Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
cyberpunkowe RPGi |
Wersja do druku |
Ash DeLuxe
tereferekuku
Dołączył: 11 Lip 2005 Skąd: Z innej planety Status: offline
|
Wysłany: 19-07-2005, 17:32 cyberpunkowe RPGi
|
|
|
Na fali popularności World of Warcraft, chciałbym się was spytać; czy znacie jakieś tytuły RPGów osadzonych w klimatach cyberpunkowych? I co o nich myślicie? |
_________________ Jeśli potrafisz zachować spokój, gdy wszyscy szaleją, to znaczy że nie rozumiesz problemu. |
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 19-07-2005, 17:49
|
|
|
Zacznijmy od jednego - to jest temat o RPG. W RPG gra się przy pomocy kostek, wyobraźni, kostek, ołówków, kostek, papieru, kostek, podręczników i kostek. Gra się w to nie na komputerze, lecz na nerwach takiefo frajera, który się nazywa Mistrzem Gry.
Tematy o cRPG należy zakładać na Grach Komputerowych.
Co do RPG: w Polsce wydano Cyberpunk 2020 i kilka dodatków do niego. Wydano też Shadowrun, który to dzieli świat z Earthdawnem i opowiada o tym, jak na ziemię wróciła magia, smoki itd. Zabawna jest zwłaszcza historia i układ świata po mających później miejsce wydarzeniach (np. w USA przegrało wojnę z rdzennymi mieszkańcami kontynentu - indianie mieli karabiny maszynowe i duchy przodków, USArmy tylko karabiny maszynowe). Oba systemy u nas padły dawno temu i dostępne są tylko na Allegro.
Są jeszcze Gasnące Słońca, które generalnie mają tyle z Cyberpunka co z Fantasy (to jest NAPRAWDĘ cudownie uniwersalny system, w którym można opowiadać o wszystkim... klimatem przypomina nieco Samuraj 7. System też zdechł, można go nabyć w promocji Maga (za jakieś 60-70 złotych można kupić Podstawkę i Przewodnik Gracza - najlepszy dodatek, jaki miałem w rękach). |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Ash DeLuxe
tereferekuku
Dołączył: 11 Lip 2005 Skąd: Z innej planety Status: offline
|
Wysłany: 19-07-2005, 17:56
|
|
|
Heh wygłupiłem się :p
Cóż, jestem pokoleniem, które wychowało się w erze informatycznej (żeby pograć w chińczyka też właczam komputer) także musicie wybaczyć. ;D
Temat przenosie do gier i jeśli ktoś może coś dodać to tam prosze. ;) |
_________________ Jeśli potrafisz zachować spokój, gdy wszyscy szaleją, to znaczy że nie rozumiesz problemu. |
|
|
|
|
GrimReaper
Pasterz Nocy
Dołączył: 17 Lis 2005 Status: offline
|
Wysłany: 17-11-2005, 21:44
|
|
|
Zegarmistrz napisał/a: | W RPG gra się przy pomocy kostek, wyobraźni, kostek, ołówków, kostek, papieru, kostek, podręczników i kostek. |
Zapominasz o storytellingu :) czyli grze opowiadanej całkowicie... bez jednego rzutu kostką...
Zegarmistrz napisał/a: | Gra się w to nie na komputerze, lecz na nerwach takiefo frajera, który się nazywa Mistrzem Gry. |
I jako mistrz gry powiem CI że to ja częściej gram na nerwach takich frajerów co sie zwą graczami :P szczególnie w Młotku :P
Zresztą czy to nie dziwne?? Przywędrowałem na to forum szukać mangi i anime, a znalazłem rpg, temat jeszcze mi bliższy :D ironia... |
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 18-11-2005, 14:17
|
|
|
Po pierwsze - witam na forum.
Cytat: | Zapominasz o storytellingu :) czyli grze opowiadanej całkowicie... bez jednego rzutu kostką... |
Chciałbym zapomnieć...
Cytat: | I jako mistrz gry powiem CI że to ja częściej gram na nerwach takich frajerów co sie zwą graczami :P szczególnie w Młotku :P |
Jako inny Mistrz Gry powiem tylko - życze szczęścia przy poszukiwaniu nowej drużyny.
Nie wiem, dlaczego szczegolnie młotka wybrano na system do gnojenia graczy (przecież to zupełnie normalna gra), nie mam też pojęcia dlaczego co po niektórzy uważają ten proceder za dowód ich znajomości RPG nie mniej jednak dla mnie to jest błąd w kunszcie.
RPG - jak każda inna Gra bowiem - służy ku temu, żeby dawać rozrywkę wszystkim swym uczestniką, a nie po to, by Mistrz Gry leczył swe kompleksy jak to często ma miejsce. Jeśli ten postulat nie jest realizowany, to zabawa nie ma sensu. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Grisznak -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 18-11-2005, 14:44
|
|
|
Dobre pytanie. Może dlatego, ze Młotek sam w sobie jest systemem, w kórym graczom nie wpadają w łapę co rusz jakieś super-mega przedmioty, którymi można zmieniać świat. W AD&D wyciąga taki "magiczną różdżkę niszczenia wszytskiego-co-się-rusza-i-na-drzewo- nie-ucieka" i po zabawie.
A co do Cyberpunka...Wspomniałbym jeszcze o publikowanym kiedyś w MiMie nienajgorszym systemie, jakim była "Strefa Śmierci" ( albo jakoś tak ). Mechanika była średnia, ale sam świat niezły. Zapomnianym już chyba cąłkowicie systeme z pogranicza cyberpunka jest Stalker ( pamięta ktoś ? ). Opublikowano też Kroniki Mutantów... |
|
|
|
|
|
GrimReaper
Pasterz Nocy
Dołączył: 17 Lis 2005 Status: offline
|
Wysłany: 18-11-2005, 20:40
|
|
|
Zegarmistrz napisał/a: | Nie wiem, dlaczego szczegolnie młotka wybrano na system do gnojenia graczy (przecież to zupełnie normalna gra) |
Ponieważ to dark fantasy różniące się od np. wspomnianego DnD bedącego heroic fantasy, tym że w młotku każdy może Cie zabić... a w DnD jak masz dość wysoki poziom to sam podbijasz cały świat... ale w nim też prowadze... a także w Wampirze... a jak mam kogoś gnoić, to robię to tak aby sam sie za to winił (chociaż nie zawsze sie udaje :P) Mimo wszystko nie uważam że to jedyny spsób na grę, ale również pokazanie graczom że mogą robiić wszystko jest złym pomysłem - doświadczenie z DnD... :/ Gracze na bardzooo wysokich poziomach uważali że im wszystko wolno... denerwowali mnie swoją grą, bo zamiast robić coś sensownego... a podkładałem im ze trzy misje :/ to odstawiali jakieś głupoty :/ no i musieli zginąć... niestety... oj długo mi to wypominali :P
[EDIT=Ysengrinn]Na tym forum obowiązuje zakaz przeklinania. |
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 20-11-2005, 16:33
|
|
|
GrimReaper napisał/a: | Ponieważ to dark fantasy różniące się od np. wspomnianego DnD bedącego heroic fantasy, tym że w młotku każdy może Cie zabić... |
Średnio już pamiętam Młotka Ied, bo - jeśli nie licząc tegorocznego zjazdu - ostatni raz miałem go w rękach 5 lat temu. Nie mniej jednak nie był to system, w który każdy mógł mnie zabić...
Wręcz przeciwnie - od takiego Krasnoluda, jeśłi był jeszcze dodatkowo ubrany w zbroje - odbijały się kule armatnie, Punkty Przeznaczenia także swoje robiły.
W obecnie obowiązującej edycji (którą od tego postu uznaje za JEDYNĄ omawianą wersję systemu, chyba, że ktoś założy temat wyraźnie poświęcony tamtemu zombie) także sytuacja nie jest szczególnie rozpaczliwa. OK, śmiertelność wzrosła, poobcinali wreszcie statystyki, ale nie mówiłbym, że każdy nas może zabić...
Niby na pierwszych profesjach jest pewien problem ze śmiertelnością - ale nie przesadzajmy. Nie jest on większy (a nawet paradoksalnie - jest mniejszy) niż na analogicznym etapie rozrywki w Dungeons and Dragons. Nadal mamy też Punkty Przeznaczenia, dostaliśmy Pukty Szczęścia... Żyć, nie umierać.
Wykończyć jest nas pewnie trudniej niż w DeDekach...
Wytłumaczenia, że to Dark Fantasy i nie ma tu magicznych przedmiotów nie przyjmuje do wiadomości. Magicznych Przedmiotów jest mimo wszystko po kolana, nie mniej jednak do Dark Fantasy mają się one prawie tak, jak piernik do wiatraka.
Nie pojmuje dlaczego Dark Fantasy = Bród, Ubóstwo, Syfilis, Kiła i Jesienny Deszcz Padający Nawet Na Wiosne. Wręcz przeciwnie - jestem gotów założyć się, że potrafiłbym napisać i poprowadzić super mroczny scenariusz, który wręcz zyskałby na braku tego rodzaju elementów.
GrimReaper napisał/a: | Gracze na bardzooo wysokich poziomach uważali że im wszystko wolno... denerwowali mnie swoją grą, bo zamiast robić coś sensownego... a podkładałem im ze trzy misje :/ to odstawiali jakieś głupoty :/ no i musieli zginąć... niestety... oj długo mi to wypominali :P |
I mieli całkowitą słuszność... W takich sytuacjach należy odrzucić to, co się osobiście planuje i iść za graczami, a nie na siłe wrzucać im misje, czy też ich mordować. Musimy albo improwizować, albo po mału nakierowywać ich na którąś z misji (czasem na prędce zmieniając scenariusz).
To naturalnie jest trudne, ale pozwala uniknąć frustracji tak Mistrzowi Gry jak i Graczą. Czyli generalnie jest lepsze.
PS. A jach chcecie zobaczyć, jak Low-Magic, Non-Heroic, Dark Fantasy jest Warhammer to poczytajcie sobie Gortreka...
PS2. Temat jest ciekawy... Narazie piszmy tu, jutro wydziele Offtop. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|