Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
D&D pod lupą |
Wersja do druku |
LunarBird
Chaos Master & WSZ
Dołączył: 30 Maj 2005 Skąd: Hellzone Status: offline
Grupy: Lisia Federacja
|
Wysłany: 19-09-2006, 12:31
|
|
|
Hmm. Po pierwsze niemal zupełnie musiałbym przedefiniować rasy, dodać nowe itp. Bo w ReWorld Elfowie raczej niewiele mają wspólnego z tym co się zwykle o nich pisze w innych światach fantasy (poza wyglądem i zachowaniem może)... Profesje... też zupełnie inne. Profesja paladyna jest u mnie rozwinięciem rycerza, zaś paladynów w znaczeniu świętych wojowników nie ma w ogóle. Bardzo, bardzo wiele musiałbym zmienić. I nie wiem naprawdę czy coś by w efekcie pozostało z oryginalnego d20.
Sm00k napisał/a: | A poważnie, ogromna ilość szczegółów w większości przypadków:
a) nie zostanie i tak wykorzystana
b) w kluczowym momencie zostaje zapomniana
c) nijak nie daje się zastosować w praktyce<to o mechanice> |
Te szczegóły w ścisły sposób wiążą się z biegiem wydarzeń i tym co się może stać. W ReWorld zranienie lub zabicie nie jest prostą sprawą. Czasami trzeba uderzyć konkretnym żywiołem, czasami uzyć konkretnego artefaktu, czasami zaatakować konkretną część ciała. Szczegóły właśnie wyjaśniają reakcje poszczegolnych ras na dany typ ataku oraz możliwości obrony lub też kontrataku.
Sm00k napisał/a: | Takie postacie, z wrodzonymi talentami i nadnaturalnymi zdolnościami, po prostu wolniej się rozwijają, tym wolniej im są potężniejsze. |
Ja raczej myślałem o czymś innym. Otoż te potężne postacie (nazwijmy je elitarnymi tak żeby było krocej) mają specjalne zdolności, które dają im przewagę. Problem w tym że na początku opanowanie tych zdolności pozostawia wiele do życzenia. Istnieje ryzyko uaktywnienia się mocy w najmniej odpowiedniej chwili jak również możliwe że postać nie będzie w stanie skorzystać ze swych zdolności wtedy, kiedy będzie jej to potrzebne. Jedyną w zasadzie sytuacją kiedy te zdolności działają (ale znowu -samoczynnie a nie pod kontrolą gracza) jest śmiertelne zagrożenie. A poza tym takie postaci nie są w stanie ukryć swojej obecności, bowiem ich moc jest wyraźnie wyczuwalna nawet przez zwyczajnych ludzi. Jakie są reakcje można się domyśleć. Tylko takie postaci zwykle łatwiej pokonać niż zabić.
Sm00k napisał/a: | Czym to się różni od nieszczęsnych slotów na czary w d20, które są mechanizmem utrzymania równowagi w grze? |
Tym że Mag w ReWorld może rzucić jednego "porządnego" fireballa albo kilka mniejszych, zalezy co mu bardziej pasuje. Sloty nie dają takiego pola do manewru.
Sm00k napisał/a: | Daje się w opisie "odporność na broń zwykłą, ogień, ...(co tam chcesz)" i proszę, |
To nie do konca tak. Inną sprawą jest niewrażliwość na czynnik, inną niemożność zabicia tym czynnikiem. Czasami bywa też że moc postaci się rownoważy i dla siebie nawzajem stają się śmiertelnikami (albo tylko jeden traci nieśmiertelność jaśli drugi jest znacznie silniejszy). Bardzo wiele zależy od tego kto z kim walczy. Człowiek może zabić wampira tylko skoncentrowanym światłem lub martwą krwią. Inny (potężniejszy) wampir może go zabić przez dowolny śmiertelny cios. Ale z kolei człowiek niemal zawsze jest w stanie podświadomie wyczuć obecność wampira, inny wampir może mieć z tym problem.
Sm00k napisał/a: | Ktoś się poświęci i teorię planów wyłuszczy? |
Wyjaśnię że nie chodziło mi o żadne odrębne "warstwy" świata. Dokładnie teoria mowi że podstawowym ciałem jest ciało duchowe, czyli dusza. Nie jest ona w żaden sposób dostrzegalna w materialnym świecie. Dusza łączy się przez więź z tzw. "ciałem pośrednim", nazywanym z łaciny perispiritem (zapożyczenie od Sapkowskiego^^). Perispirit również nie został do tejpory zaobserwowany, przyjmuje się jednak że istnieje. To on warunkuje status danej istoty i on określa warunki śmierci. Kiedy zostaną spełnione określone zależności perispirit uwalnia więź, a to oznacza śmierć. Rozluźnienie więzi trwa w przybliżeniu ok. 4 minut, po tym czasie więź zrywa się całkowicie i wskrzeszenie przestaje być możliwe. każde z pozostałych ciał jest ściśle okreslone i ma okresloną budowę i funkcje. Istnieją w świecie materialnym, można je zbadać i dostrzec ich obecność.
Ciało materialne -wiadomo.
Ciało mentalne -PSI, energia generowana przez umysł i otaczająca ciało.
Ciało emocjonalne -Aura, energia ciała rezonująca zgodnie ze stanem emocjonalnym umysłu, co wplywa w określony sposob na ciało materialne.
Ciało eteryczne -skoncentrowana energia.
Ciało astralne -wir tworzący się w polu Magii umożliwiający gromadzenie w nim energii i uwalnianie jej przy rzucaniu czarow.
Nie wszystkie ciała muszą być obecne, różnie bywa z ich regeneracją i wzajemnym wspieraniem się. Ale tak to generalnie wygląda. |
_________________
Cytat: | - Mulder... To jest... to chyba żółć...
- Powiesz mi jak to z siebie zdjąć zanim stracę kamienną twarz?
"The X-Files", #4 "Squeeze" |
Autor posta: rip LunarBird CLH
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 19-09-2006, 12:48
|
|
|
LunarBird napisał/a: | Hmm. Po pierwsze niemal zupełnie musiałbym przedefiniować rasy, dodać nowe itp. Bo w ReWorld Elfowie raczej niewiele mają wspólnego z tym co się zwykle o nich pisze w innych światach fantasy (poza wyglądem i zachowaniem może)... Profesje... też zupełnie inne. Profesja paladyna jest u mnie rozwinięciem rycerza, zaś paladynów w znaczeniu świętych wojowników nie ma w ogóle. Bardzo, bardzo wiele musiałbym zmienić. I nie wiem naprawdę czy coś by w efekcie pozostało z oryginalnego d20. |
To napisz własne definicje elfów i własne profesje.
Nie każdy Setting kożysta z tych podstawowych. Mi na ten przykład najbardziej chyba podoba się zestaw z Czarnej Kompanii, ale jeszcze musze się mu dokładnie przyjrzeć. Wiele przedstawia ich własne wersje, lub w ogóle je wykreśla. Możesz więc stosować swoje rozwiązania, a z paladyna zrobić klasę prestiżową. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
LunarBird
Chaos Master & WSZ
Dołączył: 30 Maj 2005 Skąd: Hellzone Status: offline
Grupy: Lisia Federacja
|
Wysłany: 19-09-2006, 15:06
|
|
|
To ja nadal nie rozumiem gdzie właściwie jest granica... Co wlaściwie można zmienić a czego już nie? |
_________________
Cytat: | - Mulder... To jest... to chyba żółć...
- Powiesz mi jak to z siebie zdjąć zanim stracę kamienną twarz?
"The X-Files", #4 "Squeeze" |
Autor posta: rip LunarBird CLH
|
|
|
|
|
Sm00k -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 19-09-2006, 15:33
|
|
|
Można zmienić wszystko.
Lunar, podchodzisz do tego zbyt systematycznie. Kupując podręcznik do DnD <a właściwie trzy, wiwat marketing ==> przeryłem się przez zasady, na bierząco je modyfikując. następnie, zajrzałem na dnd.pl i tam szukałem ciekawych alternatyw do podręcznika. Dalej, przekopałem się przez kilkanaście stron zagramanicznych.
Po co?
Bo surowy system d20 jest taki, jaki jest. Nie jest idealny. nie jest też mój. więc zacząłem go zmieniać tak, by bardziej pasował on mi, mojej drużynie.
To nie gra komputerowa, która musi mieć ten sam standard u każdego użytkownika. Tu każdy może robić, co chce.
I w podręcznikach ta myśl jest zawarta. Jedyną reguła jest zasada przyjemności: Jeśli coś ci przeszkadza, zmień to. |
|
|
|
|
|
Vodh
Mistrz Sztuk Tajemnych.
Dołączył: 27 Sie 2006 Skąd: Edinburgh. Status: offline
Grupy: Alijenoty Fanklub Lacus Clyne
|
Wysłany: 19-09-2006, 15:47
|
|
|
LunarBird napisał/a: | To nie do konca tak. Inną sprawą jest niewrażliwość na czynnik, inną niemożność zabicia tym czynnikiem. |
Hem? Co masz na myśli i jaka jest różnica? Czy np. niemożność zabicia ogniem oznacza, że ostateczny cios nie może być ognisty, ale na granicę życia i śmierci można tymże ogniem doprowadzić? Bo jeżeli nie to czym rożni się niewrażliwość od niemożności zabicia?
LunarBird napisał/a: | Tym że Mag w ReWorld może rzucić jednego "porządnego" fireballa albo kilka mniejszych, zalezy co mu bardziej pasuje. Sloty nie dają takiego pola do manewru. |
Też nie do końca pasuje mi system slotów, ale choćby mała modyfikacja mówiąca, że w slocie na czar wyższego poziomu możesz zapisać n czarów niższego poziomu problem rozwiązuje. I już możesz wybrać czy przygotować sobie kilka małych fireballi czy jeden duży.
Zegarmistrz napisał/a: | To napisz własne definicje elfów i własne profesje. |
dokładnie |
_________________ ...
|
|
|
|
|
LunarBird
Chaos Master & WSZ
Dołączył: 30 Maj 2005 Skąd: Hellzone Status: offline
Grupy: Lisia Federacja
|
Wysłany: 19-09-2006, 16:41
|
|
|
Vodh napisał/a: | Co masz na myśli i jaka jest różnica? Czy np. niemożność zabicia ogniem oznacza, że ostateczny cios nie może być ognisty, ale na granicę życia i śmierci można tymże ogniem doprowadzić? |
Mniej więcej. Niemożność zabicia ogniem oznacza że ogień razi ciało, może je nawet zniszczyć ale nie zabijesz w ten sposób danej istoty, jej ciało się zregeneruje i po jakimś czasie będzie ona w pełni sprawna o ile nie będziesz nad nią czychał. Odporność na ogień z kolei oznacza że nie da się ogniem zrobić fizycznej krzywdy ale męczy to przeciwnika i można go tym zabić. Jest jeszcze niewrażliwość, czyli całkowita odporność na dany czynnik bez jakiegokolwiek efektu. Jest absorpcja -w tym wypadku użycie danego czynnika dodaje oponentowi sił (np. feniksy mają absorpcję ognia). Oczywiście odporność, niewrażliwość i absorpcja mogą tez być częściowe.
Vodh napisał/a: | I już możesz wybrać czy przygotować sobie kilka małych fireballi czy jeden duży. |
Ale to nadal nie pasuje do realiów ReWorld bo tam zaklęcie rysuje się lub wypowiada w chwili jego użycia. I zawsze jest pewne ryzyko że czar się wysypie przez niedokładną wymowę lub pisownię.
Sm00k napisał/a: | To nie gra komputerowa, która musi mieć ten sam standard u każdego użytkownika. Tu każdy może robić, co chce. |
To nie widzę sensu mówienia o d20. Bo coś, co nie ma granic, nie ma też konkretnego kształtu. Jeżeli d20 może być jakikolwiek to w zasadzie nie ma go wcale i każdy system można nazwać d20 a przynajmniej jego modyfikacją (nawet jeśli zmodyfikowano wszystko i nie ma żadnych cech wspólnych). Tak to rozumiem w każym razie.
Zegarmistrz napisał/a: | To napisz własne definicje elfów i własne profesje. |
Tu masz rację, przyznaję. |
_________________
Cytat: | - Mulder... To jest... to chyba żółć...
- Powiesz mi jak to z siebie zdjąć zanim stracę kamienną twarz?
"The X-Files", #4 "Squeeze" |
Autor posta: rip LunarBird CLH
|
|
|
|
|
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 19-09-2006, 16:59
|
|
|
LunarBird napisał/a: | Vodh napisał/a: | I już możesz wybrać czy przygotować sobie kilka małych fireballi czy jeden duży. |
Ale to nadal nie pasuje do realiów ReWorld bo tam zaklęcie rysuje się lub wypowiada w chwili jego użycia. I zawsze jest pewne ryzyko że czar się wysypie przez niedokładną wymowę lub pisownię. |
To może zerknij na klasę Sorcerera, a nie Wizarda? Sorcerer (w Polskiej chyba Zaklinacz), wybiera czary w momencie rzucania i nie musi ich wcześniej memoryzować. Płaci za to różnorodnością (w przeciwieństwie do Wizarda ma ograniczoną ilość czarów których może się nauczyć), ale to już konieczne do zbalansowania tych klas. W systemie jest też parę innych klas magicznych (podstawowych i prestiżowych), posiadających własne, specyficzne sposoby używania magii (jeśli się przyjrzeć, to widać pewne cechy wspólne, ale w obrębie tych cech jest dostępna całkiem spora różnorodność).
PS: dość ciekawy system magii jest we wspominanym już kilkakrotnie w tej dyskusji podręczniku do Czarnej Kompanii (Black Company d20) - myślę, że ten system mógłby ci pasować. |
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense.
Ostatnio zmieniony przez Bezimienny dnia 19-09-2006, 17:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Sm00k -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 19-09-2006, 17:01
|
|
|
Cytat: | To nie widzę sensu mówienia o d20. Bo coś, co nie ma granic, nie ma też konkretnego kształtu. Jeżeli d20 może być jakikolwiek to w zasadzie nie ma go wcale i każdy system można nazwać d20 a przynajmniej jego modyfikacją (nawet jeśli zmodyfikowano wszystko i nie ma żadnych cech wspólnych). Tak to rozumiem w każym razie. | Gratuluję rozgryzienia idei SRD. |
|
|
|
|
|
Vodh
Mistrz Sztuk Tajemnych.
Dołączył: 27 Sie 2006 Skąd: Edinburgh. Status: offline
Grupy: Alijenoty Fanklub Lacus Clyne
|
Wysłany: 19-09-2006, 17:25
|
|
|
LunarBird napisał/a: | Mniej więcej. Niemożność zabicia ogniem oznacza że ogień razi ciało, może je nawet zniszczyć ale nie zabijesz w ten sposób danej istoty, jej ciało się zregeneruje i po jakimś czasie będzie ona w pełni sprawna o ile nie będziesz nad nią czychał. |
W takim razie czy można wyniszczyć caiło danej istoty ogniem, a potem jeden ciach mieczem i po sprawie? nie wydaje mi się to szczególnie logiczne :P
LunarBird napisał/a: | Odporność na ogień z kolei oznacza że nie da się ogniem zrobić fizycznej krzywdy ale męczy to przeciwnika i można go tym zabić. Jest jeszcze niewrażliwość, czyli całkowita odporność na dany czynnik bez jakiegokolwiek efektu. Jest absorpcja -w tym wypadku użycie danego czynnika dodaje oponentowi sił (np. feniksy mają absorpcję ognia). Oczywiście odporność, niewrażliwość i absorpcja mogą tez być częściowe. |
A to już bez problemu masz w D&D.
Bezimienny napisał/a: | To może zerknij na klasę Sorcerera, a nie Wizarda? Sorcerer (w Polskiej chyba Zaklinacz), wybiera czary w momencie rzucania i nie musi ich wcześniej memoryzować. |
Właśnie to chciałem napisać ^^ |
_________________ ...
|
|
|
|
|
LunarBird
Chaos Master & WSZ
Dołączył: 30 Maj 2005 Skąd: Hellzone Status: offline
Grupy: Lisia Federacja
|
Wysłany: 19-09-2006, 18:59
|
|
|
Vodh napisał/a: | W takim razie czy można wyniszczyć caiło danej istoty ogniem, a potem jeden ciach mieczem i po sprawie? nie wydaje mi się to szczególnie logiczne :P |
Po prostu ciało żyje i odnawia się tak dlugo, jak długo utrzymuje się więź. A więź może puszczać także jedynie w konkretnych przypadkach.
Przykład: półnieśmiertelny, dziecko człowieka i Nieśmiertelnego (odpowiednicy bogów). Jest w znacznym stopniu (ale nie całkowicie) odporny na wszystkie typy ataków poza fizycznym ciosem ostrym metalowym ostrzem w szyję. W żadnym innym przypadku półnieśmiertelny nie umiera, tylko w tym. Można spalić jego ciało, ale ono się odnowi. Można zniszczyć go całkowicie, zmieść mu głowę z karku. Ale dopóki mu nie odetniesz głowy metalem on nie umrze. Może być słaby, ale nie umrze.
Inna rasa, Smok. Niewrażliwy na większość argumentów z racji skóry chronionej Magią. Ogniem nie można mu nic zrobić, chyba że zaklęcie ma moc porownywalną do mocy Smoka (co jest mocno wątpliwe bez pomocy artefaktów). Smoka nie można normalnym ogniem ani zranić ani zabić. Zabić go można tyklo pazurem smoka lób rogiem jednorożca odpowiedniej barwy. To samo tyczy się Jednorożców.
Sm00k napisał/a: | Gratuluję rozgryzienia idei SRD. |
Acha. Czyli taki Fallout oparty jest na SPECIAL a ja i tak mogę powiedzieć że to d20, zgadza się?
W ReWorld istnieje tak naprawdę 5 rodzaje ataków: fizyczny, energetyczny, Magią, Aurą i PSI. Mogą być one niezależne, mogą się też łączyć. Jeden może przechodzić w drugi (np. fireball to atak Magią który zmienia formę i atakuje energią -ogniem). To też da się zrobić mechanizmami d20? |
_________________
Cytat: | - Mulder... To jest... to chyba żółć...
- Powiesz mi jak to z siebie zdjąć zanim stracę kamienną twarz?
"The X-Files", #4 "Squeeze" |
Autor posta: rip LunarBird CLH
Ostatnio zmieniony przez LunarBird dnia 20-09-2006, 10:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Sm00k -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 19-09-2006, 19:31
|
|
|
Cytat: | Acha. Czyli taki Fallout oparty jest na SPECIAL a ja i tak mogę powiedzieć że to d20, zgadza się? | Fallout d20 istnieje i ma się dobrze. Bo special i d20 mają od groma cech wspólnych - statystyki, perki/featy, umiejętności..cała mechanika budowy postaci jest praktycznie identyczna. |
|
|
|
|
|
Vodh
Mistrz Sztuk Tajemnych.
Dołączył: 27 Sie 2006 Skąd: Edinburgh. Status: offline
Grupy: Alijenoty Fanklub Lacus Clyne
|
Wysłany: 19-09-2006, 20:38
|
|
|
LunarBird napisał/a: | Vodh napisał/a:
Gratuluję rozgryzienia idei SRD.
Acha. Czyli taki Fallout oparty jest na SPECIAL a ja i tak mogę powiedzieć że to d20, zgadza się? |
Nie ja tylko Sm00k napisał :P
Główną cechą mechaniki d20 jest... no właśnie, kostka dwudziestościenna. Żeby powiedzieć, że coś jest na d20 to wypadałoby tworząc to wychodzić od d20 i ją modyfikować, ale tak jak powiedział Sm00k Fallout d20 istnieje, a mechanikę SPECIAL dosyć łatwo przerobić na d20 |
_________________ ...
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 20-09-2006, 08:26
|
|
|
Cytat: | To ja nadal nie rozumiem gdzie właściwie jest granica... Co wlaściwie można zmienić a czego już nie? |
Cytat: | Można zmienić wszystko. |
Można zmieniać wszystko oprócz:
1) Systemu testów.
2) Zestawu cech.
3) Systemu tworzenia postaci.
4) Systemu awansu na poziomy i rozwoju postaci.
Można modyfikować pozostałe elementy.
Punkt 3 i 4 mogą być toche niezrozumiałe. Chodzi w nich o to, że generalnie można zmieniać zarówno rasy, klasy etc. Można zmieniać też wszystkie elementy na poziomach, ale gracz musi:
- móc wybrać rasę.
- móc wybrać klasę.
- móc zdobywać poziomy
- dostawać na poziomach premię do Ataku, Rzutów Obronnych, Umiejętności, Punktów Ran i jeden nowy atut co trzy poziomy. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
LunarBird
Chaos Master & WSZ
Dołączył: 30 Maj 2005 Skąd: Hellzone Status: offline
Grupy: Lisia Federacja
|
Wysłany: 20-09-2006, 11:04
|
|
|
Acha... Czyli może nie jest to takie złe. Zaczynam powoli się przekonywać do D20. ^^ |
_________________
Cytat: | - Mulder... To jest... to chyba żółć...
- Powiesz mi jak to z siebie zdjąć zanim stracę kamienną twarz?
"The X-Files", #4 "Squeeze" |
Autor posta: rip LunarBird CLH
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|