Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
Wymyślcie mi... (S.A.M) |
Wersja do druku |
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 22-08-2007, 13:14
|
|
|
Cytat: | Testy o Trudności ujemnej kończą się automatycznym niepowodzeniem. |
|
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
BOReK
Dołączył: 15 Lip 2005 Status: offline
|
Wysłany: 22-08-2007, 13:26
|
|
|
Ok, moje przeoczenie. Tylko po co to i czemu zabójstwa mają po dwie wartości (5% i -10%)?
Poza tym w razie porażki powinny być szanse na to, że:
a) wpada tylko dany agent, a nie cała grupa (w końcu nie od parady są szpiegami),
b) przeciwnik uwięzi pojmanych, zamiast ich zabijać. |
_________________ You ask me if I've known love and what it's like to sing songs in the rain
Well, I've seen love come and I've seen it shot down, I've seen it die in vain
|
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 22-08-2007, 13:29
|
|
|
Pomijając już oczywisty fakt, że szpiegów się zwykle nie morduje, a próbuje przekabacić na swoją stronę. |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
BOReK
Dołączył: 15 Lip 2005 Status: offline
|
Wysłany: 22-08-2007, 13:38
|
|
|
To nie jest takie znowu oczywiste. Nie należy przecież oczekiwać, że każdy dowódca czy władca jest na tyle inteligentny, by bawić się w podwójnych agentów. Do tego z pewnych względów może nie chcieć tego robić (publiczna egzekucja dla przykładu dla zastraszenia ludności lub podniesienia morale), albo może być duże ryzyko, że nowy agent będzie spalony już na starcie. |
_________________ You ask me if I've known love and what it's like to sing songs in the rain
Well, I've seen love come and I've seen it shot down, I've seen it die in vain
|
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 22-08-2007, 16:11
|
|
|
Naturalnie, ale opcja przekabacania powinna być. |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
Bezimienny
Najmniejszy pomiot chaosu
Dołączył: 05 Sty 2005 Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych. Status: offline
|
Wysłany: 22-08-2007, 17:25
|
|
|
Teoretycznie powinna być też możliwość że szpieg sam postanowi zmienić stronę (zwłaszcza, jeśli ma szpiegować stronę bogatszą, silniejszą i/lub dostał rozkaz wykonania jakiejś ryzykownej misji), ale to pewnie byłby już zbyt duży poziom komplikacji.
PS: szpieg któremu po dłuższym okresie bezczynności poleci się nagle wykonanie misji o poziomie trudności 5-10% może zdecydować się na zignorowanie polecenia (albo wykonanie w sposób który co prawda jescze bardziej zmiejsza szanse udanej misji, ale zdecydowanie zwiększa widoki na przeżycie agenta) |
_________________ We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.
The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense. |
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 07-09-2007, 09:46
|
|
|
Jakie zwierze najłatwiej może spełniać w zwierzoludzkiej i orkowej religii animistycznej funkcję boga - totemu zwierząt domowych i gospodarczych?
Najbardziej sensowne wydają mi się krowy i konie. Problem w tym, że krowy za bardzo kojarzą się z Indiami, a koni obydwie rasy nie używają. |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Grisznak -Usunięty-
Gość
|
Wysłany: 07-09-2007, 10:29
|
|
|
A niej lepiej jakiś dzik? |
|
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 07-09-2007, 11:16
|
|
|
Dzik owszem był czczony jako totem, ale zawsze kojarzył się z dzikimi zwierzętami i siłami nieujarzmionej natury. Sugerowałbym psa, barana albo kozła (nie wiem co tam chowają). Ewentualnie niech orkowie hodują bizony. |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 11-09-2007, 12:56
|
|
|
Rozszyfrujcie mi skrót ADHD tak, żeby było śmiesznie. Ad Hock Demencia? |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 11-09-2007, 13:18
|
|
|
Ach Diablo Hultajska Dzieciarnia? |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
Zegarmistrz
Dołączył: 31 Lip 2002 Skąd: sanok Status: offline
Grupy: AntyWiP
|
Wysłany: 25-11-2007, 21:05
|
|
|
Cytowany tekst to reklamówka do systemu (mojego). Generalnie jest to ten tekst, który można znaleźć na tylnej okładce każdego RPG, gry komputerowej i książki. Jedyna różnica polega na tym, że w pliku .pdf będzie się on znajdował na drugiej stronie, a nie na tylnej okładce. Z założenia ma to być reklama systemu.
Cytat: |
Czy poradzisz sobie, gdy nastanie Czas Waśni?
Przenieś się na kontynent Laruzji, do baśniowej krainy, w której nie wszystko układa się jak w bajce. Wypełniony magią i zamieszkany przez setki niezwykłych stworzeń ląd podzielony jest na tysiące niewielkich państewek, władanych przez słabych, głupich i nieudolnych monarchów. Pod ich krótkowzrocznymi, skoncentrowanymi na realizacji kolejnych zachcianek i zrodzonych z pychy dążeń szerzy się chaos i anarchia. Ich słabość rodzi chęć rewanżu w sercach ich, zdawałoby się dawno temu pobitych wrogów. Setki stworzeń chwyta za broń i knuje spiski, by pomścić przeszłe, teraźniejsze lub przyszłe, faktyczne, wyimaginowane lub choćby możliwe krzywdy… Albo też wyrządzić jakieś, po prostu korzystając z nadarzającej się okazji.
Wciel się w postać bohatera, starającego się skorzystać na narastającym chaosie, przeciwdziałać mu lub zwyczajnie przetrwać w trudnych czasach. Mieczem, magią, intrygami lub niezwykłymi umiejętnościami walcz o złoto, zaszczyty, polityczną i magiczną potęgę lub przeżycie. Zmierz się z mocami magii, odrażającymi potworami oraz Tymi Co Polują W Mroku i ich śmiertelnymi sługami. Pamiętaj jednak, by – nawet poradziwszy sobie z tymi przeciwnościami losu – strzec się sztyletu wbitego w plecy.
Czas Waśni to kompletna, całkowicie darmowa gra fabularna. Do rozpoczęcia rozgrywki kupić będziesz musiał jedynie kilku kartek, ołówków i kostek oraz jakichś współtowarzyszy zabawy. Całą resztę możesz za darmo i całkiem legalnie zassać z Internetu. W poniższym podręczniku znajdziesz:
- 400 stron maksymalnie wypełnionych treścią, a minimalnie formą.
- Wspierająca odgrywanie postaci, realistyczna mechanika.
- Obszerny świat mogący rozmiarami konkurować z takimi krainami, jak te przedstawione na kartach Warhammera, Forgotten Realms, Greyhawku czy Dragonlance.
- Liczne haki fabularne, oraz opisy egzotycznych miejsc, tajemniczych osób, dziwnych wydarzeń oraz barbarzyńskich obyczajów, wokół których bez trudu usnujesz intrygę. Zalążki niemal gotowych przygód, kampanii i nieskończone źródła inspiracji.
- Oryginalną, prostą mechanikę S.A.M, wspierającą zarówno sesje realistyczne, jak i heroiczne.
- Prosty i szybki, ale jednocześnie bardzo rozbudowany system tworzenia postaci, który pozwoli ci na stworzenie śmiałka (lub dowolnej, innej postaci) o jakim zawsze marzyłeś. Dzięki licznym zasadom zachęcającym do odgrywania postaci i tworzenia bohaterów o bogatej osobowości zyskasz okazje do ukazania pełni swych zdolności aktorskich. Bogata gama środków mechanicznych natomiast pozwoli ci budować bohaterów dysponujących możliwościami, o jakich jeszcze nie śniłeś.
- Pojemna konwencja, nie ograniczająca Mistrza Gry w wyborze tematyki sesji. System, w którym możesz prowadzić jednocześnie intrygi polityczne, sesje przygodowe i dungeon crawl. Przygody o klasie wyższej i dołach społecznych, heroic, dark, jesienną gawędę, opowieści epickie, baśniowe, oraz całkiem prozaiczne, a nawet horror i fantasy para - historyczne.
- Blisko 400 zaklęć, oraz równie rozbudowane zasady innych dziedzin magii.
- Unikalny system mechaniki przedmiotów całkiem niemagicznych, ale i tak niezwykle przydatnych.
- Liczne zasady, niezbyt nowatorskie, ale za to działające rozwiązujące stare problemy Graczy i Mistrzów Gry.
- Opis ponad stu stworzeń, dla których Człowiek to to samo, co Zdrowa Żywność.
I wiele więcej.
Załóż więc zbroje, sprawdź, czy działają twoje zaklęcia i dobądź miecza.
Od teraz liczą się tylko twoje umiejętności!
|
Pytania są proste. Nie musicie znać się na RPG, żeby na nie odpowiedzieć:
1) Jak głupi (w skali 1-10) jest ten tekst?
2) Które jego elementy są najgłupsze i w którym miejscu najbardziej bredzę?
3) Czy pisać to od nowa? |
_________________ Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
|
|
|
|
|
BOReK
Dołączył: 15 Lip 2005 Status: offline
|
Wysłany: 25-11-2007, 21:15
|
|
|
Nie bawiąc się w podpunkty - jest nieźle, wymaga raczej tylko korekty ;]. Może troszkę za wiele jest tych myślników, przez to mało komu będzie się chciało przebijać. Proponuję wybrać ze cztery najistotniejsze i ewentualnie je skrócić (nawet o połowę). |
_________________ You ask me if I've known love and what it's like to sing songs in the rain
Well, I've seen love come and I've seen it shot down, I've seen it die in vain
|
|
|
|
|
Morf_GM
Dołączył: 14 Wrz 2007 Status: offline
|
Wysłany: 25-11-2007, 21:36
|
|
|
"Do rozpoczęcia rozgrywki kupić będziesz musiał jedynie kilku kartek, ołówków i kostek oraz jakichś współtowarzyszy zabawy"
Niby darmowa, ale wymaga inwestycji finansowych. Może zamiast "kupić będziesz musiał" zręczniej będzie użyć sformułowania "będziesz potrzebował też". Tym bardziej, że z cytatu wynika, iż "kupić" trzeba będzie też kilku towarzyszy zabawy.
Tekst wydaje się być za długim, jak na zachęcające wprowadzenie. Ja skróciłbym go o połowę. |
|
|
|
|
|
Vodh
Mistrz Sztuk Tajemnych.
Dołączył: 27 Sie 2006 Skąd: Edinburgh. Status: offline
Grupy: Alijenoty Fanklub Lacus Clyne
|
Wysłany: 25-11-2007, 23:22
|
|
|
Tekst dobry, wydaje mi się, że nie za długi. Dla mnie brzmi bardzo zachęcająco i wydaje mi się, że po skróceniu spełniałby swoją funkcję nieco gorzej. Poniżej lista poprawek, która mi się nasunęła na myśl. Przepraszam, jeżeli zbyt ingeruję w tekst/pozwalam sobie na zbyt wiele, nie wiem, czy taka forma komentarza Ci odpowiada.
"Pod ich krótkowzrocznymi, skoncentrowanymi na realizacji kolejnych zachcianek i zrodzonych z pychy dążeń rządami szerzy się chaos i anarchia."
"Ich słabość rodzi chęć rewanżu w sercach ich, zdawałoby się dawno temu pobitych wrogów." brzmi trochę niezręcznie. Ja bym to zdanie w ogóle wywalił, albo napisał coś w stylu "Dawni wrogowie tylko czekają, by móc wykorzystać chwile ich słabości."
"Setki stworzeń chwyta za broń i knuje spiski, by pomścić przeszłe, teraźniejsze lub przyszłe, faktyczne, wyimaginowane lub choćby możliwe krzywdy… Albo też wyrządzić jakieś, po prostu korzystając z nadarzającej się okazji." według mnie trochę zbyt przekombinowane.
"Pamiętaj jednak, by nawet wtedy, kiedy szczęście wydaje się być po Twojej stronie strzec się sztyletu wbitego w plecy."
"Do rozpoczęcia rozgrywki kupić będziesz musiał jedynie kilku kartek, ołówków i kostek oraz jakichś współtowarzyszy zabawy." tu całkowicie się zgadzam z sugestiami Morf_GM'a.
"- Liczne haki fabularne, oraz opisy egzotycznych miejsc, tajemniczych osób, dziwnych wydarzeń oraz barbarzyńskich obyczajów, wokół których bez trudu usnujesz intrygę. Zalążki niemal gotowych przygód, kampanii i nieskończone źródła inspiracji.
- Prosty i szybki, ale jednocześnie bardzo rozbudowany system tworzenia postaci, który pozwoli ci na stworzenie śmiałka (lub dowolnej, innej postaci) o jakim zawsze marzyłeś. Dzięki licznym zasadom zachęcającym do odgrywania postaci i tworzenia bohaterów o bogatej osobowości zyskasz okazje do ukazania pełni swych zdolności aktorskich. Bogata gama środków mechanicznych natomiast pozwoli ci budować bohaterów dysponujących możliwościami, o jakich jeszcze nie śniłeś.
- Pojemna konwencja, nie ograniczająca Mistrza Gry w wyborze tematyki sesji. System, w którym możesz prowadzić jednocześnie intrygi polityczne, sesje przygodowe i dungeon crawl. Przygody o klasie wyższej i dołach społecznych, heroic, dark, jesienną gawędę, opowieści epickie, baśniowe, oraz całkiem prozaiczne, a nawet horror i fantasy para - historyczne. "
Te punkty proponuję skrócić, może ucięte informacje wrzucić do jeszcze jednego małego akapitu bez myślnika?
"- Opis ponad stu stworzeń, dla których Człowiek to to samo, co Zdrowa Żywność. " a może "dla których dobry człowiek, to martwy człowiek"? |
_________________ ...
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|