Discworld |
Wersja do druku |
Pan B
hmm....
Dołączył: 16 Gru 2007 Skąd: ehhhh...szkoda gadać Status: offline
|
Wysłany: 05-06-2008, 12:30 Discworld
|
|
|
Tak mnie zastanawiało. Czy dałoby się urządzić questa w Świecie Dysku?
To jedynie sugestia. Nie wszyscy co czytają Pratcheta lubią bawić się w multiświecie i odwrotnie (nie wszyscy co bawią się w multiświecie czytają Pratcheta). Rozgrywka nie wymagałaby znakomitej znajomości Świata Dysku. Akcja miałaby jeden cel przewodni i mogłaby się rozgrywać w Ankh-Morpork, Lancre, równinach Sto, Ramptomach oraz wielu nieznanych mieścinach/wioskach. Bohaterowie mogliby spotkać wiele znanych postaci (np Vimes, Dibler, Ridcully, Niania Ogg, Śmierć i wiele innych).
Możnaby być praktycznie każdym. Magiem, barbarzyńcą, wampirem (czarnowstążkowcem), trollem, krasnoludem, żebrakiem itd. (może nawet igorem). Ci co czytali wiedzą jak wygląda życie w Świecie Dysku i bedą wiedzieli jak mniej więcej opisywać wszystko.
Jeżeli znajdzie się paru chętnych to zapraszam. I pytajcie jeżeli coś was dręczy/męczy.
Akcja miłaby się toczyć po wydarzeniach z 'potworny regiment'- najnowszej książki Pratcheta wydanej w Polsce. Istnieje już azeta, straż jest zorganizowana itd.
Aha. Trzeba jakoś zacząć. Wprowadzonko...hmm....Mara pisze dobre wprowadzonka ...zobaczymy jak mi pójdzie...no więc:
- Kweeeeeeeeeeeeeeeeeeestor!!!!!!!!!
Rozlegał się krzyk po korytarzach Niewidocznego uniwersytetu. Studenci z zakłopotaniem patrzyli po sobie kiedy nadrektor szybkim krokiem maszerował do gabinetu kwestora jedynie w kapeluszu ociekając pianą z porannej kąpieli. Gdzieś w dali poza murami dało się słyszeć 'Bziuuuup'.
- Kweeeeestor!!!!!
- Taaaaak? -> powiedział Kwestor stojąc tuż obok nadrektora.
- Musisz mi coś wytłumaczyć. Co Stibons robi w swojej pracowni i dlaczego to co robi tak hałasuje?!
- Brlp...brlp...he? -> następne 'Bziuuuup'.
- Czy zażyłeś rano pigułki z suszonej żaby?
- Tanieee.
- Co jest tanie? Aha....
'Bziuuuup'
Tego samego dnia Ridcully miał wizytę w gabinecie patrycjusza. Ridculy siedział, natomiast Ventinari stał do niego plecami i patrzył na miasto przez okno. Powoli i spokojnie zaczął:
- Czy wiecie że straż otrzymała 23 zgłoszenia o pojawieniu się demonów?
- Och. Naprawde?
- A w azecie napisali 'Miasto miejscem wyrwy międzywymiarowej? Magowie milczą'.
- Mogę zapewnić że nie milczymy. Na uniwersytecie od rana panuje taki hałas i kłótnie że nawet bibliotekarz się dołączył.
Ventinari się odwrócił. Jego wzrok mógłby łamać podkowy. Ridcully umiał zauważyć kiedy nie należy dorzucać już drewna do ognia więc z dumą rzekł:
- Mamy urządzenie które wie co się dzieje. Mój najbardziej uzdolniony człowiek pracuje nad tym i sądzi że to wina największego skupiska magi.
- Proszę mnie poprawić jeżeli się mylę. Ale czy nie Ankh-Morpork jest największym skupiskiem magii?
- Istnieje większe, lecz zapomniane. Zostało stworzone jeszcze za czasów walk czarodzicielów. Jest gdzieś w Ramptomach.
W tym momencie do gabinetu wszedł młody człowiek z notatnikiem i ołówkiem w ręku.
- A Pan DeWorde. Dobrze że pan przyszedł. Napisze pan ogłoszenie że poszukujemy smiałków do pewnego zadania. Proszę dużą czcionką napisać 'dobrze płatnego zadania'.
- Ale sir. -zaczoł Wiiliam- to jest Ankh-Morpork zgłosi się pół miasta!
- Dlatego powołuję komisję która wybierze odpowiednich ludzi. Wszystko odbędzie się tutaj w pałacu. Proszę jakby pan mógł niech pan zawiadomi pana Vimesa i szefów gildii.
DeWorde zapisał wszystko i wyszedł. Znał ten ton. Kiedy osoba prosi o coś takim tonem to lepiej jej nie zawieść. W szczególności że ta osoba rządzi miastem. Ridcully z uśmiechem wstał i skierował się do wyjścia.
- Widzę że nie jestem już potrzebny.
- Pan jako nadrektor UE będzie przewodził komisji. -> uśimech Ridcullego zniknął jak plama po praniu.
- A co będzie robić wasza łaskawość w międzyczasie jeżeli wolno spytać?
- Jutro do Ankh-Morpork przyjeżdżają ambasadorowie z całego świata. I jeżeli jakiś demon i innego wymiaru pożre kogoś kogo nie powinno się krzywdzić może pan być pewien że znajdę osobę która poniesie konsekwencje. A teraz żegnam. |
_________________ Życie to takie czary-mary. Rzadziej czary częściej mary. |
|
|
|
|
Amnezjusz
Pan Patafian
Dołączył: 04 Lis 2007 Skąd: Leszno/polter Status: offline
|
Wysłany: 05-06-2008, 12:59
|
|
|
Cytat: | Akcja miłaby się toczyć po wydarzeniach z 'potworny regiment'- najnowszej książki Pratcheta wydanej w Polsce. Istnieje już azeta, straż jest zorganizowana itd. |
Pomysł questa - super, piszę się od razu. Jednak jeśli akcja miałaby się dziać po Regimencie to... musiałby ktoś zaspojlerować wydarzenia z tej części cyklu (dla innych osób nie zaznajomionych z tym tytułem też pewnie byłaby to pomoc). To jednak jak sam zauważyłeś nie miałoby tak dużego znaczenia, najważniejsza jest dobra zabawa i 100% znajomość ŚD nie powinna być wymagana :)
Pan B napisał/a: | Akcja miałaby jeden cel przewodni i mogłaby się rozgrywać w Ankh-Morpork, Lancre, równinach Sto, Ramptomach oraz wielu nieznanych mieścinach/wioskach. |
Jeden cel ale wiele dróg ;-) Już mamy co najmniej dwa wątki a można by wymyślić więcej (niby ze sobą nie powiązanych) które koniec końców spotkałyby się w jednym miejscu! Okej, jakby co to masz we mnie pierwszego plajera :) Skończę tylko wystawianie książek na allegro i będę mógł napisać coś dłuższego... |
_________________ Moim zdaniem... cement jest o wiele... bardziej interesujący... niż to się ludziom wydaje. - RJ Patafian. |
|
|
|
|
Ferret
Kawaii desu~
Dołączył: 13 Maj 2008 Skąd: Warszawa Status: offline
|
Wysłany: 05-06-2008, 17:17
|
|
|
Pomysł fajny, ale jak już wspomniał Amnezjusz (czyżby nick zaczerpnięty z pewnej książki?) przydałyby się informacje odnośnie zmian jakie zaszły od "Złodzieja Czasu" (właśnie wypożyczyłem i sądzę, że jutro będę po lekturze xD), przynajmniej w moim przypadku... ale ogólnie to się piszę, bo może być niezła jazda xD. |
|
|
|
|
|
Pan B
hmm....
Dołączył: 16 Gru 2007 Skąd: ehhhh...szkoda gadać Status: offline
|
Wysłany: 05-06-2008, 18:29
|
|
|
Po 'złodzieju czasu' niewiele się zmieniło. 'Straż nocna' wprawdzie cała akcja toczy się w Ankh-Morpork ale nie wnosi nic nowego. 'Potworny regiment' opowiada o całkiem innym miejscu do którego grając raczej byśmy nie zawędrowali. Wprawdzie możnaby ten kraj wykorzystać w tworzeniu swej postaci lub mówić o nim w czasie rozgrywki np:'Ach mój wujek służył w armii w Borogavi i oni tam...bla..bla..' lub 'pochodze z kraju gdzie jesteśmy dumni i ..bla..bla..'.
Amnezjusz napisał/a: | Jeden cel ale wiele dróg ;-) Już mamy co najmniej dwa wątki a można by wymyślić więcej |
Prawda i o to tu chodzi. Natomiast większe zmiany w całej przygodzie lub wprowadzenie dużego wątku najpierw lepiej skonsultować z innymi w tym temacie. Oczywiście na wprowadzanie wątków zwz z własną postacią nie ma limitu. Np: ' A niech to! Gildia szwaczek ściga mnie za zszywanie skarpet na Mrokach bez ich zezwolenia' i podczas przygody szwaczki starają się dopaść biedaka.
Ale coś w stylu np: 'Wtedy za ich plecami pojawiły się szare postaci w bez osobowości i uczuć. -Musimy im przeszkodzić -Racja musimy - postaci znikają' wiadomo że chodzi o audytorów ich udział w tym wszystkim na pewno bardzo wpłynołby na całą akcję/przygodę więc takie coś należałoby wcześniej skonsultować. |
_________________ Życie to takie czary-mary. Rzadziej czary częściej mary. |
|
|
|
|
Ferret
Kawaii desu~
Dołączył: 13 Maj 2008 Skąd: Warszawa Status: offline
|
Wysłany: 13-06-2008, 15:48
|
|
|
Teraz pytanie - czy coś z tego w końcu będzie xD? |
|
|
|
|
|
Pan B
hmm....
Dołączył: 16 Gru 2007 Skąd: ehhhh...szkoda gadać Status: offline
|
Wysłany: 20-06-2008, 10:51
|
|
|
NIc z tego nie bedzie. Trzy osoby to chyba jednak za mało na questa.
Więc spokojnie można zamknąć ten temat. Chociaż sam pomysł uważam za dobry. Jednak moje obawy w związku z małą ilością osób chętnych były jak najbardziej uzasadnione. |
_________________ Życie to takie czary-mary. Rzadziej czary częściej mary. |
|
|
|
|
Mara
High
Dołączyła: 05 Maj 2007 Skąd: spod łóżka Status: offline
Grupy: House of Joy Lisia Federacja
|
Wysłany: 20-06-2008, 11:26
|
|
|
Zamykam. Gdyby ktoś chciał ożywić koncept, zapraszam na PW.
Mara |
_________________ "Shut up and keep up squeezing the monkeys!"
|
|
|
|
|
Serika
Dołączyła: 22 Sie 2002 Skąd: Warszawa Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów WIP
|
Wysłany: 08-07-2009, 20:58
|
|
|
Na prośbę Pana B. wskrzeszam temat. Proponuję potraktować go jako komentarzowy, a właściwego questa założyć w nowym. A poza tym - powodzenia! :) |
_________________
|
|
|
|
|
Pan B
hmm....
Dołączył: 16 Gru 2007 Skąd: ehhhh...szkoda gadać Status: offline
|
Wysłany: 09-07-2009, 12:20
|
|
|
Wiadomo że quest jeżeli się zacznie to w nowym 'temacie'. Tutaj tylko są zbierane wstępne informacje. Jeżeli są chętni do gry to pisać tutaj. |
_________________ Życie to takie czary-mary. Rzadziej czary częściej mary. |
|
|
|
|
Kitkara666
Ave Demonius!
Dołączyła: 17 Lis 2008 Skąd: From Hell Status: offline
Grupy: Melior Absque Chrisma Syndykat
|
Wysłany: 09-07-2009, 12:54
|
|
|
Na razie ja nie mam nic do roboty, więc moge w to wejść,hehe. Ale Śmierć to moja działka :D a będzie Rincewind? |
_________________ Don't let them ever tell you that you're too small
'Cause your fate comes from within
You are strong forever, you heard the call
In the night the crimson light is bleeding
A new life shall start with a freedom heart |
|
|
|
|
Sm00k -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 09-07-2009, 14:42
|
|
|
A standardowa ilość absurdu w tematach fabularnych Wam nie wystarcza? >] |
|
|
|
|
|
Sasayaki
Dżabbersmok
Dołączyła: 22 Maj 2009 Status: offline
Grupy: Melior Absque Chrisma WOM
|
Wysłany: 09-07-2009, 15:29
|
|
|
Cytat: | A standardowa ilość absurdu w tematach fabularnych Wam nie wystarcza? >]
|
Absurdu nigdy dość!
Ja też się zgłoszę a co! Może jak się znajdą jeszcze dwie koleżanki to założymy trio wiedźm... A jak nie to zaklepuję robote w azecie^^ |
_________________ Gdy w czarsmutśleniu cichym stał,
Płomiennooki Dżabbersmok
Zagrzmudnił pośród srożnych skał,
Sapgulcząc poprzez mrok!
|
|
|
|
|
Asthariel
Lis
Dołączył: 10 Kwi 2008 Skąd: Warszawa Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 09-07-2009, 16:02
|
|
|
Też się piszę. |
|
|
|
|
|
Pan B
hmm....
Dołączył: 16 Gru 2007 Skąd: ehhhh...szkoda gadać Status: offline
|
Wysłany: 10-07-2009, 12:09
|
|
|
Po kolei.
1) "śmierć to moja działka" nie wiem o co za bardzo chodzi, w każdym razie granie postacią z fabuły książkowej jest wykluczone
2) "czy będzie rincewind" - to zależy od graczy :] , proponuję jednak aby nie wprowadzać postaci fabularnych na stałe, np że niby rincewind towarzyszy nam całą drogę<- nie, niech takie postaci się pojawiają i znikają
3) co do absurdu..hehe... bardzo mile widziany
4) "trio wiedźm" jednak ciekawiej będzie jeżeli postaci będą zróżnicowane, a propo postaci..
5) postaci -> jest osobny temat dotyczący postaci, każdy chętny niech stworzy tam swoją postać na dowolny sposób, propozycja: nie ujawniajcie zbyt wiele z przeszłości i dziwactw postaci, niech to wychodzi podczas gry , skupcie się raczej na wyglądzie, głosie, zachowaniu(tym 'normalnym') itp
6) gdy już wszyscy stworzą swe postaci to pozwolicie że jako pierwszy zacznę a potem alleluja i do przodu
ja żadko bywam na forum (mało czasu) ale postaram się raz na dzień coś napisać
7) Aha, pisanie, niech każdy zacznie od siebie aż wszyscy się spotkamy a dalej to już każdy po kawałku fabułę do przodu uwzględniając inne postaci (jak zwykle to bywa w takich questach) po przeczytaniu opisów postaci innych można mniej więcej przewidzieć ich zachowania ale nie posuwajcie się za daleko
8) wszelakie pytania, skargi, zażalenia zgłaszać tutaj |
_________________ Życie to takie czary-mary. Rzadziej czary częściej mary. |
|
|
|
|
Kitkara666
Ave Demonius!
Dołączyła: 17 Lis 2008 Skąd: From Hell Status: offline
Grupy: Melior Absque Chrisma Syndykat
|
Wysłany: 10-07-2009, 12:21
|
|
|
aha, takie buty... No dobra. Ale można chyba używać po prostu swoich postaci, tych ktorych portrety mamy już napisane, czy chodzi Ci, aby stworzyć zupełnie nowe specjalnie do tego q? |
_________________ Don't let them ever tell you that you're too small
'Cause your fate comes from within
You are strong forever, you heard the call
In the night the crimson light is bleeding
A new life shall start with a freedom heart |
|
|
|
|
|