Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
Poprawianie backgroundów |
Wersja do druku |
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
|
|
|
|
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 17-07-2011, 19:57
|
|
|
Na pierwszy ogień pójdą backgroundy proste - dziś mansy.
(bez specjalnych zmian, głównie skondensowanie do minimalnej ilości różnych wersji)
MANSE
Background wykupuje się osobno dla każdej posiadanej mansy/demesny. Należy pamiętać, że zdecydowana większość mans z rejonu Wyspy znajduje się pod kontrolą Cesarstwa.
Trait Effects:
• Your character controls a level-1 manse or a level-2 demesne.
•• Your character controls a level-2 manse or a level-3 demesne.
••• Your character controls a level-3 manse or a level-4 demesne.
•••• Your character controls a level-4 manse or a level-5 demesne.
••••• Your character controls a level-5 manse.
Legendary manse
W obecnych czasach poziom ten oznacza kontrolę nad Imperialną Mansą. Z oczywistych powodów niedostępny dla graczy w momencie kreacji postaci.
Solarzy, Lunarzy: background podstawowy
Abyssale: background podstawowy i/lub Underworld Manse
Alchemicale: Ponieważ Autochthonia nie posiada mans, background ten jest dostępny tylko w grze dziejącej się po złamaniu Pieczęci Ośmiu Boskości. Dodatkowo, koszt tego backgroundu w momencie tworzenia postaci jest dwukrotnie większy.
Infernale: background podstawowy, ale dotyczy nie tylko mans/demesn w Kreacji, ale również tych znajdujących się w Malfeasie.
Sidereale: background podstawowy. Sidereale mogą posiadać też manse w Yu-shan, które oprócz normalnej funkcji są też niebiańskimi domostwami/pałacami - koszt 4 i 5 kropki tej wersji backgroundu jest dwukrotnie wyższy, nie można też wybrać wersji backgroundu z niezabudowaną demesną (gdyż takie w Yu-Shan nie istnieją).
Smoczokrwiści z wyspy:Realm Manse i/lub background podstawowy. Inni (w tym Lookshy) tylko podstawowy. Dodatkowo smoczokrwiści z Realm i Lookshy mogą krótkoterminowo wypożyczać hearthstony o cechach bojowych korzystając z backgroundu Arsenal.
REALM MANSE
Większość mans na wyspie jest własnością Cesarzowej (obecnie pod nadzorem regenta Fokufa) albo poszczegółnych domów. Mansy opisane tym backgroundem nie są własnością graczy i są im jedynie wypożyczane. Gracze chcący mieć mansę własną, znajdującą się poza granicami Realm, lub mansę trzymaną w sekrecie powinni skorzystać z backgroundu bazowego.
Trait Effects:
X The character is not welcome in any of the Realm’s manses. Why?
• The character has been attuned to several lesser manses (level 1 and 2) and holds a single hearthstone of level 1 or 2.
•• The character has attuned to numerous lesser manses and has stewardship over three levels worth of hearthstones (none exceeding level 2)
••• The character has been attuned to a small number of moderately powerful manses or dozens of lesser manses. She has been granted rights over six levels of hearthstones, possibly including a single level-3 stone.
•••• The character has been attuned to some of the best manses of her House or legion and a number of lesser manses. She has eight levels of hearthstones granted to her, including a single level-4 hearthstone.
••••• The character is highly trusted and has been allowed to attune herself to some of the Realm’s most powerful manses, possibly including those that power the massive war manses. She holds a single level-5 hearthstone, and additional lesser stones totaling 10 levels (including the large stone).
Legendary Realm Manse
W obecnych czasach jedyną mansą zasługującą na tytuł legendarnej jest Imperialną Mansa. Z oczywistych powodów jest ona niedostępna dla graczy w momencie kreacji postaci. W zamian osoby z tym poziomem backgroundu mają dostęp do znaczącej ilości mans kreacji - prawdopodobnie wliczając większość mans własnego domu - oraz posiadają na własny użytek dwa heartstony 5-dotowe oraz dodatkowe słabsze hearthstony o łącznej wartości 20 kropek (wliczając 5-kropkowe).
UNDERWORLD MANSE (wymaga Liege)
Daje dostęp do mans znajdujących się w underworldzie, wypożyczanych abyssalowi przez jego deathlorda. Należy pamiętać, że w normalnych warunkach w Underworldzie występują tylko mansy z aspektem żywiołowym (których moc nie sięga do Kreacji) i abyssalnym.
Abyssale którzy chcą mieć mansy celestialne, mansy umieszczone w kreacji (tu zaliczają się też mansy w shadowlandach), czy mansy prywatne muszą korzystać z backgroundu w wersji podstawowej.
Trait Effects:
X Your character’s master does not grant the use of any of her Underworld manses. Why?
• Your character’s Deathlord permits him to attune to several level-1 and level-2 manses in the Underworld. At any given time, your character can carry one hearthstone of his master’s choice of level 1 or level 2.
•• Your character is attuned to several weak manses in the Underworld and can use the manses themselves whenever he wants. He may carry only level-1 or level-2 hearthstones, however, and no more than three levels total.
••• Your character may attune to and use several of his master’s manses, some of which are fairly powerful. He may carry up to six levels worth of hearthstones, with no more than one rated as high as level 3.
•••• Your character’s master grants him the use of many Underworld manses, including some of the most powerful in her possession. He can carry no more than eight levels worth of hearthstones, with at most one level-4 stone, and at most one rated level 3.
••••• Your character’s Deathlord showers him with power, giving him the use of some of her mightiest manses. Your character carries at most one level-5 hearthstone, and others of levels 1–3, adding up to no more than 10 levels total.
Legendary Underworld Manse
Osoby z tym poziomem backgroundu miałyby dostęp do większości mans kontrolowanych przez swojego Deathlorda oraz posiadałyby na własny użytek dwa heartstony 5-dotowe oraz dodatkowe słabsze hearthstony o łącznej wartości 20 kropek (wliczając 5-kropkowe).
Obecnie nie wiadomo jeszcze o żadnym abyssalu który zostałby tak obdarowany. |
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense. |
|
|
|
|
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 17-07-2011, 21:18
|
|
|
i artefakty
ARTIFACT
Your character can purchase this Background multiple times, once for each artifact she owns. Each artifact has a rating between 1 and 5, and this is the Background cost of that particular artifact. Artifacts with ratings of 4 and 5 are now exceptionally rare and will be greatly coveted by other Exalts and gods. For information on the various artifacts, see Chapter Eight.
Legendary Artifact
Artefakty o poziomie N/A nie są dostępne podczas tworzenia postaci.
Solarzy, Lunarzy: background podstawowy
Infernale: Background podstawowy. W dodatku do klasycznych artefaktów Infernale mają dostęp do Helltechu i innych technologii Malfeasu.
Abyssale: Background podstawowy. W dodatku do klasycznych artefaktów Abyssale mają dostęp do Necrotechu.
Sidereale: posiadają własną wersję backgroundu (patrz niżej)
Alchemicy: posiadają własną wersję backgroundu (patrz niżej)
Smoczokrwiści z Realm i Lookshy: posiadają własną wersję backgroundu (patrz niżej). Inni korzystają z backgroundu bazowego.
ARTIFACT [Dragonblooded]
Backgroundu tego używa się do artefaktów posiadanych na własność przez gracza. Ze względu na wysoki poziom technologiczny Wyspy i Lookshy, postacie z tych dwóch regionów (oraz państw satelickich, jak np Cherak) mają dostęp do większej ilości dóbr. Każda kropka backgroundu pozwala na zakupienie dwóch kropek artefaktów, choć nie można zakupić artefaktów o wyższym poziomie niż poziom backgroundu. Jeśli gracz nie wykupił sobie tego backgroundu, otrzymuje jednen jednotodowy artefakt wybrany przez MG za darmo.
Ze względu na niską dostępność i złą sławę z nimi związaną, artefakty wykonane z magicznych materiałów innych niż jadeit kosztują o kropkę więcej niż wynosi ich normalna wartość.
ARTIFACT [Sidereal]
Ze względu na dobrze zachowaną infrastrukturę i nagromadzone w Yu-Shan zasoby, każda kropka backgroundu pozwala na zakupienie dwóch kropek artefaktów, choć nie można zakupić artefaktów o wyższym poziomie niż poziom backgroundu.
ARTIFACT [Alchemical]
Alchemicy otrzymują trzy kropki artefaktów za każdą kropkę wykupionego backgroundu. Dodatkowo nie mają ograniczeń dotyczących poziomu wykupywania tego backgroundu w momencie tworzenia postaci (a więc mogą go bazowo podnieść do 5 kropek, a kropki 4 i 5-ta kosztują tyle samo co poprzednie).
Należy pamiętać, że artefakty używane przez Alchemicznego Wyniesionego nie są jego osobistą własnością - nawet artefakty które zostały przez niego wytworzone są uważane za własność Ludu. |
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense. |
|
|
|
|
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 18-07-2011, 15:33
|
|
|
dziś Arsenał - proszę o komentarze, bo tu już zaczynają się pojawiać większe wątpliwości
ARSENAL
Background ten reprezentuje dostęp do zasobów militarnych jakiejś dużej organizacji. Wyposażenie w ten sposób uzyskane nie stanowi własności postaci i jest jej wypożyczane na potrzeby konkretnych misji. Z jednej strony oznacza to, że postać musi się skrupulatnie rozliczać z wykorzystania (czy, co gorsza, utracenia) ekwipunku, nie ma też pełnej kontroli nad tym co otrzyma (może składać wnioski o otrzymanie konkretnych artefaktów, ale ostateczny rezultat zależy od MG). Z drugiej strony sprzęt tak otrzymany można wymieniać wedle potrzeby (choć należy się liczyć z tym, że, w zależności od sytuacji, może to zabrać nieco czasu).
Do korzystania z Arsenału potrzebne jest posiadanie backgroundu Backing w tej samej organizacji o poziomie nie mniejszym niż poziom Arsenal.
Najczęstszymi przypadkami wykorzystania Arsenału jest otrzymywanie sprzętu pod potrzeby konkretnej misji, oraz wyposażenie dla podległych postaci oddziałów.
Background daje dwa niezależne efekty - pierwszym są kropki artefaktów za które można otrzymać artefakty i hearthstony dla potrzeby misji (pamiętając, że nie ma się dostępu do artefaktów i hearthstonów których poziom przekracza poziom backgroundu). Drugim jest dostęp dla normalnego wyposażenia oddziałów którymi postać dowodzi za pomocą backgroundu Command. Broń artefaktyczną oddziałów wykupuje się z pierwszej puli punktów.
Uwaga, osoby grające smoczokrwistymi z Realm lub Lookshy mogą zdecydować się korzystać z zasobów swoich Arsenałów wspólnie (choć wszystkie muszą pochodzić z tego samego źródła). W takim wypadku każdy z nich dodaje do puli dodatkowo ilość punktów artefaktów równą własnej wysokości backgroundu pomnożonej przez ilość pozostałych graczy składających się do puli. Wszystkie tak zdobyte dodatkowe punkty muszą zostać wydane na potrzeby dowodzonych przez graczy oddziałów a kupione za nie artefakty nie mogą poziomem przekraczać najwyższego z uczestniczących w puli backgroundów.
Trait Effects:
X Postaci nie powierzono żadnego specjalnego wyposażenia.
• Postać ma dostęp do niewielkich zasobów - dwie kropki do wydania na artefakty. Dodatkowo postać może wyposażyć dowodzone przez siebie oddziały w przeciętnej jakości broń i uzbrojenie (jeśli z jakiegoś powodu je utracą)
•• trzy kropki do wydania na artefakty/ dowodzone przez postać oddziały mają dostęp do broni i uzbrojenia wysokiej jakości
••• pięć kropek do wydania na artefakty/ dowodzone przez postać oddziały mają dostęp do broni i uzbrojenia wysokiej jakości i maszyn bojowych (w ilości nie większej niż wysokość mniejszego z backgroundów Arsenal i Command), dających oddziałowi premię +1 do might
•••• siedem kropek do wydania na artefakty/ dowodzone przez postać oddziały mają dostęp do broni i uzbrojenia wysokiej jakości, amuletów taumaturgicznych i maszyn bojowych (w ilości nie większej niż wysokość mniejszego z backgroundów Arsenal i Command), dających oddziałowi premię +1 do might
••••• dziewięć kropek do wydania na artefakty/ dowodzone przez postać oddziały mają dostęp do broni i uzbrojenia wyjątkowej jakości, taumaturgicznych amuletów i broni, środków alchemicznych i maszyn bojowych (w ilości nie większej niż dwukrotność wysokości backgroundu Command), dających oddziałowi premię +2 do might
Legendary Arsenal
Postać cieszy się wyjątkowym zaufaniem którejś z większych nacji i/lub organizacji, ma dostęp do arsenałów pierwszoerowych lub działającej fabrykokatedry. Daje to 15 punktów do wydania na artefakty (artefakty N/A są nadal niedostępne), pozwala wyposażyć dowodzone oddziały w praktycznie dowolny sprzęt nieartefaktyczny, taumaturgiczne bronie, amulety i środki alchemiczne. Dodatkowo dowodzone oddziały mają dostęp do artefaktycznej artylerii i pojazdów o wartości 3 punktów na poziom backgroundu Command. Wyposażenie to daje dowodzonemu oddziałowi premię +3 do might.
Legendary Arsenal zawsze potrzebuje posiadania równie wysokiego Backing, nawet jeśli niższe jego poziomy tego wymagania nie mają.
Solarzy: background podstawowy. Ze względu na trudność w dostępie do odpowiednich kontaktów koszt Arsenału w momencie tworzenia postaci jest podwojony.
Lunarzy: background podstawowy. Ze względu na trudność w dostępie do odpowiednich kontaktów koszt 4 i 5 kropki Arsenału w momencie tworzenia postaci jest podwojony.
Infernale: Background podstawowy. W dodatku do klasycznych artefaktów Infernale mają dostęp do Helltechu i innych technologii Malfeasu. W miejsce Backing infernale wykorzystują poziom Infamy
Abyssale: Background podstawowy. W dodatku do klasycznych artefaktów Abyssale mają dostęp do Necrotechu. Zamiast Backing abyssale do wykupienia Arsenału potrzebują odpowiednio wysokiego poziomu w Liege
Sidereale: Nie potrzebują posiadać Backing. Dodatkowo Arsenał daje tylko kropki artefaktów - nie pozwala na wyposażanie oddziałów wojskowych.
Alchemicy: do wyposażania Championów służy background Artifact, a ekwipunkiem oddziałów zajmują się odpowiednie służby. Alchemicy nie mają dostępu do tego backgroundu.
Smoczokrwiści z Realm i Lookshy: Nie potrzebują posiadać Backing. Inni korzystają z backgroundu bazowego.
Komentarze:
Pomyśleć nad lepszym sprecyzowaniem jak duży oddział można uzbroić. |
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense. |
|
|
|
|
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 19-07-2011, 16:04
|
|
|
Zasoby - praktycznie bez zmiany w stosunku do oryginału.
RESOURCES
Zasoby reprezentują poziom posiadanego przez postać bogactwa. Może ono wynikać z posiadanej ziemi, wykonywanego zawodu, otrzymywanej od rodziny pensji, czy też konta w jednym z banków w Nexus. Pochodzenie tego majątku (i dostępność do niego) powinno być jasno określone, gdyż wydarzenia w grze mogą mieć na niego wpływ. Opisany też być powinien sposób uzupełniania wydatków - zwłaszcza gdy majątek jest opisany w formie która sama z siebie nie przynosi dochodów (np. “sakiewka z klejnotami”). W wypadku braku tego ostatniego MG ma pełne prawo do sukcesywnego redukowania tego backgroundu, w zależności od poziomu życia i wydatków postaci.
Opisy backgroundu poniżej podają przykłady poziomu życia na jaki postać może sobie pozwolić i dóbr jakie może posiadać - efekty oszczędzania i konsekwencje życia ponad stan są zostawione do uznania MG.
Uwaga - trudno sobie wyobrazić Wyniesionego który przez dłuższy czas pozbawiony byłby przynajmniej jednej kropki w tym backgroundzie, lub jakimś odpowiedniku.
Trait Effects:
X You are homeless, and are forced to live on the street or in the wilds. You are forced to steal, make or scrounge for anything that you need - including food. What has happened to force you into this desperate condition?
• Your character has an apartment or hut and may own a shoddy suit of armor and a notched long knife or spear. He has no riding animal but might own a pet and some smaller domestic animals. If your character supports a family, it often goes hungry. If he lives alone, your character can eat meat once a week.
•• Your character has a comfortable cottage or apartment and might own a poor quality riding animal. He might own a suit of light armor and a weapon. If your character supports a family, it eats filling, if boring, meals. If he lives alone, your character can eat meat every other day and afford hard liquor as well as beer.
••• Your character owns a townhouse or a prosperous farm. He probably has one fine riding animal and another one of lower quality in case the first falls ill. Your character has a suit of any armor and any two weapons. If he lives alone, your character eats well every night and can regularly afford all manner of entertainments. If he is supporting a family, it never goes hungry, and there are roasts and sweetmeats on feast days. Your character almost certainly has a domestic servant or two.
•••• Your character is exceedingly wealthy. At minimum, he owns both a townhouse and a country estate. Your character bears the finest arms, rides a fine gelding or stallion, and alone or as master of a family, your character and his kin will never know hunger or want for medical attention. He might also own a private yacht and have a dozen or more servants tend to his needs.
••••• Your character is a fabulously wealthy merchant prince, a bandit king, a mercenary lord or a potentate. He has vast riches and either commands an army or could rent one at need. Your character owns at least one excellent ship, and an army of attentive servants eagerly await his every whim.
Note: Almost everyone in Creation has at least one dot in this Background. Those who do not are both homeless and destitute.
Legendary Resources
Nie istnieje. Odpowiednika należy szukać w backgroundzie Wealth.
Solarzy, Lunarzy, Abyssale, Infernale, Smoczokrwiści: background podstawowy
Sidereale: mogą korzystać z backgroundu podstawowego, ale połączenie dostępu do Salary z otrzymywaniem wydatków na misje w Kreacji powoduje zwykle, że nie mają ku temu powodów. Należy pamiętać, że z powodu Arcane Fate długotrwałe utrzymanie większego majątku w Kreacji może być dla Sidereala kłopotliwe - banki mają zwyczaj gubić dotyczące ich dokumenty, a zarządcy ich majątków zapominać dla kogo pracują. Dlatego koszt podniesienia backgroundu powyżej 3 kropek w trakcie tworzenia postaci jest dwukrotnie większy.
Alchemicy: Autochthonia nie posiada systemu monetarnego a jej system społeczny bardzo utrudnia gromadzenie osobistego bogactwa. Alchemicy normalnie nie mają dostępu do tego backgroundu. Ze względu na istnienie rynku Glotów MG może uczynić wyjątek dla Claslat - choć wartość nabywcza takich zasobów powinna być bardzo ograniczona.
patrz też Wealth
Uwaga: ceny są też wyrażane w kropkach Resources i mają wartość od 0 (koszt pomijalny), do 7. Posiadanie przedmiotu o jakiejś wartości NIE przekłada się na posiadanie backgroundu o podobnej wartości - background opisuje stałe dochody. Przedmiot o określonej wartości można najprawdopodobniej wykorzystać do zdobycia backgroundu o kropkę lub dwie kropki niższego (w zależności od umiejętności handlowych postaci, typu sprzedawanego/wymienianego przedmiotu, rodzaju zdobywanego źródła dochodu i ogólnej sytuacji). |
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense. |
|
|
|
|
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 20-07-2011, 15:43
|
|
|
Proszę o komentarze odnośnie porównywalnej wartości Wealth w czasach gry (umieściłem w opisie kilka porównań, ale nie jestem do końca ich pewny).
WEALTH
Bogactwo określa majętność postaci leżącą poza zakresem Zasobów. W celach porównawczych Wealth równe jest Resources +2 (a więc Wealth 1-3 i Resources 3-5 się pokrywają), warto jednak zwrócić uwagę na kilka istotnych różnic. Wealth zawsze określa jakąś własność będącą źródłem dochodów - mogą to być posiadłości ziemskie, kopalnie, kompania handlowa, własne miasto czy nawet kraj. W przeciwieństwie do Resources Wealth nigdy nie występuje w postaci przenośnej - przy wartości od jednej do trzech kropek może być zamienione na odpowiadające im Resources (choć należy przyjąć że proces sprzedaży majątku może potrwać od jednego do kilku sezonów), ale wartości wyższe oznaczają poziom bogactwa jakiego po prostu nie da się nosić przy sobie.
Backgroundu Wealth nie można zwykle wybrać przy tworzeniu postaci, choć może być on normalnie uzyskany w trakcie gry.
Trait Effects:
• Your character owns a single townhouse or a prosperous farm. She probably has one fine riding animal and another one of lower quality in case the first falls ill. Your character has a suit of any armor and any two weapons. She eats reasonably well every night and can afford most minor forms of entertainment. If she is supporting a family, it never goes hungry, and there are roasts and sweetmeats on feast days. Your character almost certainly has a domestic servant or two. Equivalent to Resources •••.
•• Your character is exceedingly wealthy. At minimum, he owns both a townhouse and a country estate. Your character bears the finest arms, rides a fine gelding or stallion, and alone or as master of a family, your character and his kin will never know hunger or want for medical attention. He might also own a private yacht and have a dozen or more servants tend to his needs. Equivalent to Resources ••••.
••• Your character is a fabulously wealthy merchant prince, a bandit king, a mercenary lord, a potentate or an elder Dynast. He has vast riches and either commands an army or could rent one at need. Your character owns at least one excellent ship, and an army of attentive servants eagerly awaits his every whim. His personal dominion either measures in scores of square miles or represents a single city-state. Equivalent to Resources •••••.
•••• Your character’s wealth is so immense, that she is widely known for it. She is rich enough to maintain a standing army, a small fleet of ships and as many retainers as she desires. Her personal dominion is the size of a small country, hundreds of square miles in area, with other homes and posessions throughout Creation. This is the wealth level of a king, dynastic house, the Guild or Scarlet Empress
••••• Your character is beyond rich - so rich, that no one could possibly equal him. His servants and slaves number in the tens of thousands. His spendings can easily destabilize local economy. This is the wealth level of the whole Realm.
Ponieważ backgroundu tego nie da się otrzymać w momencie tworzenia postaci, wszystkie rodzaje Wyniesień są traktowane tak samo. Co prawda Dynaści mają, ze względu na bogactwo Realm, większe szanse na zdobycie go (a Alchemicy, z powodów kulturowych mniejsze), nie przekłada się to na mechanikę.
Legendary Wealth
Legendy mówią, że w dawnych, złotych czasach władcy świata dysponowali niesamowitym bogactwem, trwoniąc na błahostki sumy o jakich dziś nikt nawet nie może zamarzyć. Czasy te minęły. Obecnie nie da się osiągnąć tego poziomu bogactwa bez odtworzenia odpowiednika pierwszoerowej infrastruktury.
Legendarne Bogactwo pozwala na dokonanie nieograniczonej ilości zakupów zwykłych, nieartefaktycznych dóbr. Postać stać praktycznie na wszystko czego tylko sobie zażyczy, o ile tylko to czego poszukuje jest na sprzedaż. |
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense. |
|
|
|
|
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 20-07-2011, 22:17
|
|
|
Osobiście w Age of Sorrow widziałbym Legendary właśnie na poziomie Realm. 5 dałbym jako coś pomiędzy 4 a Legendary - nie Realm, ale np. kilka domów DBeckich. |
_________________
|
|
|
|
|
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 21-07-2011, 17:45
|
|
|
SALARY
W Yu-Shan bogactwo wyrażane jest poprzez kwintesencję i ambrozję - materialną, zestaloną formę kierowanych do niebios modlitw. W tej postaci też wypłacana jest pensja dla pracowników niebiańskich biur.
Background Salary określa wysokość takiej pensji i powinien być przynajmniej częściowo powiązany z pozycją gracza w Niebiańskiej Biurokracji
Ze względu na łatwość przekształcania kwintesencji i ambrozji w dobra materialne, Salary oferuje potencjalnie niewyobrażalne bogactwo w Kreacji - jednak faktyczne wykorzystanie tego jest obwarowane licznymi nakazami. Używanie Salary do osiągnięcia poziomu życia większego od Resources •••, uzyskiwania znaczących osobistych korzyści, czy większego wpływania na politykę i ekonomię kreacji jest poważnym przestępstwem.
Posiadanie kultu przekłada się na otrzymywanie ambrozji bezpośrednio podczas pobytu w niebie. Oficjalnie prawo niebiańskie zabrania posiadania przez exaltów kultu (co jest dość skutecznie egzekwowane w stosunku do Sidereali), ale w obecnych trudnych czasach niskie jego poziomy mogą ujść uwagi cenzorów (zwłaszcza jeśli zostanie to poparte odpowiednio wysoką łapówką). W wypadkach afiszowania się z wyższymi poziomami kultu należy liczyć się jednak z audytem i konsekwencjami - w najlepszym wypadku z próbą konfiskaty lub opodatkowania dochodów. Skutki dla Wyniesionych zatrudnionych w Niebie będą z pewnością gorsze.
Wyniesieni chcący otrzymywać pensję niebiańską muszą posiadać Backing lub Connections przynajmniej tej samej wysokości w odpowiednim biurze niebiańskim. Nie dotyczy to Sidereali, którzy domyślnie zatrudnieni są w Biurze Przeznaczenia.
Dodatkowo, czasem przyznaje się Wyniesionym nie związanym bezpośrednio z niebem pensję za wyjątkową pomoc udzieloną Niebiosom - takie pensje nigdy nie przekraczają Salary •••.
Trait Effects:
x None. You angered the God of Dispensation, or perhaps your Salary has been garnisheed for violations of Celestial law. In Heaven, you must live in the back of your office or on a kind god’s floor. You eat only through theft or charity (such as the small daily dole of Quintessence to indigent gods).
• Starting salary for most gods. Sidereal Exalted earn this pay grade only when they are new or being punished. You rent a small apartment (five rooms and facilities) and can afford merely a single feast per day. You earn no Ambrosia but can afford two elemental servants. You have Resources •• in Heaven and Resources ••• in Creation. It’s hard for you to rent a dragon boat; Heaven’s passenger dhows are more your speed.
•• Solid salary. You have a small townhouse or a large apartment in an unfashionable Yu-Shan neighborhood, serviced by a handful of elemental servants. You always have ample food available for your pleasure.. The Quintessence in your pay still outweighs the Ambrosia. You have Resources ••• in Heaven and •••• in Creation, though exercising the latter in full could earn you trouble. This is standard pay for Sidereals.
••• You own a townhouse in a good neighborhood of the Celestial City, a faux-ranch with land or a rooftop temple-fortress. You travel by your own dragon boat or aerial rickshaw, and you have a dozen elemental servitors. Most of your pay comes in Ambrosia, so your repast is godly. You have Resources •••• in Heaven and could have Resources ••••• in Creation if you could get away with it. Members of the Bronze Faction usually achieve this pay rate.
•••• You rent or own more than one of the above residences. Essence 2 or 3 gods live with you as bodyguards, consultants or courtesans (though they must be purchased with the Allies Background). You eat only godly victuals and pay even your servants in Ambrosia. Your subsidies give you Resources ••••• in Heaven and equivalent of Wealth •••• in Creation (if you would risk censure).
••••• You own a half-dozen grand palaces, penthouse apartments and weekend lodges in Yu-Shan, moving from one to the next at your whim. If you chose, your parties could last for centuries. Your small fleet of dragon boats ensures your getting where you want when you want, and your party barge makes you very popular in certain sets. A legion of divine servants waits on your pleasure, including at least a dozen potent gods (though useful gods require the Allies Background). You dine on peaches of immorality and sip celestial wine. You have equivalent of Wealth •••• in Heaven and Wealth ••••• in Creation, enough to ruin entire economies at will (though this is certain to bring attention of celestial censors). Only the most senior Sidereals and mightiest gods receive this paycheck. Decide what divine criminal or Celestial powerbroker you owe and how many Severity 3 to 5 offenses you are committing.
Salary also determines how long a Sidereal can spend on sabbatical. See p. 54 for more information.
Legendary Salary
Nie istnieje, chyba że jako poziom opisujący zarobki Słońca.
Sidereale: Background podstawowy.
Lunarzy powiązani z Biurami natury, Sezonów lub Ludzkości mogą za zgodą MG zacząć grę z Salary nie większym niż 3 kropki, kosztuje to jednak podwójnie.
Pozostali nie mają dostępu do tego backgroundu w momencie tworzenia postaci.
Pytanie - jaki przelicznik Cult-Salary zastosować? Bo to że oficjalnie nie wolno to w obecnej sytuacji niebios utrzyma się do momentu przybycia do niebios pierwszego silniejszego solarnego kręgu, lunarnego eldera albo abyssalnego/infernalnego ambasadora... |
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense.
Ostatnio zmieniony przez Bezimienny dnia 21-07-2011, 19:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 21-07-2011, 18:03
|
|
|
Wersja zmodyfikowana do Wealth po komentarzu Daera - proszę o uwagi.
Na zielono zmiany w stosunku do wersji poprzedniej
Cytat: | Trait Effects:
• Your character owns a single townhouse or a prosperous farm. She probably has one fine riding animal and another one of lower quality in case the first falls ill. Your character has a suit of any armor and any two weapons. She eats reasonably well every night and can afford most minor forms of entertainment. If she is supporting a family, it never goes hungry, and there are roasts and sweetmeats on feast days. Your character almost certainly has a domestic servant or two. Equivalent to Resources •••.
•• Your character is exceedingly wealthy. At minimum, he owns both a townhouse and a country estate. Your character bears the finest arms, rides a fine gelding or stallion, and alone or as master of a family, your character and his kin will never know hunger or want for medical attention. He might also own a private yacht and have a dozen or more servants tend to his needs. Equivalent to Resources ••••.
••• Your character is a fabulously wealthy merchant prince, a bandit king, a mercenary lord, a potentate or an elder Dynast. He has vast riches and either commands an army or could rent one at need. Your character owns at least one excellent ship, and an army of attentive servants eagerly awaits his every whim. His personal dominion either measures in scores of square miles or represents a single city-state. Equivalent to Resources •••••.
•••• Your character’s wealth is so immense, that she is widely known for it. She is rich enough to maintain a standing army, a small fleet of ships and as many retainers as she desires. Her personal dominion is the size of a small country, hundreds of square miles in area, with other homes and posessions throughout Creation. This is the wealth level of a king or a dynastic house
••••• Your character is beyond rich - so rich, that no one could possibly equal him. His servants and slaves number in the tens of thousands. His spendings can easily destabilize local economy. This is the wealth level achieved by only some of the Great Houses, the Guild as a whole and the Scarlet Empress.
Ponieważ backgroundu tego nie da się otrzymać w momencie tworzenia postaci, wszystkie rodzaje Wyniesień są traktowane tak samo. Co prawda Dynaści mają, ze względu na bogactwo Realm, większe szanse na zdobycie go (a Alchemicy, z powodów kulturowych mniejsze), nie przekłada się to na mechanikę.
Legendary Wealth
Historie mówią, że w dawnych, złotych czasach władcy świata dysponowali niesamowitym bogactwem, trwoniąc na błahostki sumy o jakich dziś nikt nawet nie może zamarzyć. Czasy te minęły. Dziś żadna pojedyncza osoba nie jest w stanie osiągnąć podobnego majątku, a porównywalne bogactwo posiada tylko Realm.
Legendarne Bogactwo pozwala na dokonanie nieograniczonej ilości zakupów zwykłych, nieartefaktycznych dóbr. Postać stać praktycznie na wszystko czego tylko sobie zażyczy, o ile tylko to czego poszukuje jest na sprzedaż. Należy pamiętać jednak o tym, że wysokie ceny wielu towarów wynikają z ich małej dostępności a innych rzeczy po prostu się kupić nie da.
|
|
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense.
Ostatnio zmieniony przez Bezimienny dnia 21-07-2011, 20:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Morg
Dołączył: 15 Wrz 2008 Skąd: SKW Status: offline
Grupy: AntyWiP Fanklub Lacus Clyne Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 21-07-2011, 18:39
|
|
|
Nie podoba mi się różnicowanie wartości Wealth w zależności od poziomu życia w Kreacji - nie dlatego, żebym w tym konkretnym przypadku spodziewał się problemu, ale zasada, za pomocą której się to robi jest zła. Jeśliby ją zastosować w pełni (tzn. że od Pierwszej Ery wartość tego backgroundu spadła), to należałoby przeliczyć w dół wszystkie poziomy, a nie tylko te najwyższe. Przyjęcie czegoś takiego nie przynosi żadnych korzyści, a może przynieść potencjalny (choć raczej mało realny) problem, jeśli w trakcie gry drastycznie podniósłby się standard życia w regionie w którym gra drużyna. Bo na dobrą sprawę trzebaby wtedy przeliczyć wartość Wealth i Resources (bo jeśli Wealth ma wartość względną, to czemu nie Resources?) raz jeszcze. Łatwiej i "ładniej" IMHO jest po prostu określić wartość Legendary tak, że nikt w Kreacji dzisiaj takiego bogactwa nie posiada. Nie prowadzi to do rozważań nt. "ile warte jest Wealth X", mechanicznie to 3 expa różnicy, czyli nonfactor, a fluffowo i tak wychodzi na to samo w obu rozwiązaniach (bo Legendary i tak nie można mieć bez Naprawdę Dobrego Powodu). |
_________________ Świadka w sądzie należy znienacka pałą przez łeb zdzielić, od czego ów zdziwiony wielce, a i do zeznań skłonniejszy bywa. |
|
|
|
|
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 21-07-2011, 19:35
|
|
|
Dobra, źle sformułowałem opisy, spróbuję to poprawić. Nie zamierzam redefiniować wysokości backgroundów, raczej próbuję je dostosować do obecnej sytuacji w drugiej erze. Opisy z pierwszej nie są pod tym względem pomocne - tytana np nie da się kupić za żadne pieniądze. |
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense. |
|
|
|
|
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 22-07-2011, 21:43
|
|
|
Teraz dość trudne zadanie - uporządkowanie backgroundów odpowiadających za wpływy i pozycję postaci.
Obecnie istniejące backgroundy i ich działanie:
(#) - background można brać wielokrotnie
Liege - Dla Abyssali. Określa pozycję Abyssala na dworze swojego deathlorda i poziom zaufania jakim jest obdarowany. Daje Backing, Mentor i Resources o tej samej wartości co liege. Pozwala na czasowy dostęp do Abyssal Command, Allies, Artifact, Manse, Mentor i Spies (w sumie do wartości Liege).
Daje możliwość wykupu Abyssal Command, Underworld Manse i Spies
Infamy - dla Infernali. Określa relatywną pozycję Infernala w oczach Yozich. Daje Backing (Reclamation), Mentor (Reclamation Yozis), Influence (Demon Realm) i Resources na poziomie Infamy. Daje pulę tymczasowych punktów backgroundów (w wysokości Infamy) które można przyporządkować do Allies, Artifact, Contacts, Followers, Manse i Spies.
(#)Allies - określa ilość posiadanych przez postać sprzymierzeńców.
Pierwotnie jedna kropka oznaczała jednego sprzymierzeńca o mniej-więcej porównywalnej sile i nie można było wykupywać backgroundu wielokrotnie. Później każdy background oznaczał osobnego sprzymierzeńca a ilość kropek jego relatywną siłę.
(#)Mentor - postać posiada nauczyciela, mistrza etc. Kogoś o pozycji wyższej niż pozycja gracza, który interesuje się postacią, pomaga jej, uczy i daje informacje od czasu do czasu, ale i oczekuje w zamian pewnej dozy posłuszeństwa. U lunarów oznacza zwykle któregoś ze Starszych Srebrnego Paktu. Wysokość backgroundu określa jak ważną osobistością jest mentor.
(#)Sifu - jak wyżej, ale zawsze Sidereal, i dotyczy przede wszystkim nauki stylów walki
(#)Backing - określa pozycję w konkretnej organizacji. Wymagany przy różnych rzeczach, poza tym nie ma żadnego mechanicznego wykorzystania. U lunarów określa pozycję we frakcjach.
U sidereali określa dodatkowo pozycję w złotej/brązowej frakcji, oraz w komisjach niebiańskich. Te dodatkowe pozycje pozwalają na tymczasowe korzystanie z allies, connections, artifacts i Manse do łącznej wysokości backgroundu.
(#)Connections - określa znajomości w organizacjach, grupach społecznych czy regionach które pozwalają na zdobywanie informacji oraz wpływanie na dane grupy/organizacje
Contacts - ogólna, słabsza wersja Connections
Influence - określa to jak szeroko postać jest znana i jak bardzo się z nią liczą inni
Reputation - określa, jak szeroko postać jest znana (i z czego). Może to dawać premie przy działaniach socjalnych powiązanych z własną reputacją (+/- poziom reputacji w kostkach)
U Lunarów określa jak szeroko (i jak) postać jest znana w Srebrnym Pakcie
Spies - dostęp do sieci wywiadowczej Deathlorda/pojedynczego Yozi
jeszcze można dorzucić do tego
Family - Dotyczy Smoczokrwistych. Określa ile znanych krewnych ma postać (zarówno wśród żywych jak i przodków)
Komentarze:
Contacts jest zbędne, calkowicie zawiera się w później wprowadzonym Connections
Influence i reputation w zasadzie można zlać w jedno - o ile wogóle są potrzebne. Silverpactowa wersja reputacji może się schować, zwłaszcza z oryginalnym opisem.
Sifu - podłączyć pod mentora. Nie ma potrzeby istnienia osobnego backgroundu na to - zwłaszcza przy obecnym stanie SMA.
Backing: użyć siderealnej wersji (z dostępem do tymczasowych backgroundów) wszędzie, z założeniem że dostęp do części backgroundów tymczasowych może zależeć od uznania MG i typu organizacji - np backing w realm Military może dawać dostęp do Command i Arsenal, backing w All-Seeing Eye do Szpiegów (choć patrz niżej) itp.
Liege/Infamy - zasadniczo jest to Backing + resources + mentor. Dopuściłbym stosowanie odpowiedników z kilku innych żródeł - frakcje siderealne, Starsi lunarów, domy Wyspy i gensy Lookshy, Gildia.
Spies - nie wiem czy zostawić to, czy uznać za fluffową właściwość Liege i backing.
jesli ma istnieć to powinno być dostępne ze znacznie szerszej gamy źródeł i pozwalać na tworzenie własnej sieci wywiadowczej.
Family - nie ma sensu fluffowo kompletnie. Smoczokrwiści z domów wyspy i lookshy mają z definicji o wiele więcej znanych krewnych niż background przewiduje i nie powinni za to płacić. Proponuję przerobić na debecki odpowiednik Liege. |
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense. |
|
|
|
|
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 22-07-2011, 22:25
|
|
|
Cytat: | Spies - nie wiem czy zostawić to, czy uznać za fluffową właściwość Liege i Backing. |
Wywalić - i tak za dużo Backgroundów jest mówiąc szczerze.
Influence powinno zostać, ale raczej jako czysto fluffowy background (bo nie daje specjalnie wiele poza tłem postaci).
Family też bym wywalił.
Przegapiłeś Face, które jest jednak dość łatwe do zastąpienia przez Influence: Martial Artist i dlatego bym je wywalił. |
_________________
|
|
|
|
|
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 25-07-2011, 22:42
|
|
|
ALLIES
Sprzymierzeńcy to osoby związane z postacią gracza więzami długofalowych wspólnych interesów, przyjaźni czy lojalności. Są to zawsze osoby istotne, kierowane przez MG, zwykle exalci, bogowie, raksze czy inne istoty magiczne na podobnym poziomie mocy, traktowane przez postać gracza (z wzajemnością) jak równe sobie. Od osób od gracza zależnych są backgroundy Followers, Henchmen i Retainers, a od stojących ponad graczem Mentor.
Gracze nie muszą wykupywac tego backgroundu dla każdej postaci z którą współpracują - należy wybrać te naprawdę istotne i wyróżniające się (ostateczna decyzja należy tu zawsze do MG).
Sprzymierzeńcy mają własne życie, i nie zawsze będą służyć pomocą, mogą też sami być w potrzebie. Nie są też zwykle chętni by poświęcać dla gracza swoje cele, zdrowie i życie - zwłaszcza jeśli nie mogą oczekiwać od gracza wzajemności. Jeśli gracz często prosi o pomoc, a sam uchyla się od jej udzielania, relacje ze sprzymierzeńcem mogą się pogorszyć, nawet do utraty backgroundu włącznie.
Każdy background odpowiada za jednego sprzymierzeńca, a ilość kropek określa jego siłę i wpływy. Można wykupywać go na poziomie wyższym niż normalnie - każda dodatkowa kropka oznacza mocniejsze relacje i większe szanse, że sprzymierzeniec będzie pomagał graczowi nawet gdy będzie to dla niego wyraźnie niekorzystne - przy dodatkowych 3 kropkach nawet z ryzykowaniem życia.
Trait Effects:
X You have no powerful allies, though you might have useful servants (as represented by the Retainers Background), soldiers under your authority (as represented by the Command or Henchman Backgrounds) or patrons (as represented by the Mentor background).
• Your ally is a starting Dragon-Blooded character, a Dragon King, a minor terrestrial god or an extremely influential mortal.
•• Your ally is a starting Celestial Exalt, an Influential Dragon-Blood, an elder Dragon King, a
major terrestrial god, a minor god of Yu-Shan, or a Jadeborn.
••• Your ally is an Established Lunar or Sidereal character or an important god of Yu-Shan.
•••• Your ally is one of the Lunar elders born between usurpation and Balorian Crusade, an Influential Sidereal, a Legendary Dragon-Blood, a celestial censor or a division head in Yu-Shan.
••••• Your ally is a one of the Lunar elders from before Usurpation, an elder dynast from one of the Great Houses, an important elder from a Sidereal faction or a bureau head in Yu-Shan.
Legendary Ally
This ally is one of the mayor players in the current age, with a power and influence accessible to the few. Perhaps your ally is one of the Sidereal factions heads - Chejop Kejak or Ayesha Ura. Maybe you have somehow found the favor of one of Yu-Shan’s most powerful deities or a leader of one of the Great Houses. Any being in Creation or Yu-Shan save the Incarnae or Gaia can represent a legendary ally, though only a fool calls upon a legendary ally for anything but the direst of circumstances.
Ponieważ przydatność różnych sprzymierzeńców i ich relatywne znaczenie i wpływy mogą bardzo zależeć od rodzaju toczonej kampanii (sprzymierzeńcy w w Wielkich rodach przydadzą się o wiele bardziej w kampanii toczącej się na wyspie, niż w mającej miejsce w Underworldzie) MG może (a nawet powinien) dostosowywać koszt w zalezności od okoliczności.
Solarzy: znajomości wśród Sidereali kosztują o jedną kropkę więcej.
Lunarzy: background podstawowy
Abyssale, infernale: znajomości w niebie i wśród sidereali kosztują o jedną kropkę więcej, a kropki powyżej 3-ciej dla takich sprzymierzeńców kosztują podwójnie.
Sidereale: dotyczy tylko osób które mogą sidereala zapamiętać.
Alchemicy: przed złamaniem Pieczęci nie mogą posiadać znajomości w kreacji. Dla alchemików stworzonych po kontakcie z kreacją takie znajomości w momencie kreacji postaci kosztują podwójnie i nie mogą przekroczyć 3 kropek.
Smoczokrwiści: normalnie nie posiadają sprzymierzeńców wśród Celestial Exaltów (z wyjątkiem Sidereali). |
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense. |
|
|
|
|
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 26-07-2011, 19:52
|
|
|
MENTOR
Patron jest kimś kto do pewnego stopnia sprawuję opiekę i/lub nadzór nad postacią gracza. Może być nauczycielem, opiekunem, zwierzchnikiem czy duchowym przewodnikiem postaci.
Choć stara się pomagać graczowi, robi to wedle swojego uznania, oczekuje też pewnej dozy posłuszeństwa (albo przynajmniej słuchania się jego rad).
W dodatku do udzielania rad i pomocy, Mentor może też służyć jako nauczyciel zdolności, magii czy charmów, w zależności oczywiście od jego własnych umiejętności. Starsi siderealni mentorzy często dysponują wiedzą o sztukach walki, choć to, czy zechcą się nią z graczem podzielić (i w jakim stopniu) zależy już od MG.
Trait Effects:
X You walk your own path, eschewing the advice of anyone who seeks to help you, no matter how valuable it might be.
• Your mentor is an Influential Dragon-Blood, a major terrestrial god, an extremely influential or exceptionally wise mortal or, possibly, a First Circle demon.
•• Your mentor is an Established Lunar or Sidereal character or an important god of Yu-Shan.
••• Your mentor is one of the Lunar elders born between usurpation and Balorian Crusade, an Influential Sidereal, an old and very influential Dragon-Blood, a Celestial censor, or a prominent god in the Yu-Shan bureaucracy or possibly a Second Circle demon.
•••• Your mentor is one of the Lunar elders from before Usurpation, an elder dynast from one of the Great Houses, an important elder from a Sidereal faction, a divisional head or possibly even a bureau head in Yu-Shan
••••• Your mentor is one of the Sidereal faction heads, a leader of one of the great houses, a god of Essence 6+ who serves as an emissary to one of the Incarnae or (if you have the nerve) a Deathlord or a Third Circle demon.
Legendary Mentor
If your character is powerful enough to possess Legendary Backgrounds, then most likely there’s no one in Creation capable of giving him advice, let alone orders. If there is someone like that, then surely you posess a direct patronage of one of the Incarnae, a Yozi, Gaia or Autochthon, or, if you are really desperate, one of the Neverborn.
Solarzy, Lunarzy: patroni wśród Sidereali kosztują o jedną kropkę więcej.
Abyssale: znajomości w niebie i wśród sidereali kosztują o jedną kropkę więcej, a kropki powyżej 3-ciej dla takich sprzymierzeńców kosztują podwójnie. Dodatkowo Deathlordzi zniechęcają Abyssali do szukania innych patronów i mogą zażądać zerwania takich kontaktów.
Infernale: znajomości w niebie i wśród sidereali kosztują o jedną kropkę więcej, a kropki powyżej 3-ciej dla takich sprzymierzeńców kosztują podwójnie. Dodatkowo infernale są zniechęcani do szukania patronów nie powiązanych z siłami Malfeasu.
Sidereale: ze względu na problemy wywoływane Arcane Fate, mentorzy poza Yu-Shan kosztują podwójnie w momencie tworzenia postaci.
Alchemicy: przed złamaniem Pieczęci nie mogą posiadać znajomości w kreacji. Dla alchemików stworzonych po kontakcie z kreacją takie powiązania w momencie kreacji postaci kosztują podwójnie i nie mogą przekroczyć 3 kropek. Adamantowi alchemicy otrzymują na starcie background Mentor •••, odpowiadający patronatowi jednego z przydzielonych do nadzoru nad Wyniesionym ważniejszych bogów.
Smoczokrwiści z Lookshy i Realm: normalnie nie posiadają patronów wśród Celestial Exaltów (z wyjątkiem Sidereali) oraz bogów. |
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|