Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
Sword Art Online |
Wersja do druku |
NecroMac
Biri biri!
Dołączył: 16 Maj 2010 Status: offline
|
Wysłany: 30-07-2012, 14:11 Sword Art Online
|
|
|
Myślę że ta seria zasługuje na własny topic.
To co mnie zauroczyło w tej serii to to, że w przeciwieństwie do Zombie apokalipsy czy świata wyglądającego jak Fallout. Wirtualny świat RPG jest rzeczą może nie namacalną ale o wiele realniejszą sprawą do odwzorowania w naszym świecie. Kto wie, może za 10-20 lat, technologia pozwalająca stworzyć taki świat może się pojawić. Choć pewnie nie na takiej zasadzie jak w anime:P
Tu nasuwa mi się pytanie. Co by było, gdybym się w takim świecie znalazł?
W jaki sposób byście próbowali nagiąć zasady wirtualnego świata, jaką drogę byście obrali, jakie skille byście inwestowali?
Dobrze by było przyjąć sobie zasady z Sword Arta + można by dodać sobie z +5-10 lat i zdolności z tego wynikające(bo jutro przecież wirtualnego świata nie wynajdą :P)
======
Ofc to tak z boku poza oficjalną dyskusją na temat Anime :) |
|
|
|
|
|
Smk
Dołączył: 28 Sie 2011 Status: offline
Grupy: Syndykat
|
Wysłany: 30-07-2012, 14:54
|
|
|
Wymaksować cooking i łazić zaraz za cleanerami na najwyższe piętra. Karmić ich. Zarabiać. Żyć w dostatku.
Po cichu maksować jakąś gałąź skilli bojowych i bawić się w PKK >3 |
_________________ There is no "good" or "bad". There is only "fun" and "boring". |
|
|
|
|
RepliForce
Vongola Boss
Dołączył: 30 Sty 2009 Skąd: Z Pustyni Status: offline
Grupy: Omertà
|
Wysłany: 30-07-2012, 16:29
|
|
|
Nolife dzień i noc, zawiązywanie jak najwięcej znajomości, pakty z górnolotnymi Gildiami, szukanie sposobu na zdobycie lepszych Skilli, walka w drugiej Lini < na Tanka w tych Realiach miałbym za dużego Cykora> |
_________________ "Bo to właśnie niebo pozwala fruwać chmurom po swoim bezkresie"
|
|
|
|
|
Slova
Panzer Panzer~
Dołączył: 15 Gru 2007 Skąd: Hajnówka Status: offline
Grupy: Samotnia złośliwych Trolli
|
Wysłany: 30-07-2012, 18:43
|
|
|
Taki nieco crossposting z sępu zrobię
W nowym odcinku brakowali mi plottwista w stylu "zomg kirito też pomarańczowy xD".Chodzi mi o coś w stylu "zabiłem bo musiałem, a nie chciałem". Jakby nie patrzeć to na chwilę obecną to tam jest mimo wszystko sielanka. Jak na razie brakuje tu właśnie prostego pytania o to, ile człowiek może zapłacić za własne życie. Tak, to drama, ale bez tego to wszystko wygląda sztucznie. |
_________________ Mam przywilej [nie] być Człowiekiem
But nvidia cards don't melt, they just melt everything within 50 meters.
|
|
|
|
|
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 30-07-2012, 18:50
|
|
|
Slova - ale z jakiej paki Kirito miałby być pomarańczowy? Do tego trzeba by się bawić w PK, a to na serio nie jest sytuacja kiedy ktokolwiek bez spaczonej moralności by to robił. |
_________________
|
|
|
|
|
wa-totem
┐( ̄ー ̄)┌
Dołączył: 03 Mar 2005 Status: offline
Grupy: Fanklub Lacus Clyne WIP
|
Wysłany: 30-07-2012, 18:54
|
|
|
Chyba nikogo nie zadziwię, jeśli powiem że w tych MMO w które grałem, niemal zawsze grałem jako tank?
Och, próbowałem casterów i klas opartych o pety/familiarów, ale to jednak nie to. Nie żebym nie lubił np. mojego huntarda, ale to poprostu nie to. Inna sprawa, to klasa bo są tanki i tanki. Lubię klasy oparte o cooldowny, czyli wyposażone w bogate pudełko z narzędziami na różne okazje, i raczej tanki oparte o combat regen z dużym damage niż tanki oparte o mitigation. W grach opartych o instancje i content przeznaczony dla grup, najlepszy tank to taki który ma szerokie możliwości reagowania na to co się dzieje z grupą... nawet, jeżeli okazjonalnie najlepszy jest np. tank o wysokim mitigation czy wysokiej staminie itd.
Wydaje mi się, że strasznie mało jeszcze wiemy o ALO i systemie, chociaż to, co było wprost powiedziane, aż wrzeszczy "Ultima Online" i przede wszystkim "EverQuest". Ba, podobne grindy były w Vanilla WoWie także.
Zdecydowanie dziwne wydaje mi się zderzenie deklaracji o "nieskończonej ilości skilli" z bardzo ograniczoną ilością skill slotów - Material Editions do nowel zawierają karty postaci, większość ma koło dychy, Kirito 11 skill slotów... to jest jakieś takie dziwne, ten brak separacji między toolboxem przypisanym do klasy którą się gra (...w ALO właściwie brak czegoś takiego jak klasa...) a toolboxem pomocniczym, czyli skilli pobocznych i profesji. A już system "opóźneń" wymuszający rotację niemal co ruch brzmi totalnie archaicznie... toż to niemal turówka się robi, nie immersion game. Ale, weeeeellll...
W grze takiej jak SAO spróbowałbym zbudować w miarę możliwości zbalansowany team do progresji, dobierając nie tyle po talencie co po wytrwałości. Nie oszukujmy się, samorodnych geniuszy nigdy wielu nie jest, większość topki w każdej grze to nie geniusze, ale ludzie na tyle wytrwali by bez ociągania się realizować grind - tak levelowy, jak endgame raiding gdzie wbrew pozorom grind powtórzeniowy i wytrwałość też jest kluczem do sukcesu - może poza wyjątkiem world firstów, gdzie obok wytrwałości jednak potrzebny jest też ten przegięty talent :3
Wracając do statusu Kirito - PK to RED, a nie ORANGE. Poza tym, orange nie jest statusem "wiecznym" - za pomniejsze wykroczenia dostaje się go na określony czas. To właśnie o tym mówił, kiedy skoczył na Rosalię - że jest solo, więc ukaranie za pomniejsze przewinienie, np. danie w zęby poza trybem pojedynku, zmianą kursora na parę dni właściwie ani go ziębi ani grzeje. |
_________________ 笑い男: 歌、酒、女の子 DRM: terror talibów kapitalizmu
Ostatnio zmieniony przez wa-totem dnia 30-07-2012, 18:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Smk
Dołączył: 28 Sie 2011 Status: offline
Grupy: Syndykat
|
Wysłany: 30-07-2012, 18:55
|
|
|
Spokojnie, do 10. epizodu trup zacznie się ścielić. Może nie gęsto, ale zawsze. |
_________________ There is no "good" or "bad". There is only "fun" and "boring". |
|
|
|
|
Slova
Panzer Panzer~
Dołączył: 15 Gru 2007 Skąd: Hajnówka Status: offline
Grupy: Samotnia złośliwych Trolli
|
Wysłany: 30-07-2012, 19:13
|
|
|
Daerian napisał/a: | Slova - ale z jakiej paki Kirito miałby być pomarańczowy? Do tego trzeba by się bawić w PK |
Już pisałem - musiał zabić a nie chciał? Nie wiem, sytuacja, może nawet zagrożenie własnego życia. To ma być wszystko poważne, ale jednak bardziej przypomina bajkę, nie dzieje się nic, co tak naprawdę miałoby zagęścić atmosferę. |
_________________ Mam przywilej [nie] być Człowiekiem
But nvidia cards don't melt, they just melt everything within 50 meters.
|
|
|
|
|
Daerian
Wędrowiec Astralny
Dołączył: 25 Lut 2004 Skąd: Przestrzeń Astralna (Warszawa) Status: offline
Grupy: Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 30-07-2012, 19:48
|
|
|
Mówiąc wprost - nie widzę potrzeby, aby Kirito dokładać więcej traumy ;P
wa-totem napisał/a: |
Och, próbowałem casterów i klas opartych o pety/familiarów |
Casterzy są świetni i zwykle nimi gram - ranged DPS i crowd control są fajną kombinacją (dlatego wiem, że SAO bym uniknął - nie kupiłbym jakiejś cienkiej gry bez magów!)... jednak mimo wszystko najciekawszymi klasami często bywają dobrze zbudowane melee dps.
Tanki mnie osobiście nużą ;-) |
_________________
|
|
|
|
|
NecroMac
Biri biri!
Dołączył: 16 Maj 2010 Status: offline
|
Wysłany: 30-07-2012, 20:27
|
|
|
Jedno mnie zastanawia, czy profesjonalny szermierz (ktoś kto rzeczywiście umie posługiwać się mieczem, bez tego pomocniczego systemu) miał by dużą przewagę nad zwykłymi graczami.
Osobiście bym poszukał skilla pozwalającego błyskawicznie (w trakcie walki) zmieniać broń i bawił bym się pewnie w Weapon mastera z Unimited armory!
heh, Zastanawiałem się w jaki sposób odtworzyć strzelanie z łuku Noble Phantasmami Archera i doszedłem do wniosku, że jedynym sensownym rozwiązaniem było by wzięcie odpowiednio dużej kuszy i zamiast bęłtu wsadzać miecze :D I tak oto niszczymy grę! |
|
|
|
|
|
cesarz vedry
Geeasowany
Dołączył: 27 Gru 2005 Skąd: na pewno nie z tego świata Status: offline
|
Wysłany: 30-07-2012, 20:44
|
|
|
Anime świetne, sam pewnie bym cykorzył i bił wolno, ale bezpiecznie lvl. Swoją drogą, na tyle mi się spodobało, że chętnie obejrzał bym podobną serię, (nie liczyć accel world). Zna ktoś jakiś ?
A i pewnie poszedłbym na włócznie. Albo naginate :)) mam dwa metry więc zasięg broni byłby uper. |
_________________
|
|
|
|
|
NecroMac
Biri biri!
Dołączył: 16 Maj 2010 Status: offline
|
Wysłany: 30-07-2012, 20:48
|
|
|
.hack ale ostrzegam, że to inne podejście do tematu gier mmo |
|
|
|
|
|
Slova
Panzer Panzer~
Dołączył: 15 Gru 2007 Skąd: Hajnówka Status: offline
Grupy: Samotnia złośliwych Trolli
|
Wysłany: 30-07-2012, 21:24
|
|
|
Daerian napisał/a: | Mówiąc wprost - nie widzę potrzeby, aby Kirito dokładać więcej traumy ;P |
Bo oni mu angst i traume dawkują tam, gdzie nie trzeba i kiedy nie trzeba. Boje się, że przez to z fajnego bohatera zrobią nam Shinjiego 2. |
_________________ Mam przywilej [nie] być Człowiekiem
But nvidia cards don't melt, they just melt everything within 50 meters.
|
|
|
|
|
Smk
Dołączył: 28 Sie 2011 Status: offline
Grupy: Syndykat
|
Wysłany: 30-07-2012, 22:08
|
|
|
NecroMac napisał/a: | Jedno mnie zastanawia, czy profesjonalny szermierz (ktoś kto rzeczywiście umie posługiwać się mieczem, bez tego pomocniczego systemu) miał by dużą przewagę nad zwykłymi graczami.
! |
Nie. Przy okazji Fairy Dance jest to wyraźnie podkreślone - liczy się czas reakcji i
- Spoiler: pokaż / ukryj
- wyobraźnia
. Formalny trening nie ma sensu w SAO, gdzie skille odpalane są zgodnie z ustawieniami ciała - po zainicjowaniu atak jest automatyczny i zależny od systemu <jest nawet cooldown>. Da się walczyć bez asysty systemowej, ale jak MC wspomina, przypomina to machanie patykiem i efektywne nie jest.
No chyba że jesteś najszybszym graczem i twoje reakcje psują wyżej wspomniany system.
Slova napisał/a: | Daerian napisał/a: | Mówiąc wprost - nie widzę potrzeby, aby Kirito dokładać więcej traumy ;P |
Bo oni mu angst i traume dawkują tam, gdzie nie trzeba i kiedy nie trzeba. Boje się, że przez to z fajnego bohatera zrobią nam Shinjiego 2. |
Spokojnie, Kirito od początku ma kręgosłup. Niekoniecznie moralny, ale jednak. |
_________________ There is no "good" or "bad". There is only "fun" and "boring". |
|
|
|
|
RepliForce
Vongola Boss
Dołączył: 30 Sty 2009 Skąd: Z Pustyni Status: offline
Grupy: Omertà
|
Wysłany: 31-07-2012, 07:35
|
|
|
Osobiście uważam, że i w porównaniu do Accel World, jest dużo ciekawiej przedstawione. Oczywiście biore pod uwage, że AW przedstawia zupełnie inny typ gier MMO, jednak mam wrażenie, że Sword Art Online nie przedstawia wszystkie w tak cukierkowy sposób. A, że Kirito ma wybitny Talent do hard expa, to inna sprawa. Zresztą, nie możemy powiedzieć nic o samych bohaterach po 4 odcinkach. W 2 epizodzie Klein < kurde... więcej go dawajcie, a nie!! Gość jest po prostu boskim bohaterem drugoplanowym!> powiedział do Kirito że "Nadal ci chodzi o to". Po Spoilerach jakich dostałem, śmiem twierdzić, że lekka oschłość Kirito jest wskazana. |
_________________ "Bo to właśnie niebo pozwala fruwać chmurom po swoim bezkresie"
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|