FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  Galeria AvatarówGaleria Avatarów  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.

Poprzedni temat :: Następny temat
  Analiza rynku
Wersja do druku
Bianca
-Usunięty-
Gość
PostWysłany: 04-10-2007, 00:27   Analiza rynku

W chwili obecnej w interesującym nas segmencie rynku istnieją dwie poważne grupy konkurencyjne:

1) Gry stacjonarne.

a. Zalety:
i. Wiesz, co kupujesz
ii. Zwykle niezbyt drogie
iii. Jakość zależna od pomysłu
iv. Czasami istnieje możliwość przed zakupem chwilę pograć
v. Czasami istnieje możliwość porównania wyników przez sieć
b. Wady
i. Wymagają instalacji
ii. W związku z tym nie ma możliwości współdzielenia „dokonań” między różnymi komputerami
iii. Dosyć szybko się nudzi (dłuższy gameplay mają tylko większe gry – które mają również znaczne wymagania sprzętowe, małe dają się przejść w 2-3 dni, potem ewentualnie można grać w trybie ZEN, próbując pobić własne lub cudze rekordy)
iv. Jeżeli gra oferuje jakieś „trofea”, to nie ma możliwości pokazania ich w sieci (a poza tym, zwykle istnieje ich dosyć standardowy zestaw, który nie zmieni się nawet po zagraniu przez 1(0) razy
v. W trybie „plot” są zwykle bardzo liniowe (co nie jest przeszkodą jeśli „plot” składa się z kilku prostych gier, ale staje się nią jeśli ma to być gra, którą trzeba „przejść”)
vi. Nie ma motywacji na przejście drugi raz
vii. W małych grach nie ma możliwości gry zespołowej
c. Uwagi ogólne:
i. Gra w trybie „plot” jest bardziej satysfakcjonująca – ma się poczucie, że coś się osiągnęło

2) Gry sieciowe.
Wyróżnić trzeba tu trzy podgrupy, do jednej z których zaliczają się wszelakie „społeczności growe”, do drugiej – gry „kolekcjonerskie” (znane nam są dwie – Neopets i Subeta), oraz gry „biurowe”, do których zaliczają się Ogame, RedDragon, Unification Wars, Trivian etc.
3) „Społeczności growe”
Dostępne na każdym większym portalu oraz jako samodzielne portale. Często oferują nagrody pieniężne i rzeczowe.
a. Zalety
i. Nie wymaga instalowania
ii. Pozwala zachować stan gry pomiędzy różnymi komputerami
iii. Współzawodnictwo w sieci
iv. Możliwość otrzymania „wymiernych” wyników
v. Różnorodność (zarówno gier jak i gatunków)
vi. Trofea i bonusy, którymi można się chwalić
vii. Możliwość zagrania ze znajomymi
viii. Nie ma możliwości gry zespołowej
b. Wady
i. Zwykle mała odnawialność (nowe gry dodają tylko portale, dla których gry są źródłem dochodu vs. Dodatkowym elementem – czyli king.com vs. Gry.wp)
ii. Brak interakcji – najczęściej walczy się z anonimowym przeciwnikiem
iii. Za niewielkimi wyjątkami porównywanie tylko wyników
iv. Praktycznie wszystkie gry są „na szybkość”
4) Gry „biurowe”
a. Zalety:
i. Nie wymaga instalowania
ii. Pozwala zachować stan gry pomiędzy różnymi komputerami
iii. Umożliwiają grę zarówno przeciwko sobie jak i „razem”
iv. Umożliwiają komunikację
v. Można zarówno poznać nowych ludzi jak i grać ze znajomymi
vi. Na dłuższą skalę dają wymierne wyniki, zwykle niezależne od szczęścia (z poprawką na „farta bitewnego”)
b. Wady:
i. Wymagają systematycznego grania, w trybie dziennym/godzinowym itp.
ii. Wyniki są zależne od zaangażowania
iii. Praktycznie wszystko, co uzyskałeś, możesz też stracić
iv. Jednodniowy wyjazd może zepchnąć cię z samej góry na sam dół
v. Zanim cokolwiek ciekawego zacznie się dziać, wymagany zwykle dłuższy „rozruch”
vi. Nie istnieje żadna miara sukcesu oprócz lokalnych wygranych w bitwach/wojnach i globalnej wygranej (pozycji ciebie/twojego sojuszu na globalnej liście wyników)
c. Uwagi ogólne:
i. Praktycznie nie da się w nie grac samotnie – od pewnego momentu trzeba być częścią sojuszu

Gry kolekcjonerskie, znane nam są tylko dwie, i w zasadzie każda z nich powinna być rozpatrzona osobno. Obie polegają na „hodowaniu” magicznych zwierzątek, które można malować na różne kolory oraz zbieraniu przeróżnych przedmiotów
5) Neopets
a. Zalety
i. Nie wymaga instalowania
ii. Pozwala zachować stan gry pomiędzy różnymi komputerami
iii. Stara i bardzo różnorodna
iv. Dużo gier
v. W skali miesiąca wychodzi sporo aktualizacji
vi. Sporo rzeczy, które można osiągnąć
vii. Listy „najlepszych wyników” w trybie miesięcznym
viii. Możliwość „chwalenia się” osiągnięciami
b. Wady
i. Customer suport nie istnieje jako gatunek
ii. Ostatnia próba „komercjalizacji” bardzo im nie wyszła, w związku z czym już stracili i nadal tracą użytkowników
iii. Chaotyczne działania załogi prowadzą do dalszego zawalania się gospodarki
iv. Gry są na czas
v. Większość wyników „miesięcznych” jest oszukanych (spowolnienie komputera vs. Timer)
vi. Bardzo skoncentrowane na „pierwsze X osób, które”
vii. Jeżeli nie jest się bardzo dobrym, to nie ma się szans na osiągnięcie niczego (przykładowo droższy przedmiot potrafi kosztować 10MLN w lokalnej walucie, podczas gdy dziennie z jednej gry można wygrać 3000)
viii. Wyniki wprost zależne od spędzanego czasu
ix. Jeżeli nie jest się „bardzo dobrym” przynajmniej w jednej (albo i w kilku) grach albo nie ma się całej masy wolnego czasu, to nigdy się niczego nie osiągnie
x. Największe pieniądze robi się na handlu oraz poszukiwaniu możliwości, które dają nowi/młodsi naiwni użytkownicy
xi. Nie ma możliwości gry zespołowej
c. Ogólnie
i. Zgodnie z naszymi szacunkami w chwili obecnej traci użytkowników przez wzgląd na ostatnie zmiany, trend ten ma tendencję do utrzymania się
6) Subeta
a. Zalety
i. Nie wymaga instalowania
ii. Możliwość „chwalenia się” osiągnięciami
iii. Pozwala zachować stan gry pomiędzy różnymi komputerami
iv. Wyjątkowa różnorodność przedmiotów
v. Bardzo duża ilość aktualizacji w skali tygodnia
vi. Można zamiast inwestowania czasu zainwestować pieniądze
vii. Wspaniały customer support
b. Wady
i. Jeżeli nagle przestanie być „utrzymywana” (przestaną dochodzić aktualizacje), to w ciągu najwyżej 2 miesięcy zdegraduje (gospodarka gry zależna od napływu nowych przedmiotów)
ii. Ma łącznie kilkanaście gier, z czego tylko 3 nadają się do grania „trochę dłużej”.
iii. Ograniczona częstotliwość grania w gry
iv. Rozrasta się „wszerz” – dochodzą nowe przedmioty do zbierania, nie dochodzą żadne „wartości dodane”, które wpływałyby na samą grę
v. Wszystko tak naprawde sprowadza sie do handlu
vi. Nie ma możliwości gry zespołowej
c. Ogólnie
i. Skierowana raczej do starszej publiczności
Przejdź na dół
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików
Możesz ściągać załączniki
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group