej nie moze liczyc na vorpal +5 great scythe przy zbiorach.. |
|
|
|
|
|
Ched_Cherry
Dołączyła: 27 Paź 2005 Status: offline
|
Wysłany: 20-11-2005, 19:55
|
|
|
No... magicznych przedmiotów u mnie praktycznie brak (mimo że to DnD), gracze na oczy nawet zwojów nie widzieli, a jak widzieli, to od razy test czarostwa - niezdany oznacza samozapalenie zwoju i nici z nowych czarów (;. Magów i kapłanów poziomu ponad 10 praktycznie nie uświadczy się, a drużyna szybko takich wyżyn nie osiągnie, bo na sesji w życiu 300 PD nie widzieli (przeważnie coś koło 200), więc jeszcze dłuuugo sobie pograją zanim kulą ognia ktoś rzuci.
Dużych sumek na umagicznianie też nie widzieli - mimo 3/4 lvl nie mają więcej niż 200 sz na łebka, a i ostatnio zbiednieją, bo im się wdzianka podniszczyły... A zresztą kto by im niby tą broń zaczarował? =/ |
|
|
|
|
|
Smoczek
Dołączył: 17 Kwi 2006 Status: offline
|
Wysłany: 26-05-2006, 16:34
|
|
|
To już tak naprawdę zależy od świata, ale zazwyczaj poziom magii jest umiarkowany, nie ma przesadnych udziwnień, czy też magii dostępnej dla mas... inaczej ma się jednak sprawa gdy gram na przykład w ED gdzie wszystkie postaci graczy z założenia są "umagicznione", nie mówiać o latających miastach, etc. ^_-. |
|
|
|
|
|
Szarodziej
adept magii
Dołączył: 06 Lip 2006 Skąd: wieża z kości słoniowej Status: offline
|
Wysłany: 11-07-2006, 10:14
|
|
|
Ja jestem szczodry, ale bez przesady. W systemie, w którym jestem MG (Wiedźmin) magiczne przedmioty jest raczej niedostępna dla ludzi od zamożnego mieszczaństwa w dół, chociaż najbogatsi chłopi z najbogatszych wsi mogą sobie pozwolić na przedmiot specjalnie dla nich Motykę Żyzności ^^ |
_________________ "Errare humanum est, in errore perservare stultum"
Yeah! Dorobiłem się Avka! |
|
|
|
|
Teukros
Dołączył: 09 Cze 2006 Status: offline
|
Wysłany: 11-07-2006, 13:55
|
|
|
Pytanie brzmi, w co gramy ? Jako zwolennik prowadzenia "zgodnie z założeniami" staram się pokazywać setting (a więc także i magię) w taki sposób, w jaki pokazany jest w podręcznikach. Obecnie prowadzę dwa systemy - Exalted i oWoDowego Wampira. W Exaltedzie magia to podstawa - trudno wyobrazić sobie egzystencję bez tauamturgicznych udogodnień. oWampir jest raczej skąpy magicznie, i tak też ten świat pokazuję. |
|
|
|
|
|
LunarBird
Chaos Master & WSZ
Dołączył: 30 Maj 2005 Skąd: Hellzone Status: offline
Grupy: Lisia Federacja
|
Wysłany: 16-09-2006, 17:49
|
|
|
Jak to wygląda u mnie? W sumie to nie jest system RPG (jeszcze^^), to tylko świat. Ale ogólnie w części świata którą się zajmuję najczęściej Magia i przedmioty magiczne to właściwie codzienność. Często spotyka się zwłaszcza drobne artefakty codziennego użytku, które jednak nie dają żadnej realnej przewagi w razie starcia.
Magia o naprawdę wysokim poziomie dostępna jest tylko dla Magów i Messulethe. Istnieją jednak sposoby na rzucanie zaklęć bojowych (głównie promienie, klątwy i czary ochronne) bez studiowania Magii. Pozwalają na to dwa rodzaje Magii -Magia Astrologiczna (generalnie bojowa) i Magia Szamańska (klątwy, nie mylić z Magią Szamańską ze slayersów!) ale oba wymienione sposoby rzucania zaklęć tak naprawdę mają swe korzenie w Magii Inkantacyjnej i Runicznej (zaawansowane sposoby wywoływania zaklęć) i łatwo odparować takie ataki jeśli jest się Magiem lub Messulethe.
Generalnie w ReWorld dla mas rzadko kiedy dostępne są zaklęcia, chyba że możliwość rzucania czarów bojowych i obronnych. Natomiast słabych amuletów jest dużo. Tylko że to są tak zwane Najniższe Talizmany czyli przedmioty magiczne o nikłej mocy które nawet nie mają jakiejś specjalnej odporności.. Potężniejsze przedmioty już ciężko jest zdobyć a przedmiotów o naprawdę kosmicznej mocy jest tylko kilkanaście i zdobycie ich raczej nie wchodzi w rachubę :) |
_________________
Cytat: | - Mulder... To jest... to chyba żółć...
- Powiesz mi jak to z siebie zdjąć zanim stracę kamienną twarz?
"The X-Files", #4 "Squeeze" |
Autor posta: rip LunarBird CLH
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|