FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  Galeria AvatarówGaleria Avatarów  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.

Poprzedni temat :: Następny temat
  po co nam az tyle kasy
Wersja do druku
Bianca
-Usunięty-
Gość
PostWysłany: 08-10-2007, 22:52   po co nam az tyle kasy

Z przeprowadzonej przez nas analizy widać wyraźnie, że w sieci brakuje kilku typów rozrywki. Te z nich, które są dla nas szczególnie interesujące, to:
1) Dorośli, którzy poszukują czegoś więcej, niż tylko kolejnego „spalacza czasu” i poszukują raczej czegoś, co jest nastawione na logikę/wiedzę
2) Rodzice i wychowawcy, którzy poszukują czegoś, co mogliby robić razem z dziećmi bez dodatkowych większych nakładów (chodzi zarówno o nakłady finansowe jak i „przestrzenne). Tu warto też zauważyć, że tacy rodzice będą raczej wybierać formy aktywności, z których ich dziecko również coś wyniesie.
3) Młodzież, która lubi zdobywać wiedzę i podejmować wyzwania
4) Dzieci, które z natury są ciekawskie
5) Zarówno dorosłych jak i dzieci, którzy chcieliby porobić coś razem (grając na jednej planszy a nie na kilku osobnych z późniejszym porównaniem wyników)
6) Dorośli i młodzież, szukająca serwisu społecznościowego dla ludzi z zainteresowaniami naukowymi i okołonaukowymi

Zatrzymaliśmy się na koncepcji strony internetowej z grami logicznymi i edukacyjnymi. Częściowo bazując stronę w realnym świecie (zamiast tradycyjnego magicznego), otrzymujemy wręcz nieskończone możliwości do podawania na niej informacji o mechanizmach działania świata.

Rozważyliśmy kilka form rozpoczęcia działalności z następującym skutkiem:

Próba wystartowania ze stroną jako taką ma dwie poważne wady:
- W okresie początkowym przyrost użytkowników jest bardzo mały (jak również przyrost dochodów), podczas gdy przyrost zawartości musi być spory (ponieważ w przeciwnym razie zniechęceni gracze zrezygnują)
- Nie ma niczego, co zachęciłoby ludzi do pozostania na stronie (po w miarę szybkim – nawet jeśli codziennym przejściu przez nową zawartość dosyć szybko opuszczaliby stronę.

Próba rozpoczęcia od gier ma jedną poważną wadę:
- Umieszczenie gry „gdzieś w Internecie” spowoduje bardzo nikły odzew użytkowników
- Umieszczenie jej tam, gdzie zostanie znaleziona, nie spowoduje przywiązania graczy do firmy, która stworzyła grę (a wyłącznie do dystrybutora)

Dlatego też uważamy, że kluczowe jest rozpoczęcie obu projektów jednocześnie – tak by strona, znajdująca się pod podanym w grze linkiem potrafiła zaciekawić użytkownika, a gra, podpięta również na stronie, dawała mu motywację do pozostania.

Oceniając możliwe strategie rozwoju doszliśmy do wniosku, że najsensowniejsze byłoby poprowadzenie go jednocześnie w 2 kierunkach – matematyczno-logicznym (z racji na mnogość gier) oraz przyrodniczym (z racji na „widowiskowość” występujących tam zjawisk i obiektów).

Poza tym, analiza działań konkurencji niezbicie dowodzi, że konieczne są zawodowy projekt i wykonanie (ponieważ w przeciwnym razie jakikolwiek rozwój „wzwyż” bardzo szybko staje się niemożliwy z racji na ograniczenia początkowego projektu i kodu). Poza tym, oceniamy, że użytkownicy interesujących nas segmentów są raczej lojalni, w związku z czym ważne są możliwie szybki start i zajęcie interesującej nas niszy, ponieważ jest ona dosyć wyraźnie widoczna i prawdopodobnie zostanie zajęta w ciągu najbliższych 2 lat.
Przejdź na dół
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików
Możesz ściągać załączniki
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group