Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
Wymyślcie mi... (S.A.M) |
Wersja do druku |
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 11-10-2005, 12:49
|
|
|
Zegarmistrz napisał/a: | 1) Wyniosły Lud (normalni ludzie) są potomkami Haugów (takich celto-słowian), których kultura rozwijała się pod silnym wpływem elfów i krasnoludów, w wyniku czego wytworzyli bardzo odrębną cywilizacje (podczas, gdy Haugowie pozostali dzicy i - relatywnie - prymitywni). Jak można nazwać taki lud? Chodzi mi o nazwę pseudo-naukową (np. jak mogą być proto-celtowie, czyli przodkowie celtów, to jak można nazwać narody będące celtów spadkobiercami?) |
Są dwie możliwości:
a) potomkowie celtów zostają celtami. Wyniosły lud będzie haugami (albo ludem haugijskim)
b)spadkobiercy kulturowi: nazwa "odkulturowa" (narody kultury celtyckiej, hellenistycznej itp). Tutaj nie wiem - naród kultury elficko-krasnoludzkiej??
Zegarmistrz napisał/a: | 2) Pisze dodatek o wojnie. Potrzebuje pomysłu na machiny oblężnicze / wojenne. Mogą być to konstrukcje dowolne, byle by:
a) napędzane były: siłą wiatru, mięśni lub wody
b) potrafił sobie wyobrazić ich działanie
c) NIE były magiczne (Katapult +16 mogę sobie nawymyślać sam od groma). |
W zasadzie wszystkie tego typu machiny stworzono już w okresie średniowiecza. Większość podręczników RPG powinna posiadać dość dobry ich zestaw. |
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense. |
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 11-10-2005, 13:10
|
|
|
Wierza oblężnicza, taran, lekka i ciężka katapulta, balista - typowy zestaw machin oblężniczych. Chodzi mi o dłuższe (i bardziej oryginalne) pomysły... Np. Bizantyjskie miotacze ognia, nietypowa amunicja (fosfor, nafta, zdechłe krowy, uciachane głowy pojmanych jeńców), używane przez chińczyków latawce spuszczające z wysokości na miasto wroga kartki z opisami wymyślnych egzekucji...
Tego typu pomysły nie zdarzają się codziennie. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 11-10-2005, 13:22
|
|
|
Mógłbym Ci sporo katapult zeskanować, jeśli miałbym dostęp do skanera. Póki co zaś tekst (ostrzegam, że nazewnictwo jak zwykle mocno kontrowersyjne):
Trabutium - wykorzystuje przeciwwagę stałą, wymaga pocisków identycznej wielkości, baaardzo prymitywne. W zasadzie każda choć trochę ucywilizowana banda leśnych dzikusów umiała toto zrobić.
Trebusza - przeciwwaga ruchoma; o wiele większy zasięg i można manipulować zasięgiem; dostępna dla panstw dużych, silnych i rozwiniętych;
Tripantium - wykorzystywało zarówno przeciwwagę stałą jak i ruchomą; bardziej celna od trebuszy i oczywiście jeszcze trudniejsza do zbudowania
Onager - wykorzystuje moc skręconych lin bądź jelit, jedno ramię rzucające; dostępne dla ras średnio zaawansowanych (Ruś Kijowska?); liny często się "rozstrajały" więc przed bitwą trzeba było zwykle poprawiać ich napięcie; wszystkie powyższe miotały zarówno kamienie jak i pociski zapalające; trebusza i inne większe mogły miotać zdechłe zwierzęta w celu wywołania epidemii...
Balista - to tylko wygląda jak kusza, w rzeczywistości działa identycznie jak onager, z tym że ma dwa ramiona i w płaszczyźnie poziomej; mogła strzelać zarówno kamiennymi/ołowianymi kulami jak i wielkimi strzałami; zaawansowane, celne i o znacznym zasięgu
Arkabalista - po prostu wielka kusza; mniej celna, ale o większym zasięgu niż powyższa; mniejsze wersje często stosowane na zamkach w celach obronnych; wali tym samym co balista; aha, często onager miał wbudowane wielkie łuczysko, zwiększające siłę ramienia.
Do tego różne wieże oblężnicze o różnym stopniu zaawansowania (najdoskonalsze miały własny taran i były pokryte miedzianą blachą dla ochrony przed ogniem) jak również tarany. Z ciekawszych:
Hak Niszczycielski - przeciwko wałom drewniano-ziemnym; po prostu odrywał belki, co ułatwiało zaprószenie ognia;
Kosz Bojowy - taka platforma bojowa, z której wystawał długi pal; na palu wisiał żelazny kosz z łucznikami, co pozwalało im strzelać do załogi murów znad ich głów.
"Katamaran Bojowy" - w starożytności łączono statki po dwa lub więcej, a na tym stawiano wieże oblężnicze i tak atakowano miasta;
Delfin - już Ci mówiłem co to jest - ołowiany ciężar na tyczce, który się ustawiało nad pokład nadpływającego okrętu piratów i spuszczało, zatapiając go; co prawda niby nie oblężnicze, ale...
Syfon na Ogień Grecki - nikt nie wie jak wyglądał, ani jak działał; średniowieczny miotacz ognia i napalmu, o trudnej do określenia skuteczności;
Z ciekawszej amunicji: padlina, ule, nafta, ogień grecki, wielkie kule z marmuru (w teorii miało sie rozpryskiwac i ranić odłamkami, ale nie wydaje mi się by było skuteczne), klasyczne już ucięte głowy, węże.
Cytat: | Jak można nazwać taki lud? |
Haugijczycy byłoby najładniej. Neohaugowie brzmi dziwnie. Ale nauka nie zna chyba sposobu tworzenia takich nazw. |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
Ostatnio zmieniony przez Ysengrinn dnia 11-10-2005, 17:48, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 11-10-2005, 13:47
|
|
|
neohaugowie to raczej byłoby co innego - jakiś (późniejszy i niekoniecznie z Haugami bezpośrednio związany) lud próbujący wracać do tradycji haugijskich. (a najprawdopodobniej banda wariatów twierdzących, że Haugowie wyznawali Kult Kartofla, byli Ekologiczni, Uduchowieni i Oświeceni... oraz Mistyczni, oczywiście, a poza tym są cool) |
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense. |
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 26-10-2005, 20:22
|
|
|
Bestiarium średniowieczne.
Jeszcze nie sprawdzałem, ale może coś będzie ciekawego... |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
Sm00k -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 26-10-2005, 21:13
|
|
|
Ysengrinn napisał/a: |
Z ciekawszej amunicji: padlina, ule, nafta, ogień grecki, wielkie kule z marmuru (w teorii miało sie rozpryskiwac i ranić odłamkami, ale nie wydaje mi się by było skuteczne), klasyczne już ucięte głowy, węże.
|
Komandosi, samobójcy, szpiedzy, golemy bojowe, kenderzy. Wszelkiego rodzaju umagicznione pociski. Pociski granato-podobne (jakże ja kocham DnD). Drużyna poszukiwaczy przygód. |
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 26-10-2005, 21:18
|
|
|
Połowa z tego zabije się spadając... Druga połowa jest magiczna, a mówiłem "Magiczne sam sobie mogę wymyslić w dowolnych ilościach".
Ponadto magiczne kmienie do katapult są nieklimatyczne. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Sm00k -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 26-10-2005, 21:51
|
|
|
Ale skuteczne.
Żywy inwentarz powinien posiadać oczywiście środki pozwalające na przeżycie lądowania. Chyba że miotami niższą kadrą dowódczą po nieudanym szturmie. |
|
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 26-10-2005, 22:05
|
|
|
Nie, to nie jest skuteczne. Choćby tylko dlatego, że jeśli nawet nie zabiliby się, to natychmiast zabiłaby ich załoga. Względnie rościągnęliby siatkę abordażową, wyłąpali ich i wyciukali. |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
Sm00k -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 26-10-2005, 22:43
|
|
|
Hmm, to całkiem niezły sposób na odwrócenie uwagi obrońców...
Na bogów, to fantasy. Kamikaze przecież istnieli i w naszej szarej rzeczywistości. Dużo to trzeba by skontruować prymitywny szybowiec/latawiec, zapakować w to jakiegoś fanatyka i posłać w niebo, by precyzyjnie wpakował siebie i materiał wybuchowy w konkretny cel?
W końcu człowiek jest tańszy niż magia.
Edit: Wyszkolenie ludzi kosztuje majątek. Sami ludzie nie tyle są drodzy co zastępowalni.
A, i przepraszam za nierealne pomysły. Dedeki mi się na mózg rzuciły. I chińskie pornobajki. |
Ostatnio zmieniony przez Ysengrinn dnia 27-10-2005, 14:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 26-10-2005, 22:53
|
|
|
Ale jeśli Zeg prosi o realistyczne to dajemy realistyczne. Low magic...
Cytat: | W końcu człowiek jest tańszy niż magia. |
A guzik. Ludzie kosztują majątek.
EDIT=W Gumisiach coś podobnego było;>. Fajny pomysł na granat:P. |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 03-11-2005, 11:17
|
|
|
Zeg, co powiesz na takie cuś - pies o dodatkowej parze oczu, widzącej duchy, byty astralne i insze tałatajstwo? Były takie w perskiej mitologii. |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 03-11-2005, 12:52
|
|
|
Może być... pomyśle i nad nim. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 05-12-2005, 21:37
|
|
|
Czy Zwierzoludzie (stosunkowo rzadka rasa mięsożeców, trudniący się pasterstwem koczownicy) mogą używać jako wierzchowców wargów?
I co powiecie o specjalnej rasie wargów służącej nie tylko za wierzchowce, ale też za psy pasterskiej? Bo ja na myśl o półinteligentnym owczarku wielkości krowy pilnującym malutkich owieczek dostaję głupawki... |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 17-12-2005, 11:55
|
|
|
Kilka osób to próbowało czytać. Nie sądze, by ktoś wgryzł się do końca i naprawdę głęboko, ale... Ale czy ktoś zauważył jakieś charakterystyczne elementy mojego dziełka, które wypadałoby podkreślić? Co najbardziej utkwiło wam w pamięci? |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|