Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
Wielka Księga Pomysłów Idiotycznych |
Wersja do druku |
Blatax
Dołączył: 25 Cze 2006 Skąd: Wrocek Status: offline
|
Wysłany: 26-06-2006, 14:30
|
|
|
Przecież pokemony przekazują ideę satanizmu, tudzież ogólnie pojętej nietolerancji i wrogości, nie czytacie pisemek z branży "kolorowej"? :F |
|
|
|
|
|
Eltanin
?????
Dołączył: 17 Lis 2004 Skąd: Ciemna strona słońca Status: offline
Grupy: WIP
|
Wysłany: 26-06-2006, 14:39
|
|
|
Blatax napisał/a: | Przecież pokemony przekazują ideę satanizmu, tudzież ogólnie pojętej nietolerancji i wrogości, nie czytacie pisemek z branży "kolorowej"? :F |
Oczywiście, że czytamy, ale jako, że stanowimy Zgromadzenie Wyznawców Wielkiego Jenota, czujemy się związani ze wszystkimi puchatymi kjut stowrzonkami które można czcić... |
_________________ Hubba Hubba Zoot Zoot
Deba Uba Zat Zat A-num Num
A-hoorepa Hoorepa A-huh-hoorepa A-num Num.
Be kind to dragons, for thou art crunchy and taste good with ketchup. |
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 26-06-2006, 15:43
|
|
|
Także niepuchatnymi kjutnymi...
Eltanin napisał/a: | CUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUTE!!!!!!!!!! *__* |
A o kijankę to sie obrażał;P. |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 05-07-2006, 08:41
|
|
|
Helm of Crashing z "Hammer and Helm" firmy Green Ronin, podręcznika opisującego krasnoludy.
Artefakt zapewnia premię do siły podczas wywarzania drzwii. Zapewne głową. To się nazywa "użycie niezgodnie z przeznaczeniem". |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
korsarz
a taki jeden...
Dołączył: 02 Wrz 2005 Skąd: Resko Status: offline
|
Wysłany: 05-07-2006, 11:47
|
|
|
Ponoć krasnoludy mają na tyle grubą czaszkę, że im to niewiele robi ;) |
|
|
|
|
|
Teukros
Dołączył: 09 Cze 2006 Status: offline
|
Wysłany: 05-07-2006, 13:05
|
|
|
Ogólnie mechanika w Fading Suns. Zgodnie z zasadami, 5% wszystkich akcji (na które rzucamy - a zgodnie z mechaniką rzucamy na większość) kończy się porażką, a kolejne 5% - katastrofą. A teraz wyobraźcie sobie, że takie zasady wprowadzamy w realu...
Za nic nie wsiadłbym do samochodu, a lotniska omijałbym bardzo szerokim łukiem. |
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 05-07-2006, 19:10
|
|
|
Akurat o GS-ach nie dam powiedzieć złego słowa. Natomiast twoje podejście jest błędne.
Testy w RPG nie są wykonywane podczas rutynowych czynności - kiedy kierowca siada za kułkiem, pilot do samolotu etc. na nic nie rzuca. Testy wykonywane są jedynie w sytuacjach spornych, o dużym prawdopodobieństwie niepowodzenia.
Szansa 10% na pewne niepowodzenie nie znaczy więc, że w 10% przypadków kierowca / lotnik się zabije, a że - niezależnie od swych umiejętności - wchodząc w ostry zakręt z setką na liczniku / wykonując (powiedzmy) manewr bojowy zakończy go niepowodzeniem. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Teukros
Dołączył: 09 Cze 2006 Status: offline
|
Wysłany: 06-07-2006, 11:34
|
|
|
Cytat: | Testy w RPG nie są wykonywane podczas rutynowych czynności - kiedy kierowca siada za kułkiem, pilot do samolotu etc. na nic nie rzuca. |
He, he... wiedziałem, że będziesz miał własnie takie obiekcje. Mechanika FS różni się tym od innych znanych mi mechanik, że tam - przynajmniej teoretycznie - powinno się rzucać na (niemal) wszystko. Co najwyżej, przy bardzo prostych czynnościach, dostaje się modyfikator do k20. Oczywiście, nikt rozsądny tak nie gra, i - tak jak piszesz - rzuty wykonywane są tylko w szczególnych sytuacjach. Niemniej jednak, tak właśnie stoi w podręczniku - najprawodopodobniej ktoś nie pomyślał.
Inna sprawa, że Twoje (tak naprawdę jedyne rozsądne) rozwiązanie rodzi inny problem. Rzucamy tylko w trudnych i spornych sytuacjach... a więc nieproporcjonalnie dużo spornych/trudnych sytuacji kończy się pechem będź niepowodzeniem, co może spowodować niezłą frustrację (na zasadzie "dlaczego tak często prześladuje mnie pech w czasie walki ?").
Cytat: | Szansa 10% na pewne niepowodzenie nie znaczy więc, że w 10% przypadków kierowca / lotnik się zabije, a że - niezależnie od swych umiejętności - wchodząc w ostry zakręt z setką na liczniku / wykonując (powiedzmy) manewr bojowy zakończy go niepowodzeniem. |
Zgodnie z zasadami jest trochę inaczej. Mamy 5% na niepowodzenie zwykłe i 5% szans na pech. Czyli szansa, że zabiję się na zakręcie jest nadal spora, trochę za duża jak na mój gust; niezależnie od tego, jakie mam umiejętności, zawsze jest 5% szans, że wyląduję w grobie lub na wózku inwalidzkim. |
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 06-07-2006, 11:43
|
|
|
Teukros napisał/a: |
Inna sprawa, że Twoje (tak naprawdę jedyne rozsądne) rozwiązanie rodzi inny problem. Rzucamy tylko w trudnych i spornych sytuacjach... a więc nieproporcjonalnie dużo spornych/trudnych sytuacji kończy się pechem będź niepowodzeniem, co może spowodować niezłą frustrację (na zasadzie "dlaczego tak często prześladuje mnie pech w czasie walki ?"). |
Może dlatego one są trudne / sporne bo mogą skończyć się niepowodzeniem? |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Teukros
Dołączył: 09 Cze 2006 Status: offline
|
Wysłany: 07-07-2006, 10:02
|
|
|
Nie chodzi o to, że mogą po prostu skończyć się niepowodzeniem. Chodzi o to, że nagle - bez wyraźnego powodu - dostajemy stałą 10% szansę na skopanie sprawy. Im dłużej gramy, tym wyraźniej jest to widoczne, szczególnie że przy wysokich współczynnikach (suma 18+) zaczyna się liczyć wyłącznie to 10%. |
|
|
|
|
|
kropla
Mykoidalny tentakl
Dołączył: 25 Cze 2006 Skąd: Suchedniów city Status: offline
|
Wysłany: 24-07-2006, 23:20
|
|
|
Epickie atuty w D&D.
Umozliwiaja m.in. wspinanie sie po gladkiej pionowej scianie :)
Ogolnie mechanika w D&D, ktora powoduje, ze postac na 20 poziomie jest w stanie:
1. Przeplynac przez jeziorko lawy,
2. Rozbic glowa drzwi z adamantytu :)
3. Ma tyle punktow zycia, ze moze bez wiekszego problemu stojac nago z wlocznia stawic czola kilku oddzialom wojska. |
|
|
|
|
|
Teukros
Dołączył: 09 Cze 2006 Status: offline
|
Wysłany: 25-07-2006, 10:27
|
|
|
Gratulacje. Właśnie opisałeś całkiem sporo systemów; na myśl przychodzą Feng Shui, Weapons of the Gods, Exalted, Dragon Fist i Droga ku Chwale. We wszystkich tych systemach można zrobić to, co wyżej napisałeś, i jeszcze więcej (przy czym mam na myśli początkującą postać, a nie z 20 poziomu). Z czego wniosek, że rozmaite są gusta, a co dla jednego jest idiotyzmem, dla drugiego może być podstawą systemu. |
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 25-07-2006, 11:26
|
|
|
Zapomniałeś jeszcze o BESM, Marvel Super Heros, WoD. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
LunarBird
Chaos Master & WSZ
Dołączył: 30 Maj 2005 Skąd: Hellzone Status: offline
Grupy: Lisia Federacja
|
Wysłany: 28-07-2006, 20:53
|
|
|
To jest też system w Marvel Universum? Ciekawe jak się w toto gra? :)
kropla napisał/a: | Epickie atuty w D&D. |
To prawda, nigdy nie mogłem pojąć skąd się takie możliwości biorą u zwykłego człowieka. Pal diabli jak stanie się kimś więcej ale zwykły taki sobie facet robiący tego typu rzeczy? Dla mnie durnota piramidalna.
Swoją drogą ileś tam razy nachodził mnie pomysł napisania własnego systemu RPG choćby po to żeby sie rozprawić z takimi debilizmami. Powstrzymuje mnie tylko jedno. Nigdy nie grałem w sesję RPG więc jak niby mam wymyślać system? Tak na sucho? Bo świat mam oczywiście. :) |
_________________
Cytat: | - Mulder... To jest... to chyba żółć...
- Powiesz mi jak to z siebie zdjąć zanim stracę kamienną twarz?
"The X-Files", #4 "Squeeze" |
Autor posta: rip LunarBird CLH
|
|
|
|
|
Teukros
Dołączył: 09 Cze 2006 Status: offline
|
Wysłany: 04-08-2006, 12:17
|
|
|
Cytat: | zwykły taki sobie facet robiący tego typu rzeczy |
Postać epicka z założenia nie jest zwykłą postacią. To absolutny wyjątek, superbohater rodem z komiksów.
Cytat: | ileś tam razy nachodził mnie pomysł napisania własnego systemu RPG choćby po to żeby sie rozprawić z takimi debilizmami |
Zagraj w Twilight 2000. Ultra-super-hiper realistyczny system, z systemem walki dystansowej opartym na badaniach balistycznych. Sam bym tego nawet kijem nie tknął (realizmu mam dosyć na co dzień), ale jak komuś się to podoba... |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|