Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
Projekt naprawy lunarów |
Wersja do druku |
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 20-01-2011, 00:18 Projekt naprawy lunarów
|
|
|
w nawiasach kwadratowych zasady opcjonalne, których nie jestem tak pewien.
Na zielono ostatnie zmiany
chargen: Domino's (http://fixalted.bazzalisk.org/index.php?title=Domino%27s_Original_Chargen_Rules) z następującymi zmianami:
4 favoured wybrane dowolnie z wszystkich 9-ciu, bez zwracania uwagi na kastę. W wypadku wyboru charmów zamienić "Caste or favoured" na "Favoured"
Kasty:
Domyślnie - zmienne. Zmiana kasty to miscellaneous action, którą można podjąć tylko w nocy - przy czym można zmienić kastę tylko na odpowiadającą aktualnej fazie księżyca. [Pozostawanie w tej samej kaście dłużej niż miesiąc to rzut na limit[+1 punkt limitu na każdy dodatkowy miesiąc.]. Zastępuje to rzut na limit od światła księżyca]
Kasta daje kastową animę. Dostępnych 5 kast.
Dodatkowo, niektóre (znaczna część) charmy posiadają keyword Caste, który daje im rozszerzoną funkcjonalność jeśli są używane przez Lunara z odpowiedniej kasty. najlepiej by było by nie wzmacniało to specjalnie charmu, a raczej poszerzało jego użyteczność "na boki". Inne kasty również mogą korzystać z tej funkcjonalności, ale muszą dodatkowo dopłacić (2m? 1 WP, jak w wypadku Spectral?)]
Tatuaże:
Dają pełną odporność na shaping ciała i +(poziom tatuażu) kostki przeciw wszelkim innym przejawom shapingu. Dodatkowo Lunar, jeśli jest świadomy, może z tej ochrony zrezygnować. Tatuaże blokują kastę Lunara, uniemożliwiając jej zmianę [w konsekwencji Lunar otrzymuje 1 punkt limitu (1 rzut na limit?) co miesiąc].
Dodatkowo tatuaż startowy otrzymuje jedną opcję specjalną, wybraną z listy opcji (opcje o sile porównywalnej z jednodotowymi artefaktami i heartstonami. Dla mocy silniejszych sięgnąć wyżej - potem może nawet zrobię listę). Jest to odpowiednikiem darmowego backgroundu Tatuaż *. Background można wykupywać wyżej, co daje większą ilość opcji/silniejsze opcje.
Tatuaż
* - jedna moc jednopunktowa
** - dodatkowa moc jednopunktowa
*** - dodatkowa moc dwupunktowa
**** - dodatkowa moc dwupunktowa
***** - dodatkowa moc trzypunktowa
efekty poszczególnych poziomów kumulatywne
Legendarny tatuaż - Jak na razie nie powstał żaden (a przynajmniej nic o tym nie wiadomo). Gdyby istniał miałby siłę jednej opcji porównywalnej z mocami artefaktów poziomu ***** i byłby nieukrywalny w normalny sposób. Dodatkowo do tego poziomu nie można rozwinąć normalnego tatuażu - może być tylko stworzony od zera, a na dodatek wymagałby Esencji nosiciela na poziomie 6+ w wypadku brania go w momencie tworzenia postaci).
(a więc na przykład Tatuaż **** będzie posiadał po dwie moce dwu- i jednopunktowe)
Tatuaże nie są automatycznie widoczne w innych formach niż naturalna, ale pozostawiają pewien ślad, w efekcie którego dodają +1 kostkę na poziom tatuażu do każdych testów rozpoznania i identyfikacji Lunara (x2 w formie naturalnej)
W trakcie gry tatuaż (nawet o poziomie *) otrzymuje się po normalnych zasadach zdobywania nowego backgroundu. Można też tatuaż poszerzać o nowe opcje (wykupywać jego wyższe poziomy) w trakcie gry. [Podobnie, można do istniejącego tatuaża dodawać tatuaże artefaktyczne też i później]. Tatuaże można usunąć (za pomocą knacku Shattered Silver Cage) tylko w całości - wszystkie na raz.
[Kwestia, czy tatuaże blokują stare czy nowe kasty do uznania]
Dodatkowo dla wszystkich charmy antyshapingowe (choć raczej jednorazowe/krótkoterminowe obrony, oraz antywyldowa environmental protection, zamiast czegoś o poziomie IPP).
Tatuaże stosowane/wyjaśniane jako obrona przed chimeryzmem - zdecydowana większość Lunarów uważa chimeryzm za chorobę w stylu tego z 2e. W rzeczywistości jest to całkiem świadoma ścieżka transcendencji, z nieco innymi niż dotychczas opisane zasadami:
1. Chimeryzm nie opiera się o licznik limitu. Ma własny, oddzielny. Związak istnieje o tyle, że Chimeryzm skraca długość paska limitu o połowę swojej wartości (zaokrąglając w dół) - więc Lunar z Chimeryzmem 7 liczy się jakby miał stale zapełnione pierwsze 3 kratki Limitu.
2. Licznik ten idzie w górę jako rezultat uczenia się charmów chimerycznych. Gdy osiągnie 10 przestaje iść w górę (a więc co najwyżej może zmniejszyć licznik Limitu o połowę - chimery nie są w stanie stałego limitu, choć ich temperament zdecydowanie z powodu chimeryzmu cierpi).
3. tatuaże uniemożliwiają uczenie się i używanie charmów chimerycznych. Jeśli Lunar już jakieś posiadał, traci możliwość korzystania z nich.
4. Większość innych efektów chimeryzmu (kwestia odzyskiwania esencji[, mutacje] itp działa normalnie).
[4b. Mutacje są nieodwołalnie powiązane z chimeryzmem i posiadanymi charmami - wszelkie skuteczne próby ich usunięcia, o ile możliwe, musiałyby również pozbawić Lunara charmów i dawanych przez nie punktów Chimeryzacji. Dlatego dobrze jest zapisywać sobie które mutacje powiązane są z którymi charmami]
5. Dodatkowo Lunarzy posiadający 6+ punktów chimeryzacji otrzymują limit za blokowanie nie jednej, a wszystkich cnót większych od 2 - muszą posiadać takie przynajmniej 2 by być w stanie przekroczyć 5 punktów Chimeryzacji. W konsekwencji otrzymują więcej niż jeden Limit Break (jaki konkretnie zostanie użyty w danej chwili, zależy od ST - powinien jak najlepiej pasować do aktualnej sytuacji).
6. Lunarzy jako całość (Zarówno Silver Pact jak i bezkastowi) w zdecydowanej większości traktują chimery tak jak w 2e.
7. Powyższe cechy utrudniają grę Chimerą, ale nie uniemożliwiają jej całkowicie - kontrola nad postacią nie przechodzi automatycznie w ręce ST, choć powinien on ostrzec gracza że dalsza normalna gra postacią będzie w praktyce niemożliwa.
8. Choć jak na razie Silver Pact nie dysponuje odpowiednimi środkami do odwrócenia chimeryzacji, nie oznacza to że nie może ona zostać odwrócona (patrz punkt 4b). Wszelkie próby "uleczenia" lunara wymagają jednak jego zgody - należy pamiętać że (wbrew powszechnemu mniemaniu) podąża się tą ścieżką dobrowolnie.
Dodatkowe zmiany, do przemyślenia: animy dla "utraconych" kast, Limit. wywalenie lub zmiana mechanizmu Formlocka (może powiązać go jakoś z Limitem? blokada możliwości zmiany postaci w każdej scenie gdy otrzyma się limit? Wymuszona zmiana postaci w Limit Break? wymuszone zmiany kasty?). Zmiana mechanizmu Tella (zamiast cech zwierzęcych, każdy Lunar ma cechę osobową która pozostaje stała i niezmienna - np bliznę która widoczna jest we wszystkich formach). |
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense.
Ostatnio zmieniony przez Bezimienny dnia 20-01-2011, 22:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Xeniph
Buruma
Dołączył: 23 Sty 2003 Status: offline
Grupy: AntyWiP WIP
|
Wysłany: 20-01-2011, 00:21
|
|
|
Limity:
Cytat: | Compassion:
Having assumed the forms of many animals, the Lunar can see the world from their perspective better than anyone else. Feeling a deep kinship, he becomes unable to bring harm any living creature, no matter how small. He will staunchly refuse to eat meat and will take great care to avoid accidently stepping on insects and the like, to the point of becoming unable to function in less urban areas.
In full Limit, the Lunar acknowledges that plants are living beings as well and accordingly refuses to eat plant matter. This, coupled with the refusal to consume meat, means that the Lunar will be famished after coming out of limit break and may even starve himself to death.
Temperance:
The Lunar becomes so in touch with his animalistic nature, that he rejects everything he perceives as civilized. He finds no use for "civilized" commodities such as tools or clothing and will sustain himself using nothing but his own teeth and nails. Lunars in this form of Limit Break will often attempt to wander off into the wilderness and live animal lives until it's effects pass.
In full limit, the Lunar rejects the final taboo: that of cannibalism. He no longer discriminates between humans and animals and will willingly hunt down and eat sapient beings for food or for sport.
Valor:
Rather than being locked into his true form, the Lunar instead changes his form constantly. Each round, the Lunar must change into a different form. He may choose a form that is useful in whatever task he is attempting at the moment, but he cannot assume the same shape twice in close succession. The Lunar can (and must) shapeshift even if he runs out of motes normally needed to transform. When he no more motes, he may tranform without paying the mote cost, but the strain takes a toll on his body and mind: for each "free" transformation the Lunar must pay one point of temporary Willpower. If that also runs out, he receives one bashing health level of damage. The Limit ends automatically when the Lunar falls uncounscious.
In full limit, the Lunar doesn't control his transformations and shifts into a randomly chosen form every round.
Conviction:
When struck with this form of Limit Break, the Lunar becomes both extremely protective of the object of his stewardship.
If he stewards a person ot group of people, he becomes obsessed with their safety and well being, constantly watching over them, even when they aren't aware of his presence. He will attempt to shelter his wards from the dangers of the outside world and will treat anyone who interacts with them with suspicion.
Lunars who steward places or societies, take charge over them and maintain order with an iron fist. They will forcefully drive off any outsiders and attempt to fully control the lives of it's inhbitants, quelling every transgression against the places idealized harmony.
Lunars that steward other things, especially abstract concepts, should figure out the details of this Limit Breaks working with their Storyteller. It should always incorporate the elements of unhealthy obsession combined with paranoid protectiveness.
In full Limit, the Lunar perceives anything that tries to interact with his ward as a threat and will take any steps to eliminate it - permanently. He will also forcefully stop any attempts to stop the object of his stewardship from leaving his care "for their own good", going as far to tie them up or imprison them, to protect them from the imagined dangers of the real world. |
|
_________________ You don't have to thank me. Though, you do have to get me donuts. |
|
|
|
|
Sehtal
Dołączył: 03 Gru 2010 Skąd: Stąd Status: offline
|
Wysłany: 20-01-2011, 13:12
|
|
|
Nie podoba mi się opcja, że po usunięciu tatuażu można znowu casty zmieniać.
Ja wiem, że Lunary to niestabilne emocjonalnie morphy ale coś
tak podstawowego jak casta powinno być stałe.
I tak mają dostatecznie fajnie, że na początku będąc casteless mogą wyboru dokonać. |
_________________ There is no such thing as an 'inhuman act', for there is no act so vile that one cannot find a human willing, or even eager, to commit it.
Ostatnio zmieniony przez Sehtal dnia 20-01-2011, 13:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Serika
Dołączyła: 22 Sie 2002 Skąd: Warszawa Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów WIP
|
Wysłany: 20-01-2011, 13:20
|
|
|
Ale Lunarzy właśnie mieli reprezentować zmienność - to jest fajne! W chwili obecnej nie mają się absolutnie nijak do Luny i właśnie to chłopaki próbuj zmienić :) |
_________________
|
|
|
|
|
Sehtal
Dołączył: 03 Gru 2010 Skąd: Stąd Status: offline
|
Wysłany: 20-01-2011, 13:33
|
|
|
To może pójść krok dalej? Ręka ma inną kastę niż noga?
Albo nie ma żadnej stabilizacji.
Kasta taka jak Luna obecnie i koniec.
Tak przesada.
Ale tak samo uważam wybieranie i przebieranie kast jak koszulek.
Ewentualnie by mogło być gdyby te zmiany kast jakąś karą lub ograniczeniem obarzyć.
Np.
Usuwasz tatuaż i znowu masz kastę jak Luna. OK. Ale nową "stałą" możesz wybrać dopiero po jakimś tam czasie potrzebnym aby ci się egzaltacja po szoku odkastowania "ustabilizowała" (ha-ha).
Albo, zasada częste mycie skraca życie. Zmiany "stałej" casty częściej niż ileś tam zwiększają ryzyko np. losowej chimeryzacji.
Ewentualnie w okresie roku możesz "stałą" kastę zmienić nie martwiąc się o przerwy między zmianami ale tylko X razy. np. Essence/2
Biega mi o to, że jeśli zmiana kast ma być to powinna mieć ograniczenia. |
_________________ There is no such thing as an 'inhuman act', for there is no act so vile that one cannot find a human willing, or even eager, to commit it. |
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 20-01-2011, 13:54
|
|
|
Cytat: | Biega mi o to, że jeśli zmiana kast ma być to powinna mieć ograniczenia. |
Wręcz przeciwnie - w interpretacji Tomka, którą popieram, zmiana kast jest wręcz wymuszana, czy się lunarowi podoba czy nie. Jeżeli sprzeciwia się swej naturze płaci za to limitem i nikogo nie obchodzi, że jest wojowniczym niedźwiedziem i anima okultystyczna mu na grzyba potrzebna.
Luna jest czynnikiem chaotycznym, kreatywnym i destabilizującym, więc sama idea trwałych i niezmiennych kast ma się do jej dzieci jak pięść do nosa.
Cytat: | Ale nową "stałą" możesz wybrać dopiero po jakimś tam czasie potrzebnym aby ci się egzaltacja po szoku odkastowania "ustabilizowała" (ha-ha). |
I tak musi poczekać, aż nadejdzie interesująca go faza Księżyca. |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
Ostatnio zmieniony przez Ysengrinn dnia 20-01-2011, 13:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Morg
Dołączył: 15 Wrz 2008 Skąd: SKW Status: offline
Grupy: AntyWiP Fanklub Lacus Clyne Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 20-01-2011, 13:55
|
|
|
Kilka wątpliwości.
System atrybutów jest za silny. 4/9 dowolnych atrybutów, to i tak dużo więcej, niż solarne 10/25 zdolności, z których 5 jest predefiniowane przez kastę. Jeśli dorzucić do tego +2 kostki do rzutów na kastowe atrybuty (3, niezależne od favoured, a kastę można relatywnie często zmieniać), to byłoby to już zdecydowanie za silne - Solarzy nie dostają żadnych dodatkowych kostek "z automatu" i za darmo na rzuty uwzględniające kastowe zdolności.
Keyword Caste brzmi fajnie, ale z tym byłoby sporo roboty - trzeba przejrzeć wszystkie charmy, wybrać te którym keyword jest potrzebny i wymyślić odpowiednie efekty, natomiast jeśli mimo tego to się uda, to super. Co do używania go przez inne kasty, byłbym ostrożny, ale w sumie wszechstronność jest jedną z cech Lunarów, więc to pasuje - z tym że wtedy IMO koniecznie 1wp - 2m można bez problemu odnowić 1-kostkowym stuntem.
Tatuaże - dałbym +(Esencja)/2 kostek, albo +(Tatuaż) kostek. Nie bardzo rozumiem natomiast w jaki sposób dodają się te efekty - mógłbyś rozjaśnić? Tatuaż pięciopunktowy daje jedną moc jednopunktową i jedną trzypunktową, czy kumuluje jeszcze bonusy z 2, 3 i 4? Nie wiem też z czego wynika ograniczenie noszenia legendarnego tatuażu do osób z E6+ - funkcje tatuażu w jakiś sposób zależą od jego nosiciela? Jeśli tak, to może po prostu ograniczyć poziom backgroundu do Esencji Lunara, a jeśli nie, to zdjąć ograniczenie - na wzięcie sobie legendarnego backgroundu i tak jest konieczna każdorazowa zgoda MG.
Charmy antyshapingowe - to oczywistość.
Chimeryzm chyba jest ok, ale nie wgłębiałem się za bardzo.
O limitach była już mowa na IRCu - poza kilkoma drobnymi defektami są świetne. |
_________________ Świadka w sądzie należy znienacka pałą przez łeb zdzielić, od czego ów zdziwiony wielce, a i do zeznań skłonniejszy bywa.
Ostatnio zmieniony przez Morg dnia 20-01-2011, 13:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Sehtal
Dołączył: 03 Gru 2010 Skąd: Stąd Status: offline
|
Wysłany: 20-01-2011, 13:57
|
|
|
Wygląda, że przegapiłem opcję iż tatuaże blokują zmiany ale limit dają.
W takim wypadku moje wcześniejsze propozycje ograniczeń zmiany kasty raczej wypadają. |
_________________ There is no such thing as an 'inhuman act', for there is no act so vile that one cannot find a human willing, or even eager, to commit it. |
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 20-01-2011, 14:04
|
|
|
Cytat: | Jeśli dorzucić do tego +2 kostki do rzutów na kastowe atrybuty (3, niezależne od favoured, a kastę można relatywnie często zmieniać), to byłoby to już zdecydowanie za silne - Solarzy nie dostają żadnych dodatkowych kostek "z automatu" i za darmo na rzuty uwzględniające kastowe zdolności. |
Są za to pięć razy bardziej uniwersalni, we wszystkim mają dostęp do potężniejszych zdolności, a niektóre działki (leczenie, anyone?) przejęli w całości. Nie wspomnę, że płacą mniej expa za charmy. Krótko mówiąc - w kwestii wyrównywania poziomu z solarami jest jeszcze duuużooo miejsca do manewru. |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
Ostatnio zmieniony przez Ysengrinn dnia 20-01-2011, 14:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Morg
Dołączył: 15 Wrz 2008 Skąd: SKW Status: offline
Grupy: AntyWiP Fanklub Lacus Clyne Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 20-01-2011, 14:05
|
|
|
Ysengrinn napisał/a: | Są za to pięć razy bardziej uniwersalni, we wszystkim mają dostęp do potężniejszych zdolności, a niektóre działki (leczenie, anyone?) przejęli w całości. Nie wspomnę, że płacą o wiele mniej expa za charmy. Krótko mówiąc - w kwestii wyrównywania poziomu z solarami jest jeszcze duuużooo miejsca do manewru. |
W żaden sposób nie uzasadnia to czemu Lunarzy w używaniu atrybutów mieliby być dużo lepsi, niż Solarzy w wykorzystywaniu zdolności. |
_________________ Świadka w sądzie należy znienacka pałą przez łeb zdzielić, od czego ów zdziwiony wielce, a i do zeznań skłonniejszy bywa. |
|
|
|
|
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 20-01-2011, 14:28
|
|
|
Morg napisał/a: | W żaden sposób nie uzasadnia to czemu Lunarzy w używaniu atrybutów mieliby być dużo lepsi, niż Solarzy w wykorzystywaniu zdolności. | Lunarzy nadal będą dużo słabsi od solarów w wykorzystywaniu zdolności i charmów. To, że odbiją sobie trochę to w atrybutach Solarom nic nie ujmie. Poza tym pomoże to trochę podciągnąć Lunarów do poziomu Alchemików, których augmentacje pozwalają im niekiedy być lepszymi od Solarów w wykorzystaniu zdolności.
Dodatkowo, kasty powinny dawać coś więcej niż animę, a nie bardzo mogą zmieniać faworyzowane grupy charmów (bo równie dobrze wtedy możemy dla beztatuażowców dać wszystko favored). Problem rozwiązałby się przy szerokim użyciu keyworda Caste, ale go na razie nie mamy.
Morg napisał/a: | Nie bardzo rozumiem natomiast w jaki sposób dodają się te efekty - mógłbyś rozjaśnić? Tatuaż pięciopunktowy daje jedną moc jednopunktową i jedną trzypunktową, czy kumuluje jeszcze bonusy z 2, 3 i 4? | Bonusy są kumulatywne (i dlatego można tatuaże podnosić w trakcie gry - dokłada się do części istniejącej nowe fragmenty z nowymi opcjami, przez co sam tatuaż staje się coraz bardziej skomplikowany i widoczny - wyjątkiem jest tu legendarny tatuaż, który ma tylko jedną moc). Co do tatuażu 6 - właściwie wszystkie efekty "Legendary" (z wyjątkiem Breeding) są dostępne startowo dopiero od e6 w górę (zgodnie z DotFA) - nie widzę powodu by tu robić wyjątek (MG może zawsze zrobić wyjątek dla gracza - to nie jest twarde i nieomijalne ograniczenie. Poza tym obowiązuje tylko w momencie generacji postaci, o czym, zapomniałem napisać)
PS: tak, tatuaż tu jest silnym backgroundem. Trzeba dać startującemu graczowi wystarczająco duże korzyści by zrównoważyć siłę bezkastowców (skoro już w ich stronę przesunąłem nacisk całego splatu). |
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense. |
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 20-01-2011, 18:05
|
|
|
Prawidłowo - tatuaże w kanonie wyraźnie miały służyć jako integralna część lunarnej exaltacji, bez której exaltacja po prostu nie działa jak powinna. Miałoby to sens w WoDzie, gdzie splaty zupełnie nie są i nie muszą być kompatybilne, ale w Exalted zbyt wyraźnie widać, że lunarzy dostają wybrakowany towar.
Cytat: | wyjątkiem jest tu legendarny tatuaż, który ma tylko jedną moc |
Ehm... Ale Ty jesteś świadomy, że większość artefaktów ***** ma kilka różnych mocy? |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
Morg
Dołączył: 15 Wrz 2008 Skąd: SKW Status: offline
Grupy: AntyWiP Fanklub Lacus Clyne Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 20-01-2011, 18:07
|
|
|
Bezimienny napisał/a: | Lunarzy nadal będą dużo słabsi od solarów w wykorzystywaniu zdolności i charmów. To, że odbiją sobie trochę to w atrybutach Solarom nic nie ujmie. Poza tym pomoże to trochę podciągnąć Lunarów do poziomu Alchemików, których augmentacje pozwalają im niekiedy być lepszymi od Solarów w wykorzystaniu zdolności. |
Właśnie, augmentacje. Kluczowe słowo, bo augmentacje to charmy. "Problem" (w cudzysłowach, bo to nie jest tak naprawdę żaden problem) z Alchemikami jest taki, że okupują bardzo dziwną niszę - specjalizują się w specjalizacjach, przez co mają ograniczoną liczbą charmów, które mogą zamontować oraz muszą ponosić koszty ich attunementu. Te efekty łącznie skutecznie wymuszają na nich specjalizowanie się. Dlatego też szósta augmentacja (bo o niej zapewne mówisz) jest jak najbardziej zgodna z ich motywem. Pozwala im być lepszymi od Solarów nie w wykorzystywaniu zdolności, a jedynie na łatwiejsze zdobycie zdolności w pewnej, konkretnej specjalizacji, bo każda augmentacja działa tylko i wyłącznie na wybraną parę Atrybut+Umiejętność - kupowanie jej masowo kompletnie się nie opłaca. Solarom dalej jest łatwiej ze zdolności korzystać, bo mogą ją wykorzystać do czegokolwiek, podczas gdy Alchemical albo kupi zdolność normalnie (i zapłaci więcej od Solara, bo nie ma żadnych ulubionych umiejętności), albo za pomocą szóstej augmentacji, ale zajmie sobie slota, zapłaci attunement i będzie ograniczony do sparowania jej z konkretnym atrybutem.
Motyw Lunarów jest całkowicie przeciwny w stosunku do motywu Alchemików. O ile Alchemicy są ultra-specjalistami, o tyle Lunarzy mają być wszechstronni i łatwo adaptować się do sytuacji. Dostawanie dodatkowych kostek w tym motywie się nie mieści, bo wszechstronność nie oznacza "bycia dobrym we wszystkim" (to domena Solarów), a łatwość dostosowania się do sytuacji (kosztem mocy - bo inaczej doszlibyśmy do sytuacji w której brak jest wad - a to znowu domena Solarów).
Darmowe dodawanie kostek to zwiększanie nie uniwersalności, a mocy - czyli krok w odwrotnym kierunku do motywu Lunarów.
Oczywiście wszystko zmienia się wtedy, gdy do akcji wchodzą charmy - i tu dochodzimy do sedna. Problemem Lunarów nie jest za mało kostek. Problemem Lunarów są ich charmy, które nijak się mają do ich motywu - są słabsze, ale nie są uniwersalne, często są wręcz nieużywalne. Charmy Lunarów powinny dać się łatwo użyć w większości sytuacji, pozwalając graczom na kreatywne ich wykorzystanie, dlatego też właśnie uważam keyword Caste za b. dobry pomysł. Natomiast dodatkowe kostki są całkowicie poza ich niszą i nie widzę dla nich żadnego uzasadnienia, poza tym żeby Lunarów ogólnie dopakować. Sęk w tym, że uważam, iż nie powinni być dopakowywani efektami, które nijak do nich nie pasują. |
_________________ Świadka w sądzie należy znienacka pałą przez łeb zdzielić, od czego ów zdziwiony wielce, a i do zeznań skłonniejszy bywa. |
|
|
|
|
Sehtal
Dołączył: 03 Gru 2010 Skąd: Stąd Status: offline
|
Wysłany: 20-01-2011, 18:26
|
|
|
Zgadzam się. Parę dni już nad alchemem siedzę i wierzcie mi.
Te sloty, koszt utrzymania zamontowanych charmów oraz zasada Atrybut+Umiejętność
to duże ograniczenie.
Wcale tak różowo nie jest aby Lunary miały czego zazdrościć. |
_________________ There is no such thing as an 'inhuman act', for there is no act so vile that one cannot find a human willing, or even eager, to commit it. |
|
|
|
|
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 20-01-2011, 18:38
|
|
|
Cytat: | Ehm... Ale Ty jesteś świadomy, że większość artefaktów ***** ma kilka różnych mocy? | Tak - miałem na myśli że Legendarny tatuaż nie dostaje dodatkowo opcji z niższych wersji, a tylko jedną, za to *****-dotową. Zwracam dodatkowo uwagę, że tatuaże te różnią się od backgroundu tatuażowego artefaktu tym, że nie mają kosztu attunementu (choć mogą mieć koszt używania efektów).
Morg: owszem, zgadzam się. Jestem też zdania, że keyword Caste sam by w zupełności wystarczył - gdyby był dobrze zrobiony i odpowiednio szeroko wykorzystany.
Sehtal: niestety, nie jest tak prosto. Problem nie wynika z siły charmsetu Alchemicali, którzy obecnie są chyba najlepiej dopracowanym splatem i znajdują się siłowo tam, gdzie powinni być, tylko ze słabości podręcznika Lunarów. |
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|