Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
... |
Wersja do druku |
Arioch
Dołączył: 01 Lip 2006 Status: offline
|
Wysłany: 18-05-2008, 16:46 ...
|
|
|
- Spoiler: pokaż / ukryj
- (\__/)
(='.'=) Do skasowania.
(")_(") |
Ostatnio zmieniony przez Arioch dnia 10-01-2011, 00:18, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Teukros
Dołączył: 09 Cze 2006 Status: offline
|
Wysłany: 18-05-2008, 17:11
|
|
|
Cytat: | Właśnie zbyt dawno ogladałem Slayers by pamiętać, z czego najczęściej brały się kłopoty w poszczególnych miasteczkach. |
Tu obawiam się, że będzie pewnien problem. Z tego co pamiętam (pamięć odświerzyłem przeglądając streszczenia odcinków), w Slayersach istniały dwa podstawowe źródła problemów - machinacje mazoku (a właściwie Mrocznych Władców tychże), i sama wesoła gromadka, przy czym najczęściej zaczynało się od kwestii zjedzenia czegoś (vide epizod z polowaniem na smoka, czy konflikt w gildii magów). Rzecz w tym, że Twoja drużyna wysyłana z misjami aktywnie szuka problemów, natomiast w Slayersach drużyna była wyraźnie reaktywna.
Przypuszczam, że najprościej będzie oprzeć grę o zwalczanie właśnie wpływów Mazoku. Różnica będzie o tyle, że w Dogs in the Vineyard drogę dla demonów otwiera czyjaś pycha, natomiast w Slayers nie jest to konieczne (aczkolwiek możliwe). Natomiast sianie nienawiści, sporów i ostatecznie doprowadzanie do zbrodni leży jak najbardziej w naturze Mazoku - żywią się negatywnymi emocjami. Można właśnie podkreślić, że w Slayers ludzie cierpią bez swojej winy - zło przychodzi z zewnątrz.
Natomiast ciekawi mnie, w jaki sposób rozwiążesz magię? W świecie Slayersów jest ona dosyć dobrze opisana, a jej (często dosyć zaskakujące) wykorzystanie stanowiło istotny element serii. |
|
|
|
|
|
Arioch
Dołączył: 01 Lip 2006 Status: offline
|
Wysłany: 18-05-2008, 17:46
|
|
|
- Spoiler: pokaż / ukryj
- (\__/)
(='.'=) Do skasowania.
(")_(") |
Ostatnio zmieniony przez Arioch dnia 10-01-2011, 00:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Grisznak -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 20-05-2008, 15:59
|
|
|
Powiedziałbym jeszcze, że w Slayers drużyna była ewidentnie wysokopozioma, zaś w normalnym rpg granie bandą przepaków rzadko sprawia przyjemność. Można było robić żarty, ale gdy przyszło co do czego, Lina rzucała Dragon slave i po smoku. Zwykła drużyna na takie cuda pozwolić by sobie raczej nie mogła. |
|
|
|
|
|
Arioch
Dołączył: 01 Lip 2006 Status: offline
|
Wysłany: 20-05-2008, 19:12
|
|
|
- Spoiler: pokaż / ukryj
- (\__/)
(='.'=) Do skasowania.
(")_(") |
Ostatnio zmieniony przez Arioch dnia 10-01-2011, 00:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 20-05-2008, 20:19
|
|
|
Grisznak napisał/a: | Powiedziałbym jeszcze, że w Slayers drużyna była ewidentnie wysokopozioma, zaś w normalnym rpg granie bandą przepaków rzadko sprawia przyjemność. Można było robić żarty, ale gdy przyszło co do czego, Lina rzucała Dragon slave i po smoku. Zwykła drużyna na takie cuda pozwolić by sobie raczej nie mogła.
|
Prowadziłem zarówno bandom przepaków, jak i drużynom wzorowanym na Slayers. Fakt: dawno temu. Przygody były prowadzone zarówno w normalnym RPG jak i ekstremum dokładnie odwrotnym, niż to które preferuje Arioch (tzn. bezkostkowa, pełna narracja). Nikt jakoś nie narzekał.
Osobiście uważam, że gra przepakami sprawia tyle samo przyjemności, co dowolnymi innymi postaciami. Tak naprawdę w większości dobrych systemów nie ma czegoś takiego, jak przepak. Są tylko potężne postacie. Jedyne wyjątki stanowią marne, hack&slashowe systemy z kiepską mechaniką jak Warhammer. Jest to jeden z nielicznych systemów, w którym bohaterowie faktycznie potrafią wyjść "poza skalę" dopuszczalnej mocy. Dotyczy to głównie pierwszej edycji systemu. W mniejszym stopniu drugiej (choć nadal pojawiają się kwiatki w rodzaju Czarnoksiężnika Chaosu dążącego do nieskończonej ilości Kości Mocy). Mało który współczesny system umożliwia w ogóle tworzenie przepaków. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Arioch
Dołączył: 01 Lip 2006 Status: offline
|
Wysłany: 20-05-2008, 21:48
|
|
|
- Spoiler: pokaż / ukryj
- (\__/)
(='.'=) Do skasowania.
(")_(") |
Ostatnio zmieniony przez Arioch dnia 10-01-2011, 00:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 20-05-2008, 22:08
|
|
|
Arioch napisał/a: | Aj, Arioch akurat preferuje przeciwne ekstremum, niż się wydaje :P |
Arioch napisał/a: | Dogs in the Vineyard dla przykładu jest systemem bardzo mocno "zmechanizowanym". |
Wiem. Kilka razy braliśmy udział w tym samym flame. Dlatego mówię, że JA prowadziłem Slayersowskich Przepaków bezkostkowo (oraz na przerobionej mechanice L5R). Przepraszam, że się nieprecyzyjnie wyrażam. Cały dzień grzebałem się w promocjach supermarketów i zlasowało mi mózg. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Arioch
Dołączył: 01 Lip 2006 Status: offline
|
Wysłany: 20-05-2008, 22:14
|
|
|
- Spoiler: pokaż / ukryj
- (\__/)
(='.'=) Do skasowania.
(")_(") |
Ostatnio zmieniony przez Arioch dnia 10-01-2011, 00:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 20-05-2008, 23:08
|
|
|
Hmmm. Jednym z większych problemów RPG jest niestety uzależnienie od umiejętności i stylu gry uczestników zabawy. Mam wrażenie, że problem może polegać na tym, że:
1) Wielu MG nie rozumie konwencji Mangi, Anime i w ogóle jakiejkolwiek innej, oprócz Non-Heroic, Low-Magic Dark and Dirty Fantasy.
2) Wielu MG ma tendencje do dominowania sesji, ograniczania możliwości drużyny i generalnie "realizowania założeń Mistrza Gry" poprzez spychanie przygody na jeden szlak, na którym BG są bardziej obserwatorami, niż
Ja sobie z problemem poradziłem w następujący sposób:
1) Kazałem Graczom przygotować rozbudowane postacie, w oparciu o system Wad i Zalet oraz staromodny Opis i Historie (przy czym nie przyjmowałem Opisow i Historii dłuższych, niż 1000 znaków).
Dzięki temu wiedziałem, co potrafią postacie, oraz co będzie celem BG. Mogłem też odstrzelić próbę użycia zdolności, których się ewidentnie nie miało (tzn. próbę rzucania zaklęć przez postać, która nie miała umiejętności magicznych, jazdy konnej przez kogoś, kto miał Fobie: Konie etc.).
2) Pozwoliłem Graczom przejąć inicjatywę i dążyć do własnych celów, jedynie stawiając na ich drodze kolejne przeszkody.
3) Skoro grałem bez kostek, to skupiłem się na przeszkodach typu społecznego, śledztwach, intrygach i eksploatacji przywar postaci. Walki pozwoliłem rozstrzygać pojedynczymi Dragu Slave (co było zgodne z konwencją). |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
Ostatnio zmieniony przez Zegarmistrz dnia 21-05-2008, 13:04, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Grisznak -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 21-05-2008, 10:19
|
|
|
Nie mówiąc już o tym, że trzymając się konwencji anime gracz np. powinien przy rzucaniu czaru winien krzyknąć, im potężniejszy czar czy atak - tym głośniej. Pomijam już takie bajery, jak panchira, będąca nieodłączona częścią mangi czy długaśne perory przed każdą akcją.
Generalnie gra w konwecji mangowej kojarzy mi sie nieodmiennie z Toonem i jakoś trudno mi sobie wyobrazić normalną sesję w tym stylu. W BESM nie grałem. |
|
|
|
|
|
Arioch
Dołączył: 01 Lip 2006 Status: offline
|
Wysłany: 21-05-2008, 14:47
|
|
|
- Spoiler: pokaż / ukryj
- (\__/)
(='.'=) Do skasowania.
(")_(") |
Ostatnio zmieniony przez Arioch dnia 10-01-2011, 00:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Grisznak -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 21-05-2008, 14:55
|
|
|
Ej, to ja coś podobnego swego czasu chciałem tu na forum zrobić, tyle, że bez tej całej paranormalnej otoczki. |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|