Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
Zeg wchodzi do paszczy autorkowego lwa... |
Wersja do druku |
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 18-10-2009, 11:30 Zeg wchodzi do paszczy autorkowego lwa...
|
|
|
Przygotowałem wpis o mojej grze do Generalnie Otwartej Bazy Gier Gobas. Jest to największy i najważniejszy w Polsce spis autorskich gier. Niestety Gobas istnie przy forum Autorskie.pl, jednej z dwóch społeczności RPG, których przywódców serdecznie nie cierpię. Wejście do Gobasa jest niestety konieczne, gdyż umożliwia to szybkie i łatwe rzucenie dużej liczby anchorów dla wyszukiwarek (choć prawdopodobnie będę rzygał tym faktem przez następny miesiąc. Planuje więc zrobić to na zasadzie: wejść, rzucić patyk dla trolli i zwiewać.
Chciałbym, żebyście wskazali mi słabe punkty w tym wpisie:
Cytat: |
Czas Waśni
Czas Waśni to rozbudowany system fantasy przeznaczony dla mniej doświadczonych i średnio zaawansowanych graczy. Grający wcielają się w postacie mieszkańców kontynentu Laruzji, podzielonej i skłóconej krainy nękanej wewnętrznymi sporami i waśniami. System nie narzuca stylu rozgrywki, możliwa jest granie praktycznie w każdym stylu oferowanym przez konwencję fantasy.
Typy scenariuszy:
Czas Waśni stworzony został z myślą o wspieraniu trzech, głównych typów przygód. Są to:
- Wojna i Polityka: w odróżnieniu od większości systemów fantasy, w których bohaterowie zaczynają grę jako postacie z dołów społecznych w Czasie Waśni możliwy jest start jako początkujący przedstawiciel wyższej warstwy, np. Dworzanin, Rycerz czy Kupiec. Postacie takie uwikłane są w wielką politykę i intrygi dworskie, co umożliwia im udział w aktywnym kształtowaniu realiów swego świata. Ten styl gry wspierany jest przez dodatki Wojna Totalna opowiadający o udziale i prowadzeniu wojen (wydany zostanie na przełomie Listopada i Grudnia 2009) oraz nienazwany jeszcze dodatek traktujący o zarządzaniu państwami, nieruchomościami i wielkim handlu (data wydania: koniec 2010).
- Handel i Kariera: część dostępnych w grze postaci (np. Kupiec, Rzemieślnik, Uczony) rekrutuje się z pośród zwykłych mieszkańców świata gry (warstwy zwykle ignorowanej w RPG). Wcielający się w nich gracze mają możliwość uczestnictwa w wielkim, światowym handlu, robienia kariery w świecie gry czy produkować własny ekwipunek. Gra w tym stylu zbliżona jest realiami do akcji popularnej serii anime Spice and Wolf opowiadającego o przygodach kupców w pseudo średniowiecznej krainie, cyklu książkowego „Kupcy i ich żywostatki” czy też gier komputerowych z serii Patrician. Styl rozgrywki zostanie bardzo wzbogacony przez nadchodzący, jeszcze nie zatytuowany dodatek traktujący o zarządzaniu państwami, nieruchomościami i wielkim handlu (data wydania: koniec 2010).
- Awanturnicy i poszukiwacze przygód: jest to styl gry polegający na podróżowaniu po całej krainie, walce z potworami, zdobywaniu skarbów etc. Nie różni się on od typowych przygód w dowolnym innym systemie fantasy. Z powodów objętościowych jest to główny styl wspierany przez Podręcznik Podstawowy oraz dodatek Magiczne Skarby (data grudzień 2009 – styczeń 2010).
Tworzenie i rozwój postaci:
W celu uproszczenia gry Czas Waśni stosuje znane z wielu systemów i gier komputerowych rozwiązanie Rasa + Klasa Postaci oraz Poziomy Doświadczenia. Wykorzystując zasady podstawowe stworzyć można bohatera należącego do 8 ras i 22 profesji.
Jednakże decydującym elementem dla kształtu bohatera jest wybór Wad i Zalet postaci oraz zakup za przeznaczone na to punkty dodatkowych Zdolności. Wybór profesji nakłada na Gracza bardzo niewielkie ramy, a o prawdziwym kształcie bohatera decydują zakupione w trakcie tworzenia postaci lub zdobyte podczas gry, dodatkowe cechy, pozwalające poważnie zmienić charakter postaci. Wybierane są one z listy kilkuset, dostępnych dla wszystkich ras i klas opcji.
Mechanika:
Mechanika czasu waśni używa dwóch typów kości: K10 i K6. Większość rzutów odbywa się przy użyciu K10 i mechaniki procentowej. K6 używane jest do obliczania obrażeń i rzutów porównawczych. W niektórych (bardzo rzadkich) przypadkach wykorzystuje się też inne ich rodzaje.
Testy odbywają się poprzez rzut na jedną z 15 statystyk i mają charakter procentowy.
Mechanika jest bardzo prosta, opanowanie jej jest kwestią kilkunastu minut.
Świat:
Świat Czasu Waśni składa się z kilku kontynentów, jednak akcja gry toczy się wyłącznie na jednym z nich: w Laruzji. Jest to post-tolkienowska kraina podobna nieco do średniowiecznej Europy, czerpiąca głęboko z kanonu literatury fantasy, gier komputerowych, seriali animowanych i podobnych źródeł.
W chwili obecnej większość państw kontynentu stanowią ludzkie królestwa. Są to jednak stosunkowo młode twory, z których wiele bliskich jest barbarzyństwu. Niezorganizowane, rządzone przez skłóconych możnowładców stanowią słabe, chwiejne organizmy. Wiele z nich, mimo zaledwie kilkusetletniej historii zdążyło się rozpaść i pogrążyć w chaosie wojen domowych czy dzielnicowego rozbicia. Inne powoli zbliżają się ku załamaniu, w głowach władców kolejnych natomiast gości marzenie o podboju.
Także inne rasy nie utraciły jeszcze swej pozycji w tym świecie, a ich królestwa nadal kwitną. Najaktywniejsze należą do Unseelie, mrocznych elfów. Stworzenia te głęboko wierzą w swą kulturową, fizyczną, magiczną i intelektualną wyższość nad innymi istotami. Jako wybrana przez bogów rasa czują obowiązek wskazania drogi innym, słabszym gatunkom… Lub oczyszczenia świata z tych stworzeń, które upadły zbyt nisko, by pojąć ich wyższość.
Jednocześnie w centrum kontynentu na znaczeniu zaczynają zyskiwać szczepy orków i podobnych stworzeń. Dość prymitywne istoty stopniowo wzrastają w liczebność. Stwory czekają na nadejście Gładziciela, bytu, który unicestwi wszelką cywilizację i pogrąży świat w pierwotnym barbarzyństwie.
Świat gry wykorzystuje wiele znanych i popularnych motywów, dzięki czemu osoby słabo znające papierowe gry fabularne mogą się w nim łatwo odnaleźć. Dodatkowo w uniwersum gry zawarto wiele smaczków i nawiązań do znanych tytułów z kanonu gier komputerowych, filmów i literatury fantastycznej, co ułatwia stworzenie postaci podobnych do ulubionych bohaterów znanych pozycji oraz przeżycie podobnych przygód, jak oni.
Innowacje:
System wyposażony został w pewną ilość innowacji nie pojawiających się, lub rzadko występujących w typowych grach w konwencji fantasy. Do takich zaliczyć można:
- rozbudowane zasady tworzenia własnych przedmiotów (wykuwania broni i ekwipunku, tresowania zwierząt, ważenia alchemicznych eliksirów czy zbierania czarodziejskich ziół) oraz archetypy postaci wykorzystujących te zasady w grze (Kupiec, Rzemieślnik, Wiedźma).
- system Wad i Zalet pozwalający łatwo rozbudować tło postaci i czerpać z niego wymierne korzyści w świecie gry.
- Walka Społeczna, czyli system rozstrzygania interakcji międzyludzkiej zwiększający w grze szanse postaci nastawionych „na gadanie” (jak. np archetypy Dworzanina, Kupca czy Minstrela), pozwalający realnie osiągnąć coś tego typu bohaterami.
- mechanizm przydzielania punktów doświadczenia za sukcesy odniesione poza walką i odgrywanie postaci.
Docelowi odbiorcy:
Czas Waśni przeznaczony jest dla młodych graczy, dopiero zaczynających przygodę z RPG, a często również fantastyką w ogóle oraz miłośników klasycznego, tolkienowskiego Fantasy. Gra wycelowana jest głównie dla osób nastoletnich, znających nie więcej niż 3 systemy. Z tej przyczyny może nużyć starszych graczy, zwłaszcza jeśli używają wyłącznie reguł z Podręcznika Podstawowego. |
|
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Avellana
Lady of Autumn
Dołączyła: 22 Kwi 2003 Status: offline
|
Wysłany: 18-10-2009, 11:40
|
|
|
...Daj Ty mi to może w Wordzie, bo inaczej trudno będzie byki poprawić... |
_________________ Hey, maybe I'll dye my hair, maybe I move somewhere... |
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 18-10-2009, 12:01
|
|
|
Dzięki, jesteś wielka jak pałac kultury! |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 20-11-2009, 22:47
|
|
|
Ok, prosiłbym o komentarz jeszcze do tego:
Cytat: |
Wojna Totalna
Wojna Totalna stanowi dodatek do osadzonego w post-Tolkienowskich realiach systemu autorskiego Czas Waśni. Tematyka dodatku traktuje o prowadzeniu wojen. Znaleźć w nim można wszystkie, niezbędne informacje potrzebne do poprowadzenia kampanii wojennej, lub wcielenie się w postać żołnierza lub nawet dowódcy w tego typu przygodach: począwszy od informacji o taktyce stosowanej przez poszczególne narody zamieszkujące kontynent Laruzji i poradach dla Mistrza Gry, przez zasady walk masowych i rozgrywania bitew, zarówno z perspektywy dowódców, jak i ich szeregowych uczestników, na nowych klasach postaci i zdolnościach kończąc.
Treść podręcznika:
Treść dodatku Wojna Totalna opowiada o prowadzeniu konfliktów zbrojnych. Porusza zarówno kwestie ich postrzeganiu przez społeczeństwo świata Czasu Waśni, stosowanych taktyk czy opisów używanych rodzajów wojsk, jak i takie zagadnienia, jak uzbrojenie, zaopatrzenie, łączność czy też struktura dowodzenia. Znaleźć w niej można informacje potrzebne do gry (lub prowadzenia) zarówno postaciami szeregowych żołnierzy i podoficerów, jak i oficerów i przedstawicieli oddziałów specjalnych, czy też wreszcie generałów i wodzów. Treść stara się nie narzucać jednej wizji, tak, by korzystając z podręcznika można było rozegrać zarówno kampanie heroiczne, jak i mroczne. Zamiast tego skupia się na ogólnym omówieniu poszczególnych zagadnień związanych z prowadzeniem wojny, codziennym życiem biorących w niej udział osób oraz trudności, z jakimi muszą się one borykać czy też korzyści jakie mogą odnieść biorąc udział w walce.
Nowa mechanika:
Prócz opisu Wojna Totalna zawiera także szereg rozwiązań mechanicznych mających na celu ułatwienie rozgrywanie kampanii militarnych. Wśród nich znajdują się między innymi:
- Zasady rekrutacji wojsk: pozwalające Bohaterom Graczy samodzielnie zgromadzić i przygotować do wojny dowolnie dużą armię.
- Zasady rozgrywania bitew: czyli kompleksowa mechanika pozwalająca na rozgrywanie bitew Postacią Graczy wcielającym się w rolę dowódców wojsk. Reguły biorą pod uwagę takie czynniki, jak morale, liczebność wojska, jego uzbrojenie czy stopień wyszkolenia, a nawet animozje panujące w armii.
- Zasady walk masowych: przeznaczone dla postaci pragnącej wziąć udział w bitwie i z mieczem w ręku gromić wrogów oraz graczy wcielających się w żołnierzy, najemników czy niższych oficerów (a także dowódców osobiście prowadzących swych żołnierzy do boju) pozwalające na określenie udziału postaci w walce, jej wpływu na przebieg starcia czy też odniesionych przez postać obrażeń.
- Reguły używania pojazdów i broni oblężniczej: pozwalające wcielić się w członków obsługi balist, katapult czy taranów, woźniców rydwanów albo kapitanów okrętów wojennych. Uzbrojenie obejmuje arsenał od taranów i wież oblężniczych, przez balisty i katapulty na krasnoludzkich bombach fosforowych i goblińskim gazie bojowym kończąc.
- Mechanika użycia sił specjalnych: Szpiegów i Zabójców.
Nowe możliwości fabularne:
Wojna Totalna ułatwia wcielenie się w szereg archetypicznych dla gatunku fantasy postaci, które pomijane są często w tradycyjnych grach RPG. Przykładami takich bohaterów mogą być:
- postacie żołnierzy i niższych oficerów biorących udział w wojnie. Dzięki rozbudowanym zasadom i informacją o konfliktach bez trudu można wziąć udział w przygodach podobnych klimatem do cyklów literackich Malazjańska Księga Umarłych czy Czarna Kompania albo anime Berserk.
- postacie oficerów okrętów, dowódców mniejszych oddziałów, kasztelanów twierdz biorących na swe barki odpowiedzialność za całe oddziały
- szpiegów, wywiadowców i członków oddziałów specjalnych podstępem walczących z wrogiem i przezywających liczne przygody za liniami frontu jak w dziesiątkach filmów szpiegowskich bez konieczności rezygnowania z otoczki fantasy.
- dowódców wielkich armii, zdobywców, arystokratów, królów i generałów, jak postacie historyczne: Czyngis Chan, Mieszko Pierwszy, Sun Tsu czy też fikcyjne: Conan Barbarzyńca, bohaterowie Gry o Tron lub Władcy Pierścieni
Nowe opcje dla graczy:
Dodatek Wojna Totalna wprowadza kilkadziesiąt nowych Zdolności, w które wyposażyć można zarówno postacie żołnierzy i oficerów, jak i bohaterów bazujących na innych archetypach. Dodatkowo w książce znajduje się nowa Profesja: Wojownik Ognia, czyli archetyp sapera i pirotechnika wspomagającego drużynę za pomocą materiałów wybuchowych.
|
|
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|