Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
Bardzo kulturalna rozmowa o polityce - Kraj |
Masowe manifestacje polityczne to: |
Zły znak (Dowód politycznego kryzysu i eskalacji konfliktu) |
|
7% |
[ 1 ] |
Dobry znak (świadczą o obywatelskim przebudzeniu) |
|
21% |
[ 3 ] |
Obie odpowiedzi są prawidłowe |
|
71% |
[ 10 ] |
|
Głosowań: 14 |
Wszystkich Głosów: 14 |
|
|
|
Wersja do druku |
Tabris
Snowflake
Dołączył: 19 Lut 2011 Status: offline
|
Wysłany: 08-02-2013, 16:35
|
|
|
Morg napisał/a: | Ciekawe co będzie jeśli Nowicka trafi w objęcia Millera |
Pewnie sam Miller namówił ja do tego by pozostała na stanowisku. W sumie na początku tej całej hecy z Nowicką, SLD jako pierwsze oświadczyło, że nie opowie się za jej odwołaniem. |
_________________
|
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 08-02-2013, 19:14
|
|
|
Każdy troll zostanie w końcu strollowany, tym razem padło na Palikota... i Lisa, jak sądzę. Najwięksi macho sejmu i prasy dostali wreszcie po jajach i Platforma jednym prostym ruchem uniknęła pułapki, w jaką próbowano ją zagonić. Ostateczny cios zadał Palikotowi jego własny folw... klub, który o dziwo się postawił i Wandy nie wywalił.
Nowickiej groziło, że zostanie utrącona jak pionek i zagoniona do garów, ale ostatecznie to ona śmiała się ostatnia. Nie sądzę by gdziekolwiek odchodziła, raczej mogłaby próbować przejąć klub poselski (that'd the best troll ever - stracić klub poselski swego imienia). Do Millera Wanda raczej nie pójdzie, bo on stosunkiem do kobiet niczym nie różni się od Napierała. Tusk jej wziąć nie może, chyba, że gotów jest całkowicie spalić mosty między sobą a platformianą konserwą i iść pełną parą w lewo. Prawdę mówiąc ostatnio zachowuje się tak chaotycznie, że by mnie to nie zdziwiło.
Urawa napisał/a: | Po protestach związanych z cenzurowaniem "Przesłania Pana Cogito" przez MSZ Raduś Sikorski znalazł rozwiązanie - wywalił prawie cały wiersz. Ktoś kiedyś pisał o "Dyktaturze ciemniaków"... |
Może najpierw weryfikuj, zanim zaczniesz przesyłać dalej - cały wiersz jest obecnie w nagraniu do odsłuchania, nie wiem czy był tam od początku, ale nie wykluczam.
A tak na marginesie - przekleiłem tutaj posty o spadającym poparciu PO, które rano wrzuciłeś do tematu o polityce światowej. Uprasza się o nieśmiecenie. |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
BOReK
Dołączył: 15 Lip 2005 Status: offline
|
Wysłany: 08-02-2013, 20:05
|
|
|
No to chyba tyle zostaje z trzymania przez PiS kciuków za tuskowe negocjacje. Nie żeby tego parę osób nie przewidywało, ale byli brani za zatwardziałych przeciwników tej formacji i na peeeewno się mylili. XD
Moja babcia ma takie powiedzenie o ludziach pewnej narodowości, że "tu ci złoto pokaże, a tam ci nóż w plecy wsadzi". Za porównanie do tego narodu PiS by się bardzo oburzył. |
_________________ You ask me if I've known love and what it's like to sing songs in the rain
Well, I've seen love come and I've seen it shot down, I've seen it die in vain
|
|
|
|
|
vries
Dołączył: 13 Cze 2007 Skąd: Gliwice Status: offline
|
Wysłany: 09-02-2013, 00:26
|
|
|
Jestem ciekaw jak to będzie wyglądało z Nowicką. Z drugiej strony jak patrzę na komentarze z Gazety, to Wanda na tym straci, Palikot niekoniecznie.
Kwestie przyziemne - czyli PKP
UE będzie wymagała od nas, by PKP PR mogło splajtować. A to oznacza praktycznie natychmiastową likwidację spółki. Ja mam tym czasem Koleje Śląskie, które są do kitu, ale są. Inne regiony będą miały większe problemy.
O tym się nie mówi w mediach krajowych, ale KŚ miały bardzo pod górkę. PKP robiło wszystko, by nic z tego nie wyszło. Nawet nie udało się dogadać sprzedaży biletów na dworcach (KŚ postawiły baraki, by tam sprzedawać bilety). Składów też nie udało się od PR kupić. Mamy jakieś czeskie, jakieś niemieckie, jakieś nowe i jakieś od innych przewoźników. Aczkolwiek manadżment też jest do dupy, więc nie tylko czynniki trzecie zaważyły o klęsce KŚ. Teraz całą Polskę czeka podobna zmiana. |
|
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 09-02-2013, 00:51
|
|
|
Cytat: | Ja mam tym czasem Koleje Śląskie, które są do kitu, ale są. Inne regiony będą miały większe problemy. |
Pfff, come on. Coraz więcej województw ma własne linie kolejowe, Śląsk jest specjalny tylko pod względem epic faila, jaki KŚ zaliczyły na starcie. Koleje Mazowieckie np. mają się dobrze i praktycznie zastąpiły PR bez wywoływania regionalnych kryzysów komunikacyjnych. |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
vries
Dołączył: 13 Cze 2007 Skąd: Gliwice Status: offline
|
Wysłany: 09-02-2013, 12:19
|
|
|
Ysengrinn napisał/a: | Pfff, come on. Coraz więcej województw ma własne linie kolejowe, Śląsk jest specjalny tylko pod względem epic faila, jaki KŚ zaliczyły na starcie. Koleje Mazowieckie np. mają się dobrze i praktycznie zastąpiły PR bez wywoływania regionalnych kryzysów komunikacyjnych. |
Są chyba na Dolnym Śląsku, Mazowszu, częściowo w Małopolsce, nie wiem jak wygląda Wielkopolska. I chyba tyle. Wiem, że wyszedł fail, bo nie pozyskali wystarczającej ilości składów. Było to oczywiste za czasów, gdy obsługiwali jeszcze tylko trasę Gliwice-Częstochowa.
Co do twoich Kolei Mazowieckich, to korzystają/ły z taboru PR (który grzecznie sprzedał go konkurencji). PR było początkowo zresztą współwłaścicielem. Tu powstaje pytanie, czy koleje Mazwieckie są produktem zrestrukturyzowanym. U nas zatrudnienie na kolei spadło o połowę (czytaj: za bardzo), co przełożyło się na początku na lepszą rentowność spółki, ale ostatecznie oznaczało straty. Warszawa zapewne nie robiła sobie problemów (Dlaczego powstają koleje regionalne? Wcześniej każde województwo musiało płacić PR, a rządziła Warszawka z nadania ministra). Koleje Ślaskie były postrzegane jako projekt polityczny (nie wiadomo dlaczego, skoro niczym w zasadzie nie różniły się od innych odpowiedników) i miały bardziej pod górkę. Nawet rzecznikowi PR nie chciało się fatygować na Śląsk, by ogłosić, że wycofują się z regionu. |
|
|
|
|
|
Urawa
Keszysta
Dołączył: 16 Paź 2010 Status: offline
|
|
|
|
|
BOReK
Dołączył: 15 Lip 2005 Status: offline
|
Wysłany: 09-02-2013, 12:39
|
|
|
vries napisał/a: | Są chyba na Dolnym Śląsku, Mazowszu, częściowo w Małopolsce, nie wiem jak wygląda Wielkopolska. |
Łódzkie robi sobie powoli kolej aglomeracyjną, ale to naprawdę powoli. Docelowo za jakieś 5-6 lat ma to być jednak coś na kształt stołecznego SKM, a nie KM.
Urawa napisał/a: | szykuje się kolejowy blitzkrieg? |
Jeśli będą w stanie pojechać po naszych torach, to (przynajmniej wśród pasażerów) zapanuje euforia. |
_________________ You ask me if I've known love and what it's like to sing songs in the rain
Well, I've seen love come and I've seen it shot down, I've seen it die in vain
|
|
|
|
|
Urawa
Keszysta
Dołączył: 16 Paź 2010 Status: offline
|
Wysłany: 09-02-2013, 14:15
|
|
|
Cytat: | Jeśli będą w stanie pojechać po naszych torach, to (przynajmniej wśród pasażerów) zapanuje euforia. |
...do chwili, w której usłyszą ceny? |
_________________ http://www.nationstates.net/nation=leslau
|
|
|
|
|
BOReK
Dołączył: 15 Lip 2005 Status: offline
|
Wysłany: 09-02-2013, 14:34
|
|
|
Wliczam to w kategorię "będą w stanie", chyba że Niemców stać na wożenie powietrza. ;) |
_________________ You ask me if I've known love and what it's like to sing songs in the rain
Well, I've seen love come and I've seen it shot down, I've seen it die in vain
|
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 09-02-2013, 14:35
|
|
|
No sorry Winnetou, z niemieckimi cenami rynku nie zawojują.
Na pewno jest to dobry argument do pokazania związkowcom, by przestali w końcu robić sobie jaja i strajków, bo skończyła się zabawa. Przez ostatni strajk oszczegafczy spóźniłem się do pracy, więc mam nadzieję, że pójdą po rozum do głowy. |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
Urawa
Keszysta
Dołączył: 16 Paź 2010 Status: offline
|
Wysłany: 09-02-2013, 15:25
|
|
|
Ysengrinn napisał/a: | No sorry Winnetou, z niemieckimi cenami rynku nie zawojują. |
A jak to sobie wyobrażasz? Usługi na poziomie szkopskim i ceny na poziomie polskim? |
_________________ http://www.nationstates.net/nation=leslau
|
|
|
|
|
BOReK
Dołączył: 15 Lip 2005 Status: offline
|
Wysłany: 09-02-2013, 15:44
|
|
|
Urawa napisał/a: | A jak to sobie wyobrażasz? Usługi na poziomie szkopskim i ceny na poziomie polskim? |
A jak inaczej to sobie wyobrażasz?
EDIT:
sprawdziłem, policzyłem...
W Polsce trasa kolejowa o długości ok. 130km kosztuje mnie (klasa 2 TLK) 40zł i trwa 1:50 + czas i koszt komunikacji miejskiej.
W Niemczech trasa kolejowa o długości ok. 150km kosztuje mnie (klasa 2 Regional-Express) ok. 110 zł (27,30 oiro) i trwa 1:40 + czas i koszt komunikacji miejskiej.
Moim samochodem (niezbyt oszczędnym) 130km zrobię za ok. 55pln, 150km za ok. 60zł. Potrwa to ze dwie godziny z haczykiem (czyli tak jak pociąg z komunikacją miejską, o ile ktoś nie mieszka przy stacjach), mam komfort, jadę kiedy chcę i jak chcę od drzwi do drzwi, a do tego nieźle się bawię zamiast zasypiać z nudy. Do ceny doliczam orientacyjny koszt utrzymania samochodu odpowiadający zużyciu na takiej trasie. Dopiero supersamochody pokroju Bugatti Veyron spalaniem przewyższają cenę biletu DB o jakieś... 10-20%. Nie, ja wcale nie robię sobie jaj.
Wniosek - z niemieckimi cenami niemieckie koleje wyjadą z Polski zanim do niej wjadą. Ludzie nie będą nimi jeździć nie dlatego, że są skąpi, ale dlatego że zwyczajnie nie będzie ich stać i/lub jest to zupełnie nieopłacalne. Przypominam też, że teraz polskie koleje cenowo konkurują z moim samochodem z dwóch przyczyn:
- paliwo jest droższe niż kiedyś,
- mam bardziej paliwożerny samochód niż kiedyś.
Tzw. kiedyś to jakieś 3-4 lata temu i wtedy koszt jazdy samochodem na takim odcinku wynosił jak dla mnie ok. 30zł - tylko PKP PR na uldze studenckiej mogło z tym konkurować. |
_________________ You ask me if I've known love and what it's like to sing songs in the rain
Well, I've seen love come and I've seen it shot down, I've seen it die in vain
|
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 09-02-2013, 16:25
|
|
|
Urawa napisał/a: | Ysengrinn napisał/a: | No sorry Winnetou, z niemieckimi cenami rynku nie zawojują. |
A jak to sobie wyobrażasz? Usługi na poziomie szkopskim i ceny na poziomie polskim? |
Chyba sam sobie właśnie odpowiedziałeś na pytanie o kolejowy Blitzkrieg. |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
Urawa
Keszysta
Dołączył: 16 Paź 2010 Status: offline
|
Wysłany: 09-02-2013, 16:27
|
|
|
Ysengrinn napisał/a: | Urawa napisał/a: | Ysengrinn napisał/a: | No sorry Winnetou, z niemieckimi cenami rynku nie zawojują. |
A jak to sobie wyobrażasz? Usługi na poziomie szkopskim i ceny na poziomie polskim? |
Chyba sam sobie właśnie odpowiedziałeś na pytanie o kolejowy Blitzkrieg. |
Nie do końca. Bo do tego czasu PKP może się już rozsypać do reszty i po prostu będziemy skazani na nowy monopol, tym razem szwabski. |
_________________ http://www.nationstates.net/nation=leslau
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|