Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
Exalted - kampania DBcka |
Wersja do druku |
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 16-12-2015, 00:22 Exalted - kampania DBcka
|
|
|
Wpisujcie miast... wrzucajcie postaci kto chce grać. |
|
|
|
|
|
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 25-12-2015, 20:52
|
|
|
Imię: Rachel Mnemon
Dom: Mnemon
Element: Earth
Anima: Drżąca ziemia, odgłosy trzęsienia ziemi, badgermoles
Breeding: 4
Concept: Młoda idealistka po spotkaniu z bolesną prawdą...
Trouble: Muszę znaleźć nowy cel w życiu.
Aspekty:
1) Czy moja wiara naprawdę była tak błędna? / Byle dalej od Zakonu
2) Dobrze wypić to podstawia studiów.
3) Czy na pewno to chcę robić w życiu?
4) Cicha woda, a pod nią...
5) Ciężka, solidna praca to podstawa wyników.
Mocne strony:
1) Długotrwały wysiłek (fizyczny i umysłowy)
2) Argumenty związane z praniem po mordzie
3) Inteligencja
4) Logistyka i zarządzanie
5) Powieść rozrywkowa
Słabe strony:
1) Praca w grupie
2) Źle znosi konieczność obcowania z ludzmi innymi niż najbliższe grono znajomych/przyjaciół
3) Marzycielka z problemami w rzeczywistością
4) Z tradycją jej nie po drodze
5) Niezbyt dobrze widzi bez okularów
Cechy:
Strength: 3
Dexterity: 4
Stamina: 3
Charisma: 3
Manipulation: 2
Appearance: 2
Perception: 1
Intelligence: 4
Wits: 4
Umiejętności:
Archery: 1
Martial Arts: 5 (Potężne uderzenia +2)
Melee: 1
Thrown:
War: 1
Integrity: 3
Performance: 3
Presence: 2
Resistance: 3 (Praca bez przerwy +1, Alkohol +2)
Survival: 1
Craft:
Investigation: 1 (Proza kryminalna +1)
Lore: 5 (Matematyka +2)
Medicine: 1
Occult: 2
Athletics: 2
Awareness: 3
Dodge: 4 (Bijatyka barowa +1, Spirits +1)
Larceny:
Stealth:
Bureaucracy: 4 (Logistyka +2, Ekonomia +1)
Linguistics: 2
Ride: 1
Sail:
Socialize: 2
Znane języki: Low Realm, High Realm, Old Realm
Moce nadprzyrodzone:
• Odpowiednie Excellency
• Dosyć znaczący zasób zdolności bojowych (głównie zmniejszających obrażenia i potężnych uderzeń) oraz kontroli ziemi w celach ofensywnych
• Moce wspomagające proces nauki oraz wyszukiwania informacji (Elemental Concentration Stance, Eternal Mind Meditation)
• Moce wspomagające zrozumienie funkcjonowania organizacji (Confleunce of Savant Thought) i przyspieszające pracę grupy (Geese-Flying-South Admninistration)
• Zdolność czucia okolicy poprzez ziemię (All-Encompasing Earth Sense, Feeling the Dragon’s Bones)
• Zdolność do pracy przez 24h bez przerwy i brak kar za zmęczenie (Unsleeping Earth Meditation, Untiring Earth Meditation)
• Magiczna lojalność (Oath of Ten-Thousand Dragons)
• Wzbudzanie szacunku/strachu (Glowing Coal Radiance)
Wygląd:
Niezbyt wysoka, czarne włosy, zielone oczy, raczej drobnej budowy, okulary
Magiczne przedmioty:
Rękawiczki z jadeitu, zamieniające się w bojowe rękawice w razie potrzeby
Okulary pozwalające widzieć Spirits i zawierające m.in. lupę, mikroskop, widzenie w podczerwieni i kilka innych bonusów
Szaty zapewniają pewną ochronę fizyczną
Samopiszące pióro
I pewnie kilka drobiazgów.
Biografia:
Rachel Mnemon nigdy nie była osobą starającą się zbytnio wyróżniać, jednak silna wiara i wrodzone umiejętności walki szybko popchnęły ją w stronę Zakonu i Cloister of Wisdom. Prawdopodobnie zrobiłaby tam karierę, gdyby podczas praktyk na drugim roku nauki wszystko nie poszło w Abyss. Rutynowe praktyki polegające na przekonaniu niepokornego bożka rzeki skończyły się rzezią wioski, gdy syn wodza przeżył nagłą Egzaltacje odmawiając pochylenia głowy przed Smokami, a wielu młodych mieszkańców poszło za nim przeciwko Smokom.
Widok ten głęboko zachwiał wiarą Rachel, jak również doprowadził do porzucenia przez nią szkoły. Nie była to decyzja, jaka spodobała się w domu – jednak dzięki inteligencji, wysokim umiejętnościom matematycznym i organizacyjnym dostała drugą szansę – ukończenie Spiral Academy, aby służyć swemu domowi na innym polu.
Uwagi mechaniczne:
Postać jest mniej więcej zgodna z zasadami tworzenia postaci, poza częścią dotycząca argumentów siłowych (tutaj zakładam, że jednak na tej sesji będzie to tło, więc nie muszą być zbyt przepisowe). |
_________________
|
|
|
|
|
Tren
Lorelei
Dołączyła: 08 Lis 2009 Skąd: wiesz? Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 25-12-2015, 22:52
|
|
|
Obvious placeholder is obvious.
Imię: Miles Mnemon
Dom: Mnemon
Element: Air
Wygląd. Młody i utalentowany, zachowuje się jakby miał kij w tyłku, ale zyskuje na bliższym poznaniu. Ma traumy i przybraną siostrę. |
_________________ "People ask me for advice all the time, and they ask me to help out. I'm always considerate of others, and I can read situations. Wait, aren't I too perfect?! Aren't I an awesome chick!?"
Ostatnio zmieniony przez Tren dnia 27-12-2015, 02:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Xeniph
Buruma
Dołączył: 23 Sty 2003 Status: offline
Grupy: AntyWiP WIP
|
Wysłany: 26-12-2015, 22:24
|
|
|
Imię: Ledaal San
Dom: Ledaal
Element: Fire
- Dość niska, gibka, o wyraźnie zarysowanej muskulaturze. Krótkie włosy z opaską na czole. Nosi Gi z krótkimi nogawkami, do tego buty i rękawice z jadeitowych płytek naszytych na czarną, pokrytą krótką szczeciną skórę.
- "Skóra" z której zrobione są buty i rękawiczki to w rzeczywistości chityna gigantycznego pająka, zebrana natychmiast po wylince jeszcze przed stwardnięciem i zakonserwowana magicznie. Pozwala San chodzić po i trzymać się dowolnej nawierzchni.
- Jedna z najlepszych lekkoatletek na uczelni, ćwiczy też sztuki walki.
- Ze względu na zamiłowanie do sportu i beztroski sposób bycia większość spotykających ją osób ma ją za głupiego jocka. W rzeczywistości jest całkiem dobrze obkuta i potrafi zaskoczyć wiedzą.
- Trochę żarłok, ale że spędza większość czasu na ćwiczeniach fizycznych, to nie tyje.
- Chłopczyca i Genki Girl. |
_________________ You don't have to thank me. Though, you do have to get me donuts. |
|
|
|
|
JarcoPolo
Dołączył: 25 Gru 2015 Status: offline
|
Wysłany: 27-12-2015, 00:06
|
|
|
Imię: Ledaal Einar
Dom: Ledaal
Element: Air
Anima Powers: May triple leaping distance, take no damage from falls of any height, add Essence rating to Dodge DV against Archery and Thrown attacks.
Młody przedstawiciel rodu Ledaal, stawia głównie na swoją wiedzę i zdolności magiczne i społeczne. Skwapliwie wykorzystuje pozycję, jaką daje mu ród. Ćwiczy też walkę wręcz, ale traktuje ją jako ostateczność - gdy zawiedzie dyplomacja i magia.
Cechuje się dużą siłą woli i samokontrolą, ale niską empatią - jest arogancki i przekonany o wyższości siebie i swojego rodu nad większością pozostałych istot. Jest jednak na tyle inteligentny, że potrafi zamaskować to przekonanie o swojej wyższości, jeśli uzna to za celowe.
Tak go widzę (może jeszcze znajdę lepszy wizerunek): http://saehral.deviantart.com/art/Todor-the-Scribe-16231723
UWAGA, PONIŻSZE TO WERSJA BETA - MOGĘ JESZCZE WPROWADZIĆ ZMIANY, TYM BARDZIEJ ŻE NIE ZNAM SYSTEMU:
ATTRIBUTES
1. Mental (3 Perception, 4 Intelligence, 3 Wits).
2. Social (3 Charisma, 3 Manipulation, 3 Appearance);
3. Physical (2 Strength, 2 Dexterity, 3 Stamina);
ABILITIES
Archery: 1
Martial Arts: 1
Melee: 1
Thrown (Aspect): 3
War: 1
Integrity: 1
Performance: 2
Presence (Favoured): 3
Resistance: 1
Survival:
Craft:
Investigation: 1
Lore (Aspect): 3
Medicine:
Occult (Aspect): 3
Athletics: 1
Awareness:
Dodge:
Larceny:
Stealth (Aspect):
Bureaucracy (Favoured): 3
Linguistics (Aspect): 3
Ride: 1
Sail:
Socialize (Favoured): 3
BACKGROUNDS
Choose Backgrounds (12—none may be higher than 3 without spending bonus points),
3 • Breeding—How richly the blood of the Elemental Dragons runs in your veins; the inherited strength of your Exaltation.
3 • Connections—Well-placed sources of infl uence and information within a particular area of infl uence.
3 • Family—The impact of one’s family members upon one’s life.
3• Resources—Wealth and material goods.
CHARMS
(7 Dragon-Blooded Charms, at least four of which must be from Aspect or Favored Abilities;
LORE
ELEMENTAL CONCENTRATION TRANCE
Cost: 5m, 1wp; Mins: Lore 2, Essence 1; Type: Simple
Keywords: None
Duration: One day
Prerequisite Charms: None
The simplest of Lore techniques exercised by the savants of Air, this Charm allows a character to meditate on her aligned element to temporarily augment her capacity to absorb knowledge. Provided that the Exalt has
all the necessary research material handy, she can absorb a week’s worth of study in a single day. She can continue to use this Charm on subsequent days, but if she uses it more days in a row than a number equal to her Lore trait, she suffers one level of unsoakable lethal damage for each extra day. The Exalt cannot heal this damage while under the effects of this Charm.
ETERNAL MIND MEDITATION
Cost: 2m, 1wp; Mins: Lore 3, Essence 3; Type:
Simple
Keywords: Combo-OK
Duration: Instant
Prerequisite Charms: Elemental Concentration Trance
Given the vast ages to which most of the Dragon-Blooded will survive, it’s not surprising that their minds can become somewhat cluttered. This Charm allows the Exalt to attain perfect recall of any event he has experienced or anything he has ever read or heard. After spending the required Essence and Willpower, the Exalt must spend a moment in quiet contemplation. The Dragon-Blood’s player then rolls (Intelligence + Lore), with the diffi culty determined by how far back into the character’s memories he wishes to delve.
One success is suffi cient to recall a hurried conversation from a few years back, while fi ve permits the Exalt to recall events even from early childhood with perfect clarity. Some Dragon-Blooded savants even claim to recall memories of time spent in the womb through the use of this Charm. Eternal Mind Meditation does not impair the character in any way. He experiences the events of his past as memories, rather than as an immersive experience that might adversely affect his DV or his awareness of his surroundings.
ELEMENTAL BOLT ATTACK
Cost: 1m per 2L; Mins: Lore 2, Essence 2; Type: Simple
Keywords: Combo-OK, Cooperative, Elemental, Obvious
Duration: Instant
Prerequisite Charms: None
Sometimes referred to as “the Dragon’s Claw,” this Charm permits a Dragon-Blood to fi re a bolt of elemental energy appropriate to his aspect from his hand toward a target. The bolt is targeted with (Dexterity + Athletics) or (Dexterity + Archery), whichever is preferred, with an Accuracy bonus equal to the Dragon-Blood’s Essence and a range of (Essence x 20) yards. The bolt infl icts 2L per mote spent up to a maximum number of motes equal to the Dragon-Blood’s Stamina. The bolt also has an elemental aspect and triggers the following elemental effects: Air buffets the target, subtracting two dice from her next action. Earth triggers a tremor
beneath the target’s feet, forcing her player to roll (Dexterity + Athletics), diffi culty 4, to keep the character from falling. Fire sets the target ablaze for a single action (+4L to the attacker’s damage pool). Water fi lls the target’s lungs with seawater, adding three ticks before her next action due to violent coughing. Wood exposes the target to a plant toxin, requiring a refl exive (Stamina + Resistance) roll, with a diffi culty equal to (the Dragon-Blood’s Essence), to avoid suffering a -1 penalty on all actions for the remainder of the scene.
Multiple Dragon-Bloods who know this Charm can combine their powers to generate a bolt of exceptional power. One Exalt (usually the one with the best attack pool or the one with the highest Stamina rating) must serve as the focus, with his (Dexterity + [Athletics or Archery]) used to determine the base attack pool. Additionally, the Stamina of the focus determines the maximum number of motes that each participant can spend, with the total number of motes spent determining the base damage pool. In other words, if the focus has a Stamina of 4, then no participant can expend more than four motes to fuel the bolt. The Accuracy bonus of the attack is based on the Essence of the focus but gains a +1 bonus per additional participant.
The range of the attack is equal to (the combined Essence of all participants x 20) yards. Finally, the elemental side effects of each separate aspect who aids in this Charm are infl icted upon the target.
If multiple Dragon-Blooded of the same aspect aid in this Charm, however, their special elemental effect is applied only once. Therefore, if an Earth Aspect, two Fire Aspects and a Water Aspect combine to fire a single bolt, the player of the target—if successfully hit—must roll to avoid falling and will be delayed an additional three ticks before his next action due to the seawater, but only four dice are added to the damage pool due to fire damage, rather than eight.
Regardless of the specific elemental version learned, this Charm is always considered to be an Air-aspected Charm for purposes of determining whether the one-mote surcharge for out-of-aspect Charms applies, and Dragon-Blooded can only learn the version associated with their aspects.
ELEMENTAL BURST TECHNIQUE
Cost: 1m per 1L; Mins: Lore 3, Essence 2; Type: Simple
Keywords: Combo-OK, Cooperative, Elemental, Obvious
Duration: Instant
Prerequisite Charms: Elemental Bolt Attack
This Charm is identical to Elemental Bolt Attack in all respects except the following. First, each mote spent on the burst inflicts only one level of lethal damage. Second, the burst infl icts damage across a circular area with a radius equal to the Dragon-Blood’s permanent Essence in yards. The burst attack has a range increment of (permanent Essence x 20) yards and an Accuracy bonus equal to the Dragon-Blood’s permanent Essence. The burst also applies elemental effects identical to the Elemental Bolt Attack to each person caught within the burst radius. If multiple Exalted who know this Charm join together, the power of the elemental burst is calculated in the same manner as the elemental bolt, and the radius of the burst is equal to the combined permanent Essences
of all participants in yards.
VIRTUES
1 Compassion—Empathy and forgiveness.
3 Conviction—Determination and emotional fortitude.
4 Temperance—Mental clarity and self-control.
1 Valor—Courage and bravery.
Za 4 Temperance idzie 3 Bonus Points
ESSENCE
2+1 za 10 Bonus Points = 3
WILLPOWER
A Terrestrial Exalt’s Willpower is equal to the sum of her two highest Virtues.
3+4 = 7
+1 za 2 Bonus Points = 8
PERSONAL ESSENCE POOL
(Essence + Willpower + any gained from Breeding),
3+8+3 = 14
PERIPHERAL ESSENCE POOL
([Essence x 4] + Willpower + [the sum of the two highest Virtues] + any gained from Breeding)
12+8+7+3 = 30
HEALTH LEVELS
Terrestrial Exalted possess seven health level, like any mortal: one -0 health level, two -1, two -2, a -4 and one Incapacitated health level. Additionally, Dragon-Blooded gain one -1 and one -2 health level for every purchase of Ox-Body Technique (a Resistance Charm found on p. 146). A character may purchase Ox-Body Technique
as many times as she has dots of Resistance.
(7 + any gained from Charms)
7 |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|