Ogłoszenie |
Forum archiwalne, nie można zakładać nowych kont.
|
Szkola, cel istnienia i program szkolny |
Wersja do druku |
Irian
Dołączyła: 30 Lip 2002 Status: offline
Grupy: WIP
|
Wysłany: 02-09-2013, 16:52
|
|
|
Finlandia ma też sumę podatków dla średniej krajowej w okolicach 30%. Tak dla dopełnienia obrazu. |
_________________ Every little girl flies. |
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 09-11-2013, 12:06
|
|
|
Hmm, w zasadzie ktoś wie dlaczego zupełnie olewamy doświadczenia wygrywającej wszystkie edukacyjne rankingi Finlandii? Za drogo? Za anarchistycznie? Za mało wódki do obiadu? |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
Urawa
Keszysta
Dołączył: 16 Paź 2010 Status: offline
|
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
|
|
|
|
Raul
Dołączył: 17 Maj 2005 Status: offline
|
Wysłany: 09-11-2013, 16:36
|
|
|
Brzmi troche utopijnie, ale jest Finem, wierzę mu.
System edukacji dobry dla wszystkich i swietny jeśli chodzi o osiągnięcia. Problem w tym ze dojscie do tego zajelo im 40 lat (mniej wiecej) i nie wiadomo jakby się przyjęło w Polsce (jak wiadomo my wszystko wiemy lepiej).
Coż jest w/g nich powodem uzyskania takich efektół: silna wiara w szkolnictwo, wysoki status nauczycieli i duże zaufanie do obowiązującego nadzoru (czytaj - jego braku!).
Które z nich w Polsce ma szansę na dorównanie do fińskiego wzoru?
Moim zdaniem w najbliższym czasie żadne.
Rozmawiam z Finami od jakiś 15 lat (z przerwami), miałem okazję być w Finlandii 2 lata temu i poznać ich osobiście. Są nieśmiali i z pozoru nieufni (introwertycy), ze stonowanymi emocjami (zastanawiam się jak wygląda wkurzony Fin :) ) ale jeśli jesteś wobec nich w porządku to oni będą wp porzadku wobec ciebie. Uprzejmi, uczciwi, mili, pomocni ... moge wymieniać w nieskończoność.
W jakimś stopniu to na pewno zasługa ich systemu edukacji, zimy i sauny.
PS. Finowie nie mają gimnazjum, to chyba nikogo nie dziwi. |
_________________ “Why is it," he said, one time, at the subway entrance, "I feel I've known you so many years?"
"Because I like you," she said, "and I don't want anything from you.”
|
|
|
|
|
peroquette86
Dołączyła: 10 Lis 2013 Status: offline
|
Wysłany: 10-11-2013, 21:19
|
|
|
No to może właśnie "lewacki" a właściwie socjaldemokratyczny model edukacji sprawdza się bardziej od konserwatywnej porażki, którą jest edukacja w Polsce? |
|
|
|
|
|
wa-totem
┐( ̄ー ̄)┌
Dołączył: 03 Mar 2005 Status: offline
Grupy: Fanklub Lacus Clyne WIP
|
Wysłany: 11-11-2013, 16:40
|
|
|
peroquette86 napisał/a: | od konserwatywnej |
Moment, a właściwie czemu "konserwatywnej"?
Reformę edukacyjną wymyślił i wprowadził akurat rząd Buzka, obiektywnie patrząc, lewicowy, mimo stylizowania się na formację centrową, socjaldemokratyczną właśnie. A finalizowanie, zresztą opóźnione, nowej matury wieńczącej to "dzieuo", to czasy rządów SLD.
Pisząc o "konserwatywnej" porażce zwyczajnie kłamiesz przed sobą i światem, bo ta porażka jest właśnie lewicowa, socjaldemokratyczna. I zawdzięczamy ją duetowi SLD oraz duchowych poprzedników PO.
A że rząd konserwatywny w swej skróconej o połowę kadencji nie odkręcał tego, to inna sprawa. |
_________________ 笑い男: 歌、酒、女の子 DRM: terror talibów kapitalizmu
|
|
|
|
|
Ysengrinn
Alan Tudyk Droid
Dołączył: 11 Maj 2003 Skąd: дикая охота Status: offline
Grupy: AntyWiP Tajna Loża Knujów WOM
|
Wysłany: 11-11-2013, 17:02
|
|
|
"Konserwatywny" chyba tylko w tym sensie, że wedle XIX wiecznych wzorów... |
_________________ I can survive in the vacuum of Space
|
|
|
|
|
wa-totem
┐( ̄ー ̄)┌
Dołączył: 03 Mar 2005 Status: offline
Grupy: Fanklub Lacus Clyne WIP
|
Wysłany: 11-11-2013, 18:32
|
|
|
Ysengrinn napisał/a: | "Konserwatywny" chyba tylko w tym sensie, że wedle XIX wiecznych wzorów... | No chyba że tak.
Akurat w tym zakresie "era komunizmu" naprawdę oznaczała postęp. Ale kij z tym czego chce suweren, referendum nie będzie bo w imię interesów partyjnych musimy zwerbować świeże mięsko do maszynki... ech. |
_________________ 笑い男: 歌、酒、女の子 DRM: terror talibów kapitalizmu
|
|
|
|
|
Urawa
Keszysta
Dołączył: 16 Paź 2010 Status: offline
|
|
|
|
|
K.R
ja też
Dołączył: 28 Lis 2013 Status: offline
|
Wysłany: 13-12-2013, 13:27
|
|
|
wg mnie wszystkie przedmioty powinny być do wyboru od gimnazjum |
|
|
|
|
|
Mai_chan
Spirit of joy
Dołączyła: 18 Maj 2004 Skąd: Bóg jeden raczy wiedzieć... Status: offline
Grupy: Fanklub Lacus Clyne Tajna Loża Knujów WIP
|
Wysłany: 13-12-2013, 13:39
|
|
|
...Znaczy, naprawdę uważasz, że dzieci trzynastoletnie powinny decydować, czy chcą się uczyć matmy? |
_________________ Na Wielką Encyklopedię Larousse’a w dwudziestu trzech tomach!!!
Jestem Zramolałą Biurokratką i dobrze mi z tym!
O męcę twórczej:
[23] <Mai_chan> Siedzenie poki co skończyło się na tym, że trzy razy napisałam "W ciemności" i skreśliłam i narysowałam kuleczkę XD
|
|
|
|
|
Urawa
Keszysta
Dołączył: 16 Paź 2010 Status: offline
|
Wysłany: 13-12-2013, 13:59
|
|
|
Mai_chan napisał/a: | ...Znaczy, naprawdę uważasz, że dzieci trzynastoletnie powinny decydować, czy chcą się uczyć matmy? |
Fantastyczne! Ileż ja bym mniej stresu w życiu miał... |
_________________ http://www.nationstates.net/nation=leslau
|
|
|
|
|
K.R
ja też
Dołączył: 28 Lis 2013 Status: offline
|
Wysłany: 13-12-2013, 14:26
|
|
|
Mai_chan napisał/a: | ...Znaczy, naprawdę uważasz, że dzieci trzynastoletnie powinny decydować, czy chcą się uczyć matmy? |
Tak samo jak w przypadku nauki o bzykanku do 18 roku życia to rodzice powinni decydować. |
|
|
|
|
|
Morg
Dołączył: 15 Wrz 2008 Skąd: SKW Status: offline
Grupy: AntyWiP Fanklub Lacus Clyne Tajna Loża Knujów
|
Wysłany: 13-12-2013, 14:48
|
|
|
K.R napisał/a: | Tak samo jak w przypadku nauki o bzykanku |
W uczeniu o seksualności bynajmniej nie chodzi wcale ani o sam seks, ani nawet przede wszystkim o seks. Nie wiem skąd się bierze takie bardzo uproszczone pojęcie seksualności (może dlatego że sporej części osób wszystko co zawiera słowo "seks" kojarzy się z porno), ale mniejsza – edukacyjnie: „seksualność jest podstawowym elementem bycia człowiekiem przez całe życie, obejmującym seks, płciową identyfikację i role, orientację seksualną, erotyzm, pożądanie, intymność i reprodukcję. Seksualność jest doświadczana i wyrażana w myślach, fantazjach, przeżyciach, przekonaniach, wartościach, zachowaniach, rolach i związkach. Seksualność powstaje na skutek interakcji czynników biologicznych, psychologicznych, społecznych, ekonomicznych, politycznych, kulturowych, etycznych, prawnych, historycznych, religijnych i duchowych” (Laphimon M.:A Glossary of Term in Gender and Sexuality. The Rockefeller Foundation, Mahidol University Thailand, Seul 2005, cytat przeł. Zbigniew Lew-Starowicz). |
_________________ Świadka w sądzie należy znienacka pałą przez łeb zdzielić, od czego ów zdziwiony wielce, a i do zeznań skłonniejszy bywa. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików Możesz ściągać załączniki
|
Dodaj temat do Ulubionych
|
|
|
|