FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  Galeria AvatarówGaleria Avatarów  IRC (qchat mibbit)  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Następny
  Wymyślcie mi... (S.A.M)
Wersja do druku
Zegarmistrz Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 31 Lip 2002
Skąd: sanok
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 22-08-2007, 13:14   

Cytat:
Testy o Trudności ujemnej kończą się automatycznym niepowodzeniem.

_________________
Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
Przejdź na dół Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
1271088
BOReK Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 15 Lip 2005
Status: offline
PostWysłany: 22-08-2007, 13:26   

Ok, moje przeoczenie. Tylko po co to i czemu zabójstwa mają po dwie wartości (5% i -10%)?

Poza tym w razie porażki powinny być szanse na to, że:
a) wpada tylko dany agent, a nie cała grupa (w końcu nie od parady są szpiegami),
b) przeciwnik uwięzi pojmanych, zamiast ich zabijać.

_________________
You ask me if I've known love and what it's like to sing songs in the rain
Well, I've seen love come and I've seen it shot down, I've seen it die in vain

Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Ysengrinn Płeć:Mężczyzna
Alan Tudyk Droid


Dołączył: 11 Maj 2003
Skąd: дикая охота
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
Tajna Loża Knujów
WOM
PostWysłany: 22-08-2007, 13:29   

Pomijając już oczywisty fakt, że szpiegów się zwykle nie morduje, a próbuje przekabacić na swoją stronę.

_________________
I can survive in the vacuum of Space
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź galerię autora
BOReK Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 15 Lip 2005
Status: offline
PostWysłany: 22-08-2007, 13:38   

To nie jest takie znowu oczywiste. Nie należy przecież oczekiwać, że każdy dowódca czy władca jest na tyle inteligentny, by bawić się w podwójnych agentów. Do tego z pewnych względów może nie chcieć tego robić (publiczna egzekucja dla przykładu dla zastraszenia ludności lub podniesienia morale), albo może być duże ryzyko, że nowy agent będzie spalony już na starcie.

_________________
You ask me if I've known love and what it's like to sing songs in the rain
Well, I've seen love come and I've seen it shot down, I've seen it die in vain

Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Ysengrinn Płeć:Mężczyzna
Alan Tudyk Droid


Dołączył: 11 Maj 2003
Skąd: дикая охота
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
Tajna Loża Knujów
WOM
PostWysłany: 22-08-2007, 16:11   

Naturalnie, ale opcja przekabacania powinna być.

_________________
I can survive in the vacuum of Space
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź galerię autora
Bezimienny Płeć:Mężczyzna
Najmniejszy pomiot chaosu


Dołączył: 05 Sty 2005
Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych.
Status: offline
PostWysłany: 22-08-2007, 17:25   

Teoretycznie powinna być też możliwość że szpieg sam postanowi zmienić stronę (zwłaszcza, jeśli ma szpiegować stronę bogatszą, silniejszą i/lub dostał rozkaz wykonania jakiejś ryzykownej misji), ale to pewnie byłby już zbyt duży poziom komplikacji.

PS: szpieg któremu po dłuższym okresie bezczynności poleci się nagle wykonanie misji o poziomie trudności 5-10% może zdecydować się na zignorowanie polecenia (albo wykonanie w sposób który co prawda jescze bardziej zmiejsza szanse udanej misji, ale zdecydowanie zwiększa widoki na przeżycie agenta)

_________________
We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.

The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Zegarmistrz Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 31 Lip 2002
Skąd: sanok
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 07-09-2007, 09:46   

Jakie zwierze najłatwiej może spełniać w zwierzoludzkiej i orkowej religii animistycznej funkcję boga - totemu zwierząt domowych i gospodarczych?

Najbardziej sensowne wydają mi się krowy i konie. Problem w tym, że krowy za bardzo kojarzą się z Indiami, a koni obydwie rasy nie używają.

_________________
Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
1271088
Grisznak
-Usunięty-
Gość
PostWysłany: 07-09-2007, 10:29   

A niej lepiej jakiś dzik?
Powrót do góry
Ysengrinn Płeć:Mężczyzna
Alan Tudyk Droid


Dołączył: 11 Maj 2003
Skąd: дикая охота
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
Tajna Loża Knujów
WOM
PostWysłany: 07-09-2007, 11:16   

Dzik owszem był czczony jako totem, ale zawsze kojarzył się z dzikimi zwierzętami i siłami nieujarzmionej natury. Sugerowałbym psa, barana albo kozła (nie wiem co tam chowają). Ewentualnie niech orkowie hodują bizony.

_________________
I can survive in the vacuum of Space
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź galerię autora
Zegarmistrz Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 31 Lip 2002
Skąd: sanok
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 11-09-2007, 12:56   

Rozszyfrujcie mi skrót ADHD tak, żeby było śmiesznie. Ad Hock Demencia?

_________________
Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
1271088
Ysengrinn Płeć:Mężczyzna
Alan Tudyk Droid


Dołączył: 11 Maj 2003
Skąd: дикая охота
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
Tajna Loża Knujów
WOM
PostWysłany: 11-09-2007, 13:18   

Ach Diablo Hultajska Dzieciarnia?

_________________
I can survive in the vacuum of Space
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź galerię autora
Zegarmistrz Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 31 Lip 2002
Skąd: sanok
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 25-11-2007, 21:05   

Cytowany tekst to reklamówka do systemu (mojego). Generalnie jest to ten tekst, który można znaleźć na tylnej okładce każdego RPG, gry komputerowej i książki. Jedyna różnica polega na tym, że w pliku .pdf będzie się on znajdował na drugiej stronie, a nie na tylnej okładce. Z założenia ma to być reklama systemu.

Cytat:

Czy poradzisz sobie, gdy nastanie Czas Waśni?

Przenieś się na kontynent Laruzji, do baśniowej krainy, w której nie wszystko układa się jak w bajce. Wypełniony magią i zamieszkany przez setki niezwykłych stworzeń ląd podzielony jest na tysiące niewielkich państewek, władanych przez słabych, głupich i nieudolnych monarchów. Pod ich krótkowzrocznymi, skoncentrowanymi na realizacji kolejnych zachcianek i zrodzonych z pychy dążeń szerzy się chaos i anarchia. Ich słabość rodzi chęć rewanżu w sercach ich, zdawałoby się dawno temu pobitych wrogów. Setki stworzeń chwyta za broń i knuje spiski, by pomścić przeszłe, teraźniejsze lub przyszłe, faktyczne, wyimaginowane lub choćby możliwe krzywdy… Albo też wyrządzić jakieś, po prostu korzystając z nadarzającej się okazji.

Wciel się w postać bohatera, starającego się skorzystać na narastającym chaosie, przeciwdziałać mu lub zwyczajnie przetrwać w trudnych czasach. Mieczem, magią, intrygami lub niezwykłymi umiejętnościami walcz o złoto, zaszczyty, polityczną i magiczną potęgę lub przeżycie. Zmierz się z mocami magii, odrażającymi potworami oraz Tymi Co Polują W Mroku i ich śmiertelnymi sługami. Pamiętaj jednak, by – nawet poradziwszy sobie z tymi przeciwnościami losu – strzec się sztyletu wbitego w plecy.

Czas Waśni to kompletna, całkowicie darmowa gra fabularna. Do rozpoczęcia rozgrywki kupić będziesz musiał jedynie kilku kartek, ołówków i kostek oraz jakichś współtowarzyszy zabawy. Całą resztę możesz za darmo i całkiem legalnie zassać z Internetu. W poniższym podręczniku znajdziesz:
- 400 stron maksymalnie wypełnionych treścią, a minimalnie formą.
- Wspierająca odgrywanie postaci, realistyczna mechanika.
- Obszerny świat mogący rozmiarami konkurować z takimi krainami, jak te przedstawione na kartach Warhammera, Forgotten Realms, Greyhawku czy Dragonlance.
- Liczne haki fabularne, oraz opisy egzotycznych miejsc, tajemniczych osób, dziwnych wydarzeń oraz barbarzyńskich obyczajów, wokół których bez trudu usnujesz intrygę. Zalążki niemal gotowych przygód, kampanii i nieskończone źródła inspiracji.
- Oryginalną, prostą mechanikę S.A.M, wspierającą zarówno sesje realistyczne, jak i heroiczne.
- Prosty i szybki, ale jednocześnie bardzo rozbudowany system tworzenia postaci, który pozwoli ci na stworzenie śmiałka (lub dowolnej, innej postaci) o jakim zawsze marzyłeś. Dzięki licznym zasadom zachęcającym do odgrywania postaci i tworzenia bohaterów o bogatej osobowości zyskasz okazje do ukazania pełni swych zdolności aktorskich. Bogata gama środków mechanicznych natomiast pozwoli ci budować bohaterów dysponujących możliwościami, o jakich jeszcze nie śniłeś.
- Pojemna konwencja, nie ograniczająca Mistrza Gry w wyborze tematyki sesji. System, w którym możesz prowadzić jednocześnie intrygi polityczne, sesje przygodowe i dungeon crawl. Przygody o klasie wyższej i dołach społecznych, heroic, dark, jesienną gawędę, opowieści epickie, baśniowe, oraz całkiem prozaiczne, a nawet horror i fantasy para - historyczne.
- Blisko 400 zaklęć, oraz równie rozbudowane zasady innych dziedzin magii.
- Unikalny system mechaniki przedmiotów całkiem niemagicznych, ale i tak niezwykle przydatnych.
- Liczne zasady, niezbyt nowatorskie, ale za to działające rozwiązujące stare problemy Graczy i Mistrzów Gry.
- Opis ponad stu stworzeń, dla których Człowiek to to samo, co Zdrowa Żywność.
I wiele więcej.

Załóż więc zbroje, sprawdź, czy działają twoje zaklęcia i dobądź miecza.

Od teraz liczą się tylko twoje umiejętności!


Pytania są proste. Nie musicie znać się na RPG, żeby na nie odpowiedzieć:
1) Jak głupi (w skali 1-10) jest ten tekst?
2) Które jego elementy są najgłupsze i w którym miejscu najbardziej bredzę?
3) Czy pisać to od nowa?

_________________
Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
1271088
BOReK Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 15 Lip 2005
Status: offline
PostWysłany: 25-11-2007, 21:15   

Nie bawiąc się w podpunkty - jest nieźle, wymaga raczej tylko korekty ;]. Może troszkę za wiele jest tych myślników, przez to mało komu będzie się chciało przebijać. Proponuję wybrać ze cztery najistotniejsze i ewentualnie je skrócić (nawet o połowę).

_________________
You ask me if I've known love and what it's like to sing songs in the rain
Well, I've seen love come and I've seen it shot down, I've seen it die in vain

Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Morf_GM Płeć:Mężczyzna

Dołączył: 14 Wrz 2007
Status: offline
PostWysłany: 25-11-2007, 21:36   

"Do rozpoczęcia rozgrywki kupić będziesz musiał jedynie kilku kartek, ołówków i kostek oraz jakichś współtowarzyszy zabawy"

Niby darmowa, ale wymaga inwestycji finansowych. Może zamiast "kupić będziesz musiał" zręczniej będzie użyć sformułowania "będziesz potrzebował też". Tym bardziej, że z cytatu wynika, iż "kupić" trzeba będzie też kilku towarzyszy zabawy.

Tekst wydaje się być za długim, jak na zachęcające wprowadzenie. Ja skróciłbym go o połowę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Vodh Płeć:Mężczyzna
Mistrz Sztuk Tajemnych.


Dołączył: 27 Sie 2006
Skąd: Edinburgh.
Status: offline

Grupy:
Alijenoty
Fanklub Lacus Clyne
PostWysłany: 25-11-2007, 23:22   

Tekst dobry, wydaje mi się, że nie za długi. Dla mnie brzmi bardzo zachęcająco i wydaje mi się, że po skróceniu spełniałby swoją funkcję nieco gorzej. Poniżej lista poprawek, która mi się nasunęła na myśl. Przepraszam, jeżeli zbyt ingeruję w tekst/pozwalam sobie na zbyt wiele, nie wiem, czy taka forma komentarza Ci odpowiada.

"Pod ich krótkowzrocznymi, skoncentrowanymi na realizacji kolejnych zachcianek i zrodzonych z pychy dążeń rządami szerzy się chaos i anarchia."

"Ich słabość rodzi chęć rewanżu w sercach ich, zdawałoby się dawno temu pobitych wrogów." brzmi trochę niezręcznie. Ja bym to zdanie w ogóle wywalił, albo napisał coś w stylu "Dawni wrogowie tylko czekają, by móc wykorzystać chwile ich słabości."

"Setki stworzeń chwyta za broń i knuje spiski, by pomścić przeszłe, teraźniejsze lub przyszłe, faktyczne, wyimaginowane lub choćby możliwe krzywdy… Albo też wyrządzić jakieś, po prostu korzystając z nadarzającej się okazji." według mnie trochę zbyt przekombinowane.

"Pamiętaj jednak, by nawet wtedy, kiedy szczęście wydaje się być po Twojej stronie strzec się sztyletu wbitego w plecy."

"Do rozpoczęcia rozgrywki kupić będziesz musiał jedynie kilku kartek, ołówków i kostek oraz jakichś współtowarzyszy zabawy." tu całkowicie się zgadzam z sugestiami Morf_GM'a.

"- Liczne haki fabularne, oraz opisy egzotycznych miejsc, tajemniczych osób, dziwnych wydarzeń oraz barbarzyńskich obyczajów, wokół których bez trudu usnujesz intrygę. Zalążki niemal gotowych przygód, kampanii i nieskończone źródła inspiracji.
- Prosty i szybki, ale jednocześnie bardzo rozbudowany system tworzenia postaci, który pozwoli ci na stworzenie śmiałka (lub dowolnej, innej postaci) o jakim zawsze marzyłeś. Dzięki licznym zasadom zachęcającym do odgrywania postaci i tworzenia bohaterów o bogatej osobowości zyskasz okazje do ukazania pełni swych zdolności aktorskich. Bogata gama środków mechanicznych natomiast pozwoli ci budować bohaterów dysponujących możliwościami, o jakich jeszcze nie śniłeś.
- Pojemna konwencja, nie ograniczająca Mistrza Gry w wyborze tematyki sesji. System, w którym możesz prowadzić jednocześnie intrygi polityczne, sesje przygodowe i dungeon crawl. Przygody o klasie wyższej i dołach społecznych, heroic, dark, jesienną gawędę, opowieści epickie, baśniowe, oraz całkiem prozaiczne, a nawet horror i fantasy para - historyczne.
"

Te punkty proponuję skrócić, może ucięte informacje wrzucić do jeszcze jednego małego akapitu bez myślnika?

"- Opis ponad stu stworzeń, dla których Człowiek to to samo, co Zdrowa Żywność. " a może "dla których dobry człowiek, to martwy człowiek"?

_________________
...
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź blog autora Odwiedź galerię autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 14 z 15 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików
Możesz ściągać załączniki
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group