Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
Guild Wars |
Wersja do druku |
Jareks
Dołączył: 07 Sty 2009 Skąd: Czeladź Status: offline
|
Wysłany: 08-02-2009, 15:29 Guild Wars
|
|
|
Sam nie wiem od czego zacząć ten temat, bo sam nie wiem do końca co chcę osiągnąć pisząc go. Ale być może dobrym początkiem będzie stwierdzenie, że gram w tą grę od roku i uważam ją za świetne MMO RPG, aczkolwiek nietypowe :)
Czemu GW jest nietypowe?
Ano temu, że standardowe RPG on-line poza jakimiś pseude questami polega przedewszystkim na wbijaniu kolejnych poziomów i co za tym idzie stawaniu się coraz silniejszym, równocześnie zdobywa się nowe itemy i po roku gry gracze np. Lineage 2 chwalą się, że mają postać na 78 poziomie z taką a nie inną świecącą bronią, którą zadają kosmiczny DMG.
Guild Wars jest o tyle niekonwencjonalną grą, że level cap wynosi 20. Nasza postać rozwija się do 20 poziomu, mam tutaj na myśli przyrost HP. Po 20 poziomie dalej można zdobywać poziomy - wbicie każdego kolejnego polega na wbiciu 15.000 punktów doświadczenia, a każdy kolejny poziom daje nam 1 punkt umiejętności, za który możemy nauczyć się jakiegoś skila.
W większości RPG on-line mamy mnóstwo umiejętności, których możemy używać w każdym czasie - jest ich czasem tak wiele, że twórcy gry - np. Lineage 2 - musieli rozbudować pasek umiejętności z 12 slotów na 36.
W Guild Wars możemy mieć builda składającego się z max 8 umiejętności, których nie można zmienić po wyjściu z miasta - słowem liczy się taktyka - bo z byle jak zestawionymi skilami nie przejdziemy każdej lokacji. Ta gra nie jest nastawiona na super itemy, pozwole sobie tutaj użyć zdania z Naruto: "Mistrz z kamieniem pokona nowicjusza z shurikenem". I jak dla tej gry jest to w 99,99% prawda. Ograniczenie do 8 umiejętności w buildzie stawia przed graczem wyzwanie, idąc walczyć na PvP musi dobrze dobrać umiejętności, żeby być wystarczająco wszechstronnym aby podołać każdemu, albo skupić się na jednym rodzaju przeciwników. Z reguły w tej grze walczy się drużynami, bo jak to bywa w starej jak świat grze - papier nie pokona nożyczek, ale za to pokona kamień, dlatego trzeba dobrze dobrać team, żeby był w stanie sprostać różnorodnym wyzwanią.
Guild Wars to nie jedna gra, lecz 3 pełne wersje i 1 dodatek:
- Guild Wars: Prophecies
- Guild Wars: Factions
- Guild Wars: Nightfall
- Guild Wars: Eye of the North (dodatek)
Piewsza część gry oferuję nam 6 klas postaci do wyboru, a każda kolejna pełna wersja dodaje po 2 nowe. Dostępne klasy postaci w grze to:
- Wojownik
- Łowca
- Mnich
- Elementalista
- Nekromanta
- Mesmer
- Zabójca (Factions)
- Rytualista (Factions)
- Patron (Nightfall)
- Dervish (Nightfall)
W grze tej postać nie uczy się umiejętności w raz z osiągnięciem kolejnych poziomów, skili uczymy się u nauczycieli umiejętności - kosztują nas 1 punkt umiejętności i 100 sztuk złota (cena każdej kolejnej umiejętności jest coraz wyższa - aż osiągnie 1000 sztuk złota - dlatego trzeba wybierać je z rozwagą).
Skoro postacie nie uczą się same umiejętności, to co takiego w ogóle one w sobie mają?
Otóż każda z dostępnych klas postaci posiada po 4-5 atrybutów, które może rozwijać, maksymalny poziom atrybutu wynosi 12, potem można go już tylko rozwijać runami. Wraz z rozwojem danego atrybutu - umiejętności z nim związane stają się silniejsze i efektywniejsze, np. rozwijając Biegłość w mieczach - umiejętności wojownika związane w walką mieczem stają się lepsze.
Atrybuty można zmieniać dowolnie - ale tylko w mieście, można np. przerzucić punkty z Magii ognia do Magii wody - bo właśnie takie m.in. atrybuty posiada Elementalista. Punkty do rozdania na rozwój atrybutów otrzymuję się w raz zkolejnymi poziomami, ale tylko do 20 poziomu, co za tym idzie można być słabym we wszystkim, albo skupić się na 2, max 3 atrybutach i osiągnąć w nich mistrzostwo. Możliwość szybkiego przekwalikowania się w dowolnej chwili (ale tylko podczas pobytu w mieście) zwiększa wachlarz możliwości, ponieważ dotychczas dobrze wyszkolony Nekromanta Krwi może przekwalifikować się np. na Klątwiarza - wszystko w razie takiej potrzeby.
Czemu cały czas mówie o tych miastach? Co jest w nich takiego szczególnego?
Otóż to, że miasta w Guild Wars są zamkniętą strefą - wszyszcy gracze na ich terenie mają schowaną broń, a co za tym idzie nie mogą nikogo atakować. Miasta też są miejscami spotkań graczy - ponieważ GW jest o tyle odmiennie od innego MMO RPG, że w tej grze wychodząc poza mury miasta przechodzi się do własnego indywidualnego świata, w którym nikt nie będzie nas atakował w plecy, wyzywać od nooba i wyśmiewać Cię, że masz tylko 20 poziom, a ten Ktoś ma 100 poziom i jest od Ciebie rzekomo lepszy, bo się świeci na czerwono...
PvE i PvP są w GW oddzielone od siebie solidnym murem, a to dlatego, że ta gra oferuję bardzo bogatą kampanie i mnóstwo bardzo ciekawych zadań - wszystko składa się na historię, którą gra ma opowiedzieć. Jest to o tyle ciekawa gra on-line, że możną ją dosłownie "przejść".
Twórcy gry pomyśleli o graczach, w których żyłach płynie krew gladiatorów, którzy odrazu chcą stoczyć walkę z ludźmi. Na początku gry można wybrać czy chcę się stworzyć postać do gry fabularnej czy też postać wyłącznie do gry PvP. Według mnie lepszym wyborem jest pierwsza opcja, bo o wiele ciekawiej najpierw przejść grę i dopiero potem ruszyć do walki z armią graczy. Postać tylko do PvP odrazu posiada 20 poziom, a przedmioty i umiejętności dla niej zdobywa się walcząc.
To narazie byłoby na tyle - mam zamiar rozszerzyć ten temat jeśli tylko przyciągnie uwagę zainteresowanych :)
Póki co pora wracać do książek i uczyć się dalej do sesji :)
Pozdrawiam,
Jarek |
_________________ You should have stuffed it down quietly and told her it was good. That's your duty. As a human being! |
|
|
|
|
Keii
Hasemo
Dołączył: 16 Kwi 2003 Skąd: Tokio Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 08-02-2009, 16:02
|
|
|
Mniej więcej rok temu kupiłem pełny zestaw Guild Wars, pograłem stosunkowo krótko i odinstalowałem. Niestety, nie wciągnęło mnie w ogóle, zdecydowanie bardziej wolę zwykłe gry MMORPG. |
_________________ FFXIV: Vern Dae - Durandal
PSO2: ハセモ - Ship 01
|
|
|
|
|
Geralt
Mogę o coś prosić?
Dołączył: 12 Kwi 2008 Skąd: Gliwice Status: offline
|
Wysłany: 23-04-2009, 12:07
|
|
|
W GW gram już ponad dwa lata, głównie elementalistą - świetna sieciówka, no bo jak długo można tworzyć gry polegające tylko na grindzie i wbijaniu lvl'i? ^^
PS. Podoba mi się Twój opis gry. |
|
|
|
|
|
sickNess
Metal Militia
Dołączył: 15 Lut 2009 Skąd: Wrocław Status: offline
|
Wysłany: 23-04-2009, 19:19
|
|
|
Grałem, na razie przerwa (już dosyć długa). N/mo, oczywiście dwudziestka wbita, jest w trakcie przechodzenia NF, kilka setów 15k (teraz to się chyba elite nazywa), często chodzę/chodziłem na random areny (beka jak dobiera ci genialną ekipę a oponentowi beznadziejną - lub na odwrót :P). |
_________________ Oh Lord, I must be crazy,
I'm settled down and I find nothing new...
|
|
|
|
|
Keii
Hasemo
Dołączył: 16 Kwi 2003 Skąd: Tokio Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 20-08-2009, 15:24
|
|
|
Wskrzeszając temat - trailer 2 części. |
_________________ FFXIV: Vern Dae - Durandal
PSO2: ハセモ - Ship 01
|
|
|
|
|
szelest
Dołączył: 07 Wrz 2009 Skąd: Nowy Sącz Status: offline
|
Wysłany: 07-09-2009, 08:05
|
|
|
Ja trochę grałem - ale jakoś nie mogłem znaleźć stałej ekipy, więc nie gram obecnie. Gra zainstalowana, czasem z nudów wejdę i strzelę parę RA i daje sobie spokój:) |
|
|
|
|
|
zbujnik
Gość
|
Wysłany: 08-09-2009, 15:31
|
|
|
Witam
Mam ochote zagrać w GW ale nie wiem która część jest najlepsza na początek.
Czy macie jakieś rady bądź sugestie ? |
|
|
|
|
|
Keii
Hasemo
Dołączył: 16 Kwi 2003 Skąd: Tokio Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
|
|
|
|
Keii
Hasemo
Dołączył: 16 Kwi 2003 Skąd: Tokio Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 03-06-2010, 17:53
|
|
|
Na E3 nie zobaczymy GW2. |
_________________ FFXIV: Vern Dae - Durandal
PSO2: ハセモ - Ship 01
|
|
|
|
|
Keii
Hasemo
Dołączył: 16 Kwi 2003 Skąd: Tokio Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
|
|
|
|
Keii
Hasemo
Dołączył: 16 Kwi 2003 Skąd: Tokio Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 11-02-2011, 10:35
|
|
|
Trailer ludzi. |
_________________ FFXIV: Vern Dae - Durandal
PSO2: ハセモ - Ship 01
|
|
|
|
|
Keii
Hasemo
Dołączył: 16 Kwi 2003 Skąd: Tokio Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 11-03-2011, 12:40
|
|
|
Ktoś na innym forum napisał/a: | Dzisiaj o 16:30 zaczyna się PAX East 2011, na którym ArenaNet ma zaprezentować nowe demo + informacje, odnośnie GW2. Ma być również live stream, tutaj :
http://www.justin.tv/alienwarearena |
|
_________________ FFXIV: Vern Dae - Durandal
PSO2: ハセモ - Ship 01
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|