FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  Galeria AvatarówGaleria Avatarów  IRC (qchat mibbit)  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
  ...
Wersja do druku
de99ial Płeć:Mężczyzna
Big Bad Wolf


Dołączył: 01 Lip 2008
Skąd: Lublin
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 06-10-2009, 12:56   

No ja generalnie nie stosuję metody "poszło w niepamięć" i nie jestem jej zwolennikiem. Modyfikuję rozwój wydarzeń - np. wyskakujący gracz znajduje się w stanie krytycznym i trzeba szybko podjąć akcję ratunkową - wtedy pozostali naprawdę kombinują jak go ratować itd.

Druga sytuacja - to przerzut wiedzy na Henia ew. wożenie się graczy z poturbowanym Józkiem (a wyszłoby to w praniu - np. Gracz potrącił Józka, Józek poleciał do szpitala; później Gracze tropią posiadacza info i od znajomego Józka dowiadują się, że jakiś **** potrącił go samochodem pod sklepem (gracz który to uczył mógł się tym pochwalić reszcie lub nie musiał - mamy ciekawą sytuację) więc chłopaki muszą szukać Józka w szpitalach itd.). Generalnie jestem zwolennikiem wyciągania konsekwencji z podejmowanych przez graczy działań.

_________________
http://www.defectivebydesign.org/
Nienawidzę politycznej poprawności.
I feminizmu.
http://www.rebel.pl/x.php/193/Rebel-Times.html
http://de99ial.polter.pl/,blog.html?8301 - co myślę o DRMach
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Bezimienny Płeć:Mężczyzna
Najmniejszy pomiot chaosu


Dołączył: 05 Sty 2005
Skąd: Z otchłani wieków dawno zapomnianych.
Status: offline
PostWysłany: 06-10-2009, 13:20   

Vodh napisał/a:
Po prostu nie bardzo przychodzi mi do głowy sytuacja w której stwierdzenie "nie udało Ci się" wbrew kostkom będzie równie dobrym wyjściem z sytuacji co zmodyfikowanie fabuły w taki sposób, aby graczowi się powiodło, a intryga mogła toczyć się dalej.
Dużo zależy od tego, jak istotna była to akcja i jak bardzo potencjalne konsekwencje mogą zmienić świat gry - i czy ew. zmiany (czy małe, czy duże) mają szansę się graczom spodobać, czy raczej wręcz przeciwnie. Poza tym, w powyższym podanym przez ciebie przypadku, "przeniesienie" informacji/funkcji z osoby A na osobę B też jest próbą uniknięcia konieczności zmiany świata. O zmianach mówilibyśmy, gdyby MG uznał, że daną informację należy teraz zdobywać w zupełnie inny sposób, albo wręcz przepadła razem z zabitym, oraz, gdyby wyciągnął inne konsekwencje ze śmierci p. Józka (który mógł być przecież np. wtyką policji, umieszczoną na dodatek w jakimś konkurencyjnym gangu). Gracze mogą być wtedy niezadowoleni, że przygoda, która miała w założeniu być dochodzeniowo-detektywistyczną, zamieni się w krwawe rozgrywki z uczestnictwem gangów i policji (choć akurat w tym konkretnym przypadku osobiście polecałbym przeprowadzić wydarzenia z pełną konsekwencją - może to graczy nauczy, że zabijanie osób postronnych bez powodu na dłuższą metę nie popłaca)

Jeśli akurat z jakiegoś powodu nie chcemy dać graczom nauczki, znacznie prościej po prostu uznać, że p Józek, choć poturbowany, przeżył (i teraz niech się gracze starają go przekonać w przyszłości, gdy będzie potrzebny, że to jednak zwykły wypadek był), albo wręcz, że gracz się pomylił i trafił w p. Zenka, który ze sprawą nie ma nic wspólnego.

_________________
We are rock stars in a freak show
loaded with steel.
We are riders, the fighters,
the renegades on wheels.

The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
de99ial Płeć:Mężczyzna
Big Bad Wolf


Dołączył: 01 Lip 2008
Skąd: Lublin
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 06-10-2009, 14:06   

Ja bym uściślił - widzisz takie przeniesienie to naginanie świata gry do ram, w obrębie których wszystkie wydarzenia nadal są prawdopodobne. Bo Józek może być ranny, wyskakująca postać ledwo przeżyć itd. I działa to lepiej niż "nie wydarzyło się", które jest bardzo mocną ingerencją w świat otaczający postacie graczy.

_________________
http://www.defectivebydesign.org/
Nienawidzę politycznej poprawności.
I feminizmu.
http://www.rebel.pl/x.php/193/Rebel-Times.html
http://de99ial.polter.pl/,blog.html?8301 - co myślę o DRMach
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików
Możesz ściągać załączniki
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group