Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
Baldurs Gate [UWAGA! SPOILERY!] |
Wersja do druku |
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 22-06-2007, 15:32
|
|
|
Cytat: | Przy okazji - wczoraj udało się mi zainstalować BGtutu, ciekawy program który podłącza BGI jako moduł do BGII. |
Znaczy to, że można zacząć grę np. 1 poziomowym Barbarzyńcą Półorkiem i wyeksportować go potem do BG II? |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Teukros
Dołączył: 09 Cze 2006 Status: offline
|
Wysłany: 22-06-2007, 16:11
|
|
|
Nie jestem pewien co masz na myśli.
Jeżeli chodzi o możliwość rozpoczęcia BGII postacią z 1 poz., to raczej nie przejdzie. Z tego co pamiętam, postać importowana do BGII automatycznie dostaje tyle PD, aby dostać się na 8 poziom (czy coś koło tego). Nie ma przy tym znaczenia, za jakiej gry pochodzi import. Jeżeli chcesz zagrać postacią z 1 poz. w BGII, widzę tylko jedno rozwiązanie - użyć edytora w rodzaju Shadow Keeper i ręcznie "dokręcić" postać.
Jeżeli po prostu chcesz importować postać z BGI do BGII, to nie trzeba do tego żadnych dodatkowych programów - wystarczy skopiować plik postaci do odpowiedniego katalogu w BGII (Characters). Obie gry używają tego samego formatu, więc przeniesie się nawet ekwipunek. |
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 22-06-2007, 16:42
|
|
|
Mówie o tym programie, który opisywałeś w poprzednim poście. W BG II doszło kilka nowych klas (Barbarzyńca, Mnich, Zaklinacz) i podklas oraz jedna rasa (półorkowie). Mieli kuszące charakterystyki, ale zdecydowanie bardziej opłacało się grać postacią zaimportowaną z BG 1 (bo zwykle miała maksymalną ilość HP). Pytam się, czy w takim razie dałoby się załadować BG 1 jako mod do BG 2, stworzyć owego barbarzyńce-półorka i wtedy grać od 1 poziomu. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 22-06-2007, 16:49
|
|
|
Raczej tak, grałbyś bowiem w BG1, ale na silniku BG2 (nie widziałem tego BGtutu, ale na takiej zasadzie działał zarzucony projekt Weidu: Icewind Gate - uruchamiał BG2 na silniku Icewind Dale) |
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense. |
|
|
|
|
Caladan
Chaos is Behind you
Dołączył: 04 Lut 2007 Skąd: Gdynia Smocza Góra Status: offline
Grupy: Melior Absque Chrisma Omertà Syndykat WOM
|
Wysłany: 22-06-2007, 19:29
|
|
|
Innym modem który łączy Bg I z II wraz wiekszością modów weidu jest( w tym tutu) jest BGT- opisy wyczerpujące można znależć tutaj
Długi, rozciągający forum link
i tu
http://ob.globtel.pl/donthon/oig/phpBB2/viewtopic.php?t=2041&highlight=trylogy
Pamietam że jest konwerter Baldura któegoś na świat Dragonlance Zegarmistrz napisał/a: | Pytam się, czy w takim razie dałoby się załadować BG 1 jako mod do BG 2, stworzyć owego barbarzyńce-półorka i wtedy grać od 1 poziomu. |
.Podobno da sie. Niektórzy w Tutu pomiatali kensai lub czarownikiem w jedynce. Z tutu miałęm problemy z instalacją. Jakiś plik był błędny i nie działało. W II da sie jedynie przez Shadow Keeper lub jak powiedział przedmówca IG.
Co do Tutu
http://ob.globtel.pl/donthon/oig/phpBB2/viewtopic.php?t=199&highlight=tutu
Fajna jest jeszcze forum insimiliona
Wrrr! Mai |
_________________ It gets so lonely being evil
What I'd do to see a smile
Even for a little while
And no one loves you when you're evil
I'm lying through my teeth!
Your tears are all the company I need |
|
|
|
|
Teukros
Dołączył: 09 Cze 2006 Status: offline
|
Wysłany: 22-06-2007, 19:53
|
|
|
Cytat: | Pytam się, czy w takim razie dałoby się załadować BG 1 jako mod do BG 2, stworzyć owego barbarzyńce-półorka i wtedy grać od 1 poziomu. |
Tak, to jest możliwe. Ja przynajmniej nie miałem problemów.
Cytat: | Z tutu miałem problemy z instalacją. Jakiś plik był błędny i nie działało. |
U mnie wszystko poszło gładko, przynajmniej na tym etapie. Problem zrobił się później, gdy okazało się że moja edycja BGtutu ma poprawione dialogi, zapisane w innym standardzie kodowania niż cała reszta. W efekcie polskie znaki są w krzakach. Plik z dialogami ma 11 MB... Żeby to wyedytować (i przy okazji wszystkiego nie sknocić) potrzebny jest edytor dyskowy (binarny). Ma ktoś namiary na taką aplikację, tzn. jakieś freeware z sieci? |
|
|
|
|
|
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 22-06-2007, 20:13
|
|
|
O, dzięki za informacje o BGT. Ostatnim razem jak się interesowałem modami Weidu to był akurat okres gdy padał projekt IG i wyglądało że się na tym skończy. |
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense. |
|
|
|
|
Caladan
Chaos is Behind you
Dołączył: 04 Lut 2007 Skąd: Gdynia Smocza Góra Status: offline
Grupy: Melior Absque Chrisma Omertà Syndykat WOM
|
Wysłany: 22-06-2007, 22:42
|
|
|
ciesze że mogłem pomoc. Naszła mnie ochota pograć w tą gierkę. |
_________________ It gets so lonely being evil
What I'd do to see a smile
Even for a little while
And no one loves you when you're evil
I'm lying through my teeth!
Your tears are all the company I need |
|
|
|
|
Arashino Shiro
władająca czasem...
Dołączyła: 28 Mar 2006 Skąd: Poznań Status: offline
Grupy: AntyWiP Lisia Federacja
|
Wysłany: 23-06-2007, 10:11
|
|
|
Zegarmistrz
Cytat: | Wy wiecie, że to temat o BG I jest, nie o dwójce? Niestety te gry są trochę zbyt rozbudowane, żeby je mieszać ze sobą. |
A można prosić podobny temacik o dwójce?
Siedzę w kanałach i nie wiem jak pokonać będącego tam maga (czy coś podobnego rzucającego czary, nie do końca człowiek) a nie mogę wyjść z kanałów bo jedna z kobiet drużyny się irytuje że za długo czekałam z pomocą jej krainie i odchodzi. Dopóki nie pokonam tego "maga" nie mogę wyjść z kanałów. Chciałabym się dowiedzieć też o innych rzeczach bo mam wrażenie że zgubiłam gdzieś główny wątek postaci. |
_________________ Żyj póki możesz, bo każdy twój dzień może być twoim ostatnim... |
|
|
|
|
keeveek -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 23-06-2007, 10:18
|
|
|
http://forum.tanuki.pl/tematy23/2994.htm i od razu napisz o które kanały chodzi i z którym questem są związane, a ta kobieta to zapewne Nalia :P i nie irytuje się, tylko naprawdę musi się spieszyć |
|
|
|
|
|
chise
tyhmä tyttö
Dołączyła: 05 Gru 2005 Skąd: pimeästä Status: offline
|
Wysłany: 23-06-2007, 11:30
|
|
|
Matko, Baldur's Gate... *_*
Moja pierwsza w zasadzie samodzielnie przechodzona gra komputerowa, początek klasy maturalnej, pierwsze przygody, pierwsze nieprzespane noce, pierwsze traumy... :>
Zacznę może od NPC-ów, bo - na ile zdołałam zrozumieć zamotaną dyskusję - ich chyba dotyczy ten temat...
Za pierwszym razem przechodziłam niesamowicie standardowo, wedle zasady "kto pierwszy ten lepszy".
Jako, że w Beregoście Jaheira i Khalid wdali się w bójkę z Zhentarimami ze skutkiem śmiertelnym dla tych ostatnich, do drużyny - składającej się dodatkowo z głównej bohaterki i Imoen - dołączył krasnoludzki wojownik Kagain, który niezadługo potem zniknął, niezadowolony, unosząc w siną dal część ekwipunku.
Na szczęście po drodze było Nashkel a w Nashkel Minsc i jego chomik. Nawet nie rozważałam kandydatury Edwina. Z okazji przyłaczenia Minsca odbyła się wyprawa do Twierdzy Gnolli w efekcie której znaleziono Dynaheir...
...i tu pierwsza trauma. nieprzeliczone zastępy gnolli, które odradzały się w tajemniczy sposób nie tylko po kolejnym wczytaniu obszaru, co w BG typowe i wielce traumatyczne, zwłaszcza w starciu z bandytami posiadającymi lodowe strzały, których z 5 może się rychło zrobić 50, co bywa niewesołe gdy nie ma się już żadnych czarów, lecz także po zasłonięciu części obszaru "mgłami wojny". To *mógł być* błąd. To *było* straszne.
:P
Gdzieś po drodze ku dalszym przygodom z Jaheira rozstała się z Khalidem (w sposób pokojowy, zamknięta w jakimś opuszczonym domu, aczkolwiek nie pamiętam, jak udało się tego dokonać) zaś jej miejsce zajęła zaklęta początkowo w kamień kapłanka Branwen.
Ogólnie z przymusowych par npców znacznie bardziej przypadli mi do gustu Khalid i Dynaheir niż Jaheira i Minsc... co w BG2 zaowocowało małą frustracją na początku.
W tym wesołym składzie drużyna dociągnęła aż do pojedynku z braciszkiem, radośnie ignorując oferty współpracy otrzymywane co rusz od niewykorzystanych NPC-ów.
W samych Wrotach Baldura miała miejsce kolejna trauma, kiedy okazało się, że szybkie wykonywanie głównego questu *zdecydowanie* nie popłaca, gdyż po powrocie do miasta ścigająca bohaterów straż miejsca zdecydowanie utrudniała wykonanie questów podocznych. Kręcenie się po mieście a zwłaszcza po kanałach bez przynajmniej imitacji mapy nie popłaca również. :>
Wracając do tematu NPC mogę polecić z czystym sumieniem Kivana i Viconię. Postacie przydatne i wielce klimatyczne. Oj tak. |
_________________ can't believe how strange is to be anything - at all |
|
|
|
|
Teukros
Dołączył: 09 Cze 2006 Status: offline
|
Wysłany: 23-06-2007, 20:27
|
|
|
Udało się.
Ostatecznie dzisiaj w nocy zainstalowałem wszystko tak, że chodzi bez problemów. Problem znaków polskich rozwiązałem, instalując ściągnięte z netu pliki dialogowe po angielsku. W sumie wyszło, że oprócz BGtutu potrzebowałem jeszcze Tutufix (patch do BGtutu) i dialogi. I jeszcze ważna uwaga - tak długo, jak jest zainstalowany BGtutu nie można grać w BGII.
Gdybym miał polecić NPCa... Typuję tych samych, co Chise. Kivan - szybko dostępny, znakomity łucznik (co w BGI bardzo istotne). Szkoda tylko, że z jego postacią nie jest związany żaden quest. Viconia - jako kapłanka nie jest może fenomenalna (Mądrość tylko 15), ale 50% odporności na czary to jest coś. |
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 06-07-2007, 16:51
|
|
|
Na liście postaci zabrakło jeszcze wojownika, który znajduje się w tej samej lokacji, co bazyliszki. Jest bodajże kobietą i ma zły charakter. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Caladan
Chaos is Behind you
Dołączył: 04 Lut 2007 Skąd: Gdynia Smocza Góra Status: offline
Grupy: Melior Absque Chrisma Omertà Syndykat WOM
|
Wysłany: 26-08-2007, 18:15
|
|
|
Od wczoraj zaczełem BG I(klimatyczne) i mam pytanka od którego poziomu dualować Imoen na maga( kto jest lepszym osoba czarującą ona czy dynaheira). Chciałbym też zaapytać jak mam dotrzeć do lokacji 3700. nie moge jej znależć.
Teraz ide do twierdzy gnoli. boo sie buntuje.
wojownik alahar
kivan
minsc
branwen
imoen |
_________________ It gets so lonely being evil
What I'd do to see a smile
Even for a little while
And no one loves you when you're evil
I'm lying through my teeth!
Your tears are all the company I need |
|
|
|
|
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 26-08-2007, 18:47
|
|
|
Imoen powinna zostać na stałe złodziejem (w grze poza nią jest tylko jedna względnie dobra postać złodziej) - nie mam pojęcia, skąd twórcy wzięli pomysł na jej dual class w 2...
Co do postaci czarującej - najlepszym magiem w grze jest Edwin. Aby go zdobyć, mając w drużynie Dynaheir i Minsca udaj się do Nashkel i pochodź po mieście - gdy Cię dostrzeże, ostrzeże Cię przed Dynaheir i dołączy do drużyny, by jej pilnować. W tym momencie możesz wyrzucić Dynaheir i Minska. Niestety, ma on Praworządny Zły charakter, co może sprawiać pewne problemy.
Jako kapłana polecam Viconię albo Quale (gnom kapłan/iluzjonista). |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|