FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  Galeria AvatarówGaleria Avatarów  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.

Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 50, 51, 52  Następny
  Szkola, cel istnienia i program szkolny
Wersja do druku
Abigail Płeć:Kobieta
Naleśnikara


Dołączyła: 29 Mar 2006
Skąd: Lublin
Status: offline
PostWysłany: 14-10-2006, 15:21   

Vodh napisał/a:
A i żeby było jasne - ja nie mam przeciwko takiemu programowi biologii nic, najbardziej mnie bawi, że ludzie których to nei interesuje zdają się nie zauważać, że żeby zdać to naprawdę niewiele wysiłku potrzeba. A jak nie macie ochoty na maturę z bio i nie chcecie robić nic związanego z tym w przyszłości, to po kiego wam czwórka? 3 lub 2 w zupełności wystarczy.


Prawda, a jeśli ktoś czuje się bardzo nieszczęśliwy nie będąc prymusem ze wszystkiego (w liceum!), to już jego problem. Inna sprawa, że rzeczywiście można by trochę zmodyfikować programy i uczyć w taki sposób, żeby nawet tym nie mającym zamiaru kontynuować nauki chociażby biologii informacje ze szkoły średniej do czegoś się jednak przydały- np. do zrozumienia wyżej wspomnianych wyników badań.
Zgadzam się również z tym, że warto by wcześniej wprowadzić profilowanie. Obecnie tak naprawdę 2 pierwsze lata liceum są ogólne, dopiero na trzecim roku pewne przedmioty odchodzą, a na inne kładzie się większy nacisk. Szkoda tylko, że ten trzeci rok jest zarazem najkrótszym, a matura już za pasem. W tym wieku każdy powinien się już zorientować, w czym jest dobry i jakie mniej więcej studia go interesują, może przy pomocy pedagoga szkolnego, który póki co niewiele w tej szkol robi. Powinien, a że w praktyce jest inaczej...cóż, powtórzę się, jego problem.

_________________
Here's the last toast of the evening, here's to those who still believe
All the losers will be winners, all the givers shall receive
Here's to trouble-free tomorrows, may your sorrows all be small
Here's to the losers, bless them all!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
9658926
Smoczek Płeć:Mężczyzna

Dołączył: 17 Kwi 2006
Status: offline
PostWysłany: 14-10-2006, 16:02   

Mai_chan napisał/a:
Jako przedstawicielka grupy "17-18 lat" stwierdzam, że Smoczku absolutnie NIE MASZ RACJI.



Różne są klasy... moja jest zupełnie inna, ludzie (w większości) doskonale wiedzą czego chcą.


Mai_chan napisał/a:
Co więcej, idę o zakład, że jak będziesz w moim wieku dojdziesz do tych samych wniosków.


Nie chciałbym Cię rozczarować, ale obecnie jestem uczniem III klasy liceum ^^'.


Cytat:
A podział na historię świata i historię Polski jest GENIALNYM pomysłem, eliminuje burdel jakiego doświadczałam przez cały ciąg edukacyjny.


Wręcz przeciwnie, właśnie go tworzy. Nie jest możliwe mówienie o historii świata bez wrzucania w to również historii Polski. Fakt, nauczyciel musi to wszystko logicznie podzielić, ale nauczyciele również są różni xD.

Mai_chan napisał/a:
Teraz mam w tygodniu godzinę historii świata po niemiecku i godzinę historii Polski po polsku.


Powiem tylko - szczerze współczuję (zwłaszcza tych lekcji po niemiecku O_o).


IKa napisał/a:
Jasne, po co komu wiedzieć, że jesli jest wykazana podwyższona ilość białych krwinek, bardzo mało erytrocytów, czy bardzo wysokie OB, a lekarz mówi "wyniki w normie, proszę jeść preparaty z żelazem i sie zdrowo odzywiać samo przejdzie", to za przeproszniem chrzani jak potłuczony?


Od tego jest właśnie lekarz by wiedzieć co i jak. Przytoczę takie jedno powiedzonko - "jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego" - sprawdza się ono również w przypadku ludzi. Nigdy nie będziesz wiedziała wszystkiego i musisz wierzyć specjalistom, że znają się na rzeczy.

IKa napisał/a:
Dodam, że Ewolucjonizm (nie wnikając w akademickie szczególy) jest teorią POPARTĄ FAKTAMI NAUKOWYMI [...]


Ok, nie znam się na ewolucjoniźmie, nigdy mnie to nie interesowało, podobnie jak i kreacjonizm, ale zechciej podać te "fakty naukowe" (swoją drogą, trochę to dziwnie brzmi).


Vodh napisał/a:
A jak nie macie ochoty na maturę z bio i nie chcecie robić nic związanego z tym w przyszłości, to po kiego wam czwórka? 3 lub 2 w zupełności wystarczy.


Ale by mieć taką ocenę to... uwaga, uwaga, też trzeba się uczyć (lub korzystać ze ściąg)... ale tu już nawet nie chodzi o zdanie do następnej klasy, a o zwykłe marnowanie czasu (bo w moim przypadku biologia = godzina bezczynności).

Alira14 napisał/a:
Do 20 grudnia mogą przecież zmienić, ne? To, że będą mieli mniej czasu na opracowanie to inna sprawa.


Większość uczniów i tak zaczyna opracowywać na powaznie temat tuż-tuż przed egzaminem ^_-.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
3256390
IKa Płeć:Kobieta

Dołączyła: 02 Sty 2004
Status: offline

Grupy:
WIP
PostWysłany: 14-10-2006, 17:35   

Smoczek napisał/a:
Ok, nie znam się na ewolucjoniźmie, nigdy mnie to nie interesowało, podobnie jak i kreacjonizm, ale zechciej podać te "fakty naukowe" (swoją drogą, trochę to dziwnie brzmi).
Chwilowo podaję linka do Wikipedi, zechciej się w pierwszej kolejności zapoznać z działem 6tym, gdzie sa podane niektóre dowody, a potem z całą resztą artykułu, który jest swego rodzaju "wyciągiem".
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ewolucja_biologiczna
Z przyjemnością w wolnej chwili znajdę także notatki z wykładów i ćwiczeń z "Podstaw ewolucji", które mieliśmy na studiach (będzie tego jakies 300 stron materiałów) plus książki.
Tak, to była ironia.
Masz książkę od biologii, ewentualnie Vademecum. Jest też biblioteka i internet. Faktem jest, że są skamienieliny, są znalezione kości, są przeprowadzone badania genetyczne, które pokazują, że organizmy nie powstały tak "puf" i już są.
Cytat:
Nigdy nie będziesz wiedziała wszystkiego i musisz wierzyć specjalistom, że znają się na rzeczy.
Ale będe wiedziała, że cos może byc nie tak z moim ciałem i nikt mi nie wciśnie kitu, za który mogę zapłacić życiem. Nikt mi też nie wcisnie kitu, że patrząc na dziecko upośledzone, sama takie urodzę, że wirus HIV przenosi się przez powietrze, że preparaty krwiopodobne mogą całkowicie i we wszystkich przypadkach zastąpić prawdziwą krew podczas operacji, czy też, że wirusy można leczyć antybiotykami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Smoczek Płeć:Mężczyzna

Dołączył: 17 Kwi 2006
Status: offline
PostWysłany: 14-10-2006, 18:03   

IKa napisał/a:
Nikt mi też nie wcisnie kitu, że patrząc na dziecko upośledzone, sama takie urodzę, że wirus HIV przenosi się przez powietrze, że preparaty krwiopodobne mogą całkowicie i we wszystkich przypadkach zastąpić prawdziwą krew podczas operacji, czy też, że wirusy można leczyć antybiotykami.


To może powiem tak - ja w liceum ani jednej z tych rzeczy się nie nauczyłem, a jakoś to wszystko wiem. Dziwne?


Cytat:
Masz książkę od biologii, ewentualnie Vademecum. Jest też biblioteka i internet.


Tak, ale to ty piszesz, że są dowody. Ja cię tylko proszę o ich wskazanie, jako poparcie twej wypowiedzi.
Czy sądzisz, że gdybym napisał "są naukowe dowody potwierdzające prawdziwość teorii kreacjonizmu", to napisałbym również abyście sobie sami poszukali owych dowodów?
Poza tym, w moim poście nie chodziło o to, że wątpię w to, iż zwierzęta ewoluują, a że teoria ewolucji nauczana w szkole wcale nie musi być prawdziwa, może się to wszak odbywać w inny sposób. Jeszcze kilkaset lat temu ludzie wierzyli, że Słońce kręci się w okół Ziemi... kto wie, czego dowiemy się za kolejne kilkaset lat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
3256390
Keii Płeć:Mężczyzna
Hasemo


Dołączył: 16 Kwi 2003
Skąd: Tokio
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 14-10-2006, 18:16   

Smoczek napisał/a:
Tak, ale to ty piszesz, że są dowody. Ja cię tylko proszę o ich wskazanie, jako poparcie twej wypowiedzi.
Czy sądzisz, że gdybym napisał "są naukowe dowody potwierdzające prawdziwość teorii kreacjonizmu", to napisałbym również abyście sobie sami poszukali owych dowodów?

Nosz przecież oprócz ironii dostałeś też solidny link do Wiki, gdzie dowody są opisane...

_________________
FFXIV: Vern Dae - Durandal
PSO2: ハセモ - Ship 01
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
Smoczek Płeć:Mężczyzna

Dołączył: 17 Kwi 2006
Status: offline
PostWysłany: 14-10-2006, 18:42   

Keii, ależ ja to przejrzałem, ba nawet po części przeczytałem i przecież napisałem wyraźnie, że uznaję ewolucję, ale jednocześnie nie uważam byśmy wiedzieli na temat wszystko. O co mi chodzi? Pokażę na przykładzie - jest kilka teorii budowy atomu, ale tak naprawdę nie wiemy która (czy w ogóle któraś) jest prawdziwa.
Króciutki cytat z wikipedii - "[...]Syntetyczna Teoria Ewolucji zaś najlepiej tłumaczy przebieg procesu ewolucji[...]" - wnioskuję z tego, iż ta STE nie jest jedyną teorią ewolucjonistyczną.
Teraz już jasne?
Krótko mówiąc - nie podważam żadnej teorii ewolucji, jednocześnie jednak chcę zauważyć, że wiele na ten temat nie wiemy i to co dziś uznajemy za rzecz oczywistą, jutro może się okazać niepewne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
3256390
Zegarmistrz Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 31 Lip 2002
Skąd: sanok
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 14-10-2006, 19:52   

Smoczek napisał/a:
A podział na historię świata i historię Polski jest GENIALNYM pomysłem, eliminuje burdel jakiego doświadczałam przez cały ciąg edukacyjny.


Niestety, nie jest to dobry pomysł. Historii Polski - tak, aby to miało sens - nie da się uczyć bez znajomości historii ogólnej. Polska nigdy w swych dziejach nie pozostawała w izolacji, zawsze jej dzieje kształtowane były przez silniejsze, ogólnoeuropejskie trendy.

Tak samo nie da się skutecznie uczyć historii bez znajomości geografii, a Języka Polskiego bez znajomości Historii (niestety próbuje się). Prawidłowy, nakierowany w stronę zdobycia przydatnej w życiu wiedzy tok nauczania powinien polegać na ZACIEŚNIANIU więzów między przedmiotami, a nie na ich rozbijaniu na cząstki.

Opisywany przez Mai podział na dwie historie (z czego jedna jest uczona po niemiecku) jest zarówno dobry i zły... Dobrym połączeniem jest nauczanie historii w obcym języku - prowadzi właśnie do syntezy dwóch przedmiotów. Złym jest rozbicie jej na dwie oddzielne tematyki (choć także bym ich nie przekreślał, zwłaszcza, jeśli lekcje korespondują ze sobą).

Smoczek napisał/a:
To może powiem tak - ja w liceum ani jednej z tych rzeczy się nie nauczyłem, a jakoś to wszystko wiem. Dziwne?


Miałeś marne liceum.

_________________
Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
1271088
Smoczek Płeć:Mężczyzna

Dołączył: 17 Kwi 2006
Status: offline
PostWysłany: 14-10-2006, 20:30   

Zegarmistrz napisał/a:
Miałeś marne liceum.


Jeszcze mam, a liceum nie jest wcale takie marne, przynajmniej wedle sondaży ^^.


Zegarmistrz napisał/a:
Dobrym połączeniem jest nauczanie historii w obcym języku - prowadzi właśnie do syntezy dwóch przedmiotów.


Zależy w jakiej szkole, jeżeli szkoła jest np. niemieckojęzyczna to owszem, ale gdy jest inaczej (czyli jest zwyczajną szkołą), to jest to beznadziejny pomysł, uczniowie powinni mieć równe szanse na przyswojenie wiedzy, a jak wiadomo, nie każdy umie wystarczająco dobrze porozumiewać się w języku obcym, by zrozumieć lekcje prowadzone w takowym.
btw. ten cytat, to nie moja wypowiedź xD.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
3256390
Keii Płeć:Mężczyzna
Hasemo


Dołączył: 16 Kwi 2003
Skąd: Tokio
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 14-10-2006, 20:52   

W zwykłej szkole na podstawowym profilu raczej nie prowadzi się zajęć w innych językach raczej...

_________________
FFXIV: Vern Dae - Durandal
PSO2: ハセモ - Ship 01
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
Mai_chan Płeć:Kobieta
Spirit of joy


Dołączyła: 18 Maj 2004
Skąd: Bóg jeden raczy wiedzieć...
Status: offline

Grupy:
Fanklub Lacus Clyne
Tajna Loża Knujów
WIP
PostWysłany: 14-10-2006, 20:55   

I ja tak tylko dla picu zaznaczałam wielokrotnie, że chodzę do klasy niemieckojęzycznej...

_________________
Na Wielką Encyklopedię Larousse’a w dwudziestu trzech tomach!!!
Jestem Zramolałą Biurokratką i dobrze mi z tym!

O męcę twórczej:
[23] <Mai_chan> Siedzenie poki co skończyło się na tym, że trzy razy napisałam "W ciemności" i skreśliłam i narysowałam kuleczkę XD

Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź blog autora Odwiedź galerię autora
Smoczek Płeć:Mężczyzna

Dołączył: 17 Kwi 2006
Status: offline
PostWysłany: 14-10-2006, 21:00   

Mai, ale ja nie pisałem o twoim przypadku, pisałem ogólnie (chociaż i tak przechodzą mnie dreszcze, gdy myślę o historii po niemiecku xP).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
3256390
Vodh Płeć:Mężczyzna
Mistrz Sztuk Tajemnych.


Dołączył: 27 Sie 2006
Skąd: Edinburgh.
Status: offline

Grupy:
Alijenoty
Fanklub Lacus Clyne
PostWysłany: 14-10-2006, 22:07   

IKa napisał/a:
Ale będe wiedziała, że cos może byc nie tak z moim ciałem i nikt mi nie wciśnie kitu, za który mogę zapłacić życiem. Nikt mi też nie wcisnie kitu, że patrząc na dziecko upośledzone, sama takie urodzę, że wirus HIV przenosi się przez powietrze, że preparaty krwiopodobne mogą całkowicie i we wszystkich przypadkach zastąpić prawdziwą krew podczas operacji, czy też, że wirusy można leczyć antybiotykami.



Smoczek napisał/a:

To może powiem tak - ja w liceum ani jednej z tych rzeczy się nie nauczyłem, a jakoś to wszystko wiem. Dziwne?



Cytat:
Miałeś marne liceum.



Sorry Zeg, ale "wciskanie kitu dot. rodzenia upośledzonych dzieci" = przygotowanie do życia w rodzinie
"wirus HIV przenoszący się przez powietrze" = profilaktyka uzależnień & lekcje o AIDS
O zwalczaniu wirusów antybiotykami faktycznie można się dowiedzieć na klasycznej lekcji biologii, natomiast dwa powyższe to przykłady z zajęć dodatkowych, nieobowiązkowych, w dodatku takich, na które muszą wyrazić zgodę rodzice (przynajmniej u mnie).

A co do przeparatów krwiopodobnych - logiczne, że nie do wszystkiego mogą być użyte, inaczej nei trzebaby było pobierać krwi, ale nie wiem o nich praktycznie nic i wątpię, żebym się w LO dowiedział. A po co mi wiedza o szczegółach procesów zachodzących na sali operacyjnej jeżeli nie zamierzam być lekarzem - nie wiem :P

_________________
...
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź blog autora Odwiedź galerię autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
Zegarmistrz Płeć:Mężczyzna


Dołączył: 31 Lip 2002
Skąd: sanok
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
PostWysłany: 14-10-2006, 22:47   

Smoczek napisał/a:
Zależy w jakiej szkole, jeżeli szkoła jest np. niemieckojęzyczna to owszem, ale gdy jest inaczej (czyli jest zwyczajną szkołą), to jest to beznadziejny pomysł, uczniowie powinni mieć równe szanse na przyswojenie wiedzy, a jak wiadomo, nie każdy umie wystarczająco dobrze porozumiewać się w języku obcym, by zrozumieć lekcje prowadzone w takowym.
btw. ten cytat, to nie moja wypowiedź xD.


To znaczy, że lepiej podczas poznawania języka obcego zignorować takie kwestie, jak kultura tego kraju, historia, jego najwybitniejsi, lub najbardziej znani pisarze etc?

Czemu nie połączyć tego i np. podczas lekcji historii omówić przebieg II wojny światowej, a poczas lekcji niemieckiego stosunek Niemców doń? Choćby po to, żeby było wiadomo, o co chodzi tym całym wysiedlonym.

Vodh napisał/a:
Sorry Zeg, ale "wciskanie kitu dot. rodzenia upośledzonych dzieci" = przygotowanie do życia w rodzinie
"wirus HIV przenoszący się przez powietrze" = profilaktyka uzależnień & lekcje o AIDS
O zwalczaniu wirusów antybiotykami faktycznie można się dowiedzieć na klasycznej lekcji biologii, natomiast dwa powyższe to przykłady z zajęć dodatkowych, nieobowiązkowych, w dodatku takich, na które muszą wyrazić zgodę rodzice (przynajmniej u mnie).


U nas to było na Biologii.

_________________
Czas Waśni darmowy system RPG dla fanów Fantasy. Prosta, rozbudowana mechanika, duży świat, walka społeczna.
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Odwiedź blog autora Odwiedź listę obejrzanych anime / przeczytanych mang
 
Numer Gadu-Gadu
1271088
Smoczek Płeć:Mężczyzna

Dołączył: 17 Kwi 2006
Status: offline
PostWysłany: 14-10-2006, 23:21   

Cytat:
Czemu nie połączyć tego i np. podczas lekcji historii omówić przebieg II wojny światowej, a poczas lekcji niemieckiego stosunek Niemców doń? Choćby po to, żeby było wiadomo, o co chodzi tym całym wysiedlonym.


W takiej formie - faktycznie, czemu nie. Ale nie jako lekcja historii prowadzona w danym (przykładowo niemieckim) języku.

Zegarmistrz napisał/a:
To znaczy, że lepiej podczas poznawania języka obcego zignorować takie kwestie, jak kultura tego kraju, historia, jego najwybitniejsi, lub najbardziej znani pisarze etc?


To zależy, czy uczymy się by przebrnąć do następnej klasy, czy po to by móc załatwić codzienne sprawy w np. Niemczech, czy też po to by rozumieć każdy niuans z wypowiedzi Nimeca. W dwóch pierwszych przypadkach, to o czym napisałeś jest niekonieczne, w trzecim wręcz przeciwnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
3256390
Ysengrinn Płeć:Mężczyzna
Alan Tudyk Droid


Dołączył: 11 Maj 2003
Skąd: дикая охота
Status: offline

Grupy:
AntyWiP
Tajna Loża Knujów
WOM
PostWysłany: 15-10-2006, 09:07   

Cytat:
Dobrym połączeniem jest nauczanie historii w obcym języku - prowadzi właśnie do syntezy dwóch przedmiotów.


Przypomniała mi się moja germanistka z liceum i dynastia Bismarcków rządząca w Niemczech...

_________________
I can survive in the vacuum of Space
Powrót do góry Zobacz profil autora
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź galerię autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 52 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 50, 51, 52  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików
Możesz ściągać załączniki
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group