Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
Baldurs Gate [UWAGA! SPOILERY!] |
Wersja do druku |
Caladan
Chaos is Behind you
Dołączył: 04 Lut 2007 Skąd: Gdynia Smocza Góra Status: offline
Grupy: Melior Absque Chrisma Omertà Syndykat WOM
|
Wysłany: 26-08-2007, 20:51
|
|
|
Twój pomysł z Edwinem jest pewnym rozwiązaniem na brak maga( imoen miałaby co prawda szerszy repetuar magiczny , ale mnie ich było). w takim razie zastanwiam czy jest sens wziecia Corana(znam jego zalety), jeżeli mam siostrzyczkę. Zamiast Branwen może pozniej wział Yeslicka. Pewne bedzie mnóstwo roszad w moim zespole. |
_________________ It gets so lonely being evil
What I'd do to see a smile
Even for a little while
And no one loves you when you're evil
I'm lying through my teeth!
Your tears are all the company I need |
|
|
|
|
Teukros
Dołączył: 09 Cze 2006 Status: offline
|
Wysłany: 26-08-2007, 22:54
|
|
|
Cytat: | od którego poziomu dualować Imoen na maga( kto jest lepszym osoba czarującą ona czy dynaheira) |
Pytanie brzmi, czy używasz dodatku "Opowieści z Wybrzeża Mieczy"? Jeżeli tak, to możesz ją dualować na 7 poziomie. Jest to jak najbardziej opłacalne - do tego czasu Imoen powinna mieć wszystkie istotne zdolności złodziejskie na poziomie 90 - 110 %, czyli więcej niż potrzeba w BGI. A dodatkowy mag zawsze się przyda. Natomiast między Dynaheir a Imoen raczej nie ma porównania - to zupełnie różne postacie, do różnych celów służące. Imoen to przede wszystkim jeden z najlepszych złodziei w grze; Dynaheir to jeden z najlepszych magów w grze. Osobiście radzę wziąść obie, i zanadto nie kombinować (przynajmniej na początku).
Cytat: | czy jest sens wziecia Corana |
Średnio. Coran jest niezły, ale ma istotną wadę - w momencie, w którym można przyłączyć go do drużyny, ma większość umiejętności rozdanych, najczęściej tam, gdzie normalnie się ich nie daje. Niemniej jednak, to rozsądne rozwiązanie.
Cytat: | Zamiast Branwen może pozniej wział Yeslicka. |
Zamienił stryjek... obawiam się, że to niezbyt dobra zamiana. Przypatrzmy się ich statystykom:
Yeslick:
SI ZR KO INT WIS CHA
15 12 17 7 16 10
Branwen:
SI ZR KO INT WIS CHA
13 16 15 9 16 13
Jak widać, w statystykach "kapłańskich" Branwen jest nieco lepsza. Yeslick, jako wojownik, teoretycznie lepiej walczy, ale niska Zręczność sprawa, że łatwo będzie go trafić. Wreszcie, ze względu na multiklasowość, nigdy nie będzie ani dobrym kapłanem, ani wojownikiem. |
|
|
|
|
|
Caladan
Chaos is Behind you
Dołączył: 04 Lut 2007 Skąd: Gdynia Smocza Góra Status: offline
Grupy: Melior Absque Chrisma Omertà Syndykat WOM
|
Wysłany: 27-08-2007, 16:28
|
|
|
po cuś sa przeciez rękawice zręczności. wisdom maja na tym samym poziomie. W TDD Yeslick był lepszym kapłanem niż postac stworzona przez multyego.
Corana zobaczymy czy przyda sie na pózniejszym etapie. mój woj ma już 3 * w łukach. Czytałem gdzies na baldursowym forum że w jedynce wystarczy jeden mag.
Teukros napisał/a: | Pytanie brzmi, czy używasz dodatku "Opowieści z Wybrzeża Mieczy"? |
tym razem bez dodartków patchy, modów i innego łajtajstwa |
_________________ It gets so lonely being evil
What I'd do to see a smile
Even for a little while
And no one loves you when you're evil
I'm lying through my teeth!
Your tears are all the company I need |
|
|
|
|
Teukros
Dołączył: 09 Cze 2006 Status: offline
|
Wysłany: 27-08-2007, 19:14
|
|
|
Akurat "Opowieści..." wręcz należy zainstalować. Po prostu sporo bugów jest tam poprawionych, a do dodatkowych lokacji nawet nie trzeba wchodzić. |
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 31-10-2007, 17:26
|
|
|
zegarmistrz napisał/a: | 1) W Kniei Otulisko (gdzieś):
- Jakiś łamaniec, chyba Łowca / Wojownik czy coś takiego.
- Chyba bard albo złodziej.
Obie postacie są kłopotliwe. Jedna jest zła i ma bardzo niską tolerancje na postacie dobre, łatwo odchodzi. Druga posiada związany ze sobą quest o krótkim przedziale czasu (i też jest zła i buntownicza), którego nieukończenie sprawia, że może zwiać. Obie postacie są takie sobie. |
W kniei Otulisko spotykamy:
1) Wymienioną już druidkę cienia Falgorn.
2) Barda, o charakterze Neutralny Zły. Ma przywiązany do siebie Quest i tendencje błyskawicznego znikania z drużyny o wysokiej reputacji.
3) W kopalni krasnokudzkiego Kapłana - Wojownika, który jest wyborem nienajgorszym, jeśli ktoś lubi łamańców.
Pytanie:
Najważniejsze przedmioty magiczne w BG 1 i Opowieściach z Wybrzeża Mieczy i ich lokalizacja:
- Zbroja płytowa z Ankhega:
Przedmiot mało przydatny, ale opłaca się go używać na poczatku, z tej przyczyny, że jedna zbroja leży sobie ukryta, na zaoranym polu w Nashkel. Trzeba nieco jej poszukać.
Generalnie lepsza jest zwykła zbroja płytowa, bo pokrywa się z działaniem pierścieni ochrony.
- Miecz Długi +2 +1 od Zimna:
W kopalniach Nashkel, na powierzchni. Odnajdujemy artystę, który wyrzeźbił twarz kobiety. Nagrywamy stan gry. Rozmawiamy tak długo, aż pojawia się łowca nagród. Prowokujemy go do walki i zabijamy. Przy zwłokach znajdujemy artefakt.
- Miecz Dwuręczny +2 "Zguba pająków"
Idealna broń dla Minsca, przynajmniej do wizyty w Wierzy Durlaga. Znajduje się w Kniei Otulisko, w leżu pająków.
- Miecz Dwuręczny +3
Znajduje się w Wierzy Durlaga. Ma go Szachowy Król.
- Pierścień Czarów:
Pierścień podwaja liczbę czarów 1 kręgu u magów. Jest w Baldusr Gate, w lokacji z taką niebieską pagodą. Dostajemy tam quest zabicia nimfy. Questu nie wypełniamy, likwidujemy zleceniodawce. Przy jego zwłokach znajdujemy ten artefakt.
- Amulet metamagii:
Ma go drugi mag zawikłany w Quest ninfy we Wrotach Baldura. Dodaje jeden czar 2 poziomu magowi.
- Sejmitary Drizzta.
Ma je Drizzt. Drizzt jest na jednej z lokacji na południowo - zachodnim krańcu mapy. Ścigają go gnolle. Jest trudnym przeciwnikiem, ale zabijalnym (dzięki różdżce przywołania potworów, albo lepiej od razy dwóm). Nie pamiętam ich statystyk, ale to najlepsza broń w grze.
- Strzały Wybuchów:
Genialne pociski! Wybuchają jak ogniste kule. Sprzedaje je czarodziej w "Czarodziejskich Rozmaitościach", sklepie na pierwszej planszy Wrót Baldura. Dzięki nim możemy przywitać atakujących wrogów istną nawałom ognistych kul.
Kto wie, gdzie są:
- wszystkie księgi podnoszące statystyki?
- pierścień ochrony +2 (znalazłem, ale nie pamiętam gdzie)
- pełna zbroja płytowa +2
- hełm Baldurana
- hełm Chwały
- płaszcz ochrony +2 |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Serika
Dołączyła: 22 Sie 2002 Skąd: Warszawa Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów WIP
|
Wysłany: 03-12-2008, 12:15
|
|
|
A ja mam pytanie: korzystając z remontu w pracy i dnia wolnego postanowiłam sobie grę dokończyć, właśnie wybieram się do wieży Durlaga. Tyle, że właśnie wróciłam z wyspy łakowilków i było ciężko - bardzo, bardzo ciężko (choć może dlatego, że w połowie zadanai skończyły mi się strzały _^_). Czy ktoś może pamięta, jaki orientacyjnie poziom powinna mieć drużyna, żeby pójść dalej? Bo coś czuję, że jestem potężnie niedopakowana.
Skład:
ja - wojownik (miecze dwuręczne/łuk) lvl8
Dynaheir lvl8
Minsc lvl7 oraz Boo, lvl epicki
Imoen - złodziej, bez dwuklasowości lvl9
Kivan lvl7
Viconia lvl8
(ta ostatnia dwójka to zresztą moi absolutni faworyci, zwłaszcza ich przeurocze rozmowy :D)
Zedytowane. tak lepiej? :D |
_________________
Ostatnio zmieniony przez Serika dnia 03-12-2008, 12:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Amnezjusz
Pan Patafian
Dołączył: 04 Lis 2007 Skąd: Leszno/polter Status: offline
|
Wysłany: 03-12-2008, 12:58
|
|
|
Jak już to tylko Boo - Minsc był dla mnie najbardziej irytująca postacią obu serii i jak tylko nadarzała się okazja wyrzucałem go z drużyny :D |
_________________ Moim zdaniem... cement jest o wiele... bardziej interesujący... niż to się ludziom wydaje. - RJ Patafian. |
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 03-12-2008, 12:58
|
|
|
Serika: mniej - więcej ten, co masz obecnie. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Teukros
Dołączył: 09 Cze 2006 Status: offline
|
Wysłany: 03-12-2008, 14:30
|
|
|
Przyznam, że ja miałem w Wieży problemy z nieco bardziej rozwiniętą drużyną. Ale cóż, ja preferowałem taktykę "na rympał", bez większego deliberowania co do ustawienia postaci, broni, specjalistycznych zaklęć itp., to w sumie miało prawo być ciężko. |
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 03-12-2008, 15:29
|
|
|
Teukros napisał/a: | Przyznam, że ja miałem w Wieży problemy z nieco bardziej rozwiniętą drużyną. Ale cóż, ja preferowałem taktykę "na rympał", bez większego deliberowania co do ustawienia postaci, broni, specjalistycznych zaklęć itp., to w sumie miało prawo być ciężko. |
Wieża jest dość skomplikowaną, trudną lokacją. Walki w niej niestety należą do dość skomplikowanych. Jednak w tej grze nie da się nabić wyższego poziomu, niż 9... Drużyna powinna być już gotowa...
Serika: masz strzały wybuchów i różdżkę przyzwania? |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Serika
Dołączyła: 22 Sie 2002 Skąd: Warszawa Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów WIP
|
Wysłany: 03-12-2008, 15:50
|
|
|
Mam jedno i drugie, póki co oblazłam całą górę i nie miałam specjalnych problemów (poza tym, że sukkub mi nawiewa). Jedyce, co do tej pory było trudne, to oh the horror (bitewny). |
_________________
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 03-12-2008, 16:04
|
|
|
Serika napisał/a: | Mam jedno i drugie, póki co oblazłam całą górę i nie miałam specjalnych problemów (poza tym, że sukkub mi nawiewa). Jedyce, co do tej pory było trudne, to oh the horror (bitewny). |
Dół jest dużo trudniejszy. Prawdziwa wieża to właśnie podziemne poziomy. Warto tam zejść, znajdziesz wiele mocnych przedmiotów. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Teukros
Dołączył: 09 Cze 2006 Status: offline
|
Wysłany: 03-12-2008, 18:07
|
|
|
Złodziejem, bardem i druidem da się dojść do 11. poziomu, magiem (i magiem - specjalistą) do 10. Rzeczywiście, podziemia są o wiele trudniejsze, i niestety, o wiele nudniejsze. Na zmianę tłucze się tam potwory i rozwiązuje idiotyczne zagadki logiczne. Uwaga - bez podpadkowanego złodzieja, najlepiej z dopalaczami w postaci eliksirów, raczej nie ma co tam wchodzić. |
|
|
|
|
|
Serika
Dołączyła: 22 Sie 2002 Skąd: Warszawa Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów WIP
|
Wysłany: 07-12-2008, 14:06
|
|
|
A ja znowu z pytaniem do specjalistów:
przeszłam dodatek, jestem w labiryncie, idę zdjąć mojego kochanego braciszka Sarevoka. I teraz pytanie: jeśli chciałabym eksportować postać do dwójki, to co warto wziąć ze sobą? I czy to, co biorę ze sobą, wystarczy mieć w inwentarzu, czy trzeba mieć na sobie? |
_________________
|
|
|
|
|
Teukros
Dołączył: 09 Cze 2006 Status: offline
|
Wysłany: 07-12-2008, 14:18
|
|
|
Eksport postaci do BG 2 razem z przedmiotami jest trochę skomplikowany. Otóż aby to zrobić, trzeba przede wszystkim zapisać postać. Gra zapisuje postać z całym ekwipunkiem (i tym założonym, i tym w inwentarzu). Miejsca masz dosyć, więc najlepiej "zabrać" z postacią wszystkie ciekawsze przedmioty magiczne, co lepsze zbroje (np. zbroja z ankhega), można nawet kilka różdżek. Nie ma sensu brać tylko księżycowego ostrza - nikt nie będzie w stanie go użyć, ani nawet wyrzucić.
Jak będziesz tworzyć postać w BG 2, po prostu wczytaj ją z pliku (zdaje się, że trzeba postać przekopiować do odpowiedniego katalogu w BG 2, żeby gra ją widziała). Zostanie zaimportowana razem ze wszystkimi przedmiotami. Po rozpoczęciu gry okaże się, że potać straciła wszystkie przedmioty... Ale jest na to rada. Zanim zacznie się film z Irenicusem, gdy ekran jest czarny, trzeba szybko spacją włączyć pauzę, wejść w ekwipunek, i rzucić wszystko na ziemię. Gdy po filmiku odzyskasz kontrolę nad postacią, trzeba wszystko podnieść.
I tak to mniej więcej wygląda. |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|