Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
Dungeons and Dragons |
Twoja ulubiona klasa |
Barbarzynca |
|
5% |
[ 2 ] |
Bard |
|
2% |
[ 1 ] |
Czarodziej lub Zaklinacz |
|
26% |
[ 10 ] |
Druid |
|
2% |
[ 1 ] |
Kaplan |
|
10% |
[ 4 ] |
Lotrzyk |
|
15% |
[ 6 ] |
Mnich |
|
2% |
[ 1 ] |
Paladyn |
|
10% |
[ 4 ] |
Tropiciel |
|
13% |
[ 5 ] |
Wojownik |
|
10% |
[ 4 ] |
|
Głosowań: 27 |
Wszystkich Głosów: 38 |
|
|
|
Wersja do druku |
Keii
Hasemo
Dołączył: 16 Kwi 2003 Skąd: Tokio Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 17-09-2004, 22:08
|
|
|
Zeg: wiem, że to nie jest pomysł BG. Chodziło mi bardziej o to, że w cRPGu pomysł jest raczej denerwujący, a w sesji na żywo faktycznie może się nieźle sprawdzać. Co do klas - gdzie Ninja -_- |
_________________ FFXIV: Vern Dae - Durandal
PSO2: ハセモ - Ship 01
|
|
|
|
|
Sm00k -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 17-09-2004, 22:59
|
|
|
Ukryty >)
Klasy nie pochodzace z core bookow nie powinne znalezc sie w ankiecie. Moznaby natomiast dac opcje: inne.
Ja bym wybral psychic weapon master, ale to prestizowka, wiec >P |
|
|
|
|
|
Vel
Deskorolkarz
Dołączył: 08 Lip 2003 Skąd: POLSKAAAAAAAaaa Status: offline
|
Wysłany: 18-09-2004, 07:27
|
|
|
Takie klasy, jak ninja i samuraj to ja znam jako prestiżówki, nie jako normalne klasy ;) |
_________________ Ej cze |
|
|
|
|
Keii
Hasemo
Dołączył: 16 Kwi 2003 Skąd: Tokio Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 18-09-2004, 10:25
|
|
|
Z Ninją chodziło mi o Krainy Wschodu. Bo w wymienionych przez Zega klasach Ninjy nie ma, co jest imho dużym niedopatrzeniem :> |
_________________ FFXIV: Vern Dae - Durandal
PSO2: ハセモ - Ship 01
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 18-09-2004, 13:35
|
|
|
Vel: Klasa Samuraj istnieje w tej chwili w dwuch wersjach: jako klasa prestiżowa Samuraj opisana w dodatku ,,Miecz i Pięść" oraz jako klasa podsawowa opisana w dodatku ,,Krainy Wschodu".
Keii: Ninja są i ich nie ma zarazem. Nie ma klasy podstawowej ,,Ninja" (czyli takiej, którą można wybrać w chwili tworzeia postaci) natomiast istnieje klasa Prestiżowa ,,Szpieg Ninja" opisana w ,,Krainach Wschodu" oraz druga ,,Ninja Półksięzyca" z ,,Miecz i Pięść". Aby wybrać klase prestiżowom należy jednak spełnić określone warunki, możliwe już podczas gry. Ninja więc są...
PS. Przy okazji opisu klasy Samuraj zapomniałem wspomnieć, że posiada ona nową, potężną umiejętność ,,Iaiutsu" czyli szybkiego wyciągania miecza i błyskawicznego zadania ciosu... Działa to trochę jak atak ukratkowy (ale jest możliwe do wykonania tylko w pierwszej rundzie walki) i potrafi naprawdę namieszać... |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Redvampire -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 31-03-2005, 21:13
|
|
|
W sumie D&D to nie tyle co muj ulubiony system co raczej taki od którego zaczynałem i najbardziej opanowałem i mam najwiecej materiałów do tego. Niestety od dawna nie mogłem grac jako gracz od ponad roku az do wczoraj jedynie mistrzowałem.
PS ostanio ze względów tego ze wieskzosc starej paczki albu studiuje gdzies dalegko albo gdziś daleko pracuje to mam tylko 3 stałych graczy , a MG nie wspomnę tyle dobrze że kumpel wrócił na 3 tygodnie to trochę pomistrzuje ale potem Zon .
Wiecz ponawiam pytanie czy jest ktos mieszkający w obszarze godziny drogi od katwic kto byłby chetny grać ?? albo MGować
Albo chociaz sesja na forum ?? |
Ostatnio zmieniony przez Zegarmistrz dnia 02-01-2006, 00:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Serika
Dołączyła: 22 Sie 2002 Skąd: Warszawa Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów WIP
|
Wysłany: 31-03-2005, 21:15
|
|
|
Prawdę mówiąc nie przypominam sobie żadnej znanej mi z forum osoby mieszkającej w okolicach Katowic. Przynajmniej nikogo ze "starych bywalców", może ktoś nowszy się trafi :)
Natomiast jeśli masz pomysl, jak zrobić sesję na forum (technicznie: zasady, na czym polegaloby prowadzenie, itp), to założę się, że bez większych problemów znajdziesz chętnych :) |
_________________
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 31-03-2005, 21:17
|
|
|
Trochę OT... Ja mam podobnie... 3 rok próbuje zorganizowac drużynę w Lublinie ze skutkiem nader marnym. Próbuje też prowadzić PBCH, ale z podobnym rezultatem, a w Sanoku paczka się rozlazła. Ostatnio zajmuję się więc głównie teoretyką tego wspaniałego hobby. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Redvampire -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 31-03-2005, 21:43
|
|
|
w sumie z moje starej 10 osobowej paczki zostało już tylko 2 kupli ale teraz mam troche nowego narybku w postaci mojago młodzszego bracika jego koleżanki ( swoją droga nadwyraz rozgarniętej jak na 15 lat ) i jego kumpla . Od czasu do czsu jeszcze raz na 3 miesiące zjawia się moja stara kumpela ale ona to WODziarz jest :P i D&D nie przepada a ja z fampirem famforada to mam ten problem że ponoc bardzo dobrze go prowadze ale nie umiem grac jako gracz bo psuje fabułe i nadaje się tylko na członka Sabatu :P. Pamietam kiedys jak zryłem fabułe diejaca sie w polsce Warszawie mielimy po cichu wyeliminowac jakiegoś edka który rezydował n chba 32 pietrze pałacu kultury. A ja wpadłem na pomysł Potencja i rzut Jelczem w budynek :P. Skończyło sie na tym że pałac się zwalił i przygniotły nas gruzy co mim zdaniem było niemożliwe by ten socjalistyczny bunkier (robiny z myśla zaostani jedyna budwola sotojąca pośród zmiecionej zrównanej z ziemia za pomoca energi roszczepienia atomu warszawy) sie zwalił od wybuchy cysterny i paru samochodów ale MG to MG :P.
PS takie wielkie forum a niema nikogo z górnego ślaska ??? wow chyba musze znowu zaczac grać w bardzie ale tam siedzą dzieni ludzie przewaznie albo dzieciarnia albo skrajni fanatycy :P
PS 2 to co może jakies granie na forum na zasadzie PBM ?? |
|
|
|
|
|
Kejmur
Ktoś
Dołączył: 01 Sty 2006 Skąd: Koszalin Status: offline
|
Wysłany: 01-01-2006, 03:29
|
|
|
Cytat: | O realizmie mechaniki nie mam ochoty rozmawiać. Jest PORAŻAJACY. DnD jest systemem Heroic Fantasy, to taki Earthdawn, tylko bardziej! Dużo bardziej! Osobiście przed rozpoczęciem gry radzę urządzić sobie kilkudniowy seans Inuyashy, Slayersów, Ninja Scroll czy Berserka. Przyzwyczaić oczy i wyobraźnie do różnych cudów i wówczas grać. Tylko wówczas nie dojdzie do Porażenia... |
Owszem jest to zdecydowanie system heroiczny. Jednak na niskich poziomach można z tego urządzić sesję dark nie gorszą niż Warhamerową czy Monastyrową.
Cytat: | Podoba mi się za to system tworzenia postaci, choć brakuje mi moich ulubionych Wad i Zalet. Do gustu przypadła mi rozmaitość dostępnych atutów oraz klas prestiżowych pozwalających obdarzyć każdą postać odmiennymi mocami i umiejętnościami. O ile te drugie są czasem dziwaczne, to pierwsze są naprawdę wielkim smaczkiem.
Niektórzy narzekają na anachroniczny system klasowy, ale pokażcie mi Grę Fabularną bez takowego? Od razu wyprzedzę odpowiedź: zmiana nazwy z ,,klasa” na ,,klan” niczego nie rozwiązuje. |
I tutaj według mnie poruszyłeś poważny problem. I widzę w twoim rozumowaniu poważny błąd - wiele systemów nie posiada podziału poziomowego. W Wampirze: Maskaradzie niczego takiego nie zauważyłem - są po prostu punkty doświadczenia, które rozdaje wedle życzenia. Poziomy w D&D powodują, że postać jest mocno ograniczona. Teoretycznie nie ma możliwości zamiany klasy na inną w trakcie gry. Zresztą prawie każda mocno ogranicza "oryginalność" (raczej nie ma możliwości grania nieobliczalnym mnichem lub lekko zdeprawowanym paladynem bez możliwości utraty zdolności). W Wampirze wystarczy, że wampir teoretycznie dobry w walce wręcz zrezygnuje z człowieczeństwa na rzecz jednej ze ścieżek i już posiada kilka ciekawych zdolności mistycznych. W DnD nie ma tej możliwości "odwrotu" - raz już wybrałeś przykładowo wojownika, to już masz praktycznie narzucony styl gry. Owszem można multiclassować, ale to trwa i nie osiągnie się pełnych możliwości konkretnej klasy.
I tutaj dorzucę coś, co mnie osobiście denerwuję mocno w D&D, które bardzo lubię - charaktery. Coś tak skomplikowanego nie powinno być sprowadzane do prostych schematów. Owszem, to ułatwia przydzielania czarów do niektórych kategorii, ale ogranicza fabularnie niesamowicie. Gracz musi się trzymać konkretnych ryzów, a zmiana charakteru nie jest sprawę jednej chwili. Naprawdę to utrudnia życie i graczowi, jak i MG.
Cytat: | Podoba mi się za to jedna rzecz: uniwersalność. W systemie możesz zrobić ABSOLUTNIE wszystko, byle, by było choć trochę heroic. Nie mniej jednak każdy pomysł będzie tu pasował, każdy będzie w klimacie, oprócz może nadmiernych ilości Jesiennego Deszczu ala Warhammer, choć takie klimaty także da się stworzyć (na niskich poziomach). Generalnie system może być. Na system podstawowy, od którego zaczyna się grę nadaje się idealnie, a ludzie o dłuższym stażu także powinni znaleźć coś dla siebie. |
No nie musisz opierać wszystkiego na ratowaniu świata - wystarczy, że wywrócisz kota ogonem. Gracze po prostu będą złą bandą, która zdobywa okrutną sławę. Jednak grania złymi postaciami nie polecam początkującym MG - w takiej drużynie bardzo łatwo o konflikt, a przez to bałagan, który może przeszkodzić w prowadzeniu.
Cytat: | Światy. W Polsce wydano dwa. Beznadziejny Greyhawk i dobry Fearun. Drażnią w nich dwie cechy: po pierwsze podział krajów na Dobre, Złe i Neutralne i prowadzące politykę zgodnie z tym sposobem. Cóż, system ten zawsze opierał się na taniej fantastyce i niestety pozostało tak po dziś dzień. Po drugie: siła postaci: jakieś państwo, podobne do szwajcarskiego kantonu, 600 osobowa armia dowodzona przez 20 poziomowego wojownika. W czym problem? W tym, że taki facet sam ma większą zdolność bojową niż wszyscy jego ludzie. |
Przyznaję ci rację w kwestii podziałów krajów ze względu na "charakter" polityki. Jednostki polityczne są zbyt ujednolicone. Nawet jak pojawiają się wyjątki, są praktycznie skazane na pożarcie. Jednak czy Greyhawk jest aż tak beznadziejny ? Podstawowe podręczniki i większość core-booków są pisane pod ten świat. Co więcej, nie jest aż tak przesycony magią. Nie ma tej przesady, że na każdym kroku możesz dostać ognistą kulą w łeb. Tak jak kiedyś na dnd.pl określił jeden z użytkowników - na toalecie nie przyłapie cię stado skrzatów, które spłatają ci figla. Przynajmniej nie tak często. A w FR takich miejsc znajdzie się mnóstwo.
Cytat: | System jest kontrowersyjny. Są tacy, którzy gotowi są walczyć w jego obronie, są tacy, którzy chętnie by się go pozbyli z rynku. Ja osobiście obstaje przy nim, głównie, dlatego, że w tej chwili w naszym kraju nie jest wydawany inny NORMALNY system Fantasy. |
Przyczyna jest prosta - ogromny sukces rynkowy. Gdy coś się dobrze sprzedaje, to źle, bo to już zachacza o "komerchę". Niestety wynika to w większości z ludzkiej zawiści, że WotC (Wizards of the Coast) dorabiają się fortuny na tym naprawdę dopieszczonym systemie praktycznie bez błędów (wiem co mówię). Zarabiać na pomyśle rzeczą zupełnie normalną.
Cytat: | To, co Zeg nazywa najwieksza wada DeDekow moze byc jego najwieksza zaleta. Mowie o podrecznikach. |
Owszem, może to być zaletą. Po prostu każdy podręcznik zajmuje odpowiednią niszę, której dany gracz może potrzebować. Potrzebuje dużego spisu przedmiotów czy poradnika budowania twierdz, to wszystko znajdzie. I to niesamowicie szczegółowo opracowane (przede wszystkim mechanicznie).
Jednak, gdy potrzeba ich więcej, to zagląda widmo, które może powstrzymać największych zapaleńców - braku pieniędzy. Nie oszukujmy się - narodem bohatym nie jesteśmy. Nieliczni mogą mieć każdą książke. Dlatego uważam, że kilkanaście tytułów mogłoby być wydawane w jednej książce.
A moją ulubioną klasą jest kapłan - mechanicznie potężna (odpowiedni zestaw czarów powstrzyma nawet czarodzieja) i ma niesamowite możliwości fabularne, chyba największe ze wszystkich. W zależności od bogów, a ci są tacy różni. Tak różni jak każdy kapłan.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
wa-totem
┐( ̄ー ̄)┌
Dołączył: 03 Mar 2005 Status: offline
Grupy: Fanklub Lacus Clyne WIP
|
Wysłany: 02-01-2006, 14:24
|
|
|
Cytat: | Redvampire:
Skończyło sie na tym że pałac się zwalił i przygniotły nas gruzy co mim zdaniem było niemożliwe by ten socjalistyczny bunkier (robiny z myśla zaostani jedyna budwola sotojąca pośród zmiecionej zrównanej z ziemia za pomoca energi roszczepienia atomu warszawy) sie zwalił od wybuchy cysterny i paru samochodów |
Możliwe możliwe.
Pekin ma klasyczną konstrukcję - to otwarty szkielet stalowy, dokładnie jak WTC. Wszystkie pozostałe warszawskie drapacze to konstrukcje typu open space ze stropami, słupami i rdzeniem żelbetowym (z windami), ale pekin nie... |
_________________ 笑い男: 歌、酒、女の子 DRM: terror talibów kapitalizmu
|
|
|
|
|
radgers
Merill J. Fernando
Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Leszno/Sfery Status: offline
|
Wysłany: 13-08-2007, 22:06
|
|
|
Oho stary temat jak świat a jaki ważny^^ D&D rządzi. To mój pierwszy system RPG z jakim się spotkałem i będę przy tym obstawał. Co do ankiety wybrałem kapłana. Dlaczego? Bo to mistrzowie magii objawionej i uzdrowicielskiej mają też niektóre dobre czary ofensywne i odganiają tudzież karcą nieumarłych. Jeśli zdarzy ci się zginąć podczas sesji to kto cię wskrzesi? Kapłan. Oczywiście można zaryzykować Druidzką Reinkarnację ale niezbyt by mi się widziało życie w ciele szczura czy innego żyjątka.
Kejmur napisał/a: | ma niesamowite możliwości fabularne, chyba największe ze wszystkich. W zależności od bogów, a ci są tacy różni. Tak różni jak każdy kapłan. |
+1 Kejmur. Ja najbardziej zagustowałem w kapłanach Oghmy, Pana Wiedzy. I jako kapłan masz łatwiejszą drogę na zostanie Wybrańcem Bóstwa XXX i otrzymanie tego szablonu i wynikających z niego profitów. Chyba.
Kejmur napisał/a: | I to niesamowicie szczegółowo opracowane (przede wszystkim mechanicznie). |
O tak ta liczba klas prestiżowych, umiejętności, atutów, czarów praktycznie do wszystkiego jest przytłaczająca. :P
Na razie tyle z mojej strony. |
_________________ Duk said (czy coś takiego) - spróbuj i Ty xD |
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 15-08-2007, 10:07
|
|
|
radgers napisał/a: | O tak ta liczba klas prestiżowych, umiejętności, atutów, czarów praktycznie do wszystkiego jest przytłaczająca. :P |
Przytłaczająca to dobre słowo.
System tak naprawdę wiele by zyskał, gdyby połowę z nich wywalić. Niestety połowa z nich jest wciśnięta na siłę, niczego do gry nie wnosi. Ot, takie: "weźmy wojownika i dajmy mu Brew Potion". Klasom zdarza się klonowanie i mnożenie: np. w Księdze Plugawego Mroku każdy piekielny władca dostał swojego własnego satanistę. I to w systemie, w którym nie ma nawet porządnego Nekromanty.
Jeszcze gorsza paranoja panuje w wypadku potworów: wszystkie sensowne kombinacje zawarto już w Monster Manual I, Fiend Folio i podręcznikach tematycznych (np. Oriental Adventures). Już Monster Manualn II był mocno naciągany i ciężko było znaleźć w nim coś z sensem. Tymczasem MM wyszły już do V. Kto widział, ten wie, jak to wygląda.
Podręczniki tematyczne: tu jest różnie. Są fajne, trafione (Draconomicon, Oriental Adventures), są średnie (Psionic Handboobk, Races of Cośtam), ale dużo jest też głupot pokroju "dajmy graczom nowe moce! nieważne, skąd je weźmiemy!" np. Incarnum, Dragon Magic, Ghostwalk, które w ogóle nie pasują do wcześniejszych publikacji! |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Teukros
Dołączył: 09 Cze 2006 Status: offline
|
Wysłany: 15-08-2007, 14:13
|
|
|
Odnośnie Ghostwalk nie mogę się zgodzić. Rzeczywiście, ten podręcznik nie pasuje do wcześniejszych publikacji, ale to dlatego, że jest osobnym settingiem. Był to taki eksperyment Wizardów na jednopodręcznikowy świat, moim zdaniem całkiem udany. Szczególnie interesujący dla fanów oWoDowego Wraith: the Oblivion :) |
|
|
|
|
|
Assarin
Art is dead
Dołączył: 03 Lip 2008 Status: offline
|
Wysłany: 03-07-2008, 22:44
|
|
|
Widzę że temat coś zmarniał.. No nic.
Ja też chętnie bym pograł w D&D, zwłaszcza że mam wszystkie podręczniki źródłowe z 3 edycji i przewodnik po FR, ale nie ma z kim grać. Nikt w mieście się tym nie interesuje, zostają sesje przez internet, ale są one bardzo rzadko spotykane. Jak ktoś ma jakieś pomysły to byłbym wdzięczny.
Zrobiłem sobie na razie 1-poziomowego wojownika opierając się tylko na PG, ale chyba przerzucę się na czarodzieja bo zawsze mnie magia pociągała ;] |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|