Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
Tworzenie postaci |
Wersja do druku |
Morg
Dołączył: 15 Wrz 2008 Skąd: SKW Status: offline
Grupy: AntyWiP Fanklub Lacus Clyne Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 14-04-2011, 23:45 Tworzenie postaci
|
|
|
Krok po kroku, dla każdego typu:
1. Solarzy:
- Wymyślamy koncept i dopasowujemy do niego kastę - tu chyba tłumaczyć nic nie trzeba;
- Opisujemy motywację, czyli główny cel postaci w życiu (ni mniej, ni więcej), z tym że powinno to być coś odpowiednio epickiego dla jednego z wybrańców Słońca, przykładowe motywacje (oczywiście to tylko przykłady i możliwa jest dowolna wystarczająco epicka motywacja) z podstawki to:
- „przywrócić Solarny Deliberatyw”;
- „zniszczyć Realm i zabić wszystkich Dynastów”;
- „wynegocjować trwały pokój pomiędzy Kreacją, a Pięknym Ludem”;
- „zostać przywódcą Gildii i przekształcić ją w narzędzie Wybrańców Słońca”;
- „zbawić duszę jednego z Wybrańców Otchłani”;
- „zostać powszechnie uznanym za najlepszego złodzieja, muzyka, zabójcę, lub dyplomatę w całej Kreacji”;
- „zabić [jakiegoś konkretnego] potężnego boga”;
- „zakończyć niewolnictwo w Kreacji”;
- „chronić mieszkańców mojego państwa od wszelkiej krzywdy”.
- Wybieramy atrybuty (ich opisy w podstawce od s. 101) - podzielone one są na trzy grupy: fizyczne (Strength, Dexterity, Stamina), socjalne (Charisma, Manipulation, Appearance) oraz umysłowe (Perception, Intelligence, Wits), wszystkie atrybuty mają początkowo po jednej kropce - w jedną wybraną grupę rozdajemy 8 kropek, w drugą wybraną grupę 6, a w trzecią 4, górna granica to 5, lub Esencja, w zależności od tego które z nich jest wyższe;
- Wybieramy zdolności (ich opisy również w podstawce, na s. 106) - w przeciwieństwie do atrybutów, każda zaczyna od 0 kropek - wyróżniając z nich wpierw 5 kastowych (zależnych od wybranej kasty) i 5 ulubionych (dowolnie wybranych), a następnie rozdając 10 kropek pomiędzy kastowe i ulubione oraz 18 między dowolne, w każdej ulubionej zdolności musimy mieć co najmniej jedną kropkę, nie dotyczy do zdolności kastowych, zaś górna granica działa dokładnie tak, jak w przypadku atrybutów;
- Rozdajemy 4 punkty w specjalności w wybranych zdolnościach, maksymalnie 3 punkty w ramach jednej specjalizacji, nie więcej, niż 3 specjalizacje w jednej zdolności, w ramach specjalizacji można też wziąć dostęp do taumaturgicznych kręgów wtajemniczenia (taumaturgia to taka dużo słabsza magia, dostępna również dla śmiertelników);
- Rozdajemy 7 punktów pomiędzy backgroundy (ich lista z opisami jest w podstawce od strony 110), backgroundy tak jak zdolności[/u], zaczynają się od 0 kropek, ale żadnego nie możemy za pomocą tych punktów wykupić do poziomu wyższego, niż 3;
- Wybieramy po jednej z trzech Excelencji dla każdej z kastowych i ulubionych zdolności w których posiadamy co najmniej jedną kropkę oraz 10 dowolnych charmów, lub zaklęć (o ile mamy do nich dostęp, zaś łączna liczba charmów i zaklęć wciąż nie może przekroczyć 10), dla których spełniamy wymagania;
- Składamy comba - możemy ich mieć ile chcemy i mogą zawierać dowolną liczbę charmów;
- Rozdajemy 5 punktów pomiędzy 4 cnoty (opisane na dole) - tak jak w przypadku atrybutów, każda cnota ma „startowo” jedną kropkę, górna granica to 5, po czym wybieramy jedną z cnót (musi być na poziomie 3 lub wyżej), która będzie dla postaci źródłem Wielkiej Klątwy (opis działania jest w podstawce na s. 103), wybieramy też odpowiedni Limit Break, albo tworzymy własny, tematycznie dopasowany do wybranej cnoty;
- Spisujemy Siłę Woli (5) i Esencję (2);
- Spisujemy Intimacies, czyli bliskie odoby, idee, tak naprawdę cokolwiek wobec czego nasza postać żywi silne uczucia - początkowo możemy ich mieć tyle ile wynosi nasza (Siła Woli + Współczucie);
- Liczymy wielkość puli Esencji, wzór na personalną esencję to ([Esencja x 3] + Siła Woli), a na peryferyjną ([Esencja x 7] + Siła Woli + [suma punktów w cnotach]);
- Liczymy ile mamy poziomów życia - początkowo mamy jeden poziom -0, dwa -1, dwa -2, jeden -4 i jeden oznaczający nieprzytomność, liczbę poziomów życia zwiększa charm Ox-Body Technique - jest on darmowy i niewykupywalny, posiadamy go w ilości Staminy, lub Resistance x2, w zależności od tego, czego mamy mniej;
- W każdej chwili tworzenia postaci możemy wydać 18 punktów bonusowych.
*Ograniczenia podkreślone obowiązują również przy wydawaniu punktów bonusowych, a także już podczas samej gry.
Opisy cnót:
- Compassion (Współczucie): Określa ono jak bardzo postać przejmuje się innymi - jak bardzo porusza ją niesprawiedliwość i cierpienie. Co prawda posiadanie go na wysokim poziomie może być w Kreacji, gdzie barbarzyństwo i despotyzm są na porządku dziennym, dość bolesne, ale inspiruje ono również postać do przeciwstawiania się złu - pomagania biednym, obalania tyranów, itd. Ktoś ze Współczuciem na 1 ma serce z kamienia, może bez żadnych wyrzutów żyć w luksusach, wyzyskując ludzi, którzy nie mają co włożyć do garnka. Ktoś ze Współczuciem na 3 regularnie pomaga osobom w potrzebie. Współczucie na 5 to np. oszczędzanie zawsze życia swoich wrogów i pomaganie im, jeśli są w wielkim niebezpieczeństwie.
- Conviction (Bezwzględność): Cnota ta określa jak łatwo postać znosi trudy i jest w stanie krzywdzić innych. Bezwzględność pozwala postaci odeprzeć przeciwności, a także przedsięwziąć radykalne środki, aby osiągnąć swój cel. Pomaga też w regeneracji Siły Woli. Osoby z tą cnotą na wysokim poziomie niekoniecznie muszą być sadystami, ale są w stanie zdobyć się na okrucieństwa w imię słusznej sprawy. Postać z Bezwzględnością na 1 zaczyna wątpić przy spotkaniu każdej przeciwności i nie może się zdecydować gdy trzeba dokonać trudnych wyborów. Poziom 3 oznacza możliwość wytrzymania większości tortur i możliwość sięgania po radykalne rozwiązania, gdy nie ma innego wyjścia. Postać z maksymalną wartością jest w stanie przetrzymać stulecie najokrutniejszych tortur, a także bez problemu w imię swoich racji w ten sam sposób katować innych.
- Temperance (Opanowanie): Opanowanie wyznacza samokontrolę postaci. Pomaga jej choćby zdusić gwałtowny impuls, aby sprać Dynastę, który właśnie napluł jej w twarz, albo przełamać chęć kontynuowania pijaństwa, kiedy wie, że rano będzie musiała stanąć do walki. Opanowanie pozwala postaci odeprzeć pokusy i zachować trzeźwy umysł. Osoba mająca 1 Opanowania ma gorącą głowę i nie umie powstrzymać swoich emocji. Postać z Opanowaniem na 3 umie zachować spokój umysłu podczas gorącej debaty, lub odrzucić hojną łapówkę. Piątka Opanowania oznacza wyrzeczenie się wszelkich żądz oraz całkowitą kontrolę nad sobą, pozostawanie spokojnym i wyrachowanym nawet gdy jest się ciężko pobitym, albo ma przed sobą marzenie całego swojego życia.
- Valor (Odwaga): Odwaga określa męstwo postaci i zdolność zachowania zimnej krwi w obliczu niebezpieczeństwa. Odwaga pomaga przezwyciężyć zwyczajny oraz magiczny strach, pomaga też w walce, szczególnie podczas starcia z silniejszym przeciwnikiem. Ktoś z 1 Odwagi jest zwyczajnym tchórze. 3 Odwagi pozwala bez strachu zmierzyć się z o wiele silniejszym przeciwnikiem. Postać posiadająca 5 odwagi może w spokoju samotnie stanąć naprzeciw całych oddziałów wroga.
Koszty obowiązujące przy wydawaniu punktów bonusowych to:
- Zwiększenie atrybutu: 4;
- Dodatkowa kropka w zdolności: 2 (1 jeśli kastowa, lub ulubiona);
- Dodatkowa kropka w backgroundzie: 1 (2 jeśli zwiększy to background do powyżej 3);
- Dodatkowa kropka specjalności: 1 (dwie kropki za 1, jeśli specjalność jest do kastowej lub ulubionej zdolności);
- Podwyższenie cnoty: 1;
- Podwyższenie Siły Woli: 1;
- Podwyższenie Esencji: 7;
- Dodatkowy charm: 4 (3 jeśli pochodzący z kastowej, bądź ulubionej zdolności);
- Dodatkowe zaklęcie: 4 (3 jeśli Occult jest kastową, bądź ulubioną zdolnością).
Tabelka wydawania punktów doświadczenia:
- Zwiększenie atrybutu: obecna wartość x4;
- Podwyższenie kastowej, lub ulubionej zdolności: (obecna wartość x2)-1;
- Podwyższenie innej zdolności: obecna wartość x2;
- Nowa zdolność: 3;
- Podwyższenie Esencji: obecna wartość x8;
- Podwyższenie cnoty: obecna wartość x3;
- Podwyższenie Siły Woli: obecna wartość x2;
- Dodatkowy punkt specjalności: 3;
- Charm pochodzący z kastowej, lub ulubionej zdolności: 8;
- Inny charm: 10;
- Nie-Solarny charm (dotyczy kasty Zaćmienia): 16;
- Zaklęcie (jeśli Occult jest ulubioną, lub kastową zdolnością): 8;
- Zaklęcie (jeśli nie jest): 10.
Rzeczy które mogą (acz absolutnie nie muszą) się przydać: podstawka, Glories of the Most High: The Unconquered Sun (podręcznik z opisem Niepokonanego Słońca oraz charmami dla Solarów, jednym celestialnym stylem walki oraz kilkoma rytuałami taumaturgicznymi), zerratowany Dreams of the First Age: Lords of Creation (opis Pierwszej Ery, sporo charmów dla Solarów oraz innych Wyniesionych, trochę artefaktów i ogólnie dodatkowych rzeczy do craftowania), dwa podręczniki (Wonders of the Lost Age i Oadenol's Codex) z przykładowymi artefaktami, ale też poradami dot. ich tworzenia i naprawy, podręcznik do magii (The White and Black Treatises), Scroll of Errata (dostępna za darmo tu), gdzie, jak sama nazwa wskazuje, można znaleźć (dość obszernych rozmiarów) erratę oraz samolicząca karta postaci dla Solarów (którą można pobrać stąd). Trochę charmów dla Solarów można znaleźć też w podręczniku do Abyssali. Jeśli ktoś czegoś potrzebuje, to można zgłaszać sie do mnie. Dopuszczone nieoficjalne charmy spoza podręczników można znaleźć w tym poście Daera (punkty 3 i 4, materiały w załącznikach do tegoż posta). |
_________________ Świadka w sądzie należy znienacka pałą przez łeb zdzielić, od czego ów zdziwiony wielce, a i do zeznań skłonniejszy bywa. |
|
|
|
|
Morg
Dołączył: 15 Wrz 2008 Skąd: SKW Status: offline
Grupy: AntyWiP Fanklub Lacus Clyne Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 15-04-2011, 16:14
|
|
|
2. Abyssale:
- Wymyślamy koncept, decydujemy któremu Deathlordowi służymy (możemy też nie służyć żadnemu - istnieją też exaltacje uwolnione od Monstrancji) oraz czy jesteśmy lojalistą, czy renegatem i dopasowujemy do postaci kastę - tu chyba tłumaczyć nic nie trzeba;
- Opisujemy motywację, czyli główny cel postaci w życiu (ni mniej, ni więcej), podobnie jak w przypadku Solarów powinno to być coś odpowiednio epickiego, z tym że motywacja Abyssala musi być zdefiniowana poprzez zniszczenie, wyeliminowanie czegoś ze świata;
- Wybieramy atrybuty (są dokładnie takie same jak w przypadku Solarów, z wyjątkiem Appearance, różnica w zasadach dot. tego atrybutu jest opisana niżej) - podzielone one są na trzy grupy: fizyczne (Strength, Dexterity, Stamina), socjalne (Charisma, Manipulation, Appearance) oraz umysłowe (Perception, Intelligence, Wits), wszystkie atrybuty mają początkowo po jednej kropce - w jedną wybraną grupę rozdajemy 8 kropek, w drugą wybraną grupę 6, a w trzecią 4, górna granica to 5, lub Esencja, w zależności od tego które z nich jest wyższe;
- Wybieramy zdolności (działają jak Solarne) - w przeciwieństwie do atrybutów, każda zaczyna od 0 kropek - wyróżniając z nich wpierw 5 kastowych (zależnych od wybranej kasty) i 5 ulubionych (dowolnie wybranych), a następnie rozdając 10 kropek pomiędzy kastowe i ulubione oraz 18 między dowolne, w każdej ulubionej zdolności musimy mieć co najmniej jedną kropkę, nie dotyczy do zdolności kastowych, zaś górna granica działa dokładnie tak, jak w przypadku atrybutów;
- Rozdajemy 4 punkty w specjalności w wybranych zdolnościach, maksymalnie 3 punkty w ramach jednej specjalizacji, nie więcej, niż 3 specjalizacje w jednej zdolności, w ramach specjalizacji można też wziąć dostęp do taumaturgicznych kręgów wtajemniczenia (taumaturgia to taka dużo słabsza magia, dostępna również dla śmiertelników);
- Rozdajemy 7 punktów pomiędzy backgroundy (lista z opisami znajduje się w podręczniku do Abyssali na s. 96), backgroundy tak jak zdolności[/u], zaczynają się od 0 kropek, ale żadnego nie możemy za pomocą tych punktów wykupić do poziomu wyższego, niż 3;
- Wybieramy po jednej z trzech Excelencji dla każdej z kastowych i ulubionych zdolności w których posiadamy co najmniej jedną kropkę oraz 10 dowolnych charmów, lub zaklęć (o ile mamy do nich dostęp, zaś łączna liczba charmów i zaklęć wciąż nie może przekroczyć 10) dla których spełniamy wymagania;
- Składamy comba - możemy ich mieć ile chcemy i mogą zawierać dowolną liczbę charmów;
- Rozdajemy 5 punktów pomiędzy 4 cnoty (uwaga, cnoty Abyssalne działają trochę inaczej, niż „standardowe” solarne, opis w podręczniku do Abyssali, w tabelce na s. 31) - tak jak w przypadku atrybutów, każda cnota ma „startowo” jedną kropkę, górna granica to 5, Abyssale nie podlegają Wielkiej Klątwie, za to mają Rezonans (opis również w podręczniku do Abyssali, na s. 112), w związku z którym należy wybrać jedną (dowolną) cnotę, której używanie będzie utrudnione;
- Spisujemy Siłę Woli (5) i Esencję (2);
- Spisujemy Intimacies, czyli bliskie odoby, idee, tak naprawdę cokolwiek wobec czego nasza postać żywi silne uczucia - początkowo możemy ich mieć tyle ile wynosi nasza (Siła Woli + Współczucie);
- Liczymy wielkość puli Esencji, wzór na personalną esencję to ([Esencja x 3] + Siła Woli), a na peryferyjną ([Esencja x 7] + Siła Woli + [suma punktów w cnotach]);
- Liczymy ile mamy poziomów życia - początkowo mamy jeden poziom -0, dwa -1, dwa -2, jeden -4 i jeden oznaczający nieprzytomność, liczbę poziomów życia zwiększa charm Ox-Body Technique - jest on darmowy i niewykupywalny, posiadamy go w ilości Staminy, lub Resistance x2, w zależności od tego, czego mamy mniej;
- W każdej chwili tworzenia postaci możemy wydać 18 punktów bonusowych.
*Ograniczenia podkreślone obowiązują również przy wydawaniu punktów bonusowych, a także już podczas samej gry.
Koszty obowiązujące przy wydawaniu punktów bonusowych to:
- Zwiększenie atrybutu: 4;
- Dodatkowa kropka w zdolności: 2 (1 jeśli kastowa, lub ulubiona);
- Dodatkowa kropka w backgroundzie: 1 (2 jeśli zwiększy to background do powyżej 3);
- Dodatkowa kropka specjalności: 1 (dwie kropki za 1, jeśli specjalność jest do kastowej lub ulubionej zdolności);
- Podwyższenie cnoty: 1;
- Podwyższenie Siły Woli: 1;
- Podwyższenie Esencji: 7;
- Dodatkowy charm: 4 (3 jeśli pochodzący z kastowej, bądź ulubionej zdolności);
- Dodatkowe zaklęcie: 4 (3 jeśli Occult jest kastową, bądź ulubioną zdolnością).
Tabelka wydawania punktów doświadczenia:
- Zwiększenie atrybutu: obecna wartość x4;
- Podwyższenie kastowej, lub ulubionej zdolności: (obecna wartość x2)-1;
- Podwyższenie innej zdolności: obecna wartość x2;
- Nowa zdolność: 3;
- Podwyższenie Esencji: obecna wartość x8;
- Podwyższenie cnoty: obecna wartość x3;
- Podwyższenie Siły Woli: obecna wartość x2;
- Dodatkowy punkt specjalności: 3;
- Charm pochodzący z kastowej, lub ulubionej zdolności: 8;
- Inny charm: 10;
- Nie-Abyssalny charm (dotyczy kasty Zaćmienia): 16;
- Zaklęcie (jeśli Occult jest ulubioną, lub kastową zdolnością): 8;
- Zaklęcie (jeśli nie jest): 10.
Rzeczy które mogą (acz absolutnie nie muszą) się przydać: podręcznik do Abyssali, podstawka (niektóre charmy zawarte w podręczniku do Abyssali nie są w nim opisane, a zawierają jedynie informację, że działają jak taki, a taki Solarny), Glories of the Most High: The Unconquered Sun (niektóre opisane tam charmy dla Solarów mają swoje abyssalne mirrory, jest tam też jeden celestialny styl walki oraz kilka rytuałów taumaturgicznych), zerratowany Dreams of the First Age: Lords of Creation (opis Pierwszej Ery, sporo charmów dla Solarów, spośród których niektóre mają abyssalne mirrory, trochę artefaktów i ogólnie dodatkowych rzeczy do craftowania), dwa podręczniki (Wonders of the Lost Age i Oadenol's Codex) z przykładowymi artefaktami, ale też poradami dot. ich tworzenia i naprawy, podręcznik do magii (The White and Black Treatises), Scroll of Errata (dostępna za darmo tu), gdzie, jak sama nazwa wskazuje, można znaleźć (dość obszernych rozmiarów) erratę oraz samolicząca karta postaci dla Abyssali (którą można pobrać stąd). Jeśli ktoś czegoś potrzebuje, to można zgłaszać sie do mnie. Dopuszczone nieoficjalne charmy spoza podręczników można znaleźć w tym poście Daera (punkty 3 i 4, materiały w załącznikach do tegoż posta).
Gdybym się gdzieś pomylił, to wołać - ale na priva, a nie tu, żeby nie robić bałaganu w temacie - w kolejnych postach będą kolejne typy postaci. |
_________________ Świadka w sądzie należy znienacka pałą przez łeb zdzielić, od czego ów zdziwiony wielce, a i do zeznań skłonniejszy bywa. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|