FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  Galeria AvatarówGaleria Avatarów  IRC (qchat mibbit)  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
  Cywilni magowie: (DnD ale zapraszamy wszytskich)
Wersja do druku
Zegarmistrz Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 31 Lip 2002
Skąd: sanok
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 15-03-2004, 14:21   Cywilni magowie: (DnD ale zapraszamy wszytskich)

Mag. Wielkie indywiduum rozbijajace sie po swiecie i strzelajace kulami ognia do wszystkiego, co sie rusza, ewentualnie zaszyty w swoim warsztacie rzemieslnik produkujacy gory magicznych przedmiotow. Ale czy na pewno?

Na pomysl tego tematu wpadlismy z Velem, podczas naszej dzisiejszej dyskusji. Chodzi nam o role w spoleczenstwie, jakie pelnic moga magowie, oraz ich ewentualne rozpiski. Temat przeznaczony jest do DnD, ale zapraszamy wszystkich, ktorzy maja dobre pomysly.

na poczatek:

Kupiec towarow Mugolskich:
Czyli zwykly czarodziej, ktory bogaci sie na zwyczajnym handlu: buraki, zborze, zamorskie korzenie, artykuly zelazne... zadnej magii. Za pomoca czarow wygryza konkurencje...
Lub odwrotnie zwykly kupiec, ktory liznal troche czarow.

Nasze (moje i Vela) propozycje:
- specjalizacje i wazne szkoly: Zaklinanie lub Iluzje (ach te mozliwe kanty), Wieszczenie (zeby wiedziec, co robi konkurencja), zakazana szkola: Wywolanie (bo po co?)
- chowaniec: jak najbardziej. Cos normalnego, nie rzucajacego sie w oczy: kot, jaszczurka, szczur, moze jakis ptak. Na pewno nie: waz (ludzie sie boja), rozne zeczy z dodatkow (impy, skrzydlate koty - za bardzo rzucaja sie w oczy). Chowance to idealni szpiegowie... kto by preciez zwracal uwage na jakiegos bezpanskiego dachowca?
- ewentualne dodatkowe klasy: Specjalista lub Lotrzyk. Duzy wybor przydatnych zdolnosci.

Czekamy na propozycje atutow, czarow (moga byc autorskie) i innych rol w spoleczenstwie.

_________________
Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
Przejdź na dół Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
1271088
Ryuzoku Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 22 Cze 2003
Status: offline
PostWysłany: 15-03-2004, 14:30   

hmm...moze lodowa nawałnica do niszczenia pól i zbiorów konkurencji?^^" małe gradobicie^^""
a co do chowańca to nie wiem czy nie rzucał by sie w oczy jeżeli by naprzykład jakoś urosnął...
a czar typu zwiększenie przedmiotu (zazwyczaj osoby) też przydatny...jedna złota moneta powiększa się w złoty domek^^"
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Vel Płeć:Mężczyzna
Deskorolkarz


Dołączył: 08 Lip 2003
Skąd: POLSKAAAAAAAaaa
Status: offline
PostWysłany: 15-03-2004, 14:47   

Ryu, to pierwsze już raczej przrabialiśmy, tutaj jest raczej skryta konkurencja, jeśli o handel idzie ^^"

Co do chowańców... inna sprawa z rzucaniem się w oczy, masz trochę racji. Nie chodzi może o zmiany rozmiaru, ale o zbyt częste pojawianie się na targach/w pobliżu sklepów konkurencji. Po jakimś czasie takie coś może wywołać podejrzenia.

Tutaj są takowe możliwości: rzucić na chowańca czary zapobiegające jakiekolwiek wykrycie jego magicznej natury. Jest też pewien ciekawy czar- Obdarzenie chowańca czarami. Możnaby dać zwierzaczkowi możliwośc używania czarów polimorfujących (podstawa 1 poziomu- Zmiana siebie). Zmieniłby od czasu do czasu kolor futerka, długość ogona i już spokojnie można szpiegować konkurencję.

Zastanowić się jeszcze trzeba, czy mag ma zamiar na takich targach czy bazarach ukrywać swą tożsamość, czy nie. Jeśli nie, to może pobawić się w tworzenie zwojów (potężniejszych magicznych przedmiotów raczej się nie opłaci, niewielu może się znaleźć potencjalnych nabywców, a samo stworzenie sporo kosztuje).

Ma ktoś jeszcze jakieś koncepcje, to poda, inne pomysły (tj. możliwe zajęcia dla magów i rozwiązania) również mile widziane ^^

_________________
Ej cze
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Daerian Płeć:Mężczyzna
Wędrowiec Astralny


Dołączył: 25 Lut 2004
Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa)
Status: offline

Grupy:
Tajna Loża Knujów
PostWysłany: 15-03-2004, 21:48   

Przede wszystkim stary, oklepany pomysł z doradcą króla/księcia/barona/innego (niepotrzebne skreślić). Chyba nie ma co tym, pisać...
Ale na pewno Uroki, Iluzje oraz czary Poznania itp. potrzebne w dworskich intrygach, a także wyzwalacze z kamienną skórą (sztylety) i coś z neutralizacją lub wykryciem trucizny. Trzeba też mieć coś do obrony, czyli jakieś ofensywne czy przywołujące.
Chowaniec - szpieg pasuje i tutaj, choć lepszy byłby imp czy coś takiego - zły, lubi szkodzić, a ma niewdzialnośc albo polimorfię już na starcie.
Z magicznych przedmiotów - różne płaszcze nimfy itp, amulety i pierścienie ochronne (sztylety i trucizny przede wszystkim) oraz piękne szaty, kosztowny strój itd.
No, ogólnie to chyba wszystko.

_________________
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
3291361
Avellana Płeć:Kobieta
Lady of Autumn


Dołączyła: 22 Kwi 2003
Status: offline
PostWysłany: 16-03-2004, 10:12   

No dobrze, ja przecież nie gram, o czym wszyscy wiedzą, i o niczym nie mam pojęcia...

Ale kiedyś, w jednej z rozmów z Zegarmistrzem wynikła mi koncepcja maga-hodowcy. Niekoniecznie od razu musiałby wytwarzać magiczne stworzenia. Wystarczy, żeby jego zwierzęta i hodowane przez niego rasy były zdrowsze, dawały więcej mleka czy wełny, albo częściej wygrywały wyścigi. Nic podejrzanego - tylko oprócz zwykłego krzyżowania odrobina magii...

Względnie np. przerabianie kundli na superrasowe psy (dotyczy dowolnego zwierzęcia) i sprzedawanie za odpowiednią cenę jako sprowadzone niedawno z zagranicy.

_________________
Hey, maybe I'll dye my hair, maybe I move somewhere...
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź galerię autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
Ryuzoku Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 22 Cze 2003
Status: offline
PostWysłany: 16-03-2004, 10:40   

czyli inymi słowy produkcja chimer=)
a mozę taki mag poprostu mógł by mieszkać w lesie i żyć tam sobie zdala od ludzi?a naprzykład z rasą którą lubi bardziej i która go fascynuje?
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Daerian Płeć:Mężczyzna
Wędrowiec Astralny


Dołączył: 25 Lut 2004
Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa)
Status: offline

Grupy:
Tajna Loża Knujów
PostWysłany: 16-03-2004, 11:24   

Mag - chodowca to świetny pomysł, a zwłaszca gdy choduje dla skór/piór/innych elementów zwierza z funkcją zdobniczą - odrobina delikatnej polimorfii - i z gołębia mamy rajskiego ptaka z pawim ogonem...

_________________
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
3291361
Zegarmistrz Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 31 Lip 2002
Skąd: sanok
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 18-03-2004, 11:39   

Dwa stare pomysly:

Pasozyt spoleczny / Haker Magii:

Czyli przestepca, moze drobny oszust kozystajacy ze swych mocy by zdobywac pieniadze kosztem innych. Np. fabrykujac z wegla diamenty za pomoca czaru ,,Wytwarzanie" i sprzedajac je za pieniadze. W DnD da sie to zrobic, z tym, ze po kilku godzinach wroca do stanu pierwotnego...

Co wiecej moze sie zdarzyc, ze niketore osoby zajmujace sie magie zaczna zupelnie bezinteresownie szkodzic innym... Tak jak np. tworcy wirusow komputerowych.

Len patentowany:

Coz nie wszyscy potrzebuja do szczescia palacow i workow zlota. Czarodziej, nawet potezny moze zadowolic sie domkiem na wsi i skromna uprawa obrabiana przez niewidzialnych sluzacych...

_________________
Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
1271088
Xeniph Płeć:Mężczyzna
Buruma


Dołączył: 23 Sty 2003
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
WIP
PostWysłany: 28-03-2004, 12:36   

Kolejny pomysł, tym razem nieco makabryczny: Nekromanta-brygadzista. Wszędzie potrzebni są murarze, tragarze, czy choćby kopacze rowów - zawody nie wymagające dużo myślenia, za to cięzkiej pracy fizycznej. A do takich prac idealnie nadają sę nieumarli - nie męczą się, nie robią sobie przerw na drugie śniadanie, nie biorą pieniędzy, bez mrugnięcia okiem wykonują rozkazy... W efekcie, martwiaki odwalają całą czarną robotę a nekromanta jedynie stoi i koordynuje ich pracę. I zbija kokosy, nie musząc dzielić się zapłatą z pracownikami.

Jedynym problemem byłaby trudność znalezienia klientów - wszak nekromancja zazwyczaj nie jest zbyt lubiana, ale i na to jest sposób - kilka czarów iluzyjnych, lub pomagających zachować świerzość zwłokom i już upiorni robotnicy są nie do odróżnienia od zwykłych ludzi.

Alternatywnym rozwiązaniem byłoby zastosowanie golemów - pracowników jeszcze efektywniejszych niż zombie. Jednak tu istotnym problemem są koszta początkowe - stworzenie golema nie jest przecież tanią inwestycją. Poza tym, golema trudniej zamaskować niż niumarłego...

_________________
You don't have to thank me. Though, you do have to get me donuts.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Ryuzoku Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 22 Cze 2003
Status: offline
PostWysłany: 28-03-2004, 19:52   

Xen-ale taki golem daje pracę 20 albo i 30 Zombie (ludzi) a taki mag z tyloma umarlakami moze poprostu iść do krajów 3-świata i tam ogłosić się bogiem...z kilkoma zombiakami z boku i cmentarzem obok nikt mu nie dorówna więc szybko go nie obalą...wskrzesi kilku dla pokazu i jak sie tłum nie zna na magii (znaczy nigdy jej nie widział) to okrzykną go swoim bogiem i życie taki mag ma wspaniałe:P
(hyba że to FI_GI to zostanie ofiarą pobliskiego wulkanu:P)
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Zegarmistrz Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 31 Lip 2002
Skąd: sanok
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 29-03-2004, 12:49   

Ryu: jest problem z obwołaniem się panem trzeciego swiata... Niestety, to, że żyją tam jacyś dzikusi, nie znaczy, że nie mają magii Co najwyżej nie mają magów, do szkolenia których potrzeba niestety umiejętności czytania i pisania.

Na pewno jednak mają tam:
- nieznanej mocy szamanów (może nawet lepszych niż w ,,cywilizacji'')
- nieznanej mocy druidów (na pewno lepszych niż w ,,cywilizacji")
- nieznanej mocy kapłanów (penie równych tym z ,,cywilizacji")
- zaklinaczy tzn. ludzi, którzy posługują się magią bez konieczności nauki (nic nie stoi na przeszkodzie, by byli równi tym z ,,cywilizacji)

_________________
Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
1271088
Ched_Cherry Płeć:Kobieta

Dołączyła: 27 Paź 2005
Status: offline
PostWysłany: 20-11-2005, 19:47   

IMO mag może być bardzo ciekawym "dopalaczem" dla jakichś robotników, nawet bez grupy zombiaków. To rzucenie takiej "siły byka" na robotnika w kopalni, czy "kociej zwinności" na kogoś na wysokościach bardzo pomoże w robocie. "Spadanie jak piórko" przy budowie wyższych budynków też może być przydatne. I mag wcale nie musi być "ożesz jak wypasiony" aby pracować w takich miejscach. Pomysł z kupcem -magiem wspaniały, oj coś czuję, że moja drużyna nie bedzie miała lekko z kupcami XD
Z magami objawień (kapłaństwo) jeśli chodzi o budowę to jeszcze ciekawiej, bo jeśli mają domenę "ziemia" to dosyć szybko mogą sami postawić solidny budynek... =/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kejmur Płeć:Mężczyzna
Ktoś


Dołączył: 01 Sty 2006
Skąd: Koszalin
Status: offline
PostWysłany: 01-01-2006, 02:52   

Cytat:
Xen-ale taki golem daje pracę 20 albo i 30 Zombie (ludzi) a taki mag z tyloma umarlakami moze poprostu iść do krajów 3-świata i tam ogłosić się bogiem...z kilkoma zombiakami z boku i cmentarzem obok nikt mu nie dorówna więc szybko go nie obalą...wskrzesi kilku dla pokazu i jak sie tłum nie zna na magii (znaczy nigdy jej nie widział) to okrzykną go swoim bogiem i życie taki mag ma wspaniałe:P
(hyba że to FI_GI to zostanie ofiarą pobliskiego wulkanu:P)


Jeśli chodzi o D&D problem w tym, że termin 3-go świata właściwie nie istnieje - jak mój poprzednik zauważył, nawet najbardziej prymitywne ludy posiadają kilku potężniejszych przedstawicieli w każdej z profesji (właściwie bez żadnych dodatków szamani są w D&D traktowani najczęściej jako kapłani bóstwa lasu czy czegoś podobnego). Nawet w tych "najsłabszych" występują przynajmniej adepci (słabsza wersja połączenia czarodzieja-kapłana). Nie byłoby to takie proste. Acz możliwe. A umiejętności pisania/czytania w D&D nie posiadają jedynie barbarzyńcy (oni wystarczy, że poświęcą 2 punkty umiejętności i już ją posiadają). Tutaj chłop prawie każdy czyta, więc analfabeci to tutaj rzadkość.

Podsumowując - wręcz te ludy "lepiej rozwinięte technicznie" stanowią prawie zawsze mniejszość (poza wszędobylskimi gnomami). Wystarczy spojrzeć na Forgotten Realms - tak naprawdę jedyną ostoją technologii jest tam Lantan, gnomia wyspa boga Gonda.

Wracając do tematu:

Czarodziej (lub zaklinacz) są o tyle pięknymi klasami, że mogą na wysokich poziomach zajmować się wszystkim. Przykładowo stanąć na bramce w jakiejś karczmie czy ważnej uroczystości. Wystarczy, że użyje Transformacji Tensera (zyskuje na sile, zręczności i budowie, ale nie może rzucać czarów - praktycznie staje się wojownikiem) lub po prostu Polimorfowania siebie. Ci najlepsi natomiast Zmiany kształtu (w ciągu rundy z pchły może stać się smokiem). W sumie nie rzucę żadnym pomysłem, gdyż wymyśleć coś naprawdę oryginalnego dla maga jest naprawdę trudno. Po prostu na odpowiednim poziomie może wszystko. I to dosłownie. Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
2274857
Szarodziej Płeć:Mężczyzna
adept magii


Dołączył: 06 Lip 2006
Skąd: wieża z kości słoniowej
Status: offline
PostWysłany: 11-07-2006, 18:13   

Czarodziej strażnik? Nie znam się za bardzo na DeDeku, ale gość może być Specem od Odrzucania. Po prostu zwykły strażnik, który trochę szkolił się w magii, ale dał spokój (ech)

_________________
"Errare humanum est, in errore perservare stultum"

Yeah! Dorobiłem się Avka!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
LunarBird Płeć:Mężczyzna
Chaos Master & WSZ


Dołączył: 30 Maj 2005
Skąd: Hellzone
Status: offline

Grupy:
Lisia Federacja
PostWysłany: 28-07-2006, 21:25   

Cóż przyznam że ten temat dal mi trochę do myślenia. Moja osobista koncepcja Magii i Magów trochę się jednak rożni od DnD ale zagadnienie jest ciekawe. Co prawda Magia Inkantacyjna i Runiczna jest jak na mój gust zdecydowanie za trudna i łączenie jej z innymi zawodami nierealne (po prostu za często się na początku sypią czary i trzeba czasu zby dojść do jako takiej wprawy) ale Magia Szamańska albo Astrologiczna już nadaje się idealnie (to moje określenia więc po prostu zignorujcie albo zajrzyjcie do tematu o dzialaniiu magii w Offtopic). Prosta, stabilna a że słaba to nie problem bo takie mieszane profesje raczej nie wymagałyby czarów nazbyt energożernych...

A dorzucając od siebie:

Detektyw -z oczywistego powodu musiałby znać czary pozwalające mu zasięgnąć informacji, zamaskować się czy też oszołomić jakiegoś niewygodnego gościa. Jakiś prostszy pocisk od czasu do czasu też by nie zawadził.

Płatny morderca -jakby pomyśleć to odrobina Magii nieźle wpływa na możliwość ustrzelenia kogoś z daleka niekoniecznie strzałą. Można użyć czarów wzmacniających wzrok a potem po prostu puścić w klienta sopelek lodu z prędkością ponaddźwiękową czy coś w tym stylu. Żaden niechroniony magicznie czlowiek nie ma prawa tego przeżyć. A nawet jak klient był chroniony to kiedyś ta ochrona oslabnie a taki zabojca będzie w stanie iść tropem celu.

Nieźle też się prezentuje możliwość dopalenia artylerii batalionem specjalistów od zaklęć niszczycielskich dalekiego zasięgu. Gwarantowana bitwa pod Sodden. :-P

Widzę tylko jeden problem. Takie czary musiałyby być proste i łatwe do rzucenia bo rzucający je nie mogą być specjalizowani w magii. A co za tym idzie łatwo taki czar wysypać albo nawet obrocić przeciwko rzucającemu jeśli się wie w miarę sporo o magii. Innymi slowy: ten miecz ma dwa ostrza. Stosujesz magię ale też się narażasz na jej zastosowanie przeciwko sobie w ramach obrony koniecznej.

_________________
Cytat:
- Mulder... To jest... to chyba żółć...
- Powiesz mi jak to z siebie zdjąć zanim stracę kamienną twarz?
"The X-Files", #4 "Squeeze"


Autor posta: rip LunarBird CLH
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
5146592
 
Numer ICQ
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików
Możesz ściągać załączniki
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group