Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
Regulamin forum i kanału IRC |
Wersja do druku |
Crack
Dołączył: 13 Maj 2003 Status: offline
Grupy: Fanklub Lacus Clyne
|
Wysłany: 03-02-2011, 23:42 Regulamin forum i kanału IRC
|
|
|
REGULAMIN FORUM
Ze względu na niemożność uwzględnienia wszystkich możliwych sytuacji i okoliczności w regulaminie, orzeczenia i decyzje moderacji i administracji forum są zawsze i w każdym przypadku nadrzędne względem dowolnych zapisów regulaminu.
I. Tematyka
1. Uwagi lub elementy graficzne, które mogą się komuś wydać dyskryminujące lub obraźliwe, a także treści sprzeczne z polskim prawem, są w najoczywistszy sposób niedopuszczalne, niezależnie od możliwych intencji autora.
2. Zakazane jest szpanowanie znajomością i umiejętnością wykorzystania wszelkiego rodzaju używek typu alkohol lub narkotyki – zarówno twarde, jak i miękkie. Takie posty będą usuwane w najkrótszym możliwym czasie.
3. Na forum obowiązuje zakaz dyskusji na tematy związane z religią. W internecie jest bardzo wiele miejsc, w których można to robić – nasze forum nie musi być jednym z nich.
4. Dyskusje na tematy polityczne możliwe są jedynie w wyraźnie oznaczonych tematach w podforum "Off-topic". W tematach tych obowiązują szczególne zasady kultury, a Moderacja zastrzega sobie prawo zamknięcia ich bez podania przyczyn.
4a. Ze względu na drażliwość tematu, wszelkie dyskusje na temat aborcji są całkowicie zabronione.
5. Wulgaryzmy, także w formie zniekształconej lub zamaskowanej, są na forum niedopuszczalne. Ich stałe używanie może spowodować sankcje ze strony moderacji.
6. Niedopuszczalne jest zabieranie głosu w temacie tylko po to, by pokłócić się z innymi użytkownikami. Moderacja ma prawo usuwać wypowiedzi, które uzna za mniej lub bardziej zamaskowane próby wywołania kłótni.
7. W tworzeniu nowych tematów wskazany jest umiar. Założenie tematu służy otwarciu dyskusji, nie jednorazowej wypowiedzi w jakiejś sprawie. Nadmiarowe tematy będą kasowane. Tematy powtarzające się będą natychmiast zamykane, kasowane lub scalane, aby nie powodować bałaganu.
II. Zasady formalne
1. Nie wymagamy od użytkowników absolutnej zgodności z zasadami języka polskiego, niemniej powinny one być stosowane w postach. Posty napisane niechlujnie lub niegramatycznie, których styl lub forma (np. pseudo-mowa typu l33t) są skrajnie nieczytelne dla użytkowników forum, będą usuwane.
2. Jakości posta nie mierzy się linijką/liczbą znaków. Niemniej stawiajmy raczej na jakość, a nie ilość postów. Posty skrajnie krótkie, w szczególności zawierające samą „wyliczankę” bez uzasadnienia, mogą być usuwane przez moderację.
3. Użytkownicy proszeni są o nieużywanie animowanych grafik w awatarach lub podpisach. W podpisach wyłączony jest tag [img], istnieje natomiast w panelu profilu użytkownika możliwość wgrania grafiki na serwer forum.
4. Forum nie jest galerią internetową. Duże grafiki powinny być wstawiane jako miniaturki lub jako linki zewnętrzne.
III. Linki zewnętrzne
1. Zabronione jest zamieszczanie linków do stron oferujących ściąganie lub odtwarzanie pirackich plików (muzycznych, filmowych lub graficznych) oraz ściąganie napisów, gier i programów, a także linków do stron z crackami i pirackich serwerów. Z oczywistych względów zabronione są także pytania o takie strony.
2. Zabronione jest zamieszczanie linków do stron zawierających treści zakazane przez prawo lub naruszające normy obyczajowe.
3. Linki do stron przedsięwzięć komercyjnych (nastawionych na zysk) mogą być zamieszczane tylko w porozumieniu z administracją forum.
4. Podawane na forum linki zewnętrzne powinny być w jasny i przejrzysty sposób opisane. Dotyczy to w szczególności tzw. linków referencyjnych, których kliknięcie przynosi punkty w jakiejś grze itp.
IV. IRC
Zasady obowiązujące na kanale #kotatsu.pl
1. Operatorami kanału #kotatsu.pl są moderatorzy forum oraz wybrani forumowicze. Pozostali użytkownicy powinni stosować się do ich uwag i ostrzeżeń.
2. Obowiązuje ogólnie pojęta kultura wypowiedzi. Używanie wulgaryzmów spowoduje usunięcie użytkownika z kanału irc przez operatora.
3. Na kanale irc, podobnie jak na forum, obowiązuje zakaz podawania nielegalnych źródeł multimediów i oprogramowania.
4. Czasowy ban na kanale irc nie jest równoznaczny z banem na forum.
5. Permanentny ban na forum jest jednoznaczny z permanentnym banem na kanale irc. Zakaz pisania na forum jest jednoznaczny z czasowym banem na kanale irc (uchylanym, gdy użytkownik odzyska prawo pisania na forum).
V. Moderacja
1. Ostrzeżenia administratorów/moderatorów należy traktować poważnie. Niezastosowanie się do nich może powodować kasowanie postów, otrzymanie ostrzeżenia, a w skrajnych przypadkach – bana.
2. Moderacja ma prawo m.in: udzielać upomnień, wystawiać ostrzeżenia i bany, edytować treść postów użytkowników, edytować/blokować elementy profilu użytkowników (podpis, awatar, tytuł, nazwa użytkownika etc.). Edytując post moderatorzy powinni pozostawić "ślad" swojej obecności w postaci wyjaśnienia.
3. Decyzje moderatorów nie będą przedmiotem powszechnej debaty. Jeśli użytkownik uzna, że moderator przekroczył swoje uprawnienia bądź postąpił niesprawiedliwie, powinien wysłać prywatną wiadomość do administratora, uzasadniając swoje zarzuty. Skargi na łamach forum i wszelkie inne formy odwoływania się do opinii publicznej będą kasowane jako spam.
|
_________________ One to rule them all, One to find them,
One to bring them all and in peace bind them |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|