FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  Galeria AvatarówGaleria Avatarów  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.

Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
  Dominium vs Imperium
Wersja do druku
Zegarmistrz Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 31 Lip 2002
Skąd: sanok
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 16-08-2010, 18:44   

Dobra, skoro już ustaliliśmy kto by wygrał pora zagrać na Hard. Kto by wygra, tura druga:

Imperium vs. Rój Zergów

Ja osobiście stawiam na Zergów. Imperium może zdołałałoby w pewnym momencie zatrzymać ich pochód, ale tracąc dziesiątki jeśli nie setki światów. Co więcej spotkanie z Zerami bolałoby wszystkich: Ludzi, Eldarów, Orków, Tyranidów, Chaos... Po prostu każdego, kto by się napatoczył. Zergowie są wredni. Zergowie są sprytni i przebiegli. Zergowie są groźni. Są ich miliony i w każdej minucie mutują tysiące młodych. Podejrzewam, że pierwsze spotkanie z Zergami zakończyłoby się dla Imperium gorzej, niż dla Federacji. Tzn. pojawiłby się gigantyczny rój, który ogarnąłby wiele systemów. Nikt nie zdawałby sobie z niego niebezpieczeństwa do momentu, aż Rój asymilowałby przynajmniej jeden Hive World. Wtedy Święta Terra rzuciłaby wreszcie do walki wszytko, czym dysponuje, a i tak skończyłoby się to katastrofą na miarę Herezji Horusa.

_________________
Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
Przejdź na dół Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
1271088
Slova Płeć:Mężczyzna
Panzer Panzer~


Dołączył: 15 Gru 2007
Skąd: Hajnówka
Status: offline

Grupy:
Samotnia złośliwych Trolli
PostWysłany: 16-08-2010, 19:00   

Jakoś nie sądzę, by Zergowie byli groźniejsi od tyranidów, którzy mogą tak naprawdę infiltrować ludzkie planety przez setki lat, pozostawać w ukryciu do chwili przybycia Floty Roju. A jak wiadomo (Imperium nie wie o tym), floty inwazyjne podążają za sygnałem Astronomicanu, czyli imperialnej psionicznej latarni morskiej, bez której nawigacja w osnowie jest niemożliwa. Z resztą nie wydaje mi się, by, po doświadczeniach z tyranidami, Imperium nie miałoby sposobu na walkę z nową obcą rasą. Zwłaszcza, jeżeli chodzi o światy wchodzące w skład Ultramaru.

_________________
Mam przywilej [nie] być Człowiekiem
But nvidia cards don't melt, they just melt everything within 50 meters.

Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Bezimienny Płeć:Mężczyzna
Najmniejszy pomiot chaosu


Dołączył: 05 Sty 2005
Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych.
Status: offline
PostWysłany: 16-08-2010, 19:54   

Zergowie może i są wzorowani na Tyranidach, mają jednak kilka cech które czynią ich grożniejszymi:
- Nie zużywają planet, co oznacza że zamiast "tylko" odnawiać ich siły, każdy kolejny podbój znacząco zwiększa liczebność roju
- przemieszczają się znacznie szybciej od Tyranidów (tworząc tunele podprzestrzenne prowadzące bezpośrednio w atmosferę planety docelowej). Oznacza to, że nie muszą poruszać się liniowo, zajmując kolejne planety na drodze, nie są też, w przeciwieństwie do Tyranidów ograniczone szybkością poruszania się przenoszącej Rój floty (a z tego co pamiętam szybkość przemieszczania się Tyranidów w przestrzeni kosmicznej jest najwolniejsza z wszystkich ras WH40k)
- (wynika z poprzedniego) nie da się ich inwazji powstrzymać żadną, nawet najsilniejszą flotą
- główne "umysły" kontrolujące nie muszą podróżować razem z atakującym Rojem, co usuwa jeden z klasycznych słabych punktów Tyranidów.
- Tyranidów da się powstrzymać, rozbijając i niszcząc floty-roje. By pokonać Zergów należałoby zniszczyć wszystkie ich kolonie na wszystkich planetach (najpierw trzeba by było je znaleźć) - bo jeśli się jakąś przegapi, to przy ich prędkości mnożenia się za 20-50 lat powrócą równie liczni i silni jak za pierwszym podejściem.
- dodatkowo Zergowie jako całość są umysłem znacznie bardziej inteligentnym (nawet przed pojawieniem się Królowej Ostrz) - Tyranidzi mają intelekt/instynkt na poziomie taktycznym, ale ich strategia długoterminowa jest bardzo prymitywna, i ogranicza się do wyboru kierunku poruszania się floty-roju
Reasumując, byliby dla większości ras zagrożeniem o wiele większym od Tyranidów.

Głównym problemem byłoby ewentualne spotkanie obu tych ras ze sobą - przy ich zdolności wchłaniania innych gatunków i modyfikowania genetycznego rezultat końcowy mógłby być ciekawy.

PS: Jeśli Astronomican potraktować jako coś podobnego do Psi Emitera, to pierwszym znakiem obecności Zergów mogłoby być zrobienie przez nich z Terry drugiego Tarsonis

_________________
We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.

The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Slova Płeć:Mężczyzna
Panzer Panzer~


Dołączył: 15 Gru 2007
Skąd: Hajnówka
Status: offline

Grupy:
Samotnia złośliwych Trolli
PostWysłany: 16-08-2010, 20:57   

Mam tylko pytanie, bo nie znam się zbyt mocno na Zergach, mogą infiltrować przyszłe "ofiary"? Bo tyranidzi mogą zakładać kulty genokradów, mające za zadanie przyszykować grunt pod inwazję. Ponadto również mogą stosować jakieś zmyślniejsze taktyki - o ile kierują nimi istoty synaptyczne.

_________________
Mam przywilej [nie] być Człowiekiem
But nvidia cards don't melt, they just melt everything within 50 meters.

Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Zegarmistrz Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 31 Lip 2002
Skąd: sanok
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 16-08-2010, 21:15   

Tak, Zergowie mogą asymilować ofiary. Jednak należy zauważyć, że Zergowie raczej nie przygotowują w ten sposób gruntu pod nowe inwazje. Zergowie zwykle atakują od razu chmarą, a ofiary asymilują przy okazji.

Tak więc ewentualny atak Zergów mógłby wyglądać na kilka sposobów:
a) Zergowie poszliby na boki, zasiedlając niezbadane planety i ewentualnie dzikie obszary zasiedlony, a gdy byłoby ich wystarczająco dużo przypuściliby rojny atak na zasiedlone obszary skolonizowanych przez siebie światów. Następnie z tych światów uderzyłyby na inne planety, wielomiliardową chmarą zalewając najbliższy Hive World.
b) Zergowie w niewielkich grupach przenikaliby na mniej zaludnione światy, zaszyli w dzikich terenach i po prostu rozmnożyli się na tyle, by uderzyć na pozostałe części globów. Po zwycięstwie zaatakowaliby rojnie inne, mało istotne światy, po prostu odcinając bardziej znaczące od reszty, mnożąc się milionami i zalewając wszystko, niczym nieprzebrana fala, a Hive Worldy i Forge Worldy zamykając w wiecznym stanie oblężenia.
c) Zergowie przypuściliby potężny atak biologiczną na wybrane światy (prawdopodobnie wirusem mutacyjnym z SC2 i jednocześnie Plagą Defilerów z SC1) i opanowali wyludnione światy.

Najprawdopodobniej jednak w życie wcielone zostałyby wszystkie trzy plany jednocześnie.

_________________
Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
1271088
Slova Płeć:Mężczyzna
Panzer Panzer~


Dołączył: 15 Gru 2007
Skąd: Hajnówka
Status: offline

Grupy:
Samotnia złośliwych Trolli
PostWysłany: 16-08-2010, 21:53   

Co do niemożności odnalezienia planet rozwojowych, musiałbym się nie zgodzić. Skoro istnieje coś takiego, jak Overmind, to z pewnością jest na tyle potężny, by wykryć go z zastosowaniem psioniki.

_________________
Mam przywilej [nie] być Człowiekiem
But nvidia cards don't melt, they just melt everything within 50 meters.

Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Zegarmistrz Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 31 Lip 2002
Skąd: sanok
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 16-08-2010, 22:01   

Nic nie pisałem o niemożliwości znalezienia planet rozwojowych.

_________________
Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
1271088
Bezimienny Płeć:Mężczyzna
Najmniejszy pomiot chaosu


Dołączył: 05 Sty 2005
Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych.
Status: offline
PostWysłany: 16-08-2010, 22:07   

Jak już Zeg powiedział, Zergowie nie stosują taktyki infiltracji - potrafią infekować ludzi, ale dzieje się to niejako przy okazji albo w konsekwencji ataku (co więcej, poza nielicznymi przypadkami jest to bardzo łatwo wykrywalne - zwłaszcza w uniwersum w którym bardzo uważnie patrzy się na wszelkie możliwe mutacje). Z drugiej strony istnieje wirus mutacyjny - zaraża on duże skupiska ludzi, przekształcając i mutując wszystkich w istoty podległe woli Roju. Konsekwencji użycia takiego wirusa w Hive Worldzie nie muszę chyba wyjaśniać.

Co do inteligencji - nie podważałem wcale umiejętności taktycznych Tyranidów. Mówiłem tylko o ich planowaniu dalekosiężnym. Ich "strategia" polega na leceniu (zwykle w prostej linii) do kolejnej planety. Kulty genokradów mogą osłabić cel, ale to mniej więcej tyle. Tyranidzi nie dbają o zabezpieczenie zaplecza, nie znają pojęcia ataków dywersyjnych i odwracających uwagę, nie wygląda też by ich wybór celów był motywowany jakimiś zadaniami strategicznymi.

Co do wykrywania Overminda za pomocą psioniki: Protossom nie szło to najlepiej, a byli przecież, nawet jak na standardy 40k, bardzo psionicznie zaawansowaną rasą. Dodatkowo, zbombardowanie planety z Overmindem (przypadkowe czy celowe) nie spowoduje jego zniszczenia - zregeneruje się on gdzieś indziej, w dowolnej z kolonii Zergów.

Tak swoją drogą - atak na Tarsonis został przeprowadzony z zaskoczenia przez kilka miliardów Zergów, które 'wteleportowały" się tam praktycznie z dnia na dzień - atak o podobnej skali na Terrę nie zostałby odparty w porę (a jeśli wziąć pod uwagę możliwość, że co istotniejsi z obrońców, oraz sam Imperator mogliby zostać zasymilowani...)

_________________
We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.

The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Slova Płeć:Mężczyzna
Panzer Panzer~


Dołączył: 15 Gru 2007
Skąd: Hajnówka
Status: offline

Grupy:
Samotnia złośliwych Trolli
PostWysłany: 17-08-2010, 09:43   

Bezimienny napisał/a:
nie znają pojęcia ataków dywersyjnych i odwracających uwagę, nie wygląda też by ich wybór celów był motywowany jakimiś zadaniami strategicznymi.

W czterdziestce było wiele sytuacji, gdy tyranidzi atakowali słabo bronione, lecz newralgiczne punkty. Umysł roju potrafi się uczyć i analizować, nie raz także zachodziły sytuacje, gdy "rozmawiał" z psionikami.

No, ale z dyskusji coraz jaśniej wynika, że Blizzard tworząc zergów nie dał swojemu uniwersum większych szans przetrwania, zwłaszcza, jeżeli akcja dzieje się w rzeczywistości w niewielkim kawałku kosmosu. Tyranidzi w 40k są także zagrożeniem ostatecznym, na dłuższą metę żadna nacja nie będzie w stanie ich powstrzymać, ale mimo wszystko zawsze pozostaje czas.

_________________
Mam przywilej [nie] być Człowiekiem
But nvidia cards don't melt, they just melt everything within 50 meters.

Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Zegarmistrz Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 31 Lip 2002
Skąd: sanok
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 17-08-2010, 10:10   

Wbrew pozorom z Zergami da się walczyć. W zasadzie w nawet dość prosty sposób: znaleźć zainfekowane planety i wysterylizować je z życia. A przynajmniej z Zergów, co prawdopodobnie jednak na jedno wychodzi.

Problem polega na tym, że zajęcie tego typu planet bynajmniej nie będzie proste, bo nie dość, że będą bronione przez miliardy Zergów, to Overmind ściągnie do obrony setki milionów wojowników z innych światów.

_________________
Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
1271088
Caladan Płeć:Mężczyzna
Chaos is Behind you


Dołączył: 04 Lut 2007
Skąd: Gdynia Smocza Góra
Status: offline

Grupy:
Melior Absque Chrisma
Omertà
Syndykat
WOM
PostWysłany: 17-08-2010, 21:24   

Ostatnio zastanawiałem się kto wygrałby wojnę, gdyby w jednym uniwersum stanęły wpolu walki Replikatory(StarGate), Borgi(Star Trek) i Zergowie( Starcrafta). Kto kogo szybciej zasymilował.

_________________
It gets so lonely being evil

What I'd do to see a smile

Even for a little while

And no one loves you when you're evil

I'm lying through my teeth!

Your tears are all the company I need
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
4934952
Grisznak
-Usunięty-
Gość
PostWysłany: 19-08-2010, 14:18   

W sprawie Star Trek sprawa jest prosta - jak ktoś zaczyna przeginać, przychodzą Q i robią porządek, więc nie ma sprawy. Zresztą Q to chyba jedyna cywilizacja, która dałaby radę Imperium z WH 40 000 moim zdaniem. Co do Zergów, wydaje mi się, że to tylko kwestia czasu. Imperium w pewnym momencie zmuszone by zostało do opracowania technologii rozwiązującej jakoś ich problem.
Powrót do góry
Zegarmistrz Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 31 Lip 2002
Skąd: sanok
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 19-08-2010, 15:11   

Co do postu Caladana. Nie znam Replikatorów, ale myślę, że Borgi miałyby problem.

Problem z Borgami polega na tym, że a) oni asymilują obcą technologię b) potrafią uodparniać się na wrogą broń energetyczną c) asymilują też inne rasy humanoidalne ale d) muszą w tym celu do przeciwnika podejść.

Zergowie natomiast nie mają żadnej technologii i nie posługują się bronią energetyczną, a osłony Borgów nie chronią przed laniem po mordzie, laniem kwasem i podobnym atakom. Zergowie nie są też humanoidami, a zbliżanie się na mały dystans byłoby złym pomysłem. Myślę, że na widok Zergów Borg ominąłby ich z niesmakiem.

I słusznie, bo w drugą stronę mogłoby to nie zadziałać. Zwłaszcza, gdyby Zergowie uznali, że sześciany nadają się świetnie na miejsce pod wylęgarnie.

Cytat:
Zresztą Q to chyba jedyna cywilizacja, która dałaby radę Imperium z WH 40 000 moim zdaniem.


Słyszałeś o czołgach Bolo? Imperium w Warhammerze 40 000 jest tak naprawdę cieniutkie.

_________________
Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
1271088
Slova Płeć:Mężczyzna
Panzer Panzer~


Dołączył: 15 Gru 2007
Skąd: Hajnówka
Status: offline

Grupy:
Samotnia złośliwych Trolli
PostWysłany: 19-08-2010, 15:34   

Zegarmistrz napisał/a:
Imperium w Warhammerze 40 000 jest tak naprawdę cieniutkie.

Fakt niezaprzeczalny.

_________________
Mam przywilej [nie] być Człowiekiem
But nvidia cards don't melt, they just melt everything within 50 meters.

Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Sm00k
-Usunięty-
Gość
PostWysłany: 19-08-2010, 15:54   

Zegarmistrz napisał/a:

Słyszałeś o czołgach Bolo? Imperium w Warhammerze 40 000 jest tak naprawdę cieniutkie.


W porównaniu z późniejszymi Bolo w zasadzie wszystko jest cieniutkie.


ps Wyobraziłem sobie Ysena w ciele mark XXIV.....o bogowie...
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików
Możesz ściągać załączniki
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group