Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
Heroes of Might & Magic V |
Wersja do druku |
Udai
[N]atural [B]orn [E]goist
Dołączył: 26 Mar 2006 Skąd: Częstochowa Status: offline
|
Wysłany: 25-05-2006, 10:37
|
|
|
Moim zadaniem V nie spełni oczekiwań graczy HoM&M III to najlepsza gra turowa wszechczasów, genialna rozbudowana wciągająca, wyważona nie samowicie klimatyczna, ponadczasowa w swej oprawie, zagrywałem się nią w swoim czasie - gra na jednym kompie w parę osób to jest to w zimowe wieczory najlepiej w jednej "drużynie" przeciwko przeciwniką na mapie w rozmiarze XL. Właściwie to zagrałbym w nią nawet teraz tylko zabardzo nie ma czasu. Czwarta część części była bardzo nie równa programiści wg. mnie zaszlachtowali w niej urok i grywalność - model wskrzeszania w kaplicach heroesów to była porażka, rozwój miast bez opcji upgrade również słowem wielkie rozczarowanie. W piątce zobaczymy na 90% "ukonsolowienie" serii wiecie ładne 3d i nic pozatym gra się szybko zestarzeje i będzie po ptakach - straciłem wiarę w twórców gier na pc którzy nie rozumieją że PC-towcą nie chodzi o konwersje gier z konsol na PC i robienie gier w filozofi PS2 czy XBOX. Mam wrażenie że jest coraz mniej gier w starym stylu - mało RPG w rzucie izometrycznym wszystko przeniesione w pełne 3d nie wiem po co, dobry RTS to ostatnio też żadkość - słowem bieda.
Może pogadamy o HoM&M III ja grałem Rampartem dokładnie Rylandem - styl walki oparty na mocnej defensywie (Dendroidy i Karły) najważniejsze że szybko mogłem sobie pozwolić na eksloatacje mapy bo w armii posiadałem Centaury najmocniejsza jednostka pierwszego poziomu, potem dyplomacja i już z górki, jak ma sie juz Dendroidy, Elfy i jednorożce to mapa stoi przed nami otworem. Priorytetem jest też zbudowanie jak najszybciej Smoczych Klifów // nie bez znaczenia jest też obecność 5 poziomowej wierzy magów w zamku i największego bonusa czyli "Skarbca" jak ma się np. trzy zamki Rampart we wszystkich Tresury ze 100 000 złota na koncie to w każdym nowym tygodniu będzie to bonus 30 000 wykupienie jednej pełnej "ekipy" w zamku. |
_________________ "It is a good viewpoint to see the world as a dream. When you have something like a nightmare, you will wake up and tell yourself that it was only a dream. It is said that the world we live in is not a bit different from this."
Ostatnio zmieniony przez Udai dnia 06-06-2006, 21:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Dembol
Dołączył: 11 Sty 2006 Skąd: Kraków Status: offline
|
Wysłany: 25-05-2006, 12:33
|
|
|
Chyba nie grałeś w piątkę.
Jakbyś grał w betę albo chociaż w demko to nie pisałbyś takich bzdur. HOMMV to prawie to samo co trójka tylko z lepszą grafiką i kilkoma fajnymi pomysłami na większe zróżnicowanie i zbalansowanie miast/armii. Oprócz tego wszystko jest bardzo podobne do trzeciej części (momentami aż za bardzo). Polepszono kilka jednostek, kilka zniknęło, pojawiło się kilka nowych. System czarów jest również bardzo podobny. Maszyny wojenne wreszcie są użyteczne. System skillów też wydaje mi się lepszy. Nie wiem gdzie ty widzisz ukonsolowienie. Ewolucja grafiki to chyba normalna rzecz w sequelu.
Jedyne co było źle rozwiązane to robudowa zamku w 3d dużo cieżej znaleźć niektóre budynki i kupowanie armii/rozbudowa najlepiej sięsprawdzała na osobnym panelu z możliwoscia kupna każdej jednostki z zamku bo szukanie każdego budynku i kupowanie osobno było niewygodne.
Co do zamków zawsze grałem nekromantami. Szkielety+nekromancja rządzą :) W trócje byli strasznie słabi, mieli drogie jednostki i ich umiejętności nie do końca niwelowały słabości. Teraz dostali kilka fajnych skilli, a ich herosi skillów/czarów i armie mimo mniejszej liczebności często kończą potyczki w składzie bliskim wyjściowemu (dzięki wskrzeszeniom/drainom/klątwom etc.). Tylko dalej ich najsilniejsze jednostki giną za szybko i mają te nieszczęsne zombie, które są i były bezużyteczne. |
Ostatnio zmieniony przez Dembol dnia 26-05-2006, 16:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
SG
Dołączyła: 06 Kwi 2006 Status: offline
|
Wysłany: 25-05-2006, 13:58
|
|
|
Ja krótko:
Trójka jest świetna, zwykle gram Rampart albo Dungeon; czwórka ma więcej wad niż zalet (strasznie irytowal mnie ułożony plan miast - każdy zamek był taki sam), w piątkę nie grałam, ale grafika mi podpadła za swoją warcraftowość - prawdopodobnie się przyzwyczaję. Szkoda, że się nie dowiem, jak wyglądałaby w koncepcji 3DO. |
|
|
|
|
|
Serika
Dołączyła: 22 Sie 2002 Skąd: Warszawa Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów WIP
|
Wysłany: 25-05-2006, 17:25
|
|
|
Dembol, to mnie pocieszyłeś... Bo widziałam tylko screeny i się nastawiłam, że będzie jak w czwórce, tylko bardziej - a jeżeli jest bardziej podobna do trójki, to już się cieszę!
W trójce lubiłam grać nekromantą, dungeonem lub rampartem, chociaż rampart podobał mi się głównie graficznie, w porównaniu z dungenem był znacznie słabszy (albo ja źle nim rozgrywałam - chociaż szare elfy rządziły na całej linii). I zupełnie nie rozumiałam sensu istnienia obydwu neutralnych zamków - tym się nie dawało wygrać nigdzie.. Chyba że miały coś, czego do tej pory nie odkryłam, oczywiscie ^^"
Nie pozostaje mi nic innego, jak czekać na piątkę i liczyć na to, ze u mnie pójdzie, bo mam wątpliwości - -" Wymagania sprzętowe już się pojawiły?... |
_________________
|
|
|
|
|
GoNik
歌姫 of the universe
Dołączyła: 04 Sie 2005 Status: offline
Grupy: AntyWiP Fanklub Lacus Clyne Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 26-05-2006, 20:20
|
|
|
No, ja swoją drewnianą skrzyneczkę z piątką za tydzień dostanę [5 czerwca], nie zapomnę podzielić się wrażeniami.
Po czwórce twórcy odzyskali chyba zdolność myślenia, bo zapowiada się naprawdę interesująco. Samą czwórkę przeszłam do połowy, tak mniej więcej, tylko ze względu na całkiem interesujące fabuły. Ale nędzna ilość jednostek, wspomniane odbicie wszystkich zamków od jednego szablonu i ta błyszcząco-mrugająca nuda na mapach w końcu mnie pokonała. Pół biedy, że cd były brata nie moje. Plułabym w brodę za zmarnowane pieniądze.
Kolejna się dopisuję do nekromanty i dungeona w trójce, jakiś nieodparty urok miały oba. Interesujące były Wrota Żywiołów z Armageddon's Blade; mało użyteczne, ale graficznie prezentowały się świetnie. |
_________________
|
|
|
|
|
Mai_chan
Spirit of joy
Dołączyła: 18 Maj 2004 Skąd: Bóg jeden raczy wiedzieć... Status: offline
Grupy: Fanklub Lacus Clyne Tajna Loża Knujów WIP
|
Wysłany: 26-05-2006, 21:00
|
|
|
Że tak spytam, ile piątka z pudełeczkiem kosztuje? :P
Rampart! Rampart zdecydowanie mój ulubiony (dzięki szarym elfom), nekromanci wymiatają (ZWŁASZCZA z pewnym takim artefaktem z Shadow of Death i nekromancją na ekspert... :3)... Barbarzyńcy nie znosiłam ==' Beznadziejny był... Forteca (tytani) choć w sumie dość silny nie podpadał mi, nie wiedzieć czemu. A to-coś-z-bagienkiem-i-hydrami to już w ogóle dno i sześć błota stóp...
Oj dobrze mi się grało w trójkę :3 Baaaardzo dobrze |
_________________ Na Wielką Encyklopedię Larousse’a w dwudziestu trzech tomach!!!
Jestem Zramolałą Biurokratką i dobrze mi z tym!
O męcę twórczej:
[23] <Mai_chan> Siedzenie poki co skończyło się na tym, że trzy razy napisałam "W ciemności" i skreśliłam i narysowałam kuleczkę XD
|
|
|
|
|
GoNik
歌姫 of the universe
Dołączyła: 04 Sie 2005 Status: offline
Grupy: AntyWiP Fanklub Lacus Clyne Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 26-05-2006, 21:13
|
|
|
Mai_chan napisał/a: | Że tak spytam, ile piątka z pudełeczkiem kosztuje? :P |
160zł
Mniej, jeżeli kupujesz przez gram.pl : 150zł
A jak rejestrowałaś jakąś grę z CDprojekt [akcja 'wirtualne pieniądze'] to nawet jeszcze mniej.
Nie wiem czy normalnie w sklepach będzie, ja swoją kurierem dostanę <evil grin> |
_________________
|
|
|
|
|
SG
Dołączyła: 06 Kwi 2006 Status: offline
|
Wysłany: 26-05-2006, 23:11
|
|
|
GoNik napisał/a: | Po czwórce twórcy odzyskali chyba zdolność myślenia, bo zapowiada się naprawdę interesująco. |
Nie tyle odzyskali, ile się zmienili. 3DO zbankrutowali, a pałeczkę przejął UbiSoft. |
|
|
|
|
|
Bianca -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 31-05-2006, 09:45
|
|
|
GoNik napisał/a: | 160zł
Mniej, jeżeli kupujesz przez gram.pl : 150zł |
w merlinie za 90 daja chyba..... |
|
|
|
|
|
GoNik
歌姫 of the universe
Dołączyła: 04 Sie 2005 Status: offline
Grupy: AntyWiP Fanklub Lacus Clyne Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 31-05-2006, 11:01
|
|
|
Bianca napisał/a: | w merlinie za 90 daja chyba..... |
Ale ja o wersji w drewnianej skrzynce mówię. Normalna 89zł kosztuje, racja. |
_________________
|
|
|
|
|
Bianca -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 31-05-2006, 11:05
|
|
|
GoNik, aaaaa..................... *po namysle stwierdza ze na skrzyneczce jej nie zalezy, i tak by nie miala co z nia zrobic* |
|
|
|
|
|
BOReK
Dołączył: 15 Lip 2005 Status: offline
|
Wysłany: 31-05-2006, 15:43
|
|
|
Zależy, jaka ta skrzyneczka jest... np. piwo można schować :P. Albo sprzedać jakiemuś zapaleńcowi, który chętnie by miał taką, ale grę już nabył bez niej i nie chce mu się kupować wersji w skrzynce :]. Fakt, co to za zapaleniec, jak mu się nie chce... |
_________________ You ask me if I've known love and what it's like to sing songs in the rain
Well, I've seen love come and I've seen it shot down, I've seen it die in vain
|
|
|
|
|
Keii
Hasemo
Dołączył: 16 Kwi 2003 Skąd: Tokio Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
|
|
|
|
Udai
[N]atural [B]orn [E]goist
Dołączył: 26 Mar 2006 Skąd: Częstochowa Status: offline
|
Wysłany: 06-06-2006, 21:50
|
|
|
Dembol napisał/a: | Jakbyś grał w betę albo chociaż w demko to nie pisałbyś takich bzdur. HOMMV to prawie to samo co trójka tylko z lepszą grafiką i kilkoma fajnymi pomysłami na większe zróżnicowanie i zbalansowanie miast/armii. Oprócz tego wszystko jest bardzo podobne do trzeciej części (momentami aż za bardzo). Polepszono kilka jednostek, kilka zniknęło, pojawiło się kilka nowych. System czarów jest również bardzo podobny. Maszyny wojenne wreszcie są użyteczne. System skillów też wydaje mi się lepszy. Nie wiem gdzie ty widzisz ukonsolowienie. Ewolucja grafiki to chyba normalna rzecz w sequelu. |
Powiedziałem wyraźnie że "najprawdopodobniej" - to po pierwsze - bo zagram dopiero po sesji. Ja wyznaje bardzo zdrową zasadę minimalnego zaufania w stosunku do producentów gier a postępuje tak dokładnie od HoM&M 4, ma ona spełniać moje oczekiwania a nie "twoje" czy też kogokolwiek innego. Po serii HoM&M oczekuje bardzo wiele, producent w przypadku części 4 pokazał nam że kasa dla niego cel numer jeden - chyba nie zaprzeczysz (tylko prosze bez uwag że gry to twory komercyjne - wiem o tym - źle się tylko dzieje jeśli twórcy ździerają kasę z graczy zapominając o tym że ich produkt powinien nieść w tym wypadku rozrywkę na najwyższym poziomie). Te rozważania zamknę stwierdzeniem że lepiej oczekując na grę , lepiej zostać pozytywnie zaskoczonym niż rozczarowanym i pozbawionym 100 pln ;).
Najlepszym przykładem ukonsolowienia będzie wg mnie przykład Never Winter Nights - zamiast dumnego spadkobiercy potencjału BG II dostaliśmy "coś" co miało być w założeniu połączeniem RPG umieszczonym w realiach D&D i grywalności hack and slash oczywiście w 3D, no niestety nie wyszło i nie tylko w mojej opinii stare dobre BG II + Thron of Bhaal miażdzy ten badziew - bo NWN to tylko ... no właśnie co ?? ... dobre pytanie ... |
_________________ "It is a good viewpoint to see the world as a dream. When you have something like a nightmare, you will wake up and tell yourself that it was only a dream. It is said that the world we live in is not a bit different from this." |
|
|
|
|
GoNik
歌姫 of the universe
Dołączyła: 04 Sie 2005 Status: offline
Grupy: AntyWiP Fanklub Lacus Clyne Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 07-06-2006, 13:17
|
|
|
A więc.... hmmm.... żywot memu Radkowi7000 się zakończył w wielkim stylu: wywalało mi hirosów do windy ><! Tak więc od wczoraj: Radek9550 siedzi i ma się dobrze...
Piątka jest równie grywalna co 3, trochę czasu może zająć przyzwyczajenie się do 3d, ale potem z górki.
Dużym minusem jest to, że kampanie każdego zamku musisz przechodzić w określonej kolejności, a mnie to nie leży bo nie lubię Przystani! Fabuła co prawda jest niezgorsza, ale... ludzie! Przystań!
Jednostki wyglądają genialnie, system walki jest taki jak w 3, tyle że w 3d [kamera z góry], bohater nie rusza się w czasie walki, ale można nim zaatakować dowolną jednostkę [!] To plus.
Grafika jako taka też wygląda naprawdę dobrze. Pierwszy widok miasta [przystań...] spowodował u mnie nagłe zastanawianie się czy nie dochodzimy już do absurdów. To strategia, w dodatku turowa, a grafikę ma lepszą niż przygodówki sprzed paru lat... Miasta na full detalach są boskie i basta!
Główny temat muzyczny wpada w ucho: chór śpiewający z ciekawym akcentem 'dies irae'... A twórcy dali nam muzykę w .ogg <evil grin>
Nie bać się! Kupować!
[a skrzynka jest genialna... jak profesjonalny kuferek wygląda] |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|