Avellana
Lady of Autumn
Dołączyła: 22 Kwi 2003 Status: offline
|
Wysłany: 28-09-2007, 21:30 Zwierzaki
|
|
|
"Zwierzaki" - rysunkowo-umowne "anthro" na bazie realnie istniejących gatunków. Chodzi o to, że user do hodowania nie dostaje obrazka z myszą, tylko antro-myszkę, ale oprócz tego "doczepiony" do niej ma właściwy obrazek myszy i jakieś informacje o niej.
"Zwierzak" dostępny byłby w dwóch wersjach: "chłopca" i "dziewczynki" (a może jeszcze trzeciej, "maleństwa") - co by miało sens zwłaszcza dla gatunków z wyraźnym dymorfizmem płciowym (np. jeleń, bażant etc.).
Oprócz reprezentacji zwierząt możemy mieć rośliny (driady?), a nawet jakichś nieorganicznych "robocikach" w przypadku zamiłowań bardziej technicznych. Każde zwierzątko miałoby dwie formy bazowe - uśmiechniętą i smutną - mogłoby je wykorzystywać podczas "oprowadzania" po stronie albo podczas gier/quizów, martwiąc się, jeśli graczowi nie idzie.
Użytkownik zaczynając z bazową liczbą punktów mógłby wybierać z jakiejś puli "zwierzaków" (pospolitszych?). Grając w gry i rozwiązując quizy mógłby z czasem "odblokowywać" dostęp do "wyższych" gatunków. Innymi słowy, na starcie mógłby zahodować myszkę i jeża, a z czasem dojść do tygrysa syberyjskiego.
"Karmienie" - w odróżnieniu od innych stron nie będzie pojedynczych itemków jedzeniowych. Zamiast tego za zdobyte punkty będzie się "kupowało" worek mięsa/siemienia lnianego/czegoś innego, co będzie zapewniało zwierzakowi szczęśliwe życie przez jakiś czas. "Jedzenia" byłyby powiązane z "typem" zwierzaka (mięsożerca, trawożerca, owadożerca - zgrubne grupy dałoby się przydzielić do "gatunku", może zresztą jako wielokrotny wybór dla oportunistów) i nie dałoby się ww. tygrysa trzymać na marchewce. Oczywiście, jak i w innych grach, głodzony zwierzak nie "zdycha", ale może np. wyglądać smętnie.
"Schronisko" - czyli miejsce, gdzie można oddać już niechcianego, a stworzonego zwierzaka. Pomysł jest taki, żeby go NIE robić. Zamiast tego powinna istnieć możliwość bezpośredniego transferu na inne konto (jeśli ktoś chce oddać koleżance) lub "wypuszczenie na wolność" - w tym drugim przypadku cały rekord zwierzaka po prostu znika z bazy.
"Personalizacja". Skoro nie ma kolorów, można zamiast nich zaproponować np. tła dla zwierzaka. Tła mogłyby być "kupowane" za punkty z gier lub w jakiś sposób odblokowywane w trakcie gry - również można by je kolekcjonować. Można też dać możliwość uploadowania własnego obrazka tła z własnym rysunkiem.
Rozwój i skille. Zamiast "punktów inteligencji", wyznaczających liczbę przeczytanych książek, można zwierzakom przydzielać punkty na różne skille (coś jak w RPG). W zależności od decyzji gracza można rozwijać je równomiernie, albo stawiać na któryś. Skille można by połączyć z dostępem do urządzeń w Laboratorium - np. żeby wyhodować roślinkę trzeba mieć jakąś liczbę punktów odpowiedniego skilla.
Po zastanowieniu i dyskusji z Biancą - punkty skilla powinny się równolegle liczyć zwierzakowi i userowi. Inaczej pytanie, co zrobić, kiedy user pozbędzie się "podlevelowanego" w danym skillu zwierzaka, bo na przykład będzie wolał inny gatunek - ma tracić dostęp do laboratorium? Chodzi o to, żeby nie zniechęcać użytkowników do levelowania wszystkich zwierzaków - żeby nie było tak, że jak się któregoś pozbędą, to muszą zaczynać od zera. Punkty użytkownika na danym skillu będą równe najwyższemu levelowi jednego ze zwierzaków, a nie ich sumą! Innymi słowy, jeśli ktoś ma trzy zwierzaki ze skillem A na 6, 8 i 3 punktów, to user będzie miał ten skill na 8 punktów. Przy czym jeśli pozbędzie się zwierzaka z 8 punktami, jego (usera) skill zostanie na tym poziomie - ale żeby dostać 9 punktów, powinien podlevelować któregoś z pozostałych. To powinno zachęcać do trzymania wyżej levelowych zwierzaków, a jednocześnie umożliwiać ich wymianę bez utraty dostępu do danych opcji laboratorium.
Medale za wierność - nie będziemy zmuszać userów do trzymania cały czas tych samych zwierzątek. Ale co miesiąc (?) user będzie dostawał dodatkowe punkty do trofeum "wierny przyjaciel" czy jakoś tak - oczywiście trofeum zniknie, jeśli się wyrzuci zwierzaka. |
_________________ Hey, maybe I'll dye my hair, maybe I move somewhere... |
|
Bianca -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 04-10-2007, 07:25
|
|
|
Dobra,
ja wiem, ze poczatkowe zalozenie jest takie, zeby zwierzakow nie morfowac, ale... wydaje mi sie, ze nalezy uwzglednic takie cos jak szkola", ktora pozwoli zwierzakowi zdobywac "exp/levele", i po zdobyciu np. levela 2 zwierzak z levela 1 (jesli jego wlasciciel ma dostep) moglby "awansowac" na level 2. Oczywiscie, jesli nagle chcesz innego zwierzaka z levela 2, no to musisz zrobic "downgrade" i zaczac od samego poczatku (albo downgrade w ogole nie uwzgledniamy, ale to by tak lyso troche bylo) |
|
|