Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
Zalozenia projektu - wersja "public" |
Wersja do druku |
Bianca -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 08-10-2007, 22:58 Zalozenia projektu - wersja "public"
|
|
|
Projekt ma opierać się na kilku kluczowych elementach:
Strona internetowa:
1) Podstawą strony jest świat, zbudowany na pograniczu naszego własnego i świata magii. Świat dzieli się na „królestwa”, które są poświęcone jakiejś konkretnej dziedzinie. Dziedzinami obecnie planowanymi są (nazwy robocze): Natura – ląd, Natura – woda, Geologia, Matematyka, Ekonomia, Fizyka i Chemia.
2) Każdy świat zamieszkany jest przez pewne istoty, które gracz może „udomowić” (w przypadku Natury – lądu są to dzikie zwierzęta, Matematyki – roboty, etc).
3) Każda istota ma wiedzę i doświadczenie w swojej i cudzych dziedzinach, a także może być uczona nowych rzeczy
4) Każdy gracz ma statystyki, określające jego doświadczenie/wiedzę/zaangażowanie w dane dziedziny. Zwiększanie statystyk otwiera dostęp do nowych części strony.
5) Oprócz istot w grze dostępne są również albumy i przedmioty kolekcjonerskie (przedmioty te mogą być pozyskane poprzez wykonanie odpowiedniego działania, bazowane są na przedmiotach ze świata rzeczywistego i zawierają pewną informację o nich – kolekcja muszelek bądź kolekcja kamieni)
6) Oprócz przedmiotów i istot, opartych na świecie rzeczywistym, w każdym królestwie dostępne są „akwarium” i „laboratorium” (bądź kilka z nich), które pozwalają graczom na tworzenie własnych powiązanych mini-wszechświatów, ilustrujących działanie pewnych elementów świata rzeczywistego (szklarnia z możliwością krzyżowania roślin, akwarium z możliwością krzyżowania rybek etc)
7) Poza istotami, przedmiotami, lokacjami i aktywnościami dla istot każda z lokacji będzie posiadać tematyczne gry Java, dające użytkownikom dodatkowe punkty/bonusy
8) Oprócz stale obecnych elementów na stronie pojawiać się będą tworzone przez MG „scenariusze”, które oferować będą szereg zagadek/działań do wykonania, po skończeniu których gracze otrzymają nagrody, zależne od wyników
9) Możliwe jest połączenie kilku graczy we „wspólne konto” (gra razem z rodzicami albo przyjaciółmi). W ramach pojedynczych kont grupowych oraz pomiędzy różnymi kontami grupowymi istnieć będą listy wyników, celem których jest pozwolenie graczom na porównywanie wyników i dzielenie sukcesów z przyjaciółmi (zgodnie z przeprowadzoną przez nas analizą, tego typu funkcjonalność nie występuje w żadnej z większych obecnych gier)
Gry Java:
Wspomniane już gry tematyczne, obecne w pewnych miejscach strony, istnieć będą w kilku postaciach:
1) Tryb 1 gracza – pozwala na rozegranie losowo wybranej planszy z pierwszej polowy dostępnych w grze plansz
2) Tryb „scenariusz” – pozwala na rozegranie po kolei kilku plansz. Dostępny tylko w pełnej (płatnej) wersji gry. Dodatkowo, po zakończeniu całości gry otrzymać można dodatkowy bonus na stronie, a za wyjątkowo dobre wyniki, uzyskane na stronie, można za darmo otrzymać pełną wersję gry.
3) Tryb „1-na-1” – pozwala na jednoczesną rozgrywkę dla kilku graczy. Grać można wyłącznie w ramach jednego wspólnego konta oraz z graczami, których masz zaznaczonych jako przyjaciół. Pozwala na grę przeciwko drugiej osobie, przy czym gra rozgrywana jest na 1 planszy (wśród klasycznych gier turniejowych dany tryb wyróżnia się tym, że ruchy wykonywane są po kolei, a nie na osobnych planszach z późniejszym porównaniem wyników) |
|
|
|
|
|
Avellana
Lady of Autumn
Dołączyła: 22 Kwi 2003 Status: offline
|
Wysłany: 09-10-2007, 11:01
|
|
|
Bianca napisał/a: | Dziedzinami obecnie planowanymi są (nazwy robocze): Natura – ląd, Natura – woda, Geologia, Matematyka, Ekonomia, Fizyka i Chemia. |
Proponuję połączyć razem obie Natury - to się zazębia i będzie świetna zabawa, żeby gdzieś wepchnąć chociażby bagno. Wystarczy Natura, w której znajdować się będą "siedliska" - zgrubne typy ekosystemów w rodzaju "las" czy "jezioro".
Cytat: | 6) Oprócz przedmiotów i istot, opartych na świecie rzeczywistym, w każdym królestwie dostępne są „akwarium” i „laboratorium” (bądź kilka z nich), które pozwalają graczom na tworzenie własnych powiązanych mini-wszechświatów, ilustrujących działanie pewnych elementów świata rzeczywistego (szklarnia z możliwością krzyżowania roślin, akwarium z możliwością krzyżowania rybek etc) |
Proponuję to rozegrać inaczej - chyba łatwiej i jaśniej będzie, jeśli "laboratorium/ogródek/szklarnia" będzie jedno na konto - a rozmaite jego części (urządzenia?) będą odpowiednio odblokowywane w zależności od zainteresowań i osiągnięć gracza. To chyba będzie prostsze do zarządzania (dla nas i graczy) i pozwoli uniknąć problemów z czymś, co jest "na granicy dziedzin". |
_________________ Hey, maybe I'll dye my hair, maybe I move somewhere... |
|
|
|
|
Bianca -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 09-10-2007, 11:07
|
|
|
Avellana napisał/a: | Proponuję połączyć razem obie Natury - to się zazębia i będzie świetna zabawa, żeby gdzieś wepchnąć chociażby bagno. Wystarczy Natura, w której znajdować się będą "siedliska" - zgrubne typy ekosystemów w rodzaju "las" czy "jezioro". |
spoko wodza ;)
Cytat: | Proponuję to rozegrać inaczej - chyba łatwiej i jaśniej będzie, jeśli "laboratorium/ogródek/szklarnia" będzie jedno na konto - a rozmaite jego części (urządzenia?) będą odpowiednio odblokowywane w zależności od zainteresowań i osiągnięć gracza. To chyba będzie prostsze do zarządzania (dla nas i graczy) i pozwoli uniknąć problemów z czymś, co jest "na granicy dziedzin". |
wiesz, nie jestem pewna, bo ja nazywam "akwarium" wszystko, co pozwala na prezentacje stanu posiadania - czyli zarowno akwarium stricte jak i ogrodek - i kazda z tych rzeczy w "domu" gracza bylaby zupelnie gdzie indziej. A laboratorium juz mozna, bo tam w sumie rybka czy to bedzie szklarnia czy miniakwarium, tylko trzeba to bedzie odpowiednio popodpinac. |
|
|
|
|
|
Avellana
Lady of Autumn
Dołączyła: 22 Kwi 2003 Status: offline
|
Wysłany: 09-10-2007, 12:00
|
|
|
A widzisz, ale to jedno nie do końca wyklucza się z drugim.
"Z punktu widzenia gracza" byłoby tak, że on ma jedne drzwi do "Doświadczalni" (nazwa robocza, żeby nie ograniczać się do laba), w której może sobie znaleźć wszystkie odblokowane części, aktywne projekty etc. - czyli niejako "zaplecze" akwariów, z panelami do podlewania kwiatków, krzyżowania rybek czy co tam jeszcze się będzie robiło. Gracz będzie też miał opcję (właśnie opcję, bo się może wstydzić, albo co), "prezentuj wyniki" czy inne "pochwal się" i wtedy...
..."Z punktu widzenia gościa" na lookupie ("w domu") gracza pojawi się odpowiednie "akwarium", do którego będzie można zajrzeć - to już może być sobie dowolnie poorganizowane tematycznie. |
_________________ Hey, maybe I'll dye my hair, maybe I move somewhere... |
|
|
|
|
wa-totem
┐( ̄ー ̄)┌
Dołączył: 03 Mar 2005 Status: offline
Grupy: Fanklub Lacus Clyne WIP
|
Wysłany: 14-10-2007, 18:04
|
|
|
Trzeba by jakoś zaakcentować okrągłym zdaniem element "social networking site" czyli pokazać, że poza własną rozrywką, istnieje profil usera i grupy, które można prezentować ("chwalić się") na zewnątrz. W sensie, "Social networking meets entertainment".
Trzeba to poniekąd "postawić na głowie", a zatem opisać:
- wielopłaszczyznowe cele gry
- uczyć przez zabawę
- wiązać z nami jako vendorem przez budowę zaangażowania i prezentację wyników
- gdzie w tym jest miejsce na zarabianie; innymi słowy, jak elementy płatne mają się do całej mechaniki. |
_________________ 笑い男: 歌、酒、女の子 DRM: terror talibów kapitalizmu
|
|
|
|
|
Bianca -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 14-10-2007, 19:32
|
|
|
Projekt ma opierać się na kilku kluczowych elementach:
Strona internetowa:
1) Podstawą strony jest świat, zbudowany na pograniczu naszego własnego i świata magii. Świat dzieli się na „królestwa”, które są poświęcone jakiejś konkretnej dziedzinie. Dziedzinami obecnie planowanymi są (nazwy robocze): Natura – ląd, Natura – woda, Geologia, Matematyka, Ekonomia, Fizyka i Chemia.
2) Każdy świat zamieszkany jest przez pewne istoty, które gracz może „udomowić” (w przypadku Natury – lądu są to dzikie zwierzęta, Matematyki – roboty, etc) oraz zbiór charakterystycznych dla danego świata przedmiotów i lokacji (las dla biologii, jaskinie dla geologii itp.).
3) Poza istotami, przedmiotami, lokacjami i aktywnościami dla istot każda z lokacji będzie posiadać tematyczne gry Java, dające użytkownikom dodatkowe punkty/bonusy
Gry Java:
Wspomniane już gry tematyczne, obecne w pewnych miejscach strony, istnieć będą w kilku postaciach:
1) Tryb 1 gracza – pozwala na rozegranie losowo wybranej planszy z pierwszej polowy dostępnych w grze plansz
2) Tryb „scenariusz” – pozwala na rozegranie po kolei kilku plansz. Dostępny tylko w pełnej (płatnej) wersji gry. Dodatkowo, po zakończeniu całości gry otrzymać można dodatkowy bonus na stronie, a za wyjątkowo dobre wyniki, uzyskane na stronie, można za darmo otrzymać pełną wersję gry.
3) Tryb „1-na-1” – pozwala na jednoczesną rozgrywkę dla kilku graczy. Grać można wyłącznie w ramach jednego wspólnego konta oraz z graczami, których masz zaznaczonych jako przyjaciół. Pozwala na grę przeciwko drugiej osobie, przy czym gra rozgrywana jest na 1 planszy (wśród klasycznych gier turniejowych dany tryb wyróżnia się tym, że ruchy wykonywane są po kolei, a nie na osobnych planszach z późniejszym porównaniem wyników)
Użycie powyższych elementów pozwoli na osiągnięcie następujących celów:
1) Gra w trybie ciągłym:
a) Każda istota ma wiedzę i doświadczenie w swojej i cudzych dziedzinach, a także może być uczona nowych rzeczy
b) Każdy gracz ma statystyki, określające jego doświadczenie/wiedzę/zaangażowanie w dane dziedziny. Zwiększanie statystyk otwiera dostęp do nowych części strony.
c) Oprócz stale obecnych elementów na stronie pojawiać się będą tworzone przez MG „scenariusze”, które oferować będą szereg zagadek/działań do wykonania, po skończeniu których gracze otrzymają nagrody, zależne od wyników. Scenariusze dzielić się będą na „stale dostępne” (takie, do rozpoczęcia których trzeba dotrzeć do odpowiedniego poziomu w grze) oraz „okresowo dostępne” (takie, które dostępne będą tylko przez krótki czas – zwykle powoduje to aktywizację graczy na ów okres)
Celem gry jest tu ciągłe doskonalenie umiejętności swoich istot oraz poszerzanie własnej wiedzy. Z racji na szerokie spektrum świata (możliwość wprowadzania kolejnych dziedzin, ponieważ sama fizyka składa się z wielu odrębnych dyscyplin) możliwe będzie ciągły rozwój gry wszerz – dodawanie kolejnych umiejętności czy scenariuszy.
Doświadczenie (wyniesione m.in. z EVE online, która posiada w jednej chwili od 10 do 40 tysięcy zalogowanych graczy i ok. 200 tysięcy graczy w ogóle, każdy z których płaci za grę ok. 15$ na miesiąc) pokazuje, że gracze chętnie rozwijają należące do nich postacie, by uzyskać dostęp do bardziej skomplikowanej części gry – nawet jeżeli rozwój ten w perspektywie ma zająć kilka lat.
2) Gra wspólna
a) Doświadczenie wyniesione z wielu gier online, jak również z sukcesu Nintendo pokazuje, że w chwili obecnej na rynku powstało miejsce dla gier, oferujących możliwość gry wspólnej (w tym z dziećmi/rodzicami i rodzeństwem). Przy czym, chodzi tu przede wszystkim o możliwość grania i porównywania wyników w obrębie jakiejś wspólnoty (np. rodziny) oraz grania razem (ty hodujesz rybki, a ja kwiatki, w wyniku czego każde z nas ma akwarium i ogródek, przy czym nie musimy w tym celu niczego sprzedawać ani kupować). Dlatego też zakładamy, że możliwe jest połączenie kilku graczy we „wspólne konto”. W ramach pojedynczych kont grupowych oraz pomiędzy różnymi kontami grupowymi istnieć będą listy wyników (zgodnie z przeprowadzoną przez nas analizą, tego typu funkcjonalność nie występuje w żadnej z większych obecnych gier). Dla każdego konta istnieć będzie mini forum, pozwalające graczom należącym do tego konta na utworzenie własnej zamkniętej społeczności (obecnie istniejące gry oferują społeczności, ale fora dla nich powstają zwykle poza grą – uczestnicy muszą postarać się o nie na własną rękę). W celu filtrowania treści i zapewnienia bezpieczeństwa młodszym użytkownikom fora takie będą moderowane.
b) Ponieważ gra ma na celu nie tylko umożliwienie użytkownikom na miłe spędzenia czasu, ale i naukę, będzie ona posiadać dodatkowe walory z punktu widzenia rodziców. Będzie również posiadała dodatkowe zalety dla ludzi, którzy nie mogą znaleźć w sieci niczego na dłużej, ponieważ szybko (po rozgryzieniu mechanizmu gry) się nudzą, albo woleliby mieć poczucie, że nie tracą czasu na próżno (a np. przy okazji uczą się podstaw obcego języka czy dowiadują się więcej o otaczającym świecie).
c) Wiemy z doświadczenia, że wiele ludzi zainteresowanych jest grą, gdy mają okazję śledzić wyniki przeciwnika (bądź na nie wpływać), a nie po prostu skończyć planszę i zobaczyć gołe cyferki (swoje i cudze). Wielu chciałoby też mieć możliwość zagrania z kimś (pary, rodzice i dzieci), a niekoniecznie ma w tej chwili szansę na zakup gry planszowej/warunki do jej rozegrania.
3) Kolekcje
a) Oprócz istot w grze dostępne są również albumy i przedmioty kolekcjonerskie (przedmioty te mogą być pozyskane poprzez wykonanie odpowiedniego działania, bazowane są na przedmiotach ze świata rzeczywistego i zawierają pewną informację o nich – kolekcja muszelek bądź kolekcja kamieni)
b) Oprócz przedmiotów i istot, opartych na świecie rzeczywistym, w każdym królestwie dostępne są „akwarium” i „laboratorium” (bądź kilka z nich), które pozwalają graczom na tworzenie własnych powiązanych mini-wszechświatów, ilustrujących działanie pewnych elementów świata rzeczywistego (szklarnia z możliwością krzyżowania roślin, akwarium z możliwością krzyżowania rybek etc)
c) Utworzone przedmioty i akwaria można będzie demonstrować innym użytkownikom (możliwość kolekcjonowania znaczków czy kamieni szlachetnych bez wydawania na nie dużej ilości pieniędzy oraz miejsca – ilość pasji kolekcjonerskich pokazuje, że jest to temat ciągle aktualny).
Zakładamy, że połączenie w całość gier Java oraz gry na stronie spowoduje, że zyskamy spore grono lojalnych użytkowników (zainteresowanych zarówno grą właściwą jak i mini-grami). Pozwoli nam to na uzyskiwanie przychodów zarówno z samych gier (ponieważ doświadczenie pokazuje, że mając dostępny tryb „freeplay” użytkownicy chętnie sięgają po daną już grę w formie ciągu scenariuszy. Dodatkową motywacją będzie w tym przypadku możliwość pozyskania dodatkowych obiektów w grze (np. seria znaczków, poświęconych grze „mastermind”, jeden z których dostępny będzie wyłącznie po ukończeniu z odpowiednio dobrym wynikiem gry w wersji offline. Udostępnienie tej gry za darmo dla najlepszych graczy spowoduje też, że osoby, które z jakichś powodów nie mogą pozwolić sobie na zakup gry, również będą miały szansę na jej otrzymanie.
Dodatkowo, czas ładowania gier w wersji online umożliwi nam wyświetlanie reklam, co stanie się źródłem dodatkowego przychodu. Wiadomo również, że znaczny procent użytkowników woli zapłacić miesięcznie jakąś niewielką kwotę (rzędu 5-10$) za to, by reklam nie widzieć. Procent ten wzrasta, jeśli użytkownicy tacy otrzymują również jakieś dodatkowe bonusy w grze (wybrane w te sposób, by jednocześnie były one zauważalne, ale nie dyskryminowały graczy niepłacących). Oprócz tego, doświadczenie pokazuje, że użytkownicy nie mają nic przeciwko, by część przedmiotów w grze dała się pozyskać za pieniądze – tak długo, jak można je uzyskać również w inny sposób, a w grze dostępna jest również wystarczająca ilość innych przedmiotów. |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|