Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
Parę pytań o mechanikę gier bitewnych |
Wersja do druku |
Humman
obserwator
Dołączył: 22 Maj 2007 Skąd: gdzie diabeł mówi dobranoc a kokot dzień dobry Status: offline
|
Wysłany: 08-10-2007, 16:05 Parę pytań o mechanikę gier bitewnych
|
|
|
Wpadłem ostatnio na pomyśł napisania taktycznej gry na PC o mechanice podobnej do tej z zwykłego Warhammera. Co do samego przebiegu rozgrywki to wiem jak to zrobić, tylko że nigdy w tego typu figurkowe gry nie grałem i mam parę wątpliwości jak przedstawić bitwę.
-Czy podstawki pod figurkami mają wilkość równą wielokrotności cala a długość ich ruch również tyle wynosi?
-Czy wielkość pól z różnymi typami terenu i makiet też jest znormalizowany do wielokrotności cala?
-Jak wygląda przemieszczanie oddziałów, czy jednostkiprzesuwa się pokoleji czy cały oddział naraz.
-Czy jak odległość pomiedzy człąkami oddziału wynosi 2 cale to stykają się podztawkami, czy jest tam jakaś przerwa?
-Jak wygląda atak oddziałem, czy wszyscy atakują 1 cel, czy każda jednostka wybiera sobie własnego przeciwnika? |
_________________ in every life we have some trouble, when you worry you make it double don't worry, be happy
człowiek jest jedyną istotą która wie że umrze, zwierzyniec żyje w błogiej nieświadomości
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 09-10-2007, 13:05
|
|
|
Humman napisał/a: | -Czy podstawki pod figurkami mają wilkość równą wielokrotności cala a długość ich ruch również tyle wynosi? |
Nie. Podstawki mają różną długość, zależną od wielkości i rodzaju modelu. Konie, potwory etc. umieszczane są na innych podstawkach.
Humman napisał/a: | -Czy wielkość pól z różnymi typami terenu i makiet też jest znormalizowany do wielokrotności cala? |
Nie ma czegoś takiego jak "pola". Walka toczy się na stołach. Na turniejach stoły mają wielkość znormalizowaną, liczoną w długości i szerkości w calach.
Humman napisał/a: | -Jak wygląda przemieszczanie oddziałów, czy jednostkiprzesuwa się pokoleji czy cały oddział naraz. |
W Warhammerze (co jest jedną z najgorszych cech gry) ruch wygląda w następujący sposób:
1) Gracze rzucają na kolejność ruchu.
2) Ten, co wygrywał przeprowadza swą turę. Rusza, szarżuje i strzela całą swoją armią. Po nim turę przeprowadza przeciwnik i tak do końca.
W posiadających lepsze zasady systemach (Confrontation, StarshhipTroopers, Warmashine / Horde) gracze ruszają po jednym oddziale, na przemian.
Cytat: | -Czy jak odległość pomiedzy człąkami oddziału wynosi 2 cale to stykają się podztawkami, czy jest tam jakaś przerwa? |
Nie. Wówczas członkowie oddziału nie stykają się podstawkami.
Cytat: | -Jak wygląda atak oddziałem, czy wszyscy atakują 1 cel, czy każda jednostka wybiera sobie własnego przeciwnika? |
Uwaga! Tu mogę się mylić. Jeśli tak jest, to niech ktoś sprecyzuje.
O ile mnie pamięć nie myli:
Oddział atakuje przeciwnika, z którym się z frontem. Jeśli atakowany jest od boku, musi się do niego odwrócić frontem, jeśli walczy z kilkoma wrogami, odwraca się frontem do tego, z którym chce walczyć.
Oddział wypłaca ataki, które zadają (lub nie) rany. Po zakończeniu walki odejmuje się je od ran modeli (zwykle mają po jednej) i po prostu zdejmuje tyle, ile zostało.
Nie wybiera się figurek, które się zdejmuje. Po prostu dejmuje się jakieś.
Jeśli w oddziale jest jednostka specjalna (np. oficer, lord, bohater, potwor) zawsze ginie jako ostatnia.
Wyjątek stanowi starcie oddziałów, w ktorych w obydwu są modele specjalne. Wówczas chyba mogą podjąć one pojedynek i chyba są na to jakieś zasady specjalne. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|