FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  Galeria AvatarówGaleria Avatarów  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.

Poprzedni temat :: Następny temat
  Dane do analizy ilościowo-wartościowej
Wersja do druku
wa-totem Płeć:Mężczyzna
┐( ̄ー ̄)┌


Dołączył: 03 Mar 2005
Status: offline

Grupy:
Fanklub Lacus Clyne
WIP
PostWysłany: 09-10-2007, 14:38   Dane do analizy ilościowo-wartościowej

Potrzebne są źródła (cytowalne) podające wszelakie statystyki dotyczące ogólnej wartości "online-owej" gospodarki, ze szczególnym uwzględnieniem sektora rozrywki.

Interesuje nas ameryka/kraje anglosaskie, EU, Polska, Rosja.

Wrzucajcie linki, a jeszcze lepiej, cytaty plus źródła.

Na początek moje:

Raport Ministerstwa Gospodarki RP za 2006 - "E-gospodarka w Polsce"
Data: 2007-07-06
Żródło: MG RP, link, link do .pdf

Cytat:
Pasjanse, puzzle i gry karciane to przyszłość rozrywki online
Nie przeboje, ale klasyka gier komputerowych napędza rozwój branży gier online - twierdzą analitycy. Wartość rynku gier online w 2004 r. szacuje się na miliard dolarów. Jak prognozuje brytyjska firma badawcza ScreenDigest, do 2007 r. wartość rynku wzrośnie do 2,2 mld dol. Za tym wzrostem nie kryją się jednak strzelanki podobne do "Counter-Strike", czy gry oferujące wirtualne światy jak "EverQuest" firmy Sony (gracz płaci miesięczny abonament i przedziera się przez pełen przygód świat fantazji), lecz klasyczne gry karciane, planszowe i puzzle.
TODO: Znaleźć ScreenDigest
Sprawdzić czy im się sprawdziło.

Źródło: BiznesNET za Gazeta Wyborcza
Data: 2004-06-16


Cytat:
Jak wynika z badań niezależnej firmy analitycznej Screen Digest, wartość rynku gier sieciowych sięgnęła jednego miliarda dolarów, do czego w głównej mierze przyczyniły się dwa tytuły: World of Warcraft i Second Life.
Szacowana wartość rynku sieciowej rozrywki pochodzi przede wszystkim z opłat subskrypcyjnych. Dodatkowo, w grę wchodzą nieokreślone jeszcze sumy, które wynikają z wymiany prawdziwych pieniędzy na wirtualne, a są to prawdopodobnie całkiem spore kwoty. Na przykład rynek nieruchomości w rzeczywistości wirtualnej jest na tyle rozwinięty, ze nikogo już nie dziwią transakcje warte kliku tysięcy dolarów jak najbardziej realnej gotówki.
Pojawiła się nawet spora grupa ludzi tworzących graficzne wyobrażenia przedmiotów, które następnie sprzedawane są w wirtualnym świecie. Wszystko to sprawia, że krajobraz świata w sieciowych grach staje się coraz bardziej wykładnią otaczającej nas rzeczywistości.
Źródło: link
Data: 24 marca 2007

Cytat:
Portal Onet.pl uruchomił platformę masowych gier sieciowych MMO (Massive Multiplayer Online Games), która jest efektem współpracy z firmą Gameforge. MMO to gry, w które jednocześnie może się bawić kilka tysięcy osób. Udostępnione przez firmę Gameforge, gry są przeznaczone do zabawy w oknach najpopularniejszych przeglądarek internetowych. Istotną zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że tego typu gry są darmowe - aby rozpocząć zabawę, wystarczy wejść na stronę gry i utworzyć konto. Gracze mają również możliwość wzbogacenia swojego konta o dodatkowe korzyści.
Gry przeglądarkowe MMO nie mają dużych wymagań sprzętowych. Można się w nie bawić w domu, pracy, kafejce internetowej, w podróży - mówi Robert Kowalski, wydawca serwisu Gry. Na platformie "Multigry (MMO)" każdy znajdzie coś dla siebie. Fani kosmicznych pojedynków powinni sięgnąć po OGame - w tej grze zbudują ogromną flotę wojenną, w razie potrzeby zawrą wielkie sojusze i wraz z przyjaciółmi wyruszą na bitwę. BiteFight to gratka dla miłośników mrocznych opowieści o wilkołakach i wampirach. BattleKnight nawiązuje do średniowiecznych walk rycerskich - gracz może zostać paladynem i stanąć po stronie dobra bądź zasłynąć jako zły Mroczny Rycerz. MetalDamage to z kolei gra dla fanów motoryzacji - dodaje Kowalski.

Onet.pl został wyłącznym partnerem firmy Gameforge w Polsce. W efekcie współpracy wybrane gry zostały przeniesione na domeny Onet.pl, a odnośniki do nich można znaleźć w nowo uruchomionym serwisie "Multigry (MMO)". Na stronie gry.onet.pl/mmo znalazły się również opisy i przewodniki po poszczególnych grach, galerie screenów, obowiązujące w nich zasady, regulaminy oraz zalety wzbogacania konta w grze.

Data: 9 sierpnia 2007
Źródło: link
TODO: jakie technologie używa ten projekt? Jakie ma słabe strony?

Raporty Pew Internet (generalne dane statystyczne)
Teens, Privacy and Online Social Networks - link do raportu
Online Activities and Pursuits - link do raportu

Raport PricewaterhouseCoopers
Global Entertainment and Media Outlook: 2007-2011
...kosztuje $995, i $95 za rozdział. LOL. Drooooga wróżka ;3
Pod linkiem dostępne są podstawowe fakty.
LINK
Cytat:
Internet advertising and access spending

The internet advertising and access spending market consists of fees paid by consumers to internet service providers (ISPs) and spending by online advertisers on display, classified, paid-search, video, and other online formats.

A sampling of global facts and forecasts:

* "Spending in the United States will total US$78.4 billion in 2011, up from US$47.2 billion in 2006, averaging 10.7 percent CAGR."
* "In EMEA, rising broadband penetration will drive internet advertising."
* "In Asia Pacific, government initiatives will boost broadband subscribership and eventually lead to a decline in dial-up."
* "Latin America will increase from US$6.0 billion in 2006 to US$12.2 billion in 2011, a 15.1 percent CAGR."
* In Canada, competition between cable operators and telephone companies will continue to fuel broadband."

Video games

The video game market reflects consumer spending on console games (including handheld games), personal computer games, online games (including all games delivered over the internet, including massive multiplayer online games [MMOGs]), downloadable games (whether to computers or to consoles), on-demand games streamed through a Web site, and wireless games played on mobile phones. Spending by consumers includes both (1) purchases via retail, made online, or made through mobile providers and (2) subscriptions. In the United States, spending also includes advertising on video games. The category excludes spending on the hardware and accessories used to play the games.

A sampling of global facts and forecasts:

* "In the US, new wireless phones capable of downloading games will boost the wireless game market."
* "In EMEA, penetration of newer handsets with Internet access capabilities will facilitate the growth of wireless gaming."
* "Asia/Pacific, the largest market, at US$11.7 billion in 2006, is projected to maintain its leadership through 2011, reaching US$18.8 billion, growing by 10 percent CAGR."
* "In Latin America, facing less competition from online games and next-generation consoles than in other regions, PC games will expand."
* "In Canada, a full year of new consoles in the market will boost sales in 2007, with slower growth expected thereafter as the platforms mature."


"Dynamika wzrostu i potencjał rynku rozrywki cyfrowej"
Andrzej Jasieniecki, MCI Management
Odczyt na konferencji TMT.Internet’07, 21.06.2007 na GPW w Warszawie
link do pliku .pdf

Wojciech Wylon, Ganymede Technologies - Konkurencja (WP)!
ta sama konferencja co poprzedni. link do prezentacji
BIANCA: ocena technologii?

Gra w reklamie – reklama w grach
Jacek Jankowski, Dyrektor Zarządzający Ostryga e-ntertainment
ta sama konferencja co poprzedni. link do prezentacji
A tu dla odmiany istotne są tylko 2 slajdy:
Cytat:
* Ponad 16% populacji powyżej 15 roku życia gra!
(5 mln osób)
* Obecnie gracze to w ponad 50% osoby do 24 roku życia w
tym 65% to mężczyźni
* W porównaniu z resztą populacji gracze są lepiej
wykształceni:
* Wykształcenie średnie – gracze 40%, populacja 32%
* Wykształcenie wyższe – gracze 28%, populacja 22%
* Chętniej kupują produkty reklamowane oraz lepiej
zarabiają, niż reszta populacji
Źródło: Millward Brown SMG/KRC TGI/NetTrack

Cytat:
* 43% polskich internautów wierdzi, że reklamy produktów
w grach (np. bilboardy) są nieinwazyjne i im nie
przeszkadzają.
* Zaledwie 18,6% uważa, że takie reklamy im przeszkadzają
* 76% badanych twierdzi, że umieszczenie prawdziwego
produktu w grze sprawia, że są one bardziej realistyczne
i podobają im się takie zastosowania
* Zaledwie 12% osób twierdzi, że takie reklamy są irytujące.
Źródło: Badanie Ostryga e-ntertainment IX 2006

_________________
笑い男: 歌、酒、女の子                DRM: terror talibów kapitalizmu


Ostatnio zmieniony przez wa-totem dnia 09-10-2007, 16:31, w całości zmieniany 3 razy
Przejdź na dół Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
3869750
Bianca
-Usunięty-
Gość
PostWysłany: 09-10-2007, 14:45   

http://www.screendigest.com/reports/07westworldmmog/readmore/view.html (uwaga, cyferki sie roznia, ale de facto to to sa dane "outside asia"

http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=14384

http://www.giiexpress.com/topics/09.08.htm - totem, chyba tego szukasz, ale ono platne je.... trzebaby sobie ogladnac, czy gdzies nie daja chociazby kawalka darmo...
Powrót do góry
wa-totem Płeć:Mężczyzna
┐( ̄ー ̄)┌


Dołączył: 03 Mar 2005
Status: offline

Grupy:
Fanklub Lacus Clyne
WIP
PostWysłany: 09-10-2007, 16:43   

No, pewnie się zgadza.
Ale jak widać po moim data miningu, zamiast płacić $3'000, można sporo użytecznych danych wydłubać "w sieci".
Uzupełniając to co pisałem, chcemy wiedzieć, jak statystycznie wygląda sieciowy gracz i ile wydaje, ilu tych graczy jest, i ile wart jest rynek - tudzież kto takie dane podał :)
Biorąc pod uwagę, że każdemu google co innego pokazuje, i że sczytywanie tego to spora robota, kilka par oczu rozprawi się szybciej.... albo, tak mi się wydaje ;)

_________________
笑い男: 歌、酒、女の子                DRM: terror talibów kapitalizmu
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
3869750
Bianca
-Usunięty-
Gość
PostWysłany: 09-10-2007, 16:58   

http://rebuyer.habrahabr.ru/blog/8218.html

http://www.rarib.ru/news.cfm?id=11251&type=1
Powrót do góry
Bianca
-Usunięty-
Gość
PostWysłany: 09-10-2007, 17:05   

wa-totem napisał/a:
Onet.pl został wyłącznym partnerem firmy Gameforge w Polsce. W efekcie współpracy wybrane gry zostały przeniesione na domeny Onet.pl, a odnośniki do nich można znaleźć w nowo uruchomionym serwisie "Multigry (MMO)". Na stronie gry.onet.pl/mmo znalazły się również opisy i przewodniki po poszczególnych grach, galerie screenów, obowiązujące w nich zasady, regulaminy oraz zalety wzbogacania konta w grze.


Data: 9 sierpnia 2007
Źródło: link
TODO: jakie technologie używa ten projekt? Jakie ma słabe strony?

Te gry opisywalam, to sa "biurowce". Slabe strony - wszystko, co sie tyczy tych gier + koszmarna obsluga klienta (mozesz skasowac konto, ale oplate za nie bedziemy poberac az zrezygnujesz + tak, przez nasz bug straciles budynki/pzez lag straciles flote, so what), bazuje przede wszystkim na ochotniczych modach, ktorzy generalnie robia co chca.

A, poza tym tez stoi na php o ile mi wiadomo ;)
Powrót do góry
Bianca
-Usunięty-
Gość
PostWysłany: 09-10-2007, 17:31   

wa-totem napisał/a:
Wojciech Wylon, Ganymede Technologies - Konkurencja (WP)!
ta sama konferencja co poprzedni. link do prezentacji
BIANCA: ocena technologii?

hyhyhy - to jest wlasnie to, cztgo potrzebujemy, bo to sa gdy typu "casual" - ktore pokazuja zarowno to, ze ludzie ubia grac, jak i to, ze lubia grac ze soba, wiec tylko potwierdza nasza teze
Powrót do góry
Bianca
-Usunięty-
Gość
PostWysłany: 09-10-2007, 22:29   

http://gry.interia.pl/informacje/news/pograj-ze-mna-mamo-pograj-ze-mna-tato,989942,4045 - trzeba poszukac danych o tym sukcesie nintendo
Powrót do góry
Teukros Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 09 Cze 2006
Status: offline
PostWysłany: 10-10-2007, 08:28   

Sprawdziłem. Niestety, dotyczy nie gier, ale budowy konsoli. Zacytuję:
Cytat:
Nintendo eyes comeback with family-friendly Wii

Once written off by its critics, Nintendo has emerged as a serious contender in the next-generation console war with its family friendly Wii machine that it hopes will attract a new legion of gamers.
The video game pioneer is on a quest for market dominance again with the Wii which hits the shelves in the US on Sunday, two days after the PlayStation 3, and in Japan on December 2.
At 249.99 US dollars in the US and 25,000 yen (212 US dollars) in Japan, the Wii is about half the price of the PS3.
"The Wii is very much a cheap gaming machine that's trying to appeal to predominantly new users," said David Gibson, analyst at Macquarie Securities.
Nintendo created a big buzz last year when it unveiled an innovative new controller for the Wii shaped like a television remote control and engineered with motion sensors and speakers.
By waving or swinging the controller, it can serve as a sword, tennis racket or car steering wheel, with a built-in speaker and rumble feature.
There is also a "Nunchuku" controller which when connected to the main controller resembles the martial arts weapon.
Nintendo said 400,000 Wii consoles would be available on launch in Japan -- about four times the number of PlayStation 3s Sony managed to ship.
The Wii's predecessor, the GameCube, failed to recapture the market share once enjoyed by Nintendo's earlier consoles, despite being cheaper than the PlayStation 2 and Microsoft's original Xbox.
But things look brighter for the Wii, which has been getting rave reviews for its new controller and games that shy away from blood-and-guts action.
"The Wii console will be the major earnings driver going forward, with hardware sales volume per year tripling that of the GameCube, and software sales growing alongside," predicted KBC Securities analyst Hiroshi Kamide.
"With 32 Wii titles and 30 virtual console titles available in the US launch window... Nintendo is providing breadth of content that should attract a wide audience, and allow it to gain market share," he added.
The Kyoto-based company leads the global market in portable machines and has been taking aim at Sony's lead in stand-alone consoles, as has Microsoft.
All three firms are increasingly setting their sights on non-traditional game players to dominate -- and expand -- the 25-billion-dollar global market with more user-friendly controllers and diverse games.
The ranks of video gamers have already swelled after Nintendo struck a bonanza with its mega-hit "Brain Training" software for the popular DS handheld game consoles.
"The DS has showed that if you have a good interface and good software you can attract (a new) audience so I think it's opened people's eyes to the opportunity if you do it the right way," said Gibson at Macquarie Securities.
Nintendo aims to ship one million Wiis in Japan and four million worldwide by the end of the year, rising to six million globally by March 2007.
"We want to appeal to non-gamers and families -- that is how we planned our hardware and software," said Nintendo spokesman Yasuhiro Minagawa.
"Normally parents don't like games. We want parents to say, 'Because it's Wii, let's play together,'" he added.

Nintendo will also try to win back old game fans by stirring their nostalgia with an updated version of the classic Mario Brothers that takes the pudgy Italian plumber with his trademark moustache into space.
Nintendo's entry into the market comes as technical glitches trouble Sony, which delayed the global launch of the PS3 by about six months until November, giving US software giant Microsoft a one-year head start with its Xbox 360.
Sony was forced to delay the PS3 launch again in Europe until March due production with the DVD player that meant many Japanese also went home empty-handed at Saturday's launch.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
Bianca
-Usunięty-
Gość
PostWysłany: 10-10-2007, 13:45   

http://gospodarka.gazeta.pl/technologie/1,81010,4557718.html - ave znalazla, moze sie przydac
Powrót do góry
Avellana Płeć:Kobieta
Lady of Autumn


Dołączyła: 22 Kwi 2003
Status: offline
PostWysłany: 10-10-2007, 15:31   

To trochę nie do tego tematu, ale Totem - jeśli masz cokolwiek już gotowego, to podrzuć do mnie. Dobrze, żeby dowolne papiery w wersji finalnej przeszły przez check na okoliczność literówek, bo biznesplan będzie niepoważnie wyglądał, jak się tam coś zapęta...

_________________
Hey, maybe I'll dye my hair, maybe I move somewhere...
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź galerię autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
Bianca
-Usunięty-
Gość
PostWysłany: 14-10-2007, 16:26   

http://www.gamasutra.com/view/feature/1946/designing_a_gameless_game_sulka_.php

http://www.gamasutra.com/view/feature/1502/building_a_successful_game_.php

http://www.gamasutra.com/view/feature/1425/patent_strategy_in_the_game_.php

http://www.gamasutra.com/view/feature/1715/the_10_minutes_game_sales_.php

http://www.gamasutra.com/view/feature/1747/why_bother_with_episodic_games.php

http://www.gamasutra.com/view/feature/1756/analyze_this_wrapping_up_the_year_.php
Powrót do góry
Bianca
-Usunięty-
Gość
PostWysłany: 15-10-2007, 00:24   

http://www.playback.pl/numer17/pibi/gracz-dobry-lepszy-kasiasty.html - for consideration
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików
Możesz ściągać załączniki
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group