FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  Galeria AvatarówGaleria Avatarów  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
  Na co historia w szkołach?

Uważam, rz... że nauka historii w szkołach:
służy wytworzeniu poczucia etnicznej wspólnoty i poczucia obywatelskiego obowiązku
27%
 27%  [ 10 ]
winna uczyć dat ważnych wydarzeń, znajomość dat jest obywatelskim obowiązkiem
13%
 13%  [ 5 ]
powinna uczyć przede wszystkim o przemianach ustrojów i ewolucji społeczeństw
59%
 59%  [ 22 ]
Głosowań: 37
Wszystkich Głosów: 37

Wersja do druku
Morg Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 15 Wrz 2008
Skąd: SKW
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
Fanklub Lacus Clyne
Tajna Loża Knujów
PostWysłany: 29-11-2013, 16:38   

Jakby jeszcze uczyli o doniosłości pokoju westfalskiego dla systemu stosunków międzynarodowych i pojęcia suwerenności państwowej, to w ogóle byłoby super… u mnie wojnę trzydziestoletnią przerobiono bardzo po łebkach, a postanowienia pokoju westfalskiego to już w ogóle. >__>

_________________
Świadka w sądzie należy znienacka pałą przez łeb zdzielić, od czego ów zdziwiony wielce, a i do zeznań skłonniejszy bywa.
Przejdź na dół Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
8137449
Bezimienny Płeć:Mężczyzna
Najmniejszy pomiot chaosu


Dołączył: 05 Sty 2005
Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych.
Status: offline
PostWysłany: 29-11-2013, 16:45   

Daty są istotne o tyle, że pozwalają uporządkować wydarzenia czasowo, bez czego w oczywisty sposób zrozumienie ich wzajemnej zależności jest utrudnione. To kiedy konkretnie co się wydarzyło aż tak ważne nie jest i koncentrowanie się wyłącznie na tym, choć niestety często spotykane, z historią nie ma wiele wspólnego.
Fakt, że przez wiele lat dokładnie tak do nauczania historii w szkołach podchodzono, jest wielką tragedią. Można jedynie mieć nadzieję, że kiedyś to się zmieni.

(Ps: Yseeeen, przedytuj swój post, bo on boooli)

_________________
We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.

The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lain Płeć:Kobieta


Dołączyła: 10 Maj 2003
Status: offline
PostWysłany: 29-11-2013, 18:32   

Morg napisał/a:
Jakby jeszcze uczyli o doniosłości pokoju westfalskiego dla systemu stosunków międzynarodowych i pojęcia suwerenności państwowej, to w ogóle byłoby super…

O takie rzeczy mu chodziło przede wszystkim, super jak ktoś jeszcze pamiętał takie szczegóły jak daty. Samo podanie daty to by było za mało, bo sprawdzian to były zazwyczaj około 4 pytania opisowe, w których trzeba było wykazać się jakąś większą wiedzą.

Nie mówiliśmy też tylko o wojnach, po prostu dałam taki przykład.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
Ysengrinn Płeć:Mężczyzna
Alan Tudyk Droid


Dołączył: 11 Maj 2003
Skąd: дикая охота
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
Tajna Loża Knujów
WOM
PostWysłany: 30-11-2013, 10:16   

Cytat:
(Ps: Yseeeen, przedytuj swój post, bo on boooli)


Maruda, jak na pisany w tramwaju nie wygląda tak źle;p. Dobra, to jeszcze raz, w wersji dla ludzi:

Alosza - Wojna jest tylko przedłużeniem polityki, skoro już powołujemy się na klasyków. Skupianie się na wojnach prowadzi do zupełnie wypaczonego rozumienia historii - patrz "1000 lat martyrologii narodu polskiego" (tytuł autentycznej wystawy), a wypaczone spostrzeganie historii prowadzi do równie wypaczonych światopoglądów i, ostatecznie, wypaczonych polityk rządzących. To raz.

Dwa - jestem jeszcze z epoki przedgimnazjalnej i nie wspominam ówczesnej historii najlepiej, wliczając w to historie wojen, która była na strasznie prostackim poziomie- przez cala podstawówkę tłukli mi, ze Polska miała pospolite ruszenie, a sąsiedzi armie zawodowe - zawsze. Dopiero sam, w wieku licealnym, doszedłem do tego, ze husaria jednak nie była pospolitym ruszeniem.

Co nie znaczy by podobały mi się późniejsze tendencje, gdy oglądałem nowszy podręcznik wydal mi się strasznie chaotyczny i urywkowy. Co nie zmienia faktu, że nie widzę czemu taka nauka o zwyczajach i sposobie ubierania nie miałaby mieć znaczenia w cementowaniu wspólnoty - pod koniec Średniowiecza prawie cała katolicka Europa ubierała się podobnie, walczyła zakuta w podobne zbroje i modliła się w podobnych kościołach, co jest świetną nauką reintegrancji europejskiej, z kolei stroje i zwyczaje sarmatyzmu są kuźnią polskiej odrębności kulturowej. To trzy.

_________________
I can survive in the vacuum of Space
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź galerię autora
Urawa Płeć:Mężczyzna
Keszysta


Dołączył: 16 Paź 2010
Status: offline
PostWysłany: 15-02-2014, 10:19   

No i się doczekaliśmy... alternatywna matura z historii by Jan Pietrzak. W założeniu idea nawet fajna, bo promowanie nauki historii to cel szczytny, ale... mam brzydkie wrażenie, że tu by mi mogło nie pójść tak łatwo, jak kiedyś.

_________________
http://www.nationstates.net/nation=leslau
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź blog autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików
Możesz ściągać załączniki
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group