Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
Sesja majówkowa |
Wersja do druku |
Koranona
Morning Glory
Dołączyła: 03 Sty 2010 Skąd: Z północy Status: offline
Grupy: Syndykat WOM
|
Wysłany: 26-04-2014, 17:24 Sesja majówkowa
|
|
|
Ja wpsominałam, chciałabym przeprowadzic jednostzrałowkę w autorskim systemie, moim konkretnie. Przez ostatni rok nabrałam troszkę doświadczenia, więc obiecuję poprawe :>
Jeśli by sie spodobało, to z checią poprowadzę kampanię.
Karta postaci w pierwszej wersji wyglada tak:
https://www.dropbox.com/s/c7alpnaafh750di/karta.png
Siły - chyba nie muszę tłumaczyć. Na siłę bedzie się rzucało, gdy trzeba będzie wywalić drzwi, przepchnąć coś lub po prostu kogoś pokonać (np ciężką bronią).
Zwinność; przyda się zarówno w walce, podczas kradzieży czy przekradania się. Ponadto to od zwinności bedzie zależła kolejność - kto pierwszy z drużyny zaatakuje i czy zrobi to zanim zrobi to przeciwnik (w testach przeciwstawnych).
Logika - to dedukcja, kojarzenie faktów czy rozumienie mechanizmów. Z czysto technicznego punktu widzenia im wyższa logika tym częściej będzie sied ostawało karteczki od MG, z rozwiązaniem, na które oczywiscie bohater wpadł sam!
Wiedza - wiadomości o pewnych rzeczach w danym obszarze. Znowu karteczki od mistrzów gry z wiadomościami, które bohater oczywiście znał.
Charyzma - cytując wikipedie: termin zaczerpnięty z teologii, gdzie określał jednostki obdarowane łaską boską, “darem bożym”. Dar przekonywania, wygrywania słownych potyczek, blefowania itd. Czegółowe zastosowanie tego atrybutu określa się w specjalizacji, do których zaraz wrócę.
Odwaga - to atrybut dołączone do mechaniki wyjątkowo na okazję tego scenriusza. Nei beę robiła testów odwagi przed każdym innym testem, ale przed niektórymi owszem, przykładowo - można być mięśniakiem pewnym siebie, ale bywają sytuacje czy przeciwnicy, przed którymi stchórzy, lub ktoś moze chcieć oszukać jakiegoś NPCa, ale nie będzie miał odwagi tego zrobić. Atrybut wydaje się dziwny, ale przekonacie się, że jest słuszny w tym świecie :D
Każdy z atrybutów ma 6 krop, przy czym pierwsze są automatycznie zaznaczone. Każda kropa odpowiada wyzszej kości, więc nie modyfikujac atrybutu macie na starcie k4 do dyspozycji.
Do rozdania macie 12 punktów. Jeden punkt zapełnia jedną kropę.
Nie zachecam do robienia "umiarkowanych" postaci majacych po dwie kropy w każdym atrybucie (przykładowo). Podczas walki, konfrontacji czy testu będzie można łaczyć atrybuty. Co to znaczy? Wyjasnie na przykładzie (lub dwóch):
1. Ktoś nie jest wystarczajaco silny do pokonania przeciwnika, ale jest bardzo odważny. powiedzmy, ze ma siłę na drugim poziomie (k6) a odwagę na piątym (k12). Rzuca obiema kośćmi przy czym z odwagi dodaje połowe wyniku do siły. Tym sposobem nawet mieczak może pokonać kolosa, jeśli ejst wystarczająco odważny.
2. Ktoś próbuje się przekraść, ale ma na niskim poziomie zwinność. Wystarczy ruszyc troche głową, bo jeśli ma na wysokim poziomie logikę, może użyć coś z elementów otoczenia żeby odwrócic uwagę. Tak jak w pierwszym przykładzie do wyniku z kosci zwinnosci dodjaemy połowe wyniku z kości logiki.
Łączyć zawsze można tylko dwa atrybuty, acz nie ma okrelone które do których pasują. Jedyna zasada jest taka, iż łaczyć można tylko atrybut na niższym poziomie z atrybutem na wyższym (jesli test dotyczy atrybuu, który mamy na wysokim poziomie nie możemy go łączyć z innym atrybutem). Niskie poziomy to pierwsze trzy kropy, wyższe to pozostałe.
Specjalizacjeeee:
Możemy wybrać trzy specjalizacje, które w danych sytuacjach pozwolą nam zamienić kość odpowiadającą poziomowi atrybutu na k20. Specjalizacje mozemy dobrać do któgokolwiek atrybutu który mamy na wysokim poziomie (4.,5., w wypadku 6go sie nei opłaca bo zawsze rzucamy k20). Przykład - ktoś ma logikę na 4. poziomie, więc generalnie zrozumienie pewnych mechanizmów nie sprawi mu problemów, ale tak sie składa, ze od małego skręca silniki, wiec wie o nich wszystko. W przypadku próby naprawieia samochodu czy uruchomienia go taka osoba nie bedzie rzucała, jak przy normalnych testach logiki, k10, tylko k20. Nie przywiazujcie sie do samochodów; nie ma ich w moim scenariuszu :>
Waszą uwagę mogą przykuć dwa współczynniki: wytrzymałość i siła woli. Ich wartość jes niezależna od atrybutów, ale tylko na samym początku. a każdym razem, gdy przegracie test siły czy zwinności tracicie wytrzymałość, natomaist gdy przegracie test logiki, wiedzy, charyzmy czy odwagi tracicie siłę woli. Jakie to ma konsekwencje? Takie, jak w przypadku "posiadłości"; jeśli stracicie daną liczbe punktów wytrzymałości czy siły woli ja jako mistrz gry mogę Wam zrobić jakąś krzywdę. To tez będzie ograniczone, bo nie na tym polega zabawa, zeby Was pozabijać. Ale uszkodzić trochę i owszem. Macie do dyspozycji 10 punktów na rozdanie pomiedzy wytrzymałością siłą woli.
Brzmi mrocznie, wiem, ale nei traćcie nadzieji! Każdy przerzut testu siły czy zwinności daje Wam punkt wytrzymałości, analogicznie z siłą woli (logika wiedza, charyzma, odwaga).
Edit: no, moze punkty wytrzymałści i siły woli będzie się traciło przy znaczących testach, o czym poniformuje przed jego zrobieniem.
Wady i zalety - wynikają z charakteru postaci. Zalety dają bonusy w konkretnych sytuacjach, natomiast wady mogą zmusić postać to podjecia niekorzystnej decyzji lub utrudnią test.
Cele i obawy - te służą do manipulowania Waszymi postaciami oczywiście.Spełnienie celu moze sie okazac silniejsze niz pomoc innym członkom drużyny, a strach przed czymś może powstrzymać przed działaniem (i nie ma się co silić na bardzo abstrakcyjne fobie, bo akurat w tym scenariuszu mogę wrzucić wszystko).
I opis postaci, który całkowicie zostawiam do Wam.
Postaci należy wymyślać w realiach wczesnego średniowiecza, lecz bez obawy, sama sesja bedzie miała inny charakter!
Wprowadzenia będe prowadziła oddzielnie dla każdego gdy juz wymyśli postać (chyba, ze ktoś się dogaa i chca być kumplami, rodziną ceterasque...) |
_________________ "I like my men like I like my tea - weak and green."
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|