FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  Galeria AvatarówGaleria Avatarów  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.

Poprzedni temat :: Następny temat
  Zeg wchodzi do paszczy autorkowego lwa...
Wersja do druku
Zegarmistrz Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 31 Lip 2002
Skąd: sanok
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 18-10-2009, 11:30   Zeg wchodzi do paszczy autorkowego lwa...

Przygotowałem wpis o mojej grze do Generalnie Otwartej Bazy Gier Gobas. Jest to największy i najważniejszy w Polsce spis autorskich gier. Niestety Gobas istnie przy forum Autorskie.pl, jednej z dwóch społeczności RPG, których przywódców serdecznie nie cierpię. Wejście do Gobasa jest niestety konieczne, gdyż umożliwia to szybkie i łatwe rzucenie dużej liczby anchorów dla wyszukiwarek (choć prawdopodobnie będę rzygał tym faktem przez następny miesiąc. Planuje więc zrobić to na zasadzie: wejść, rzucić patyk dla trolli i zwiewać.

Chciałbym, żebyście wskazali mi słabe punkty w tym wpisie:

Cytat:

Czas Waśni

Czas Waśni to rozbudowany system fantasy przeznaczony dla mniej doświadczonych i średnio zaawansowanych graczy. Grający wcielają się w postacie mieszkańców kontynentu Laruzji, podzielonej i skłóconej krainy nękanej wewnętrznymi sporami i waśniami. System nie narzuca stylu rozgrywki, możliwa jest granie praktycznie w każdym stylu oferowanym przez konwencję fantasy.

Typy scenariuszy:
Czas Waśni stworzony został z myślą o wspieraniu trzech, głównych typów przygód. Są to:
- Wojna i Polityka: w odróżnieniu od większości systemów fantasy, w których bohaterowie zaczynają grę jako postacie z dołów społecznych w Czasie Waśni możliwy jest start jako początkujący przedstawiciel wyższej warstwy, np. Dworzanin, Rycerz czy Kupiec. Postacie takie uwikłane są w wielką politykę i intrygi dworskie, co umożliwia im udział w aktywnym kształtowaniu realiów swego świata. Ten styl gry wspierany jest przez dodatki Wojna Totalna opowiadający o udziale i prowadzeniu wojen (wydany zostanie na przełomie Listopada i Grudnia 2009) oraz nienazwany jeszcze dodatek traktujący o zarządzaniu państwami, nieruchomościami i wielkim handlu (data wydania: koniec 2010).
- Handel i Kariera: część dostępnych w grze postaci (np. Kupiec, Rzemieślnik, Uczony) rekrutuje się z pośród zwykłych mieszkańców świata gry (warstwy zwykle ignorowanej w RPG). Wcielający się w nich gracze mają możliwość uczestnictwa w wielkim, światowym handlu, robienia kariery w świecie gry czy produkować własny ekwipunek. Gra w tym stylu zbliżona jest realiami do akcji popularnej serii anime Spice and Wolf opowiadającego o przygodach kupców w pseudo średniowiecznej krainie, cyklu książkowego „Kupcy i ich żywostatki” czy też gier komputerowych z serii Patrician. Styl rozgrywki zostanie bardzo wzbogacony przez nadchodzący, jeszcze nie zatytuowany dodatek traktujący o zarządzaniu państwami, nieruchomościami i wielkim handlu (data wydania: koniec 2010).
- Awanturnicy i poszukiwacze przygód: jest to styl gry polegający na podróżowaniu po całej krainie, walce z potworami, zdobywaniu skarbów etc. Nie różni się on od typowych przygód w dowolnym innym systemie fantasy. Z powodów objętościowych jest to główny styl wspierany przez Podręcznik Podstawowy oraz dodatek Magiczne Skarby (data grudzień 2009 – styczeń 2010).

Tworzenie i rozwój postaci:
W celu uproszczenia gry Czas Waśni stosuje znane z wielu systemów i gier komputerowych rozwiązanie Rasa + Klasa Postaci oraz Poziomy Doświadczenia. Wykorzystując zasady podstawowe stworzyć można bohatera należącego do 8 ras i 22 profesji.
Jednakże decydującym elementem dla kształtu bohatera jest wybór Wad i Zalet postaci oraz zakup za przeznaczone na to punkty dodatkowych Zdolności. Wybór profesji nakłada na Gracza bardzo niewielkie ramy, a o prawdziwym kształcie bohatera decydują zakupione w trakcie tworzenia postaci lub zdobyte podczas gry, dodatkowe cechy, pozwalające poważnie zmienić charakter postaci. Wybierane są one z listy kilkuset, dostępnych dla wszystkich ras i klas opcji.

Mechanika:
Mechanika czasu waśni używa dwóch typów kości: K10 i K6. Większość rzutów odbywa się przy użyciu K10 i mechaniki procentowej. K6 używane jest do obliczania obrażeń i rzutów porównawczych. W niektórych (bardzo rzadkich) przypadkach wykorzystuje się też inne ich rodzaje.
Testy odbywają się poprzez rzut na jedną z 15 statystyk i mają charakter procentowy.
Mechanika jest bardzo prosta, opanowanie jej jest kwestią kilkunastu minut.

Świat:
Świat Czasu Waśni składa się z kilku kontynentów, jednak akcja gry toczy się wyłącznie na jednym z nich: w Laruzji. Jest to post-tolkienowska kraina podobna nieco do średniowiecznej Europy, czerpiąca głęboko z kanonu literatury fantasy, gier komputerowych, seriali animowanych i podobnych źródeł.
W chwili obecnej większość państw kontynentu stanowią ludzkie królestwa. Są to jednak stosunkowo młode twory, z których wiele bliskich jest barbarzyństwu. Niezorganizowane, rządzone przez skłóconych możnowładców stanowią słabe, chwiejne organizmy. Wiele z nich, mimo zaledwie kilkusetletniej historii zdążyło się rozpaść i pogrążyć w chaosie wojen domowych czy dzielnicowego rozbicia. Inne powoli zbliżają się ku załamaniu, w głowach władców kolejnych natomiast gości marzenie o podboju.
Także inne rasy nie utraciły jeszcze swej pozycji w tym świecie, a ich królestwa nadal kwitną. Najaktywniejsze należą do Unseelie, mrocznych elfów. Stworzenia te głęboko wierzą w swą kulturową, fizyczną, magiczną i intelektualną wyższość nad innymi istotami. Jako wybrana przez bogów rasa czują obowiązek wskazania drogi innym, słabszym gatunkom… Lub oczyszczenia świata z tych stworzeń, które upadły zbyt nisko, by pojąć ich wyższość.
Jednocześnie w centrum kontynentu na znaczeniu zaczynają zyskiwać szczepy orków i podobnych stworzeń. Dość prymitywne istoty stopniowo wzrastają w liczebność. Stwory czekają na nadejście Gładziciela, bytu, który unicestwi wszelką cywilizację i pogrąży świat w pierwotnym barbarzyństwie.
Świat gry wykorzystuje wiele znanych i popularnych motywów, dzięki czemu osoby słabo znające papierowe gry fabularne mogą się w nim łatwo odnaleźć. Dodatkowo w uniwersum gry zawarto wiele smaczków i nawiązań do znanych tytułów z kanonu gier komputerowych, filmów i literatury fantastycznej, co ułatwia stworzenie postaci podobnych do ulubionych bohaterów znanych pozycji oraz przeżycie podobnych przygód, jak oni.

Innowacje:
System wyposażony został w pewną ilość innowacji nie pojawiających się, lub rzadko występujących w typowych grach w konwencji fantasy. Do takich zaliczyć można:
- rozbudowane zasady tworzenia własnych przedmiotów (wykuwania broni i ekwipunku, tresowania zwierząt, ważenia alchemicznych eliksirów czy zbierania czarodziejskich ziół) oraz archetypy postaci wykorzystujących te zasady w grze (Kupiec, Rzemieślnik, Wiedźma).
- system Wad i Zalet pozwalający łatwo rozbudować tło postaci i czerpać z niego wymierne korzyści w świecie gry.
- Walka Społeczna, czyli system rozstrzygania interakcji międzyludzkiej zwiększający w grze szanse postaci nastawionych „na gadanie” (jak. np archetypy Dworzanina, Kupca czy Minstrela), pozwalający realnie osiągnąć coś tego typu bohaterami.
- mechanizm przydzielania punktów doświadczenia za sukcesy odniesione poza walką i odgrywanie postaci.

Docelowi odbiorcy:
Czas Waśni przeznaczony jest dla młodych graczy, dopiero zaczynających przygodę z RPG, a często również fantastyką w ogóle oraz miłośników klasycznego, tolkienowskiego Fantasy. Gra wycelowana jest głównie dla osób nastoletnich, znających nie więcej niż 3 systemy. Z tej przyczyny może nużyć starszych graczy, zwłaszcza jeśli używają wyłącznie reguł z Podręcznika Podstawowego.

_________________
Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
Przejdź na dół Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
1271088
Avellana Płeć:Kobieta
Lady of Autumn


Dołączyła: 22 Kwi 2003
Status: offline
PostWysłany: 18-10-2009, 11:40   

...Daj Ty mi to może w Wordzie, bo inaczej trudno będzie byki poprawić...

_________________
Hey, maybe I'll dye my hair, maybe I move somewhere...
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź galerię autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
Zegarmistrz Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 31 Lip 2002
Skąd: sanok
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 18-10-2009, 12:01   

Dzięki, jesteś wielka jak pałac kultury!

_________________
Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
1271088
Zegarmistrz Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 31 Lip 2002
Skąd: sanok
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 20-11-2009, 22:47   

Ok, prosiłbym o komentarz jeszcze do tego:

Cytat:

Wojna Totalna

Wojna Totalna stanowi dodatek do osadzonego w post-Tolkienowskich realiach systemu autorskiego Czas Waśni. Tematyka dodatku traktuje o prowadzeniu wojen. Znaleźć w nim można wszystkie, niezbędne informacje potrzebne do poprowadzenia kampanii wojennej, lub wcielenie się w postać żołnierza lub nawet dowódcy w tego typu przygodach: począwszy od informacji o taktyce stosowanej przez poszczególne narody zamieszkujące kontynent Laruzji i poradach dla Mistrza Gry, przez zasady walk masowych i rozgrywania bitew, zarówno z perspektywy dowódców, jak i ich szeregowych uczestników, na nowych klasach postaci i zdolnościach kończąc.

Treść podręcznika:

Treść dodatku Wojna Totalna opowiada o prowadzeniu konfliktów zbrojnych. Porusza zarówno kwestie ich postrzeganiu przez społeczeństwo świata Czasu Waśni, stosowanych taktyk czy opisów używanych rodzajów wojsk, jak i takie zagadnienia, jak uzbrojenie, zaopatrzenie, łączność czy też struktura dowodzenia. Znaleźć w niej można informacje potrzebne do gry (lub prowadzenia) zarówno postaciami szeregowych żołnierzy i podoficerów, jak i oficerów i przedstawicieli oddziałów specjalnych, czy też wreszcie generałów i wodzów. Treść stara się nie narzucać jednej wizji, tak, by korzystając z podręcznika można było rozegrać zarówno kampanie heroiczne, jak i mroczne. Zamiast tego skupia się na ogólnym omówieniu poszczególnych zagadnień związanych z prowadzeniem wojny, codziennym życiem biorących w niej udział osób oraz trudności, z jakimi muszą się one borykać czy też korzyści jakie mogą odnieść biorąc udział w walce.

Nowa mechanika:

Prócz opisu Wojna Totalna zawiera także szereg rozwiązań mechanicznych mających na celu ułatwienie rozgrywanie kampanii militarnych. Wśród nich znajdują się między innymi:
- Zasady rekrutacji wojsk: pozwalające Bohaterom Graczy samodzielnie zgromadzić i przygotować do wojny dowolnie dużą armię.
- Zasady rozgrywania bitew: czyli kompleksowa mechanika pozwalająca na rozgrywanie bitew Postacią Graczy wcielającym się w rolę dowódców wojsk. Reguły biorą pod uwagę takie czynniki, jak morale, liczebność wojska, jego uzbrojenie czy stopień wyszkolenia, a nawet animozje panujące w armii.
- Zasady walk masowych: przeznaczone dla postaci pragnącej wziąć udział w bitwie i z mieczem w ręku gromić wrogów oraz graczy wcielających się w żołnierzy, najemników czy niższych oficerów (a także dowódców osobiście prowadzących swych żołnierzy do boju) pozwalające na określenie udziału postaci w walce, jej wpływu na przebieg starcia czy też odniesionych przez postać obrażeń.
- Reguły używania pojazdów i broni oblężniczej: pozwalające wcielić się w członków obsługi balist, katapult czy taranów, woźniców rydwanów albo kapitanów okrętów wojennych. Uzbrojenie obejmuje arsenał od taranów i wież oblężniczych, przez balisty i katapulty na krasnoludzkich bombach fosforowych i goblińskim gazie bojowym kończąc.
- Mechanika użycia sił specjalnych: Szpiegów i Zabójców.

Nowe możliwości fabularne:

Wojna Totalna ułatwia wcielenie się w szereg archetypicznych dla gatunku fantasy postaci, które pomijane są często w tradycyjnych grach RPG. Przykładami takich bohaterów mogą być:
- postacie żołnierzy i niższych oficerów biorących udział w wojnie. Dzięki rozbudowanym zasadom i informacją o konfliktach bez trudu można wziąć udział w przygodach podobnych klimatem do cyklów literackich Malazjańska Księga Umarłych czy Czarna Kompania albo anime Berserk.
- postacie oficerów okrętów, dowódców mniejszych oddziałów, kasztelanów twierdz biorących na swe barki odpowiedzialność za całe oddziały
- szpiegów, wywiadowców i członków oddziałów specjalnych podstępem walczących z wrogiem i przezywających liczne przygody za liniami frontu jak w dziesiątkach filmów szpiegowskich bez konieczności rezygnowania z otoczki fantasy.
- dowódców wielkich armii, zdobywców, arystokratów, królów i generałów, jak postacie historyczne: Czyngis Chan, Mieszko Pierwszy, Sun Tsu czy też fikcyjne: Conan Barbarzyńca, bohaterowie Gry o Tron lub Władcy Pierścieni

Nowe opcje dla graczy:

Dodatek Wojna Totalna wprowadza kilkadziesiąt nowych Zdolności, w które wyposażyć można zarówno postacie żołnierzy i oficerów, jak i bohaterów bazujących na innych archetypach. Dodatkowo w książce znajduje się nowa Profesja: Wojownik Ognia, czyli archetyp sapera i pirotechnika wspomagającego drużynę za pomocą materiałów wybuchowych.

_________________
Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
1271088
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików
Możesz ściągać załączniki
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group