Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
StarCraft II |
Wersja do druku |
Dembol
Dołączył: 11 Sty 2006 Skąd: Kraków Status: offline
|
Wysłany: 06-11-2009, 12:35
|
|
|
Przecież jeszcze nie było otwartych betatestów. Wydaje mi się, że prędzej dostaniemy na święta 2010 roku. |
_________________ Evil Manga |
|
|
|
|
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 06-11-2009, 13:45
|
|
|
Nie było otwartych betatestów. Z tego co się słyszy i widzi, wynika że betatesty zamknięte (w których uczestniczą, nie wiadomo jak liczni, gracze wytypowani przez Blizzard, ale spoza firmy) trwają już od prawie roku. |
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense. |
|
|
|
|
Dembol
Dołączył: 11 Sty 2006 Skąd: Kraków Status: offline
|
Wysłany: 06-11-2009, 17:17
|
|
|
Może ze świętami przesadziłem, ale otwarta też powinna potrwać przynajmniej kilka miesięcy, potem poprawki i ostatnie szlify(które u Blizzarda mogą trwać dość długo jak pokazuje historia), tak że ta pierwsza połowa jest mocno naciągana. W każdym razie założyłem sobie konto na nowym Battle.necie i podpiąłem pod to WoWa i inne moje gry. |
_________________ Evil Manga |
|
|
|
|
Slova
Panzer Panzer~
Dołączył: 15 Gru 2007 Skąd: Hajnówka Status: offline
Grupy: Samotnia złośliwych Trolli
|
Wysłany: 06-11-2009, 19:08
|
|
|
Dembol napisał/a: | przynajmniej kilka miesięcy |
Większość firm daje na betatesty miesiąc czasu. Progracze przestawią się w pół tygodnia, opinia reszty to co najwyżej wyłapanie bugów. |
_________________ Mam przywilej [nie] być Człowiekiem
But nvidia cards don't melt, they just melt everything within 50 meters.
|
|
|
|
|
Keii
Hasemo
Dołączył: 16 Kwi 2003 Skąd: Tokio Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
|
|
|
|
kic
Nieporozumienie.
Dołączył: 13 Gru 2007 Skąd: Otchłań Nicości Status: offline
Grupy: Melior Absque Chrisma
|
Wysłany: 26-11-2009, 01:01
|
|
|
Bezimienny napisał/a: | Nie było otwartych betatestów. Z tego co się słyszy i widzi, wynika że betatesty zamknięte (w których uczestniczą, nie wiadomo jak liczni, gracze wytypowani przez Blizzard, ale spoza firmy) trwają już od prawie roku. |
Nie, nie trwają żadne zamknięte beta testy. Chyba, że sugerujesz iż Blizzard działa w kuluarach, ale na to nie ma żadnych dowodów.
Przy okazji wspomnę, że nie będzie też żadnych otwartych beta testów. Blizzard wyselekcjonuje "grupę" graczy i im podaruje klucz.
Dembol napisał/a: | tak że ta pierwsza połowa jest mocno naciągana. |
Ogólnie to Blizzard celował z premierą na koniec tego roku, a z betą na wakacje. Plany jednak runęły, kiedy to musieli od zera stawiać BN 2.0. Teraz mają plany na betę na początku roku, a premierę ogłosili na pierwszą połowę przyszłego roku. Jest to pierwsza oficjalnie ogłoszona data. Pewnie nie wypali, ale sądzę, że przed końcem wakacji 2010 będzie można kupić SCII w sklepach.
Slova napisał/a: | Większość firm daje na betatesty miesiąc czasu. Progracze przestawią się w pół tygodnia, opinia reszty to co najwyżej wyłapanie bugów. |
SC II ma być głównie grą e-sportową. Dlatego tutaj "opinia reszty" jest równie ważna co pro. Blizardowi chodzi o stworzenie gry łatwej w obsłudze i trudnej w "wymasterowaniu". Bugi? - na pewno, ale nie przede wszystkim. Grę trzeba zbalansować na różnych poziomach rozrywki. Aby nie było sytuacji w której gra dwóch noobków, jeden toss, drugi zerg i okazuję się, że rush zerga jest nie do zdarcia w 9/10 przypadkach dla tossa na tym poziomie rozgrywki... |
_________________ "Zaczynałem jako zwykły zegarmistrz, ale zawsze pragnąłem osiągnąć coś więcej." - Lin Thorvald
Melior Absque Chrisma
Pierwszy Epizod MACu |
|
|
|
|
Slova
Panzer Panzer~
Dołączył: 15 Gru 2007 Skąd: Hajnówka Status: offline
Grupy: Samotnia złośliwych Trolli
|
Wysłany: 26-11-2009, 15:53
|
|
|
Cytat: | rush zerga jest nie do zdarcia w 9/10 przypadkach dla tossa na tym poziomie rozgrywki.. |
Co to kogo obchodzi? Jeżeli będą podpasowywać balans do poziomu kiepskich graczy, to na tych wyższych wyjdzie z tego totalna chała. Jeżeli jest balans dla prograczy, jest też i dla reszty. |
_________________ Mam przywilej [nie] być Człowiekiem
But nvidia cards don't melt, they just melt everything within 50 meters.
|
|
|
|
|
Keii
Hasemo
Dołączył: 16 Kwi 2003 Skąd: Tokio Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 26-11-2009, 16:49
|
|
|
kic napisał/a: | SC II ma być głównie grą e-sportową. |
Wiem, że SC to duża gałąź e-sportu, ale przy obecnych tendencjach, czyli celowaniu z grami w jak najszerszy target takie stwierdzenie wydaje się być bardzo naciągane. Prosiłbym cytat wypowiedzi kogoś z Blizzarda. |
_________________ FFXIV: Vern Dae - Durandal
PSO2: ハセモ - Ship 01
|
|
|
|
|
kic
Nieporozumienie.
Dołączył: 13 Gru 2007 Skąd: Otchłań Nicości Status: offline
Grupy: Melior Absque Chrisma
|
Wysłany: 26-11-2009, 18:35
|
|
|
Keii napisał/a: | Wiem, że SC to duża gałąź e-sportu, ale przy obecnych tendencjach, czyli celowaniu z grami w jak najszerszy target takie stwierdzenie wydaje się być bardzo naciągane. |
A kto mówił, że e-sport celuje w wąski zakres graczy? To tak jakbyś stwierdził, że tworzenie w ogóle strategii jest daremne, lepiej strzelanki, bo one mają więcej odbiorców...
Blizzard wychodzi z założenia, że SC II jako gra e-sportowa będzie wymagająca dla progamerów i zachęcająca dla casuali. I niby w jaki sposób ograniczają swojego odbiorcę?
Keii napisał/a: | Prosiłbym cytat wypowiedzi kogoś z Blizzarda. |
Żarty sobie robisz? Jakbyś choć trochę śledził komentarze twórców, to w co drugim wywiadzie można znaleźć o tym wzmiankę. Google it...
Cytat: | Co to kogo obchodzi? Jeżeli będą podpasowywać balans do poziomu kiepskich graczy, to na tych wyższych wyjdzie z tego totalna chała. Jeżeli jest balans dla prograczy, jest też i dla reszty. |
Blizzard? Mnie? Całą masę ludzi, którzy chcą zagrać w nowego SC? Mocną stroną Blizzarda jest dokładny balans na każdym poziomie rozrywki. Może i tego nie rozumiesz, ale jest to istotny element gry pretendującej do hitu e-sportowego. I nie, balans dla słabych graczy niekoniecznie psuję go dla pro. Taki łopatologiczny przykład:
Masywna armia zerga trudna do kontroli vs parę kontroli tossa. Teraz makro kontrolowanie wojsk zerga jest prostsze, co nie przeszkadza dalej microwanie każdym ze stworków osobno. |
_________________ "Zaczynałem jako zwykły zegarmistrz, ale zawsze pragnąłem osiągnąć coś więcej." - Lin Thorvald
Melior Absque Chrisma
Pierwszy Epizod MACu |
|
|
|
|
Slova
Panzer Panzer~
Dołączył: 15 Gru 2007 Skąd: Hajnówka Status: offline
Grupy: Samotnia złośliwych Trolli
|
Wysłany: 26-11-2009, 20:24
|
|
|
Człowieku, o czym ty pleciesz? Jeżeli nie da się abusować na najwyższym poziomie, to tym bardziej nie będzie to możliwe dla reszty, bo nie będa umieli, a jeżeli ktoś zerg rusha nie będzie umiał odprawić, to jego sprawa, train hard go pro, lrn2play etc.
Jeżeli natomiast osłabią zerg rusha, to może i dla noobków gra się wyrówna, ale na wyższym poziomie, gdzie liczy się 1 punkt statystyki, prosi odczują to potrójnie, bo zmiana statystyk nie wpływa tylko na sam początek, jest stała... |
_________________ Mam przywilej [nie] być Człowiekiem
But nvidia cards don't melt, they just melt everything within 50 meters.
|
|
|
|
|
Dembol
Dołączył: 11 Sty 2006 Skąd: Kraków Status: offline
|
Wysłany: 26-11-2009, 21:52
|
|
|
Proszę was ludzie...
Po pierwsze Zerg rushe są praktycznie niewykonalne przy zbliżonym poziomie graczy bo na wyższym poziomie każdy zna tę taktykę i odpowiednio wcześnie się zabezpieczy, a na niższym żaden z graczy nie będzie umiał się na tyle szybko rozbudować, żeby zaskoczyć drugiego. Dobry gracz zmieni build na szybciej prowadzący do jednostek obronnych (zamiast np. budowania drugiej bazy czy jak najszybszego przejścia do jednostek wyższego rzędu) po uprzednim rozpoznaniu bazy niedoszłego rushera, a słabszy zazwyczaj rozbudowuje się/rozpoznaje teren na tyle wolno, że wleci "rushującymi" zerglingami wprost na linie obronne wroga. I na tym polega balans, który zadowoli wszystkich.
Ogólnie o balans nie ma się co martwić. Może na początku będzie trochę nierówno, ale patche w przeciągu kilku lat wszystko idealnie wyrównają jak w jedynce. A proplayerom będzie chodziło tak jak w jedynce, żeby wszystko robić maksymalnie efektywnie, ale to nie zmieni faktu, że gra będzie przystępna dla ludzi z niej nie żyjących. Zresztą nowy Bnet będzie fajnie podzielony na wiele grup, ligi i dywizji, żeby każdy mógł grać z ludźmi na swoim poziomie. |
_________________ Evil Manga |
|
|
|
|
inbloomik
Dołączył: 23 Lis 2009 Status: offline
|
Wysłany: 27-11-2009, 13:59
|
|
|
Ci, którzy uważają, że celowanie w market esportowy to nisza, to podam tylko, że finały WCG oglądało w granicach 7mln osób. Rynek espotowy rośnie i będzie niedługo bardzo duży. |
|
|
|
|
|
BOReK
Dołączył: 15 Lip 2005 Status: offline
|
Wysłany: 27-11-2009, 16:11
|
|
|
O ile jego uczestnicy nie wymrą z powodu atrofii mięśni. Taka szczypta soli w torcik, do smaku. ;] |
_________________ You ask me if I've known love and what it's like to sing songs in the rain
Well, I've seen love come and I've seen it shot down, I've seen it die in vain
|
|
|
|
|
Slova
Panzer Panzer~
Dołączył: 15 Gru 2007 Skąd: Hajnówka Status: offline
Grupy: Samotnia złośliwych Trolli
|
Wysłany: 27-11-2009, 16:30
|
|
|
Czy ja wiem, trening Koreańczyków, to nie tylko osiem godzin ślepkania w monitor, ale też siłownia etc. Nasi Esportowcy też trenują. |
_________________ Mam przywilej [nie] być Człowiekiem
But nvidia cards don't melt, they just melt everything within 50 meters.
|
|
|
|
|
Vodh
Mistrz Sztuk Tajemnych.
Dołączył: 27 Sie 2006 Skąd: Edinburgh. Status: offline
Grupy: Alijenoty Fanklub Lacus Clyne
|
Wysłany: 27-11-2009, 17:29
|
|
|
Czyli tyle, ile w samej Polsce ogląda M jak Miłość. Zaiste, rynek jakich mało. Zwłaszcza że sam fakt oglądania dostarcza nam niesamowitej ilości informacji... (to oczywiście komentarz do tych 7 milionów oglądających WCG) |
_________________ ...
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|