Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
projekty postaci |
Wersja do druku |
Martita
uparta ślicznotka
Dołączyła: 26 Cze 2006 Skąd: z nicości? Status: offline
|
Wysłany: 04-03-2007, 12:06 projekty postaci
|
|
|
a jednak mimo wielkiej przerwy w natchnieniu, coś wymyśliałam, i mam wrażenie, że Was to zainteresuje (mord na Giertychu w nietypowy sposób...:P)
ale niestety, martwi mnie jedna rzecz: postacie. mam wręcz idiotyczną tendencję do postaci, że ona "jest słodka i delikatna jak kwiat" a on: "wielki gbur i wielki wojownik"
pomocy >___< moje postacie muszą być bardziej skomplikowane, muszą mieć w sobie więcej niż przykład wymieniony powyżej ><
jak Wy tworzycie postać? Skąd czerpiecie pomysły do tworzenia postaci? Czy Wy tez macie nawyki co do postaci? jeżeli tak, jak sobie z tym radzicie?
HELP! >< |
_________________ be a fan...
...love
...and kiss...
|
|
|
|
|
M@rcin
Dziwny chłopak
Dołączył: 25 Lut 2007 Skąd: Poznań Status: offline
|
Wysłany: 04-03-2007, 12:12
|
|
|
Ja czerpie pomysły z innycha anime albo gier. Do dziewczyny ci nic nie poradzę ale to chłopaka tak:"poważny, tajemniczy, oprny, wspólczujący" na razie tyle ci podpowiem jak coś wymyśle to dam znać |
|
|
|
|
|
Momoko
wiosna jest miau
Dołączyła: 04 Sty 2007 Skąd: z Cudzysłowa Status: offline
Grupy: House of Joy Lisia Federacja WIP
|
Wysłany: 04-03-2007, 12:34
|
|
|
Przyznaję, że moje niektóre pomysły na postaci są troszkę dziwne, ale to może być spowodowane bardzo nieregularnym pisaniem powieści, o różnych porach dnia i nocy.
Czyli na przykład...
Takie troszkę odwrócone role. Ona jest silną i przedsiabiorczą czarodziejką, a on słabowitym marzycielem. Odbywało się to mniej więcej na tej zasadzie, że panienka ratowała pana, ale on pomagał jej odzyskać spokój i równowagę psychiczną.
Wszelkiej maści przeciwieństwa:
spokojny i postrzelona (lub na odwrót; dalej zresztą też)
łagodny i narwowa
cynik i idealistka
i jak sądzE żadna niespodzianka^^
Siły Dobra & Sły Ciemności
Czasem się porywam, na to, żeby para była do siebie zwyczajnie podobna. Zwykle oboje mają pod pewnymi względami paskudny charakterek, bo wtedy jest ciekawiej. Watro zaznaczyć, że wtedy odbywa się to na zasadzie: jak się nie pozabijają to będą razem.
Ostatnimi czasy prowadziłam taki cykl, zresztą dość udany, w którym urocze stworzonko płci żeńskiej przemierzało i w każdej opowiastce zakochiwało się w innej osobie. Przy czym była do dla mnie niezła frajda, bo przejściowy partner musiał za każdym razem mieć inne usposobienie, inny musiał być początek, przebieg i koniec tej epizodycznej miłości. Zakończyłam wszystko happy endem, gdy zaczeły mi przychodzić do głowy naprawdę głupie pomysły..._^_ |
_________________ Pray tomorrow takes me higher higher high
Pressure on people
People on streets
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 04-03-2007, 12:55
|
|
|
Gra w dwadzieścia parę pytań: - czyli jak zrobić postać z duszą.
Notka odautorska: to niestety wczesny tekst, oryginalnie publikowany bodajrze w ezinie "Inkluz". Pierwotnie przeznaczony był dla systemu RPG Dungeons and Dragons. Młodym autorom też się przyda.
Kilka systemów - na pewno Legenda 5 Kręgów, 7th Sea, Poza Czasem, Gasnące Słońca, Monastyr i Earthdawn – wyposażone zostało przez swych twórców w zestaw pytań, które należałoby zadać sobie podczas tworzenia postaci. Zostały one tak pomyślane, by odpowiedzi na nie pomogły nam skonstruować psychikę i zebrać najpotrzebniejsze dane z przeszłości postaci. Dzięki temu zyskuje ona większą głębie, Gracz łatwiej rozumie jej osobowość i umożliwia mu to leprze wczucie się w odgrywanego Bohatera. Postać dzięki tym zabiegom zyskuje duszę, coś co czyni ją różną od setek innych, a jej charakter przestaje być tylko li dwoma wyrazami w odpowiedniej tabeli na karcie.
Posiadanie przez postaci owej głębi nie jest właściwie aż tak strasznie potrzebne, z powodzeniem – zależnym w dużej mierze od preferowanego stylu gry – można bawić się i czerpać przyjemność z RPG bez tego. Nie uważam też, że tacy Bohaterowie są czymś złym, czy urągającym Idei RPG (koniecznie pisanej wielką literą). Wręcz przeciwnie – osobiście twierdzę, że to osoby zarzucające innym graczom coś takiego owej Idei urągają. Mimo to odgrywanie postaci może być równie zabawne, jak – dajmy na to - zabijanie goblinów, więc – co za tym idzie – należy to robić. W końcu lepiej bawić się dwoma zestawami klocków LEGO niż jednym. Wracając jednak do tematu. Pierwszym pytaniem, które powinniśmy sobie postawić jest:
Jakiej rasy jesteś?
To bardzo ważne pytanie. W jakim gatunku (lub ewentualnie narodzie) przyszedłeś na świat? Zastanów się, jak jego kultura mogła wpłynąć na twe wychowanie? Co twoja postać myśli o swych pobratymcach? Co myśli o innych rasach? Nienawidzi którejś z nich? Jeśli tak, to, za co? A może uważa którąś z obcych nacji za wzór do naśladowania, za którym powinni podążyć jej pobratymcy?
Jakiej klasy jesteś?
(Klasa w DnD to rodzaj grupy zawodowej, do której należysz np. Złodziej, Wojownik, Mag, Sklepikarz. -dop. Szept Rozsądku)
I co skłoniło cię wyboru tej ścieżki? Marzyłeś o tym od dziecka? Była to decyzja twoich rodziców, z którą się zgodziłeś, czy też zostałeś przez nich lub przez zrządzenie losu postawiony przed faktem dokonanym, a sam zawsze pragnąłeś być kimś innym? Jeśli tak, to, kim chciałeś być? I czy spróbujesz swą pasję zrealizować?
Jak wyglądasz?
Jesteś kobietą czy mężczyzną? Jakiego koloru masz oczy, a jakiej barwy skórę? Jak wyglądają twoje włosy? Są krótkie? Długie? Zmierzwione? Zawsze ułożone w najmodniejszą fryzurę? Jesteś blondynem, brunetem, rudym? Jesteś wysoki, czy niski, szczupły, czy otyły, dobrze zbudowany i umięśniony, czy kruchy i delikatny? Przystojny tak, że każda kobieta ogląda się na ciebie pożądliwie, czy odrażająco szpetny? Masz jakieś blizny, tatuaże lub znamiona? I wreszcie jak się ubierasz? Jesteś modnisiem, czy dbasz raczej o to, by twój strój był praktyczny i wygodny? Może w ogóle nie zaprzątasz sobie tym głowy? A biżuteria? Nosisz jakąś?
Jaka jest najmocniejsza a jaka najsłabsza strona twojej postaci?
Oglądając filmy lub czytając książki można zauważyć specjalizacje postaci. Jedni bohaterowie są siłaczami, lecz jednocześnie są beznadziejnie głupi, inni natomiast odwrotnie są sprytni, lecz stanowią chuchra. Jak jest z twoim bohaterem? Przyjrzyj się jego statystyką i na ich podstawie określ jego słabe i mocne strony. Może uważasz, że liczby nie oddają wad i zalet twej postaci? Może – na przykład – boi się czegoś? Posiada wrogów, lub skrywa mroczną tajemnicę, albo problem z jakimś nałogiem? Może postać jest przystojna, tak, że oczarowuje każdą kobietę, która nań spojrzy lub posiada ujmujący sposób bycia?
Jak przebiegało twoje dzieciństwo?
Chyba nie ma ważniejszego momentu dla kształtowania się osobowości, niż dzieciństwo. W jakich warunkach dojrzewała twoja postać? W mieście, na wsi, czy na arystokratycznym dworze? Nad morzem czy w górach? A może w sierocińcu? Jaką miała rodzinę? Czy byli biedni, czy bogaci? Dlaczego porzuciła swoich bliskich? Zginęli? Postanowiła szukać szczęścia w dalekich stronach? Oderwały ją od nich wyższe sprawy? Nadal pozostaje z nimi w kontakcie i wysyła zdobyte podczas niebezpiecznych wypraw pieniądze na utrzymanie młodszego rodzeństwa?
Jakie jest twoje pochodzenie społeczne?
Pytanie wiąże się z poprzednim. Zastanów się jeszcze raz nad swoim pochodzeniem, tym razem przez pryzmat wyniesionych z niego doświadczeń. Wiadomo przecież, że co innego w życiu będzie liczyło się dla syna arystokraty, a co innego dla prostego chłopa. Bywały na salonach syn bogatego kupca będzie myślał zupełnie inaczej, będzie też miał inne pragnienia i cele, niż wychowanek miejskich slumsów. Różnić się będą wszystkim – także sposobem mówienia i wyglądem.
Czym się zajmujesz? Jaki zawód wykonuje twoja postać? Czy kiedykolwiek zajmowałeś się czymś innym?
Istnieje różnica między pojęciem ,,Klasy” a ,,Zawodu”. Potężny wojownik może być żołnierzem, ochroniarzem, nauczycielem szermierki, albo prostym rolnikiem w pracy w polu szukającym wytchnienia od horroru wojny i zabijania. Kim więc jesteś? Czy satysfakcjonuje cię posiadana przez ciebie praca? Czy chciałbyś ją zmienić na inną? A może odwrotnie, uważasz, że jest wspaniała i zrobisz wszystko, by się upewnić, że zawsze pozostaniesz na tym stanowisku? Lub też planujesz awansować? Co spowodowało, że wybrałeś akurat ten zawód?
Jaka jest główna motywacja postaci?
Co spowodowało, że twój bohater porzucił rodzinne pielesze i dlaczego nie osiadł w sąsiedniej wiosce, w której ludzie byli milsi, powietrze świerzsze, a krajobraz ładniejszy? Po co gna po tym świecie i zabija smoki? Co przez to chce osiągnąć? Zostać bogaczem? Zdobyć sławę? Realizuje jakieś wielkie, zlecone mu przez wielkich tego świata? Może ucieka przed wrogami lub szuka zemsty? Zbiera materiały do pracy doktorskiej? Szpieguje przed mającą nadejść inwazją Mroku? Albo po prostu jest ciekawy, jak ludzie żyją w innych krajach? Niektórzy Mistrzowi Gry nie lubią postaci ze zbyt sprecyzowanymi celami, ja jednak uważam, że próba osiągnięcia zamierzenia postaci jest doskonałym materiałem na przygodę lub kampanię.
Czy twoja postać ma jakieś uprzedzenia?
Czy twoja postać nie lubi jakiś istot? Nie znosi przedstawicieli jakiegoś gatunku? Narodu? Klasy? Grupy społecznej? Przedstawicieli jakiejś religii? Użytkowników magii? Biedoty lub zarozumiałych bogaczy? Dlaczego żywi do nich taką nienawiść? I czy w ogóle ją żywi? Może odwrotnie – wyznaje zasady tolerancji, równości i poszanowania wszystkich istot?
Jaką religie wyznajesz?
I co o niej myślisz? Słuchasz wszystkich zaleceń kapłanów i realizujesz wszelkie jej zasady, czy tylko z przyzwyczajenia uczestniczysz w rytuałach? Czy jesteś religijny? Może wręcz fanatyczny? Albo stanowisz zatwardziałego grzesznika, ateistę i antyklerykała przy każdej okazji spierającego się z kapłanami?
Jaka jest twoja opinia o magii?
(Jeśli świat nie zakłada istnienia magii, to wybierz inny, kluczowy dla systemu czynnik: w SF będzie to technologia, w realiach Zimnej Wojny komunizm, w X-man mutanci = dop. Szept Rozsądku).
Magia to potężna siła, obok której żaden z mieszkańców tego świata nie może przejść obojętnie. Jedni się jej obawiają i nienawidzą, inni traktują z podziwem i szacunkiem, kolejni uczynili z niej kolejne, pożyteczne narzędzie, lub obiekt pożądania, za który gotowi są oddać życie. Jaka jest twoja opinia na ten temat? I jak ją realizujesz?
Czy zadowala cię obecny stan rzeczy panujący w twoim kraju?
Co myślisz o panującej w nim sytuacji wewnętrznej? I czy coś robisz by ją zmienić lub spowodować, by została taka sama? Jak traktujesz jego prawa? Czy uważasz je za sprawiedliwe, czy nadmiernie surowe? Starasz się ich przestrzegać, czy notorycznie je łamiesz? Jesteś przestępcą, czy prawym obywatelem?
Co najbardziej cenisz? Czego nie cierpisz?
Co uważasz za najważniejsze u ludzi? Honor? Altruizm? Zdolności przywódcze? Może bogactwo? Wysokie urodzenie? Urodę? Inteligencje? Albo coś zupełnie innego, co tylko przyjdzie ci do głowy? Jakich cech nienawidzisz? I co stoi za twoim wyborem?
Co lubisz? Czego nienawidzisz?
Co lubi twoja postać? Jedni przepadają za słodyczami, inni w wolnym czasie czytają poezje, a kolejni kochają konne przejażdżki w świetle księżyca. Co kocha twoja postać i dlaczego akurat piwo? Z drugiej strony czego nie lubi? Jakiejś potrawy? Niewygód? Brudu? Jakiejś przyprawy? To zwykła antypatia, a może fobia lub alergia powodująca, że po jednym łyku mleka bohater cały obsypuje się swędzącą wysypką?
Komu bohater jest wierny?
Czy posiadasz jakąś osobę, której zawsze pozostaniesz wierny? Rodzicom? Królowi? Szefowi gangu? Może szlachcicowi parającemu się ciemnymi interesami, który jednak uratował twoje życie? Albo pięknej księżniczce, której urodę wielbisz z daleka? Może postanowiłeś nie podporządkowywać swego życia żadnej idei ani osobie, a jakiejś idei, na przykład obronie sprawiedliwości? Czy też przypadkiem nie jest tak, że twoja postać służy tylko swojej osobie, wielkie cele pozostawiając naiwnym głupcom?
Jakie są twoje relacje towarzyskie?
W jakim towarzystwie się obracasz, czy są w twoim życiu jakieś ważne osoby? Masz dziewczynę, przyjaciół, z którymi pijesz co niedziele, oczekującą cię matkę? Dowódcę, któremu musisz składać raporty? Mistrza, bądź nauczyciela, do którego możesz zwrócić się o radę? Ktoś będzie tęsknił, gdy odjedziesz w poszukiwaniu przygód? A może odwrotnie, twój zgon wzbudzi radość u twoich wrogów? Jeśli tak to, kim oni są? Zdradzonymi towarzyszami? Spiskowcami, których plany przejrzałeś? Łowcami nagród szukającymi zbrodniarza?
Czy twoja postać ma jakieś manieryzmy?
Może, co jakiś czas w swą przemowę wrzucasz słowa w obcym języku? Albo masz tik nerwowy, objawiający się, gdy jesteś zdenerwowany? Czy nie zaczynasz każdego zdania – celem podkreślenia swojej wszechstronnej edukacji – od zwrotu ,,jak Sokrates powiedział” i stosownego cytatu? Z drugiej strony jednak nie każda postać musi od razu posiadać dziwaczne maniery – nie każdy człowiek przecież je ma.
Jaki jest charakter twojej postaci?
Chaotyczny Zły... Tego mogliśmy się już dawno domyślić. Nie mniej jednak po odpowiedzeniu na tyle pytań powinieneś już mniej – więcej wiedzieć, jaką naturę ma twój bohater. Czy jest zamkniętym w sobie samotnikiem, uwielbiającym zabawę wesołkiem, czy porywczym i gniewnym dzikusem? Czy zastanawia się nad każdym krokiem, czy może raczej działa impulsywnie i kierując się uczuciami? Jest skryty, czy otwarty?
Jaką radę dałbyś swojej postaci?
Jedno zdanie życiowej mądrości, którym podzieliłbyś się ze swoją postacią, gdybyś spotkał ją na swej drodze, a które miałoby jej pomóc. Jak ono by brzmiało? |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Martita
uparta ślicznotka
Dołączyła: 26 Cze 2006 Skąd: z nicości? Status: offline
|
Wysłany: 04-03-2007, 16:29
|
|
|
do zega wędruje mega całus :* :) |
_________________ be a fan...
...love
...and kiss...
|
|
|
|
|
DeadJoker
Soul Loser
Dołączyła: 02 Lut 2007 Skąd: Prosto od krowy! Status: offline
Grupy: AntyWiP Lisia Federacja Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 05-03-2007, 22:09
|
|
|
Ja zazwyczaj wzoruję postaci na znanych mi osobach, potem dodaję każdemu życiorys, jakieś hobby, trochę elementów z postaci znanych z książek czy anime, staram się niektórym bohaterom dać jakąś cechę, o którą czytelnik na początku nigdy by ich nie podejrzewał, potem wpisuję ich losy w fabułę opowiadania, to wszystko wychodzi naturalnie i wkrótce postaci zaczynają żyć własnym życiem. Przede wszystkim jednak stawiam na zróżnicowanie i indywidualnyść postaci. Tyle ode mnie. |
_________________ Za czasów rycerstwa, smoków i komuny
Nim łamanie kołem całkiem wyszło z mody
Gdy inkwizytorzy nosili shotguny
Autor tego posta przeżywał przygody
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 06-03-2007, 09:59
|
|
|
Taka metoda ma wiele zalet, ale jedną, poważną wade: nie wszyscy życzą sobie być bohaterami opowiadań publikowanych gdzieś w necie i mogą się za to gniewać. Ja raczej byłbym ostrożny. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
DeadJoker
Soul Loser
Dołączyła: 02 Lut 2007 Skąd: Prosto od krowy! Status: offline
Grupy: AntyWiP Lisia Federacja Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 08-03-2007, 16:33
|
|
|
Po pewnym czasie takie postacie całkowicie się usamodzielniają i coraz mniej przypominają pierwowzory. Poza tym nadaję im inne imiona i zupełnie inne fizjonomie niż mają "oryginały". |
_________________ Za czasów rycerstwa, smoków i komuny
Nim łamanie kołem całkiem wyszło z mody
Gdy inkwizytorzy nosili shotguny
Autor tego posta przeżywał przygody
|
|
|
|
|
LunarBird
Chaos Master & WSZ
Dołączył: 30 Maj 2005 Skąd: Hellzone Status: offline
Grupy: Lisia Federacja
|
Wysłany: 29-03-2007, 11:50
|
|
|
Opieranie postaci na rzeczywistych osobach to całkiem niezły sposób postępowania, ale wszystkie relacje z daną personą automatycznie odbijają się na twojej postaci. :) Ja mam więc zapasowy patent - biorę za punkt wyjścia postać z jakiejś książki, anime itp i zastanawiam się jak by ta postać wyglądała w realiach ReWorld, jak by to wpłynęło na jej przeszłość i charakter. Oczywiście zmieniam imię. :P
Ostatnim produktem takiego naśladownictwa jest moja własna wersja Nagiego z "Mai-HiME" :) Bardzo lubię wprowadzać jakiąś postać i w tym czy innym miejscu delikatnie rzucić jakieś zdanie sugerujące skąd ta postać pochodzi (nawiązując do czyjegoś powiedzonka chociażby). Ma to wadę, są tacy co tego nie tolerują, ja uwielbiam. Oczywiście uważam, żeby nie kopiować. Postać naturalnie będzie podobna, ale niekoniecznie identyczna. Chociażby Silver Star wyszła mi tak zakręcona, że ciężko w niej dostrzec jej pierwowzór :P
Moją wielką wadą jest przepakowanie postaci. Bardzo często postacie wychodzą mi potwornie silne, niemal nie do zniszczenia. Na szczęście ReWorld został przeze mnie zaprojektowany jako Świat-Który-Każdemu-Skopie-Zadek więc z uziemieniem największego nawet twardziela nie mam kłopotów :) Nawet Reiko Okami dostaje regularnie lanie choć jest potwornym przepakiem XD |
_________________
Cytat: | - Mulder... To jest... to chyba żółć...
- Powiesz mi jak to z siebie zdjąć zanim stracę kamienną twarz?
"The X-Files", #4 "Squeeze" |
Autor posta: rip LunarBird CLH
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|