Asteroids3D |
Wersja do druku |
Distant
Dołączył: 23 Cze 2003 Skąd: Somewhere in the world Status: offline
|
Wysłany: 16-11-2003, 18:32 Asteroids3D
|
|
|
Moi drodzy beta- testerzy ;) powoli zbliżam się do końca z moim projektem na grafikę komputerową. Jest to wersja 3D znanej gry Asteroids. Pisane pod OpenGlem. W aktualnej wersji idzie juz pograc chodz gra nie jest jeszcze wywazona prosilbym o sciagniecie i pogranie. To na co prosze zwracac uwage to: podejrzane cienie, zle wykrywanie kolizji (czy pociski trafiaja w cele) oraz zwyyczajne wychaczajace sie buraki.
ftp://ttka.one.pl
login: anonymous
wszystko siedzi w upload/asteroids3D
sa tam trzy rary
res.rar - zasoby gry
dlls.rar - biblioteki
i asteroids3d.rar - exec
podzielone zostalo z racji ze aktualnie zmianom bedzie podlegal juz tylko exec wiec bedzie na przyszlosc mniej sciagania.
Sciagajac poraz pierwszy sciagnac wszystko i wladowac do jednego katalogu. Jesli cos potem zmienie to wystarczy tylko dociagnac execa. |
_________________ Never surrender, never give up...
http://forum.multiworld.pl - Nothing is impossible here
http://komiks.multiworld.pl - Komiks Multiworld ;3 |
|
|
|
|
Yuby
Kotosmok
Dołączył: 16 Cze 2003 Skąd: Wrocław Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 16-11-2003, 18:51
|
|
|
A właśnie... Ty mi je ostatnio wysłałeś i żaden nie działał... :P |
_________________ From the brightest start
Comes the blackest hole
You had so much to offer
Why did you offer your soul? |
|
|
|
|
Ryuzoku
Dołączył: 22 Cze 2003 Status: offline
|
Wysłany: 16-11-2003, 18:51
|
|
|
DISTANT FAJOWA GIERKA!!^^
Naprawde mi sie bardzo podoba fajnie wygląda grafika ładna pomysł na grę też doby bo już o tym zapomniałem^^"" No i jest w 3D;)
Mi sie to bardzo podoba i napewno nie zrobnił bym czegoś takiego bo nei umiem;p |
|
|
|
|
|
Sm00k -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 16-11-2003, 18:57
|
|
|
Ja bede umial. Za jakis czas. A poki co, sciagniemy sobie, potestujemy... |
|
|
|
|
|
Ryuzoku
Dołączył: 22 Cze 2003 Status: offline
|
Wysłany: 16-11-2003, 19:29
|
|
|
A no to ja mam jeszcze takie pytanie co do Asteroids3D...
Kiedy wydane zostaną oficjalne kody do gry??>:P
A tak serio..czy przewidziany jest jakiś dodatek??
Jak np. nowe mapy statki itp...
Bo gra nawet wciąga i ja czekam na pacha do Multiplayera^^""" |
|
|
|
|
|
Distant
Dołączył: 23 Cze 2003 Skąd: Somewhere in the world Status: offline
|
Wysłany: 16-11-2003, 19:35
|
|
|
Kodów do gry nie będzie. Mam na dysku jeszcze wersje execa z wyłączonym wykrywaniem kolizji pomiędzy statkiem a asteroidami :P
Updatować i odburaczać będe na bierząco. Będe informował w postach jak umieszcze nowa wersje execa.
Multiplayer mógłbym napisać. Ale nie teraz. Na razie musze doczyścić i dokomentować kod. |
_________________ Never surrender, never give up...
http://forum.multiworld.pl - Nothing is impossible here
http://komiks.multiworld.pl - Komiks Multiworld ;3 |
|
|
|
|
Sm00k -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 16-11-2003, 20:17
|
|
|
Na początek pozwolilbym na zmiane predefiniowanych ustawiem sterowania. W aktualnej psotaci jest niegrywalne.
Fajne efekty pracy silnikow. Zakladam, ze model statku jest tymczasowy?
Wykrycie kolizji nie jest jeszcze najlepsze. Niektore skalki nie daja sie po prostu trafic.
Za malo celow. Za latwo wymanewrowac poszczegolne asteroidy.
Statek zachowuje sie....krowiasto. Ja rozumiem, niszczyciel gwiezdny, ale..
Czas na plusy. Plynna grafika, choc to pewnie zasluga mojego sprzetu raczej >). Ladne efekty eksplozji, choc moza troche zbyt obszerne, utrudniaja celowanie. Cieniowanie statku, bardzo przyjemne.
Na poczatek tyle. Zobaczymy, co dalej >)
Wspominalem, ze jestem pod wrazeniem? Naprawde wciagajaca gra. Jak niewiele ostatnio. |
|
|
|
|
|
raflik
Fenomen na jedną noc
Dołączył: 14 Lip 2002 Skąd: Z nicości swego akademickiego pokoju Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 16-11-2003, 20:36
|
|
|
Zaza...Zac... ACi... Zac... INza za ZACINA.... |
_________________ Hollogram Summer - The Night of Wallachia
Fenomen na jedną noc |
|
|
|
|
Distant
Dołączył: 23 Cze 2003 Skąd: Somewhere in the world Status: offline
|
Wysłany: 16-11-2003, 21:15
|
|
|
Zacina czy przycina ? Znaczy czy masz mała liczba klatek masz w lewym górnym rogu licznik FPS. Jaki masz sprzęt? Jeśli zacina się to czy sypie jakimiśwyjątkami?
Smook ->
Cały czas powtarzam sobie przenieś strzał z pod spacji na lewy przycisk myszy i ciągle zapominam
Model Statku zostaje. W tym wypadku chodziło o groteskowość. Ale nie ma problemu jak ktoś chce inny model statku. Kumpel narobił masę modeli statków ;)
Właśnie o wykrywanie kolizji mi chodzi do testów. Gdzieś jest jeszcze jakiś burak i na razie go jeszcze nie widzę.
Mogę podnieść liczbę startowa dużych asteroid z 8 do powiedzmy 20. Dodatkowo podnieść losowaną prędkość asteroid.
Statek zachowuje sie krowiasto bo po pierwsze silniki jeszcze w złym miejscu są. Po drugie jest coś jeszcze złe z perspektywą. Po trzecie pamietaj ze silniki zachowuja sie tu zgodnie z fizyka newtowska ja kto w asteroidach bywa. |
_________________ Never surrender, never give up...
http://forum.multiworld.pl - Nothing is impossible here
http://komiks.multiworld.pl - Komiks Multiworld ;3 |
|
|
|
|
Sm00k -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 16-11-2003, 21:28
|
|
|
Model mi sie podoba, i jak zauwazyles, powinien tak sie zachowywac, ze wzgledu na mase, bezwladnosc i tak dalej. Wlasciwie, niszczyciel powinnien byc jeszcze bardziej bezwladny.
Ale ze zmiana modelu winien zmieniac sie tez "model lotu".
Srednio co drugi duzy asteroid nie daje sie rozbic. Male w wiekszosci daja sie rozbic. Najmniejsze, zaraza, ciezko trafic >P
Kolejny drobiazg: Z czego wlasciwie sie strzela? I dlaczego na dobrą sprawe mozna strzelac ogniem ciaglym? Czulem sie, jakbym...nie nie powiem tego na forum *^_^*
Punkty powinne byc podliczane jeszcze ze wzgledu na celnosc i procent trafien.
W ramach utrudniania zycia graczom, ograniczyc ilosc paliwa. Wprowadzic bonusy: nowe rodzaje broni, dopalacz, hamulce (w tej grze baaardzo przydatne) |
|
|
|
|
|
Vel
Deskorolkarz
Dołączył: 08 Lip 2003 Skąd: POLSKAAAAAAAaaa Status: offline
|
Wysłany: 17-11-2003, 10:18
|
|
|
Łiiiiiii! Ale mi się przyspieszyć udało!!! Wszystko tak migało, że tylko oczopląsu dostać, a moje własne strzały dublowałem 10 razy, zanim zniknęły ^^. Spróbujcie tak- normalnie Star Wars!!!
Dist- okej, strzał na myszce, dobry pomysł, ale wciąż proponuję ci, zamiast strzałek daj W, A, S, D, bo niewygodnie tak blisko ręce trzymać (w moim przynajmniej przypadku- myszkę trzymam po prawej)
Co do kolizji- ano problem- czasem asteroida nas rozwala, mimo iż jesteśmy jeszcze daleko, strzały nieraz przechodzą, nie da się skubaństwa trafić.
Fizyka statku jest okej, to w ogóle przypomina mi wspaniałego Drifta ^^ W Asteroids nie grałem, ale Drift to prawie to samo.
Też proponuję bonusy- rozwalisz asteroidę- dostajesz np. większą szybkostrzelność (zmień tą, bo zgadzam się z tym co Sm00k napisał ^^'), dalszy zasięg, ew. podwójny strzał. *___*
A są tam jacyś przeciwnicy? Na razie nie uśwaidczyłem, a fajnie by było tak się postrzelać między tymi asteroidami... ^^ |
_________________ Ej cze |
|
|
|
|
Distant
Dołączył: 23 Cze 2003 Skąd: Somewhere in the world Status: offline
|
Wysłany: 17-11-2003, 21:10
|
|
|
Update Execa. Ci co ściągali już wystarczą ze sciagna tylko exec.:
- dodane strzelanie myszka
- zwiekszenie asteroid do 20 i zwiekszenie losowanych im predkosci
- kilka poprawek optymalizacyjnych |
_________________ Never surrender, never give up...
http://forum.multiworld.pl - Nothing is impossible here
http://komiks.multiworld.pl - Komiks Multiworld ;3 |
|
|
|
|
Sm00k -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 17-11-2003, 23:14
|
|
|
Zmiana sposobu prowadzenia ognia znacznie poprawia wrazenia. Z kolei zmiany dotyczace asteroid znacznie podniosly poziom trudnosci >)
Wciaz sa problemy z wykrywaniem trafien. Odsetek trafionych i zniszczonych skalek zaczyna sie zrownywac, ale....
Wciaz czekam na pelna salwe dziobowa z niszczyciela....ten pojedynczy promien wyglada....groteskowo. |
|
|
|
|
|
Vel
Deskorolkarz
Dołączył: 08 Lip 2003 Skąd: POLSKAAAAAAAaaa Status: offline
|
Wysłany: 18-11-2003, 12:45
|
|
|
Właśnie Dist, może by tak zrobić strzały z dwóch działek, po dwóch stronach, ale za to wolniejsze?
Poza tym- ja wciąż jestem za W,A,S,D, na strzałkach jest mi niewygodnie T_T.
Co do ilości asteroid i ich szybkości... O_o Rany, Dist, coś ty brał przed napisaniem kodu do tego?! o_O
A trafianie w asteroidy wciąż szwankuje... odkryłem, że nie działa tylko, jeśli jestesmy blisko asteroidy, z większych odległości nie ma z tym problemów. Niestety- sprawia to, że raczej nie uratujemy się przed asteroidą lecącą nam prosto w gebę... |
_________________ Ej cze |
|
|
|
|
Distant
Dołączył: 23 Cze 2003 Skąd: Somewhere in the world Status: offline
|
Wysłany: 19-11-2003, 13:02
|
|
|
Znów wystarczy zassać exec
Dodano:
- można sobie teraz dowoonie ustawić kamerę przy statku.
O/P - Oddal/Przybliż
J/L - Kąt lewo/prawo
I/K - Kąt góra/dół
- poprawiłem kilka dalszych buraków, wykrywanie kolizji musi jeszcze trochę poczekać (domyślam się że wina leży po stronie warunków przycinających liczbę asteroid poddawanych właściwemu wykrywaniu kolizji)
- w lewym górnym rogu są podane aktualne kąty kamery i wartość zooma (AngA,AngB,Zoom). Jeśli wybierzecie takie ktore wam odpowiadają to przypostujcie a zrobie je defaultowymi.
- niektórym osobom (elo tilk) załącza się software'owy render i chodzi bardzo wolno. Cuż nie wiem czym może być to spowodowane lecz wina raczej leży po stronie systemu na sprzęcie a nie gry. Miałem podobny problem na moim Voodoo 3 na Celeronie 400 Mhz. Problem tkwił w ustawieniach Ekranu pod Windą (nie wiadomo czemu był załączony 32-bitowy kolor ktorego Voodoo 3 nie obsługuje). Choć w przypadku problemów tilkowo-bamboshowych to raczj cos innego bo jak pamietam GF2MX400 już ma 32-bit kolor.
- czyli zmniejszyc ich liczbę? Jest jeszcze mały burak ze wykrywa kolizje ze statkiem gdy gry jeszcze nie zalaczysz co bywa ujmująco denerwujace gdy statek zderzy sie z jakims gruzem. ;) |
_________________ Never surrender, never give up...
http://forum.multiworld.pl - Nothing is impossible here
http://komiks.multiworld.pl - Komiks Multiworld ;3 |
|
|
|
|
|